1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe Bedrijfskundige Informatica, op de Haagse Hogeschool. En laat ik het je zo zeggen. Het eerste blok heb ik alle boeken gekocht, niet gebruikt. Sindsdien heb ik geen boek meer gekocht. Ik vind het totaal niet nodig. Maar als ik jou was zou ik het gewoon zoals Matrix doen. Niks kopen, totdat je merkt dat je het echt nodig heb. Zal je echt enorm veel geld schelen.
     
  2. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Zou je dit ook kunnen toepassen op de universiteit, of zal ik gewoon eht eerst semester de boeken kopen, omdat er ook wat algemene boeken bij zitten. En dan kijken hoe het loopt?
     
  3. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wel, ik loop zo door de universiteit, maar het zal wel per richting verschillen. Je kunt ook na een aantal weken de boeken kopen. Praat met mede-studenten of ouderejaars. Je hebt vast wel een bibliotheek, soms leen ik daar het boek voor de tentamenweek.
    Je merkt vanzelf wel wat de echt handige zijn om te hebben (calculus! :cool:).

    Semester 1 jaar 1 is wel een geval apart. Daar moet je nog in het ritme komen en je hele mentaliteit omgooien. Dan kunnen je boeken wel een houvast vormen om jezelf thuis aan het werk te zetten. Wellicht is het dan inderdaad verstandig om de eerste keer wel alles te nemen en pas als je je draai gevonden hebt selectiever te zijn.
     
  4. KhaosFoShow

    KhaosFoShow Ad Fundum!

    Berichten:
    334
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan doe ik dat wel bedankt voor de tip.
     
  5. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Ik doe dat ook, aangezien er veel algemen boeken bij zitten, die je misschien nodig hebt in de volgende jaren.
     
  6. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ik heb een boekenlijst voor de komende 3 jaar gekregen (doe verkorte versie). Ga denk ik alleen de boeken aanschaffen die elk jaar terug komen op de lijst. Gewoon via MP :p
     
  7. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    omg kheb het "onmogelijke" gehaald:D Had paar dagen geleden toets Wiskunde B en was pas 10 dagen van te voren begonnen met leren, in 10 dagen alle stof wiskunde B vwo zelf doorgewerkt met de 3 boeken +antwoorden en kreeg net deuitslag en heb de toets dus gewoon gehaald! had hiervoor alleen wiskunde van havo wiskunde A gedaan lol dus moest 3 jaren vwo in 10 dagen doen:p
    Was wel echt no-lifen vanaf 9 uur sochtends tot 2 uur snachts en me ogen waren daarna eventjes naar de klote van al die tijd met cijfers bezig zijn.
    Damn wat een opluchting nu even heel relaxed vakantie houden paar weekjes nog.
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2010
  8. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Vorige week werd ik voor de tweede keer gebeld door de studentenvereniging van m'n volgende school. Deze keer maar gelijk gezegd dat ik voorlopig helemaal geen interesse heb om lid te worden van zo'n clubje. Daar kom ik niet voor naar school.
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Vond het anders wel relaxed. Oudejaars kunnen je mooi helpen, in je vrije tussenuren / wachten tot je trein gaat kan je lekker chillen in het hok van je studentenvereniging met een biertje. En allemaal uitjes (Karten, Snowboarden, Feesten, LANs, etc.) zorgen ervoor dat je een hoop kennissen binnen de school/studie op bouwt.
     
  10. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een beetje een goeie vereniging uitzoekt dan is er inderdaad echt niets mis mee hoor.
     
  11. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Tja, dat eerste is misschien wel handig. Maar voor de rest doet 't mij allemaal niet zo veel, en ik zie er (nu) het nut niet van in. Ik wil m'n HBO zo snel mogelijk halen (3 jaar) en daarna ga ik lekker aan 't werk . Alles wat ze er omheen verzinnen hoeft van mij niet zo nodig. Ik ben saai, i know :cool:
     
  12. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Heeft iemand hier misschien ervaring met econometrie in Amsterdam studeren? Ik heb me bij zowel de Uva als de Vu ingeschreven omdat ik nog geen keuze kon maken, maar dat moet nu zo langzamerhand wel. Ik heb vanaf oktober een aamer aan de nieuwe Keizersgracht en dat is echt gewoon 1 minuut van de Uva vandaan:D Daardoor ben ik snel geneigd voor Uva te kiezen maaar ik hoor van veel mensen dat de Vu wat beter staat aanschreven voor econometrie en dat je ook integratiepractica hebt. Het is ook vrij kleinschalig waardoor je makkelijk even wat aan een leraar kan vragen etc en dat je goede begeleiding krijgt wat wel handig is voor deze moeilijke opleiding. Maarja 1 minuut reizen is ook wel weer heel chill, naar de Vu wordt half uur fietsen of met het OV kleine 20 minuten waar ik een hekel aan heb:p
     
  13. KhaosFoShow

    KhaosFoShow Ad Fundum!

    Berichten:
    334
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen idee maar succes met je moeilijke studie.:9
     
  14. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Als het de verenigingen van InHolland Alkmaar zijn (wat ik denk dat het is) dan....nee hoeft het niet :+

    Alkmaar kan je prima zelf ontdekken en voor die uitjes van Omnivas hoef je het ook niet te doen.
     
  15. RoX BoX

    RoX BoX Earth

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat heb je tegenwoordig nodig om een eigen winkel te kunnen starten?
     
  16. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Tussenuren?? :mad:

    Hier wil ik overigens het verschil tussen studie- en studentenverenigingen benadrukken. Studentenverenigingen zitten in hun sociëteit in de stad, terwijl de studievereniging waarschijnlijk gewoon op je locatie zit. Van het eerste moet je houden, maar van het tweede moet je zeker lid worden. Al is het maar voor korting op je boeken, dan hoef je er verder niet eens wat mee te doen.
    Bij ons hebben studenten een halve verdieping gekregen van het gebouw. Lekker 10 cent Cornetto's scoren in de pauze. :9
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Internet site en KvK nummer.

    True story.
     
  18. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Korting op boeken heb ik niets van gehoord. Ze vonden het op de laatste informatieavond waar ik was veel interessanter om honderd keer te melden dat 't goedkoop bier drinken is als je lid zou worden :emo:
     
  19. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Goedkoop bier drinken is toch ook niet zo'n slecht punt? :+
     
  20. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ik drink geen bier :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina