1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    En als je toch echt HBO wilt doen, en toch wil sleuten zonder een hongersalaris van een autogarage te hebben moet je ook eens voor scheepsmachinist gaan kijken. Ik ben met die insteek aan de opleiding begonnen en heb er nu dus een baan in en het bevalt me super
     
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Overlap. ;) Hij doet -net als ik- Electrical Engineering, maar zijn verplichte vakken van de ene studie zet hij in als keuzevakken bij de andere. Hij kiest stage- en afstudeeronderwerpen die op het grensvlak liggen e.d. Zodoende hoeft hij niet twee keer 120 studiepunten te draaien, maar slechts een behapbare extra werklast.
    Daarnaast is vertraging hier bijna vanzelfsprekend, dus je plant dit niet in 2 jaar. :p

    Overigens, de meeste HBO'ers vinden vooral het schakeljaar erg pittig, maar kunnen daarna in de Master meestal prima verder.
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    Ah oké. Dat heeft 'ie goed bekeken dan inderdaad.

    Ik ben overigens wel van plan om over 3 jaar klaar te zijn. Is wel een enorme uitdaging, want ik heb zowel op de Havo als op de HTS echt geen zak uitgevoerd. Gaat een hele ommezwaai worden nu ik me echt moet gaan inzetten. Ik hoor overal verhalen dat het inderdaad erg pittig is, dus voor een verassing kom ik niet te staan in ieder geval. Ben zeer benieuwd wat me te wachten staat. Heb er wel erg veel zin in trouwens :)
     
  4. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    En zijn er nog opleidingen aan te raden?
    Want ik heb nu een ROC school maar daar heb ik mindere ervaringen mee.

    Dus de vraag of er een opleiding is die hoger aangeschreven staat.
     
  5. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha een echte motorliefhebber :+
    In Delft zijn ze sinds dit jaar ook overgestapt van een benzinemotor op een elektromotor.

    Ik weet dat bij de TU Delft het schakeljaar ook best wel zwaar is. Al moeilijke vakken worden in een jaar gepropt.
     
  6. GillesD12

    GillesD12 Active Member

    Berichten:
    818
    Leuk Bevonden:
    50
    Klinkt iig super enthousiast das mooi. Ik heb me ondertussen ingeschreven (in Almere) Was benieuwt wat de voornaamste stof is die je krijgt. Hoorde van iemand dat het puur wiskunde is en van iemand anders dat het wel meevalt. En ik heb op de Havo Economie gedaan, is het meer Wiskunde A/B? En komt er nog veel Economie/Managment en Organisatie bij kijken?
     
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Deze was het:
    http://keuzetest.carrieretijger.nl/

    :p
     
  8. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Artistiek & onderzoekend Creativiteit, originaliteit, kunst, cultuur of vindingrijkheid in combinatie met onderzoek, studie of analyse.
    Voorbeeldberoepen Journalist, Kunsthistoricus, Industrieel vormgever, Architect, Ontwerper

    En daar heel dichtbij:

    Artistiek & ondernemend Creativiteit, originaliteit, kunst, cultuur of vindingrijkheid in combinatie met ondernemen, opzetten van nieuwe of commerciële activiteiten.
    Voorbeeldberoepen Pr-adviseur, Copywriter/Tekstschrijver, Copywriter, Webredacteur, Regisseur, Hoofdredacteur, Fotograaf, Producer, Model

    Gelukkig maar. 8)
     
  9. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensgericht & conventioneel: Mensen helpen, verzorgen in combinatie met organiseren, op orde brengen of regelen van gegevens, activiteiten of omgeving.


    Zit wel snor :+
     
  10. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand?
     
  11. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Nou, wiskunde ben ik in Alkmaar weinig tegengekomen. In ieder geval niet zo ver als op de uni, waar ik behoorlijk veel moest differentieren, wat mij totaal niet ligt.

    Als jij een voldoende had voor A/B moet je het echt wel redden.

    Er komt redelijk wat BA en BE voorbij, voornamelijk op microniveau. Daar komt je M&O van pas.
    Ik heb 1 periode M&O gehad, maar dat was puur theorie en zat niets van balansen, Resultatenrekening of zoiets bij. Dat was puur organisatorisch gericht.

    Ik vond het in ieder geval een prima opleiding, beetje jammer dat het nu door InHolland Haarlem geen reet meer voorstelt dat diploma van mij :+
     
  12. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb net even de mini-test gedaan van die beroepskeuzetest:

    "Piloten staan bekend als realistische types. Realistische mensen zijn avontuurlijk en zijn graag met hun handen bezig. Ze zijn graag buiten en houden vaak van de natuur of dieren. Realistische mensen zijn ook vaak geïnteresseerd in machines of mechanische dingen. Naast piloot kan je ook denken aan beroepen als koerier of monteur bij de wegenwacht. Maar ook boswachter, bioloog, medewerker bij een energiecentrale of dierenarts."

    Wait, wut? 8) Ik was zo blij met die piloot!
     
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Hehe ik kwam uit op zakenman, niet echt wat ik gedachten had. :+

    Anyway, zelf mijn MBO niveau 4 diploma binnen volgende week. Had een opleiding Bedrijfsadministratie/boekhouden gedaan, uiteindelijk toch totaal niet mijn ding geweest. Ik kan sowieso niet van 9 tot 5 achter een bureau zitten en me vol stressen met cijfertjes. Aankomend jaar maar een tussen stop nemen want heb totaal geen idee wat ik wil gaan doen op het HBO. Net een shitload aan folders binnen gekregen van het HvA en ga relaxed maar eens kijken wat ik later nou eens wil gaan doen en wat voor een opleiding daar bij past.

    Zelf zijn er eigenlijk altijd twee dingen geweest wat ik in mijn achterhoofd had; journalistiek of een leraren opleiding. Met kinderen werken lijkt me fantastisch, maar ik moet voor me zelf kijken of ik er wel zin in heb om dagelijks met ze in contact wil en kan staan. En dan ook nog eens kijken bij welke doelgroep iets voor me zou zijn. Journalistiek blijf ik ook nog steeds wel interessant vinden, en dan komt eigenlijk Media, Informatie en Communicatie wel goed uit. Want ook het media wereldje lijkt me eigenlijk nog steeds geweldig, heb mijn laatste twee jaar op het VMBO me vooral gericht op een speciale ICT/Media opleiding omdat het me toen ook al leuk leek. Ik zie wel, rustig alles doornemen.
     
  14. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je kinderen als optie wil houden moet je eens kijken naar maatschappelijk werk en dienstverlening en SPH. Ken wel een aantal gasten die dat hebben gedaan en je kan zoveel kanten op.

    Of bedoel je niet die kant van kinderen :+
     
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.485
    Leuk Bevonden:
    5.087
    Hmm, ik kwam uit op dokter, daar heb ik nou niet echt zin aan :+
     
  16. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Loopbaanadviseur. Gewoon keihard getrolled door die test.
     
  17. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Ondernemend & onderzoekend Initiëren, ondernemen van commerciële of nieuwe activiteiten in combinatie met onderzoek, studie of analyse.
    Voorbeeldberoepen Informatiemanager, Beleggingsadviseur, Uitgever, Marketing manager, Consultant, Hoofd productontwikkeling, Marktonderzoeker, Manager
    Mogelijke studies Commerciële Economie, Bedrijfswetenschappen, Bedrijfskunde, Technische bedrijfskunde, Management, Economie en Recht

    Ga volgend jaar Bussiness & IT doen dus zit wel goed.:D
     
  18. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Geinig. Ik kan natuurlijk een heleboel richtingen op met mijn studie straks en twee interessante richtingen voor mij zijn International Order (rechten gericht op het thema veiligheid) en beide aspecten van Sustainability (Governance en echt de wetenschappelijke kant). Doe ik voor de gein die test die zo populair is in het Funny Pics topic, komt er INTP uit, carriere richtingen: Law en Natural Science. 8)

    Al heeft Rechtsgeleerdheid als studie me nooit echt geboeid, maar International Order lijkt me wel tof.
     
  19. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Welkom bij de club! \o/

    Ik studeer Marketing en vind het behoorlijk leuk. Creatieve inzichten, analyseren en probleemoplossend denken is belangrijk. Perfect voor een INTP imo. Je hebt veel meer mogelijkheden hoor.
     
  20. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Ja ik weet het, maar pak er natuurlijk even twee uit waar ik al mijn oog op had. Stond ook Education en Librarian (8)), maar geen Marketing toch? Met mijn studie Communicatie en Media dacht ik ook aan een master in Marketing (of Bestuurskunde). Hoorde overigens van veel mensen dat marketing vakken op een Economische studie heel saai waren.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina