1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Remia

    Remia Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    ik doe nu IRIO in Groningen. als je vragen hebt let me know!
     
  2. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik ben nu bezig met LUC, maar als dat niets wordt is het zeker een optie. Dus daar hou ik je aan :+ Schat mijn kansen namelijk niet gigantisch hoog in, maar een poging wagen kan nooit kwaad.
     
  3. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    24 Januari heb ik me aangemeld voor m'n studie, nu staat er bij Studielink nog steeds dat mijn verzoek in behandeling wordt genomen. Hoelang duurt dit normaal? M'n vriendin had zich een maand later aangemeld voor een andere studie en kreeg na 3 weken al bericht dat ze was aangenomen.
     
  4. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Welke opleiding wil je gaan doen?

    Normaal duurt het een paar weken, maar 2 maanden is een beetje veel. Ik zou gewoon eens even bellen en kijken hoe je er voor staat;)
     
  5. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Sportmarketing op de HES.
     
  6. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn leeraren noemen het altijd Commerciele economie voor mensen zonder concentratie. Of "het spijt mij dat in deze les alleen maar sport voorbeelden komen maar anders kan de spm klas het niet volgens."

    :)
     
  7. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Dat zijn duidelijk sporthaters..
     
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Je doet zeker CE?
     
  9. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik ging het bijna doen vorig jaar en mijn neef doet het nu. Hij heeft vwo gedaan en doet daardoor het versnelde traject. Inmiddels hoor ik wel wat klachten over het niveau, maar hem inschattende is dat ook wel een beetje inherent aan hbo voor hem. Desondanks schok ik wel onwijs van het niveau van zijn engels les daar. Simple present en dergelijke in het tweede jaar op het hbo :emo:
     
  10. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep, eigenlijk is SPM hetzelfde maar dan op sport gericht.

    Niveau Engels is wel laag. Spelling enzo wordt gegeven op B1*en modeling/luisteren is B1/2*. Dus niet al te hoog, maar de meeste kunnen wel beter Engels dan dat er gegeven wordt. (dit is in de tweede van CE, wat ik doe)

    *http://en.wikipedia.org/wiki/Common_European_Framework_of_Reference_for_Languages

    EDIT: Ohhh, je heb bij SPM ook nog meer sporturen. (sowieso dat er nog sportlessen zijn 8))
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2011
  11. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zat er ook aan te denken om die opleiding te gaan doen maar het werd mij afgeraden.
    Is voor 90% dezelfde opleiding als CE, alleen ipv ABN staat er nu Adidas in je boek etc.
    Daarnaast krijg je ook zo'n beetje hetzelfde diploma Alleen bij SPM kom je lastiger aan de bak buiten de sportwereld waar je met de andere opleidingen prima in de sportwereld terecht kan.
     
  12. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Kreeg gisteren de bevestigingsmail na 1,5 jaar:emo:
     
  13. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Waarom ik voor SPM heb gekozen ipv CE? Was naar beide open dagen gegaan en heb ook bij beide studies meegelopen en kreeg bij sportmarketing gewoon veel meer een gevoel dat het voor mij was dan bij CE. Waarom? Geen idee, maar SPM kon me veel meer interesseren.Dan ga ik maar gewoon op m'n gevoel af, ben benieuwd.
     
  14. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Lijkt me in ieder geval wel leuker qua bezigheid. Beetje sporten nog enzo :+ Minder "droog" wellicht.
     
  15. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    4 uur sport in de week ook , waaronder zelf leiding geven om de zoveel tijd. Dat is opzich wel wat voor mij.
     
  16. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Jij ook al. laatst kreeg ik binnen dat mijn vooropleiding na 1,5 jaar was geverifieerd.

    Wat fijn:+
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2011
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Zijn er mensen die voor hun opleiding een buitenlandse stage hebben gedaan? Ik ben op zoek naar wat ervaringen. Met name op het gebied van visum-aanvragen en wat je kan verwachten van je host-instelling.
     
  18. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben niet daadwerkelijk geweest, maar ben wel dat hele traject doorgelopen.
    Ik zou in februari(vorig jaar) voor 5 maanden naar Miami vertrekken alleen ik kreeg in december te horen dat het toch niet door kon gaan ivm slecht kwartaal van het bedrijf.

    Ik heb het via een instantie gedaan die alles voor je regelde.
    http://buitenlandstage.org
    Het bemiddelen met bedrijven(gem. vergoeding in de states is bij hun ~1300 dollar p/m), hulp bij visum aanvraag, begeleiding/hulp/ondersteuning gedurende stage periode.
    Enige was je zelf moest regelen is je vliegticket(die je via hun met korting kon kopen) en de initiële kosten.
    Uiteindelijk heb ik, ondanks dat hij alles al aan het regelen was wat visum betreft(bemiddelen met bedrijf had ie al gedaan), hoefde ik niet te betalen omdat ik het niet door ging.

    Heb 'm als dank v/d moeite, en oog op de toekomst, wel 100 euro gegeven.
     
  19. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vorig jaar een half jaar stage gelopen in China. En het was echt een geweldige ervaring, en dan vooral op persoonlijke ontwikkeling.

    Het was wel een stage die geregeld werd door mijn school. Dus sommige dingen werden voor mij gedaan. Voor het visum moest ik een uitnodiging krijgen, omdat het voor een periode van 180 dagen was. En voor China krijg je alleen een visum voor zo'n lange periode als je een uitnodiging heb van een bedrijf of instelling. Dit verschilt natuurlijk per land.

    Ik moest een formulier opsturen naar de instelling. Waarna zij het verwerkt hebben en een uitnodiging hebben gestuurd waarmee ik naar de ambassade in Den Haag kon. Geen problemen mee gehad. Maar visa kunnen enorm verschillen per land natuurlijk.
    Het is wel een papierwinkel, maar hier moet je jezelf echt over heen zetten. Het is zon geweldige ervaring die je voor de rest van je leven mee neemt. Ik vond de ervaring zelfs zo gaaf dat ik na de zomer weer voor een half jaar terug ga. Dit keer ga ik een minor volgen op de universiteit daar. Met visum weer hetzelfde verhaal, ik stuur een formulier op en zij sturen mij een uitnodiging.
    Qua regelen weet ik niet zo goed wat ik nog verder kan vertellen. Dit verschilt natuurlijk enorm per land. Tevens zijn er stage bureaus voor buitenlandse stages, die helpen je met alles en scheelt een hoop moeite. Maar dat kost wel weer geld natuurlijk.
    Maar het heeft voor mij echt de ogen geopend. Ik was nog nooit buiten Europa geweest. En China is echt een groot verschil met de Europese landen. Hele andere gewoontes en cultuur. Zo kunnen ze daar niet netjes in de rij staan en dringen dus gewoon voor. En dat soort dingen, dan sta je wel raar te kijken als je dat niet gewend ben.

    Het is echt geweldig om een tijd met mensen samen te leven en om te gaan die heel anders zijn opgevoed en op een heel verschillende manier leven.
    Ik weet niet zo goed wat ik voor nuttige informatie kan geven, ik kan natuurlijk wel een enorm verhaal gaan schrijven maar dat is waarschijnlijk niet zo relevant voor jou.
    Voor visum aanvragen kan je het beste gewoon een beetje op google zoeken. Verschilt enorm per land een meestal is het niet zon probleem. Tenzij je naar Noord-korea of een land in die trant wil.
    Meestal zal je stagebedrijf je gewoon een uitnodiging moeten sturen en dan krijg je zonder problemen een visum.

    Als je nog wat specifieke vragen heb wil ik ze wel beantwoorden.
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2011
  20. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik moet/kan/mag voor m'n opleiding waar ik aan ga beginnen 3x in het buitenland studeren/stage lopen.
    Ben van plan dat ook zeker 3 keer te doen en ik wil ook wel heel graag richting het Oosten en dan met name Japan, Hong Kong of China.
    Ben je echt in een grote stad geweest of een wat kleiner dorpje/super afgelegen.
    En hoe zit het met de taal barrière. Red je je daar prima met engels of is het vaak als een idioot gebaren maken om op de markt aantegeven dat je vis wilt bv.
    En is leven/onderhoud daar duur?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina