Kort opleidingsoverzicht:
- MBO Werktuigbouwkunde Niv.4: Afgerond en diploma.
- HBO Werktuigbouwkunde: Gestopt wegens geen goede keuze, ging veel te diep op techniek in.
- HBO Technische Bedrijfskunde: Moeten stoppen door medische redenen, achteraf gezien vond ik dit ook geen geschikte opleiding. Ik heb niks met economie.
- HBO Communication & Multimedia Design: Huidige opleiding. Begonnen in september. In het begin erg enthousiast, maar ik begin nu steeds meer te twijfelen over deze opleiding. Ik mis de techniek en het is erg kunst gerelateerd. Ik ben helemaal niet zo creatief. Het enige leuke vind ik foto's maken, maar alleen daarvoor hoef ik niet deze hele opleiding af te ronden.
Ik zit dus te denken om ook weer met deze opleiding te stoppen. Maar dat wil ik niet. Het komt zo echt over alsof ik totaal geen inzet en motivatie heb, maar ik doe juist heel erg mijn best en hoop dat de opleiding leuker gaat worden. Maar nu lijkt het wel bergafwaarts te gaan. Lessen interesseren me steeds minder. 'Ik heb helemaal niks met design' schiet steeds vaker door mijn hoofd. Creatieve teksten schrijven, designen vanaf scratch zonder enige richtlijn, websites coderen, design research, het ligt mij gewoon niet. Maar het is wel gezellig op school, dat is een groot pluspunt.
De reden waarom ik dit hier even kwijt wil is dat ik echt in een dubio zit op dit moment. Ik heb een rugoperatie gehad. Ik heb het gevoel alsof ik een HBO studie
moet gaan volgen, omdat ik anders met mijn handen kom aan het werken. En dat gaat lastig worden met mijn slechte rug. Ik vraag me nu dus af, wat zijn eigenlijk de alternatieven? Ik kan nu wel stoppen met de opleiding, maar ik weet totaal niet wat ik wil, ook niet waar ik zou willen werken mocht ik stoppen. Wil ik nog wel een HBO studie volgen. Toch ergens gaan werken en dan cursussen volgen? Een andere vorm van opleiding gaan doen? Ik weet het niet.
Mocht hier iemand nog wat tips voor mij hebben zou ik dat wel waarderen!
Klik om te vergroten...