1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    ff een bump, met goed en slecht nieuws

    Goed: Afgestudeerd!!
    Stage en scriptie nog op tijd en goed af kunnen ronden, en ook de laatste paar vakken die ik had staan nog op tijd gedaan. En dus alles netjes in 4 jaar afgerond.

    Goed: Ik weet eindelijk wat ik wil.
    Eerst altijd zitten twijfelen wat ik wilde gaan doen, werken, studeren, jaartje pauze. Maar heb toch maar besloten om gewoon meteen door te gaan. Maar wat? dat was het volgende punt. Heb er een tijdje over zitten denken om iets creatiefs te doen, maar dat heb ik toch maar van me afgezet. En heb besloten om de Marketing Master op de VU of EUR te doen.

    Slecht: Iets te laat.
    Ben je er eindelijk uit wat je wil gaan doen, ben je te laat met inschrijven. Bij de EUR kan je voor 1 aug, maar dan moet ik een wiskunde toets doen die in juni en vandaag was. Gaat em dus niet worden. Op de VU moest je je voor 1 juli inschrijven (voor de slaapkoppen, dat is het al geweest).

    Dus wat nu? Heb de VU al een mailtje gestuurd om te vragen of het mogelijk is om me alsnog in te schrijven. Dat ik te laat was omdat ik in Canada heb gezeten blabla. Dus hoop dat dat nog lukt. En zo niet, dan ga ik tog maar een jaartje werken ofzo.
     
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    En instromen in februari, is dat daar geen mogelijkheid?
     
  3. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope, volgens mij starten alle pre-masters op 1 september (zonder instroom mogelijkheid). Bij deze niet in iedergeval.
     
  4. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    In februari instromen is sowieso niet echt aan te raden. Je loopt dan kris kras door een traject heen, wat mij niet echt leuk lijkt.
     
  5. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Verschilt per opleiding denk ik. Volgens mij zijn er wel opleidingen met twee volwaardige instroommomenten. Ik weet dat ze bij ons daar in ieder geval werk van gaan maken, gezien de aankomende harde knip. Dan ga ik ervan uit dat er toch wel opleidingen zijn die het systeem al hanteren.
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.693
    Leuk Bevonden:
    17.901
    Weet nog steeds niet wat ik wil doen.
    Keuze3Daagse gedaan van de UvA/HvA, nog weinigs wijzer geworden. :emo:
     
  7. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Ik ben over naar 4 VWO. EM1 profiel met M&O als keuzevak. Ik zit alweer op de helft. :)
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Gratz met afstuderen!
    Vaak staat er een datum voor, maar hoor regelmatig dat mensen zich nog heel laat hebben kunnen inschrijven. Al zit je nu met de kans dat er zomerstop is op de school/uni. Anders gewoon telefonisch contact proberen te leggen. Via mail is niet altijd je-van-het en kan laat of niet op gereageerd worden.

    Ga zelf gewoon verder met HBO van IPO. Heb propedeuse nu en nog 3 jaar te gaan. Nog steeds vaag wanneer je (met havo) wel of niet op TU kon. Toendertijd enkel negatieve antwoorden gehoord en was het HBO variant afronden. Met een half jaar schakeljaar in minortijd zou ik erna wel master kunnen doen, maar denk niet dat ik dat ga doen. Op den duur word je oud en ben je wel klaar met studeren. :+ Is immers al mn tweede studie.
     
  9. Robben

    Robben Guest

    Heb pas besloten wat ik wil, hoop echt niet dat ik te laat ben, morgen aanmeldingsbrief sturen en overmorgen gelijk bellen.

    (Bedrijfseconomie, trouwens)
     
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.693
    Leuk Bevonden:
    17.901
    Na lang beraad ga ik kiezen uit de volgende opleidingen:

    - Criminologie (WO - VU), ben ik voor ingeloot..nadeel is dat het veel recht is, dat is interessant, maar het is op de VU, vond ik bout, vorig jaar daar gestopt met Rechten.

    - Management, Economie, Recht (HBO - HvA)
    - Commerciele Economie (HBO - HvA)
    - Logistiek (HBO - HvA)
    - Communicatie (HBO - HvA)
    - Media, Informatie en Communicatie (HBO - HvA)

    Iemand ervaringen met een van deze opleidingen?
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    WTF? Moet je je voor 1 juli inschrijven??!
    Ik moet me nog voor het volgende jaar inschrijven.. :p
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dat gaat meestal vanzelf via Studielink, maar toch ff checken.. ;)
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.693
    Leuk Bevonden:
    17.901
    Kuttyrant die mn post weer verpest..:+ bij deze nogmaals.
     
  14. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    Ik wil je wel wat zeggen. Bij mij ging het tot en met de 3e van Gymnasium fantastisch! Op geen enkel eindrapport een onvoldoende gehaald en allemaal dikke 7ens en 8en. Totdat ik in de 4e belandde. Alles ging verkeerd en ik stond 3 of 4 onvoldoendes op mijn eindlijst. De rest waren magere 6jes. Dus denk niet dat 4 VWO niet veel moeilijker zal zijn dan de drie vorige jaren, want dat is het zeker wel! Dat vond ik in ieder geval. Gelukkig had ik toen voor HAVO gekozen, want dit jaar ben ik geslaagd :D.

    Ik ga Bedrijfseconomie doen per 1 september, maar eerst de keuring van de KLU. Die heb ik in Augustus :). Gaat erg lastig worden!
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Zucht, ik kijk daar het hele jaar tegenop..
    Wat een gedoe altijd, dit wordt vast weer een nieuwe username + password aanvragen :emo:

    @Reckuuza:
    sorry hoor :p.
    Ik doe btw Commerciële Economie! Leuk hoor! Aan te raden ;). Criminologie is a pain in the ass.
    Hiervoor heb ik Bedrijfskunde gestudeerd (WO).
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Haha echt hè. Elk jaar hetzelfde gezeik 8) Ik kreeg dit keer m'n nieuwe inloggegevens op het 5de mailadres die ik probeerde :emo:
     
  17. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324

    Criminologie is een leuke studie. De paar Rechten vakken zijn effe kut, maar dat zijn er maar zeer weinig en dan met name Strafrecht en dat vond ik wel ok. Elke studie die je gaat doen heeft een aantal klote vakken. Kan niet anders. Houd er alleen wel rekening mee dat je overige keuzes wellicht meer perspectief bieden om een baan te vinden (maar wel volslagen belachelijk voor de rest :+). Mogelijkheden met Criminologie zijn beperkt. Ze zijn ook niet voor niks met lotingen begonnen.

    Pain in the ass? Hoe bedoel je? Misschien niet voor iedereen weggelegd of interessant, maar ik heb de studie nog nooit door iemand een pain in the ass horen noemen...:'-(
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2010
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.693
    Leuk Bevonden:
    17.901
    Het wordt wss Criminologie of Logistiek..
     
  19. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    Logistiek wilde ik eerst misschien ook doen, maar toen ik op de Open Dag kwam in Nijmegen vond ik het opeens geen donder aan. Allerlei belastingen kreeg je te horen, om er maar gek van te worden 9). Maarja dat is puur persoonlijk. Ik wil eigenlijk graag Accountant worden heb ik besloten, als vlieger (hoogwss) niet lukt.
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.693
    Leuk Bevonden:
    17.901
    Belastingen??
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina