1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Wat is veel?

Heb nu een vak waar ik twee keer per week 60 pagina's voor moet lezen, 6 weken lang. Heb nog drie andere vakken ernaast ook O-)

Het is overigens wel interessant dus ik vind het niet erg om te doen.

2. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Ze kunnen niet echt fantastisch Engels, maar het gaat. Ik vind domme grapjes irritanter :lol:

3. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Is er iemand die vanuit HBO een WO opleiding heeft gedaan hier?

Ik wil echt graag slavische taal en cultuur studeren na m'n huidige opleiding maar je krijgt gewoon géén studiefinanciering meer als je dat gaat doen... WTF!? En als je van mbo naar hbo gaat krijg je nog wel de volle 4 jaar gefinancierd.

Nederlands wil kenniseconomie worden.. pff. En dan zeggen ze: Als je WO doet heb je een beter salaris. Bullshit, kijk maar naar de startsalarissen.

Maarja, is er iemand dus van HBO naar WO is gegaan en hoe bevalt dat en hoe doe je dat, financieel?

4. SjuhS

SjuhS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben direct vanaf het vwo naar de uni gegaan. Zou zelf ook wel 10 jaar stufi willen .., Ooit moet je de grens trekken dat studenten ook op eigen pootjes moeten staan. Daarnaast is een WO-studie niet praktijk gericht, daardoor zijn de startsalarissen idd laag.

5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Je woont toch in Nijmegen?

6. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Ik ben een student op niveau 3 en ik zoals de rest van dit niveau ontvang ik een bedrag van 75,39 en dan de aanvullende beurs erbij. Nu blijkt dat mijn aanvullende beurs maar liefst 1 cent per maand bedraagt. 8)

Iemand anders ook met dit probleem? Mijn ouders zijn absoluut geen grootverdieners dus ik hoor wel gewoon een aanvullende beurs te ontvangen..

7. beau.f

beau.f Member

Leuk Bevonden:
    0
    hayy
    ik heb een vraagje over mijn huiswerk voor school en kon het huiswerk draadje zo gauw niet vinden dus ik dacht misschien kan ik het ook hier vragen

Ik moet voor natuurkunde laten lijken alsof een pulsenteller aftelt. Mijn systeembord ziet er zo uit:

http://vavo.roc-nijmegen.nl/havo/natuurkunde/systeembord/index.html

Ze zeiden dat ik 3 pulsentellers nodig heb (maar ik heb er wel 10 tot mijn beschikking dus als iemand een andere manier met meer weet is dat ook goed). De 1e sluit je aan op de 2e en de 3e. Dan moet de 2e bij 8 stoppen, als de 3e al bij 9 is. Dan moet die 8 van de 2e teller, worden opgeteld bij de 3e waardoor er 18 uitkomt, en omdat je op het schermpje maar één cijfer ziet staat er 8 en lijkt het alsof de teller aftelt. En vóór dat optellen heb ik dus waarschijnlijk een geheugencel nodig.
    Nu moet ik dus nog een manier vinden om die 8 van de teller rechtsboven over te brengen naar die 3e.. Maar hoe?

8. Seh

Seh Guest

Ik snap je, die regels slaan echt als een lul op een drumstel. Mijn ma zit dik onder de grens en mijn ouders zijn gescheiden. Het enige wat ik nu krijg is alimentatie van mijn pa, maar toch wordt heel zijn inkomen meegenomen als het gaat om die extra stufi shit. Dat systeem klopt echt voor geen meter. :+

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Zelfde bij m'n vriendin , die krijgt totaal geen aanvullende beurs omdat het inkomen van 3 mensen wordt gerekend: moeder, vader (gescheiden) en stiefvader.

De fuck? De overheid verwacht dus dat haar stiefvader alles voor d'r betaald.

10. Seh

Seh Guest

Ik krijg ook 0, terwijl ik officieel alleen nog bij mijn ma hoor en die zit niet boven de grens. Tering leijers. Niet dat ik het nodig heb, maar een beetje sparen van gratis geld zou niet verkeerd zijn. :+

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik kan je wel helpen, maar snap alleen niet echt wat je nu precies wil ;)

12. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wijchen, 10 minuten met de auto vanaf Nijmegen.

13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Waarom ga je dan niet naar Arnhem? Opleiding is leuker, beter en dichterbij :)

14. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Is ongeveer even ver weg als Den bosch voor mij!

15. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Ik zit een beetje met een dillema, Ik heb me ingeschreven op De Rooi Pannen in Breda alleen voor de opleiding Horeca Ondernemer. Ik wil later graag een Horecaonderneming starten & ik vind koken erg leuk!

Is het eigenlijk mogelijk om deze te combineren? Want ik snap dat ik als ik me opleiding heb afgerond niet meteen een eigen restaurant kan openen omdat je denk ik eerst wat geld moet sparen. + dat je dan in de tijd zit van op je zelf gaan.

Is het dus een slimme zet om eerst een koksopleiding te doen en dan horecaondernemer? Of zijn er nog andere opties?

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Is dat ja? Werk zelf in Wijchen, maar had het idee dat Arnhem een stuk dichterbij was :)

17. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik snap eigenlijk niet wat je bedoelt. Ik zie op jouw systeembord maar één pulsenteller i.p.v. drie? Is het de bedoeling om op dat LED-display bij die pulsenteller achtereenvolgens de cijfers 9 t/m 0 te zien? Of wil je het binair laten zien op de 4 ledjes rechtsboven?

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Tering he een enquete rondsturen naar 2400 man en de resultaten bijhouden is echt spannend 8).

19. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Zijn er eigenlijk opleidingen die een soort mix zijn van Economie, Management & Organisatie en Informatica (op de middelbare is informatica trouwens een heel stuk anders dan op de hoge school, ik bedoel gewoon iets met computers dus).

20. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Waar werk je :)?

Deel Deze Pagina