1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Anders lees je het stuk even door ofzo... :F:
     
  2. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Dan kan hij het beter niet doen volgens mij, Reckuuza heeft daar nogal wat problemen mee toch? Of is hij die gast met die ex en het kontlikken niet?
     
  3. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Die opmerking van mij was meer bedoeld als argument om het juist wel te doen ipv. niet. ;) :cool:

    @Gerjan:
    Werken voor de overheid is lame.
     
  4. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Had er niet meer op gerekend, maar toch nog ingeloot bij IBCoM op de Erasmus Universiteit. In de naloting/2e ronde of hoe je dat ook noemt.

    Omdat ik er niet meer op gerekend had eigenlijk al wel een beetje voorbereid op CE:confused:M&M (Commerciële Economie: Sportmarketing&management) wat mijn neef ook gaat doen. Met die studie ga je ook in de eerste week naar de Ardennen en al over gehad met me neef hoe vet dat is en dergelijke. Is natuurlijk geen reden om iets te gaan studeren, maar omdat je er eigenlijk niet meer op rekende is het toch raar als je de ene dag op je verjaardag met je neef daarover hebt en daarna opeens toch weer die switch maakt.

    IBCoM in feite wel altijd mijn eerste keus geweest, maar ga er toch even dit weekend rustig voor zitten.
     
  5. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Een vriend van me gaat IBCoM doen aan de EUR. Klinkt allemaal wel leuk, maar is het net niet volgens mij. De andere IB studies hebben ook zwaardere eisen en is het ook allemaal veel economischer. IBCoM wordt ook gegeven op de faculteit van historie volgens mij, terwijl alle andere IB-studies op economische faculteit wordt gegeven.
     
  6. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Wat is het eigenlijk? Zit nu op de site van Erasmus te kijken maar word er niet veel wijzer van. Je leert wat voor een invloed internet op de Economie kan hebben? :+
     
  7. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een boekenlijst van ruim 800 euro :{ Gelukkig heb ik er al een paar in bezit ( waaronder 1 van 90 euro ). Heb er al een aantal 2ehands kunnen kopen maar die nieuwe boeken hakken er echt in...
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ik krijg een gevoel van communicatie wetenschappen toegepast op de macro economie.

    Niet iets waar ik zelf in zou stappen, interessante keuze als je toch de kant van communicatie wetenschappen op gaat!
     
  9. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Nee is niet economisch hoor. International Bachelor for Communication and Media staat het voor.
     
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Oh nee, zat de verkeerde omschrijving te bekijken + vooroordeel over de Erasmus als zijnde Economisch hoogstaande universiteit.

    Het is dus gewoon Communicatie Wetenschappen in het Engels ? ;)
     
  11. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Denk het :+ en Media natuurlijk. Dus dat onderdeel ook :+ Kan erna een master doen in Journalistiek onder andere.

    Mjah Erasmus staat natuurlijk wel hoog aangeschreven als economische universiteit inderdaad.
     
  12. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Ja is inderdaad gewoon communicatie wetenschappen in het engels :) , beetje interessante naam erbij doen en het lijkt al heel wat. Puur alleen om studenten te trekken. Niet dat het uitmaakt als je toch comm. wetensch. wilt gaan doen, maar volgens mij maken veel mensen de verkeerde keus door het IB ervoor.
     
  13. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Maar als ik aan Media denk denk ik aan Adobe. Neem aan dat je daar niks mee doet? Wat kan je eigenlijk worden na die studie?
     
  14. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Media als in meervoud van medium. Krant, tv....

    Wat kan je worden, tjah. Ligt eraan heh. Sowieso is voor een groot aantal banen alleen van belang op welk niveau je een diploma hebt gehaald volgens mij. Verder (schijnt) de communicatie sector zwaar te groeien.
     
  15. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Is vrij normaal om het eerste jaar een boekenlijst van 800 eu te hebben.
    Mijn tweede jaar was dan wel weer 100 euro.
    Dit jaar word er ook verwacht dat we een laptop hebben(hebben er hier wel één in huis, maar die is meer voor m'n ma, dus ik krijg een nieuwe8)), dus ook dit jaar weer tegen de 1000 euro aan boeken8)
     
  16. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is dus de lijst voor het tweede jaar..ik heb al voor 1000 euro aan boeken liggen hier. Nja in het 3e jaar wordt het wat goedkoper, dan heb je maar 3 nieuwe boeken nodig :+
     
  17. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Mijn boekenlijst voor het eerste semester is 'maar' 260 euro. Ik ga denk ik alles tweedehands halen, dan kost het me 190 euro. Hopelijk valt het tweede semester ook mee qua kosten. Gelukkig krijg ik redelijk veel van mij moeder, maar het blijft toch veel geld.
     
  18. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ach, je leert vanzelf wel dat je lang niet alle boeken nodig hebt. En je kan altijd nog kopietjes maken.. ;) Eerste jaar had ik 1700 inclusief een laptop. Daarna max €200 per jaar ofzo, ik schafte lang niet alles aan.
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Precies, ik schaf eigenlijk per definitie niets aan totdat ik merk dat ik het wel nodig heb. 8)

    1 Euro dictaten ftw!
     
  20. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Denk dat ik dat ook maar ga hanteren. Op het MBO heb ik vier jaar lang geen boek hoeven te gebruiken maar het eerste jaar wel een hoop geld er aan moeten uitgeven.

    Iemand hier die Bedrijfskundige Informatica doet, en mij kan vertellen in hoeverre boeken nodig zijn? :+ Zal ook wel aan de school liggen uiteraard.

    Ohja, de studentenvereniging van m'n volgende school vind ik nu al irritant. Eerst krijg ik twee keer post of ik lid wil worden, vervolgens gaan ze me ook nog eens bellen of ik lid wil worden. Gelijk maar gezegd dat ik geen interesse heb in die onzin.
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina