1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik zie het onder de faculteit én de bachelor Informatica vallen op die site, dus ik trok mijn conclusie. :) Als ik het studieschema bekijk vind ik het ook erg technisch en een bepaald gebied binnen de informatica belichten.
    Je hebt wel gelijk, maar ik denk dat het verschil bij deze universitaire opleiding kleiner is dan bij bijvoorbeeld gelijksoortige HBO studies (bijv. aan de HKU).

    Dan nog ben ik altijd pro een breed vak leren. :+ Maar dat is persoonlijke voorkeur.
     
  2. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Eind van deze week maar uitschrijven. Hopelijk is het een beetje snel geregeld :)
     
  3. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Wat ga je dan doen? Aan het werk? :)
     
  4. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Jup :) En dan via werk doorleren.
     
  5. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Yeah. School gaat speciaal voor mij, of ja, door mij, de examen regeling veranderen. Dit omdat ik een loting studie ga doen. Mijn opleiding geeft voor de examens alleen maar V's en O's. Laat nu net bij de loting een V een 6 zijn. Oftewel weinig kans. Nu gaan ze dit aanpassen. :). Eerste examen al een 35punten van de 37 gescoord , oftewel een 9,5. Normaal dus een V.
     
  6. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Echt onzin als dit door wordt gevoerd :F:. Het lijkt qua school alleen maar slechter worden. Ik mag niet klagen over examens ten opzichte van de oudere generatie (die nog geen EM/CM etc hadden), maar de examenregelingen worden voor mijn jaar ook alweer scherper. Zucht-

    Verder zal ik me meer oriënteren over de gamedesign studie. Misschien dat ik een meestudeer dag ga volgen. Al heeft Matrix een goed punt, ik weet niet of ik wiskundig ben ingesteld....hoogstwaarschijnlijk niet dus.
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.693
    Leuk Bevonden:
    17.901
    Ik wil ook met mn studie stoppen en volgend jaar weer aan de universiteit, fresh, beginnen...too bad dat ik echt niet weet wat ik nu moet doen, kan wel weer bij de Appie fulltime gaan werken maar dat zie ik niet echt zitten..
     
  8. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Getekend.
     
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.693
    Leuk Bevonden:
    17.901
    Zou het echt uitmaken?
     
  10. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Nee, het werd eens verdomme tijd dat ze daar aan de teugels gingen trekken. Met de tweesplitsing van Wiskunde B en D zag ik het instroomniveau wéér kelderen. Het niveau mag wel weer eens omhoog.

    Nee, hoger hand moet lobby'en! De industrie moet laten weten dat ze vreest voor een terugval van haar instroom. Dat heeft impact. Als bedrijven als ASML en NXP naar China dreigen te vertrekken, dat is een signaal.
     
  11. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Is er een Wiskunde D...? Onze school heeft alleen C, A, B.
     
  12. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat dus.

    Scholen zijn niet verplicht om het te geven. Wiskunde D is diepgaander en van een wat degelijker niveau, terwijl B is ingekort. Maarja, er is dus een kans dat scholieren niet eens de kans hebben om het te volgen. Beetje jammer...
     
  13. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Op mijn middelbare school kon je alleen voor wiskunde D gaan al koos je voor wiskunde B. Overgens heb ik dat niet gedaan, ik heb het bij wiskunde B gehouden. Mijn wiskundig inzicht is namelijk niet al te groot. Al had ik wel een 8 voor m'n wiskunde op mijn diploma. O-)
     
  14. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil graag in het derde jaar duaal gaan studeren en vorige week heb ik alle beschikbare plaatsen gekregen. 1 ziekenhuis schiet boven alle anderen uit en daarom wil ik graag jullie mening over mijn sollicitatiebrief voor dat ziekenhuis! Ik heb echt weinig, zeg maar geen ervaring met een serieuze sollicitatie dus het is allemaal spannend en nieuw!


    Waaaww, ik wil het zo graag, ben net een klein kindje die zit te wachten op pakjesavond :+


    Edit: Ik heb de brief verwijderd!, heb hem nu aan voldoende mensen laten lezen en heb de brief nog een keer aangepast! Hij is nu onderweg :)
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2010
  15. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Vanmiddag heb ik mezelf uitgeschreven via Studielink. Kon tijdens het uitschrijven of ik het reeds betaalde collegegeld terug wil hebben. Ik heb het maar aangevinkt, mochten mijn ouders wat terug krijgen dan is dat altijd mooi meegenomen. Studiefinanciering ook per 1 januari 2011 stopgezet, alleen binnenkort nog even OV-product stopzetten en dan moet alles geregeld zijn m.b.t. uitschrijven bij studie :)
     
  16. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Vandaag een voorlichtingsavond gehad van verschillende studies. Mocht zelf kiezen welke ik ging volgen, waren totaal 5 rondes.

    Uiteindelijk 2 opleidingen die me wel degelijk interesseren : Communicatie en Multimediadesign ( CMD ) en de Hoge Hotel school in Maastricht.

    CMD heb ik me net een beetje in zitten verdiepen en beetje zitten kijken op het internet, ken ook iemand die de studie volgt en zal dus binnenkort eens gaan praten met hem.

    Reden van deze grote bump is omdat ik dacht dat er ooit werd gezegd op XBW dat er veel mensen zijn die CMD volgen? Zo ja, zouden die mensen wat ervaring kunnen vertalen en welke kant ze op willen?

    Paar vraagjes van mijn kant.

    - Is er een bepaald thema waar je je aan moet houden met het project dat je krijgt per blok?

    - Is de vrijheid maximaal die je krijgt? Mag je alles zelf verzinnen ( in overleg met je groepje ofc )

    - Hoe erg komt het '' Tekenen '' terug in de studie? Is het veel? Is er misschien een extra mogelijkheid om meer te gaan tekenen?

    - Hoe diep gaat het programmeren van de websites? Leer je het van 0 of moet je er al een beetje verstand van hebben?

    - ( damn had net nog een goede vraag, vergeten tho. )

    Alvast bedankt!
     
  17. Fibroidduck

    Fibroidduck Feyenoord Till I Die

    Berichten:
    580
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga maandag beginnen aan een 'minor' CMD :+
     
  18. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik denk niet dat je moet programmeren maar scripten op CMD.
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Denk dat je wel wat HTML/CSS/PHP leert, maar heel diep zal het niet gaan.
     
  20. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je niet helpen met CMD, maar ik doe Hotelschool in Den Haag dus als je daar vragen over hebt, mag je 't me laten weten!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina