1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij ons op school:
    -Hoe zwaar je bespreek geval bent (val je net binnen de marges of zijn je cijfers echt slecht)
    -Inzet van het jaar, heb je goed je best gedaan etc.
    -Denken de leraren dat je het kan halen? Zoja dan heb je een goede kans om over te gaan
     
  2. jepzel

    jepzel YEAH BUDDY!

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Je gedrag in de klas, persoonlijke situatie thuis en cijfers voor andere vakken, zulke dingen moet je aan denken.
     
  3. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, stel je heb overal 5,6 staan en je mist net wat punten, dan zullen ze je sneller laten zakken dan wanneer je voor allerlei vakken een 8 staat.

    En ook je inzet is erg belangrijk, als je constant spijbelde zullen ze dat ook meenemen.
     
  4. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Oké thanks.

    Als ik twijfelgeval zou worden is het nog best spannend.

    Gedrag in de klas: over
    Inzet: Geen één keer betrapt op spijbelen, alleen me inzet bij Engels is perfect denk ik, Mentor weet dat ik beter mijn best ben gaan doen maar dat is het dan ook zo'n beetje.
    Cijfers: 3x een 5, voor de rest aardig wat 'net-6jes' dus dat wordt ook moeilijk

    Voordeel is denk ik ook dat ik in de 3e zit en dat al die vakken waar ik slecht voor sta, niet in mijn profielkeuze zitten.
     
  5. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Dan moet je gewoon zorgen dat die punten niet slechter worden.
    Bij ons op school is het zo
    1-3 tekorten is over
    4 tekorten en 6.5 gemiddeld is over
    5 of meer tekorten is blijven zitten
    5.4-4.5=1 tekort
    4.4-3.5=2 tekorten
    3.4 of lager = 3 tekorten
    Ik weet niet hoe het bij jullie gaat, maar zo werkt het bij ons.
     
  6. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Zijn er hier mensen die een traineeship op WO- (of HBO-niveau) hebben gedaan/ aan het doen zijn? Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen aangezien ik graag wat heel anders wil doen dan waar ik nu voor heb gestudeerd.
     
  7. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedoel je stage lopen in het buitenland?
     
  8. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is echt een chille normering, bij ons ga je al niet over als je 2 5en hebt zonder compensatie.:mad:
     
  9. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    En dan zakt ook nog eens 50%. Faalschool. :p
     
  10. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Nee, al is het een klein beetje te vergelijken met een stage. Maar dan een stage die vaak goed betaald en waar je opgeleid wordt voor een (hoge) managementfunctie. Vaak werven bedrijven mensen die net van de universiteit komen om een traineeship te gaan doen en dan later managementfuncties kunnen gaan bekleden. Het zijn ook vaak hele relaxte aanbiedingen die ze geven.

    Zelf nog niet afgestudeerd, dus geen eigen ervaringen mee. Maar hoor wel van een aantal kanten dat het erg interessant is, een hele goede keuze is als je carrière wil gaan maken en het over het algemeen ook gewoon goed bevalt en leuk is. :)
     
  11. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Bij ons is het gewoon zo:

    2x een 5 gemiddeld = over
    een 5 en een 4 gemiddeld = over

    Alles daaronder is bespreekgeval en alles daarboven is ook over natuurlijk. :+
     
  12. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt wel erg leuk, heb zelf een tijdje stage gelopen in Canada en dat was zeker aan te raden.
     
  13. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar ik studeer in juli/augustus af (met 2 weken lever ik mijn concept paper in \o/) op WO niveau. Ik zit ook te kijken of ik na de zomer verder kan met een traineeship.

    Naar mijn idee bieden alleen de echt grote bedrijven (Unilever, Ahold, ABN-Amro etc) noemenswaardige traineeships aan. Die kunnen dat ook aanbieden omdat zulke bedrijven veel projecten hebben lopen op verschillende afdelingen en de nodige begeleiding kunnen bieden. Een trainee loopt mee met project op verschillende afdelingen en dus leer je snel de verschillende kanten van het bedrijf kennen. Soms zijn de project internationaal wat natuurlijk nog mooier is. Het doel van traineeships is om er achter te komen of je past bij het bedrijf en welke richting je voorkeur heeft. Daarnaast wordt uiteraard gekeken of je de projecten kan trekken. Naar mate je verder komt in de traineeship zal je grotere en moeilijkere projecten krijgen. Rond je ze allemaal goed af dan zal je doorstromen binnen het bedrijf naar een management functie. Ook je persoonlijke ontwikkeling is erg, zo niet hét belangrijkste gedurende de traineeship van meestal 2 jaar.

    Het probleem is alleen om geselecteerd te worden voor dergelijke traineeships. Omdat er veel gegadigden zijn, hebben de bedrijven kandidaten voor het uitkiezen. Er worden vaak eisen gesteld als 'je behoort tot de beste 10% ven je opleiding' of 'je hebt minstens een jaar bestuurlijke ervaring in bijvoorbeeld een studentenvereniging'. Ze kijken daarom echt naar je cijferlijst, het liefst hebben ze cum laude afgestudeerden. Mocht je überhaupt worden uitgenodigd voor een gesprek, dan volgen nog meer rondes met assessments en IQ- en persoonlijkheidstesten.
    Ik heb mijn vraagtekens bij deze selectie methode. Ik bedoel, ik kan ook wel cum laude afstuderen als ik 2x zo lang over mijn opleiding doe, 7 dagen in de week 12uur per dag met mijn neus in de boeken zit en alles wordt ruimschoots betaald door papa/mama of de IBGroep... Ik heb tijdens mijn studie altijd een bijbaantje gehad en heb dus het merendeel zelf betaald. Ik heb er voor gekozen dat ik ook nog een sociaal leven heb, waardoor mijn cijfers niet super zijn ;)

    Al met al is het zeker de moeite waard. Het zijn vaak lange werkdagen wat je maakt, maar daar staat wel wat tegenover als je het succesvol doorloopt.

    Hier kan trouwens het een en ander aan informatie lezen.
     
  14. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Heb je deze optie via school gekregen of ben je hier zelf achter gekomen? Als het laatste het geval is, zou ik je graag een PM willen sturen met een aantal vragen.
     
  15. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe een twee-talige opleiding en het was verplicht om een buitenlandse (engelstalige) stage te doen. Je moest deze alleen wel zelf regelen.:)
     
  16. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ait ik ben eruit. M'n oog is gevallen op Commerciele Economie @ Fontys. Weet iemand hier meer over deze opleiding? Ik vraag me met name af wat de zware vakken zijn of ik me alvast hierop kan voorbereiden?
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.693
    Leuk Bevonden:
    17.901
    Boys, heb al een tijdje geleden hier eerder gepost en ik zit/zat eigenlijk helemaal vast met het kiezen van een studie.
    Vorig jaar rechten gedaan op de VU, rond maart gekapt. Was zoveel lezen en shit dat ik gek werd,. Plus de reistijd werd me te veel.
    Nu heb ik al zeer veel gesprekken gehad met coaches en heb de Keuze3Daagse gedaan van de uva/hva en ben er wel achter gekomen dat ik HBO moet doen. (blijkt uit testen, gesprekken)
    Echter heb ik een probleem, en dat is dat ik achter elke studie die ik uitpik, wel een maar achter kan plakken en het daardoor niet doe.
    Als ik iets kies ben ik toch niet echt tevreden, dat is bij alles wat ik kies.
    Heb ook een aantal vooroordelen over HBO, dat is gewoon of het niet te makkelijk is en veel te veel stage enzo..heb echt geen zin om van 8 tot 5 stage te lopen, elke dag. En of het veel te gericht is tot iets..iets wat bij universiteit niet is.
    Ik twijfel nu tussen 4 opleidingen
    - MER
    - Communicatie
    - Logistiek
    - Event management

    Heeft een van jullie ervaringen met deze opleidingen ?
    Ik moet gewoon wat kiezen, kan wel door blijven werken maar dan word ik gek.
    Ergens een start maken lijkt me gewoon het beste, ben verder nog jong (18), dus kan alle kanten op.
    Wil later toch het mss bij de Luchtmacht proberen, want dat vind ik wel te gek..maja wie vind het niet te gek als ze een F16 zien vliegen, MW2 spelen, en dat soort shit.
    Zat er ook aan te denken om mss zee en kustmanagement te doen, maar dan heb ik zo’n beeld in mn hoofd van zon, zee en strand. :emo: Wil dan eigenlijk gewoon wel 1 van die 4 doen en dan weer studeren in amsterdam en er ook gaan wonen.
    Graag jullie meningen wat dit allemaal betreft, thanks alvast.
     
  18. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Waar ben je goed in? Als je iets doet waar je goed in bent heb je meer kans op succes en de opleiding is makkelijker. Stiekem is de juiste opleiding kiezen helemaal niet zo moeilijk ;)
     
  19. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.693
    Leuk Bevonden:
    17.901
    Ik ben nergens goed in, het is allemaal zozo. Enige waar ik goed in was was tekenen, maar daar wil ik later niks in gaan doen (iig geen kunstacademie, wellicht ontwerpen oid maar heb economie en maatschappij profiel..haatte economie btw, wat een bout is dat zeg. :+)
    Verder vind ik niks echt heel leuk.
    DAT IS MN PROBLEEM DUS GEWOON.
     
  20. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik doe HBO maar het is echt niet te makkelijk(misschien is dat voor iedereen persoonlijk,maar er zijn genoeg opleidingen die een uitdaging bieden, en p mijn opleiding heb ik pas in jaar 3 stage.:)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina