1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dat woord 'Design' staat er ook niet voor niks he, je moet dus wel creatief zijn. :+
     
  2. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Dat weerhoud me er dus van, ben echt niet creatief. :+
    Tenminste wat wordt bij CMD verstaan onder creatief? 8)
     
  3. Fibroidduck

    Fibroidduck Feyenoord Till I Die

    Berichten:
    580
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb bijvoorbeeld tekenen :'-(
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je moet stuff ontwerpen en dus ook tekenen inderdaad.
    Als programmeren en ICT je interesseert waarom ga je dan niet gewoon informatica doen?
     
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Raad ik hem eerst aan om maar eens te kijken of programmeren hem wel bevalt.
     
  6. Seh

    Seh Guest

    Media Technologie. MT
    http://www.hogeschool-rotterdam.nl/eCache/DEF/1/68/854.html

    Ik zit zelf op de opleiding Communication & Multimedia Design, dat is op de zelfde locatie als MT.

    Eigenlijk precies wat je zoekt, alleen automatiseren niet echt letterlijk.


    Creatief is eigenlijk alles, bedenken van ideeën tot oplossen van problemen. Je hoeft niet te kunnen tekenen ofzo, ik had dit 1 kwartaal 8 uur in totaal, maar je kreeg alleen een cijfer voor aanwezigheid.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 mrt 2011
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.608
    Leuk Bevonden:
    17.764
    Een cijfer voor aanwezigheid :emo: wat een fucking bullshit is dat toch ook.
     
  8. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Gewoon MIT jongen.
     
  9. Seh

    Seh Guest

    Nouja, het was ook meer een soort workshop voor studie punten, maar wel verplicht.
     
  10. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Dat ziet er erg goed uit, thanks!
     
  11. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga zelf waarschijnlijk Bedrijfs-informatietechnologie studeren aan de UT, misschien is dat iets voor jou?
     
  12. Seh

    Seh Guest

    No problem, de meeloopdagen zijn wel net geweest. Ik zou even de site checken voor de volgende. :)
     
  13. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Wat voor vakken krijg je dan? Flash, Photoshop, Illustrator en misschien ook een beetje webdesign?

    Zelf heb ik een soort gelijke studie gedaan. Je kan het een beetje zien als een overtreffende trap van de media studies. Mijn studie was meer gericht op moderne en toekomstige technologieen. We kregen veel te maken met apps en internet. Na het eerste jaar werden de studenten gesplitst naar Art of Technology. Bij Art draaide het om grafisch werk(Media) en bij Technology ging het om Programmeren en Server technologie. Daarnaast heb je ook vakken voor beide richtingen zoals conceptontwikkeling(verhalen schrijven en leren wat mensen leuk vinden) en businessskills(bedrijf beginnen). De opleiding was ook eerst een gamedesign achtige opleiding.

    Een jaar eerder deed ik ICT & Media en dat vond ik echt geen reet aan. Je leerde geen nuttige skills. Alles wat we kregen was al lang achterhaald.
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2011
  14. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Te wiskundig. :+

    Ach, heb toch nog hierna 1 schooljaar te gaan (waarschijnlijk 2 schooljaren als ik mijn cijfers zo zie...)
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.581
    Als je wiskunde haat zou ik sowieso al geen informatica kiezen, maar een van die verkapte half-informatica/half-designstudies gaan doen.
     
  16. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    achter ict zit nogal een hoop wiskunde :+ Dat zie ik bij onze econometristen
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.581
    Daarom zeg ik ook dat hij dan beter zo'n half design/informaticading kan doen, want die hebben daar een veel mindere focus op.
     
  18. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    In welke sector wil je dan werken? ICT/Media is breed. Zelf verdeel ik het in:

    Software: Veel kennis van programmeren
    Gamedevelopment: Veel kennis van speltheorieen en programmeren
    Gamedesign: Tekenen, 3d-modellen en je moet wat weten van speltheorieen
    Webdesign: Grafisch werk en design
    Webdevelopment: Programmeren(oa. Javascript, PHP, AJAX) en je moet wat van servertechnologie weten(ook zul je veel problemen moeten kunnen oplossen)
    Media: Shit maken in Flash(Flash heeft geen toekomst meer ben ik bang)

    Conclusie is: Wanneer je weet dat je iets met ICT wilt doen ben je nog geen stap verder. :cool:

    Klopt wat je zegt alleen heeft Ferron ook een hekel aan tekenen zegt ie. :9

    Waarom hij webdesign leuk vindt is me dan ook een raadsel.
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2011
  19. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    waarom er uberhaupt mensen zijn die "LIKE %design%" leuk vinden is mij een raadsel :emo:
     
  20. Seh

    Seh Guest

    Die programma's zijn voornamelijk zelfstudie, je krijgt bij ons het eerste kwartaal van het eerste jaar een kwartaal workshops voor Photoshop, Illustrator & inDesign. Deze programma's gebruik je voor zo goed als alle vakken en leer je dus vanzelf kennen.

    Overigens kan je als je bijvoorbeeld Flash wil leren, ook het keuzevak Communiceren met Flash nemen bijvoorbeeld.:)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina