1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.605
    Leuk Bevonden:
    17.760
    Beter fixen ze ook zo'n studie maar dan in het nederlands, en met minder hoge toelatingseisen.
     
  2. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ambitieus hoor. Ook respect dat je zelf gewoon les gaat geven(mits je wordt aangenomen), ik zou het niet kunnen.

    Hier moet het roer ook wel om bij mijn master. Ik moet gewoon iets hebben wat me onderscheidt van de rest straks op de arbeidsmarkt, en cum laude zou daarmee helpen. Mijn Bachelor heb ik vooral met 6en, 7s en een aantal 8'en gehaald(overigens wel mijn laatste tentamen met een 9 gehaald maar dat was ook mijn enige) dus zit niet hoger dan een 7 gemiddeld. Ik weet ook dat ik beter kan, absoluut. Ik zou willen dat ik dezelfde interesse/passie die ik voor voetbal heb voor mijn studie zou hebben, dan zou ik echt hoog kunnen scoren. Maar dat zit er niet in denk ik. Logisch ook. :+

    Ik ben ook veel op zoek geweest naar een passend bijbaantje, maar dat wil me maar niet lukken. Via uitzendbureaus op veel vacatures gereageerd, allen afgewezen obv ervaring, soms gewoon zelf naar advocatenkantoren geweest, zochten doorgaans ook niemand en heb zelfs vrijwilligerswerk geprobeerd(rechtswinkels) maar ook daar niet aangenomen. Wat wel echt mijn eigen schuld was overigens, maar had geen idee dat ze daar zo streng waren. 8)
     
  3. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ambitieus ja, maar dat ben ik te laat geworden :+ Ik denk dat ik nu, na de eerste 2 jaar van mijn bachelor, op gemiddeld een 6,nogwat sta ofzo haha, omdat er ook vakken zijn die ik gecompenseerd heb. Nou weet ik dat mijn opleiding vergeleken met andere universiteiten in NL redelijk zwaar getoetst wordt, maar toch. Komend jaar gelukkig alleen dingen die ik leuk vind, dat helpt wel.

    Ik vind het idee om les te geven eerlijk gezegd ook best eng, maar wel een enorme uitdaging. Ik ben er van overtuigd, dat als ik weet wat te vertellen en de stof zelf echt beheers, dat het dan absoluut moet kunnen.
     
  4. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    True that :+ Neem aan dat je nu je Rechten bachelor heb gehaald? Voor welke master ga je?

    Oh je had het bericht inmiddels ge-edit :+ Interessante carrière uitgestippeld man! Zijn niet veel mensen die zich richting het onderzoek en promoveren en dergelijke oriënteren. Ik heb een beetje hetzelfde als jij. Ik heb nog nooit écht goed geleerd en daardoor wordt het al snel in de buurt vd 7. Mijn P gehaald met gemiddeld een 7,3-7,4 als ik voor mijn her ook ongeveer een 7 haal (die heb ik voor het gemak even niet meegerekend nog) en dat cijfer is voornamelijk samengesteld uit 6.x en wat uitschieters naar boven bij vakken die me goed lagen. Dat zegt echter meer over het niveau vd opleiding (tenzij ik het hele niveau van de universiteit heb onderschat).

    Volgend jaar moet voor mij ook het roer om. Artikelen en dergelijke daadwerkelijk gaan lezen scheelt volgens mij al een hoop (ook op voorbereiding vd lessen) straks in mijn nieuwe routine. Meestal als ik iets lees (en hopelijk is het grotendeels ook interessant, al heeft het eerste jaar natuurlijk een aantal academische vaardigheden vakken die verplicht zijn) of me verdiep in iets tijdens de periode, kan ik het altijd makkelijker oproepen tijdens een tentamen. Dus denk dat als ik puur die routine verbeter (wat volgend jaar wegens motivatie en leefomstandigheden en dergelijke wat makkelijker zal gaan, verwacht ik) moet het al een stuk beter gaan. Deze studie heeft vervolgens ook reading weeks voor tentamens en deadlines van afrondende papers, waardoor het leren op zich ook makkelijker zal moeten gaan. In tegenstelling tot mijn rooster afgelopen jaar waar je vaak op woensdag-donderdag-vrijdag nog huiswerk had en dan maandag al een tentamen.

    Ik wil graag een semester naar het buitenland (was laatst nog een interessante discussie over overigens) en daarvoor moet mijn GPA minimaal 7,5 zijn én als ik gebruik wil maken van de connecties voor de master die deze studie biedt (Columbia en Oxford bijvoorbeeld), kan een goed gemiddelde ook geen kwaad.
     
  5. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ja wat je gaat doen is vet man, helemaal met die connecties! Ik moet binnenkort even gaan informeren of mijn faculteit nog wat connecties heeft voor de master, want alle uitwisseling lijkt een beetje bedoeld te zijn voor de bachelor, en die wil ik hier af maken (was sowieso te laat met het bekijken van de mogelijkheden, maar goed). Het lijkt me wel dat ik een deel van de master in het buitenland zou kunnen doen, we hebben het over Internationale Economie 8)

    Ultieme doel is trouwens een baan mbt economische ontwikkeling bij de UN, WB of de WTO, maar die banen vereisen dus heel wat jaren ervaring in het vakgebied en onderzoek :)
     
  6. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Misschien ontmoeten we elkaar nog weleens in topfuncties bij de UN dan :+.
     
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Haha ik zie jullie al roddelen over mijn dictatuur in een of ander derde wereld landje.
     
  8. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Eindhoven?
     
  9. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    The People's Union of Eindhoven, klinkt goed.
     
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    @Jingga: Respect en een diepe buiging dat je zo veel ambitie hebt. Ik had het niet op de VU en heb het totaal niet op de theorie. Ik ben meer een praktijk man, vond de projecten het leukst en was ook altijd, gedwongen of niet, projectmanager.
    Al had ik aan die benaming een hekel wat je was meer crisis/deadline manager maar goed, dat is wel de reden dat ik in de consultancy ben gestapt. Ik hoop binnen 3 jaar een master af te ronden i.c.m. wat Oracle certificaten. Doel is om binnen 6 jaar als Freelancer aan de slag te gaan.

    BTW, mooie baan ambitie heb je ook ;) Belastingvrij salaris :cool:
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2011
  11. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Yep, 28 juli kan ik hem ophalen. Volgend jaar wordt het Arbeidsrecht. Ik zat tussen dat te twijfelen en privaatrecht in zijn geheel(meer onderdelen dus meer kans op werk) en ook European Private Law(is weer vooral wetenschappelijk onderzoek aangezien er nog geen Europees privaatrecht bestaat). Arbeidsrecht vond ik 1 van de leukste vakken, het lag me heel goed, het heeft iets actueels(veel mensen in het dagelijks leven die ermee te maken krijgen), veel vraag naar op de arbeidsmarkt en het heeft ook nog raakvlakken met voetbal/sport. Krijg ook een vak 'sport en recht', lijkt me wel interessant. Helaas niet van Marjan Olfers, die geeft het op de VU. :mad:

    Dus dan houd ik mijn droom om bij Ajax te kunnen werken nog enigszins in stand. :+
     
  12. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke moet die OV kaart nu regelen alleen snap ik er weinig van.. Je moet dus een persoonlijke ov kaart aanschaffen? Daar kan je vanaf de 15e van de maand voordat je studie begint die studentenreisproduct op activeren en dan kan je vanaf de 15e gratis reizen?

    Dus dat betekend dat ik 1 maand op eigen kosten moet reizen :confused:

    Kan iemand zeggen of het zo gaat of het anders moet?
     
  13. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Kaart krijg je automatisch opgestuurd, en je kan dan blijkbaar vanaf 15 augustus je abbo activeren.

    Ik snap je '1 maand op eigen kosten reizen' niet, je begint toch 1 sept?
     
  14. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    In de RvC als juridisch expert :+

    @Quick, Vorig jaar kon ik me pas begin augustus inschrijven, omdat de uitslag van de loting zo lang op zich liet wachten. Toen moest ik inderdaad een tijd zelf betalen, maar gelukkig begon ik pas ergens 15 september. Dus vanaf 1 oktober kon ik toen gratis reizen.
     
  15. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar er staat 15e van de maand voordat je studiefinanciering krijgt, ik krijg okt me eerste studiefinanciering/ wordt dan ook 18. Introductie dagen beginnen 23 augustus zo uit me hoofd is toch een paar weken op eigen kosten reizen?
     
  16. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Oh ja, dat klopt dan inderdaad. Komt omdat je later 18 wordt.
     
  17. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hier nog een goed bedrijf dat marketing stages aanbied (HBO-niveau). Wilde eerst bij GE gaan werken maar ze hebben daar helemaal niks in marketing (of je moet naar het buitenland gaan en heb daar niet zo veel zin in).
     
  18. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Heeft iemand hier ervaring met Nima-A? Ik zit momenteel even in de ww en wil mijn tijd wel nuttig besteden en las dat ik hier in Arnhem een Nima-A Marketing opleiding kan doen in 4 maanden (een avond les, verder zelfstudie).

    Marketing leek me altijd al wel interessant maar ik heb niet echt een 'economie-knobbel'. Dus wat ik me afvraag is:
    - is het erg economisch / veel rekenwerk?
    - is het een diploma dat relevant is in het bedrijfsleven / opent het deuren?

    De reden waarom ik dit overweeg is omdat ik hiervoor bij design/reclamebureau's heb gewerkt en ik vermoed dat dit een mooie aanvulling op mijn cv zou kunnen zijn.
     
  19. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik studeer Marketing maar het is niet echt wiskunde, er zitten wel een paar standaard formules in die best handig zijn. Het rekenwerk valt dus wel mee als je het mij vraagt.

    Als je bij een reclamebureau gaat werken lijkt het mij wel een plus punt maar weet verder niet echt de waarde ervan. Je kan ook oude nima a tentamens downloaden en kijken of het wat is voor je.
     
  20. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Goede tip, dank je wel :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina