1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Commerciele economie op Fontys? Ben overgestapt van IVA Driebergen naar Fontys, Commerciele economie. Helaas eerste jaar niet gehaald, nu weer lekker thuis wonen :emo:..
     
  2. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Jup, Eindhoven! Lekker dicht in de buurt. Werd een beetje ziek van de trein richting Breda. Ook geen zin in kamers, bespaart me een hoop geld.
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.693
    Leuk Bevonden:
    17.901
    Klopt, goeie vraag, maar ik had mn hoofd er niet naar en had er geen zin in..:emo:
    nu ben ik de sjaak.
    criminologie ok, maar dan zit ik weer op die poepVU, en met logistiek of commerciele ec. weet ik niet wat me te wachten staat.
     
  4. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Ik vind belastingen eigenlijk wel leuk en interessant. Bedrijfseconomie lijkt mij ook wel leuk. Maarja, ik heb nog 3 jaar om erover na te denken. ;)
     
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Wat ik er van begrepen heb is dat je wat leert van verschillende vormen van economie. Je krijgt algemene economie, bedrijfseconomie en commerciele economie(marketing, alles over vraag en aanbod etc.). Wat de opleiding anders maakt dan andere economische opleidingen is dat je ook veel leert over comsumentengedrag en communicatievaardigheden(presenteren).

    Simpelweg, je wordt op die opleiding getrained om bedrijven of misschien wel je eigen bedrijf succesvoller te maken en meer te laten verkopen. Als je een goede marketeer bent kan je geloof ik behoorlijk wat verdienen.
     
    Laatst bewerkt: 22 jul 2010
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
  8. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Commerciële economie is erg breed. Management is er ook een gedeelte van. Maar marketing idd ook.
     
  9. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dat het breed is snap ik wel. Bijna alle HBO opleidingen zijn breed.

    Op fontys krijg je ook e-commerce. Weet jij wat dat is? Ik heb dan het idee dat je een webshop begint ofzo :emo:
     
  10. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Ja heb t vorig jaar gehad (bij bedrijfsmanagement). E-Commerce is verkoop via een site. En je hebt ook E-Business, dat is alleen informatie verlenen via een site, maar t product wordt daar niet verkocht.
     
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Komt m'n it/internet/media achtergrond mooi van pas. :+
     
  12. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Ja ik ben blij dat ik IVA gedaan heb:9. Eigenlijk exact hetzelfde alleen dan zonder die klote auto's:cool:.. Af en toe wel eens met een maat van me erover die dan commerciele economie doet en was af en toe precies hetzelfde dat werd behandeld:9. Maar ik hoorde van hem dat je het eerste jaar gelijk je P moest halen, kan dat?!
     
  13. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Was op NHTV ook. Op fontys niet geloof ik. Veel gasten die ik ken hebben hun P niet gehaald in het eerste jaar.

    Denk alleen niet dat ik veel moeite ga krijgen met het behalen van m'n P. Ik heb deze opleiding stiekem een beetje gekozen omdat het me het makkelijkst lijkt. Alles wat tijdens de introlessen werd verteld was ook kinderachtig simpel.
     
  14. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    haha je kan bij de belastingdienst werken
    maar je kan natuurlijk ook bij een bedrijf/mensen in dienst om daar alle gaten/constructies in de wet toe te passen om zo min mogelijk belasting te betalen :D
     
  15. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Ik heb een vraag :cool:. Volgend jaar ga ik naar het Hbo. Nu heb ik vorige week mijn ov-chipkaart binnen gekregen. Alleen de brief die er bij gegeven is in mijn ogen heel erg onduidelijk. Wat moet ik nu als eerste doen? En waar kan ik aangeven of ik een week of een weekend kaart wil? Moet ik er zelf eerst geld opzetten wil ik hem gebruiken? Wanneer kan ik hem gaan gebruiken?

    Alvast bedankt!
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Abbo moet je activeren bij een van de vele oplaadpunten. Appie Hein, Primera ofzo. Daar kan je kiezen tussen week of weekend. Week kan je gebruiken vanaf 17 augustus. Weekend van vrijdag 12.00 tot maandag 04:00.
     
  17. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat studenten die nu voor het eerst OV krijgen hem pas kunnen gebruiken vanaf september. Was bij mij toen ook.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Idd, is veel Marketing.. Ga nu een minor Consumentenpsychologie doen en minor Innovatie.
     
  19. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.693
    Leuk Bevonden:
    17.901
    Wordt wss criminologie jongens.
    Als t niks is stroom ik in februari wel door naar commerciele economie.
     
  20. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Veel vrouwen doen toch Criminologie dacht ik?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina