Zelf denk ik dat discipline de oorzaak is van mijn falen in programmeren(ragequit!). Het is gewoon niet cool dat wanneer je enthousiast bent wanneer je iets hebt bedacht, om een uur later achter te komen hoe ingewikkeld zoiets simpels kan zijn. Heb je een probleem opgelost, krijg je er 3 voor terug...
Ik was ook 9 van de 10 keer scripts aan het zoeken omdat ik er geen zin in had in dat gestress en gezeik met die codes. Inzicht zou ik wel moeten hebben gezien mijn hobby's en testen die ik had moeten afleggen. Beste wat je kan doen met programmeren is jezelf pushen en geen hoge eisen aan jezelf stellen. Hierdoor leer je op een natuurlijke manier of het wel geschikt voor je is. Als je op school les krijgt, heb je deadlines en dan kom je er nooit achter of je nou programmeert omdat je het leuk vindt of omdat het moet.
Mijn advies is altijd zelfstudie, kijken waar je goed in bent en dan een opleiding kiezen waarin je een voorsprong hebt. Als je beter bent dan je klasgenoten twijfel je ook niet of je wel de juiste opleiding hebt gekozen. Natuurlijk zit je op de juiste school want je doet het hartstikke goed!
Oh ja, op school kan je niet leren. Het enigste wat ze doen is mensen die zijn geflopt in het bedrijfsleven(leraren) een pleziertje doen door ze te betalen en aan het einde van je studie je een papiertje kado doen. Wat je op school leert is geheel aan jezelf.
Laatst bewerkt: 14 mrt 2011