1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Met E&M kun je veel kanten op en met N&G kun je veel kanten op.
    En je moet je niet blindstaren op dat je met het ene profiel meer 'kanten' opkan dan met het andere.

    Je moet gewoon kiezen wat je leuk/interessant/whatever vindt en lijkt, ook al weer je nog niet wat je later wil worden.
     
  2. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ik heb E&M gekozen, omdat het zo breed was. Plus met economie kun je gewoon heel veel en veel opleidingen sluiten daar op aan. Alleen de technische opleidingen en dingen met natuur kan dan alleen niet.

    Ik had daarnaast Management & Organisatie en Informatica gekozen, M&O was een goede keuze achter af.
     
  3. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Het profiel waarmee je de meeste kanten op kan gaan is N&G met Economie. Ik heb zelf vorig jaar ook E&M met Management & Organisatie gekozen omdat ik al weet dat ik na de middelbare school een economische studie wil gaan volgen. Ik kies dan liever voor een profiel met vakken waar ik later meer aan heb, dan een profiel met zo veel mogelijk keuzes.
     
  4. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Economie is toch geen vereiste bij welke studie dan ook? Ik heb N&T gedaan met geschiedenis en dacht dat dat het meest brede profiel was. (uiteraard met biologie als keuzevak)
     
  5. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    nvm verkeerd gelezen.
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2011
  6. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Niet voor Economie in ieder geval.
     
  7. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik ben heel eerlijk als ik zeg dat ik op de top van mijn kunnen zit hier op het HBO. Het HBO past ook gewoon goed bij me, leuke opleiding, leuke mensen. Sommige dingen zijn soms wat zwak geregeld, je kunt bijvoorbeeld maximaal een 8 halen op een project van 7EC's (half jaar vol aan de bak) waar een 6.5 gewoon al een heel goed cijfer is dus. Het is wel iets wat je gemiddelde ontzettend naar beneden trekt.

    Ik word er ook altijd zo moe van als ik mensen zie die met de helft minder inzet en misschien wel een stuk minder kennis, ook gewoon hun papiertjes halen op een hobby opleiding. Je ziet vaak dat mensen met een HBO werk en denk niveau gezocht worden, waardoor het deels oneerlijk is op de arbeidsmarkt.

    Aan de andere kant ben ik ook niet bang voor mijn eigen toekomst. De Hanze in Groningen staat als één van de hoogst aangeschreven IBMS opleiding van Nederland (Arnhem schijnt ook erg goed te zijn). Ook zijn de afgestudeerden gemiddeld gezien het snelst aan de bak en hebben ze het op 1 na hoogste startsalaris (tandheelkunde staat er nog boven). Je koopt er helemaal niets voor, maar je kunt er wel uit opmaken dat het bedrijfsleven deze opleiding wel waardeerd.
     
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.457
    Leuk Bevonden:
    5.030
    Volgens mij had je wel voor Bedrijfseconomie/Accountancy/MER etc. wel Economie/M&O nodig om die opleiding te kiezen.
     
  9. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Dat dacht ik ook.
     
  10. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    voor economie/bedrijfskunde op de UvA had ik jaren terug geen economie nodig. Economie op de middelbare school is van zo'n laag niveau dat het allemaal niet boeit, beetje algemene kennis zoals valuta's, import/export, werkloosheid. Je had alleen wiskunde A1,2 nodig (zoals dat toen heette), maar eigenlijk was dat niet genoeg om de wiskunde vakken goed te snappen.
     
  11. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik volg ook IBMS.. vind het tot nu toe maar een mwah mwah studie. Niet echt interessant, ben in elk geval over naar het tweede jaar. Ik ben van het soort studenten waar Ypuh zich aan ergert 8), heb het eerste semester zowat geen fuck uitgevoerd en het tweede wel wat gebikkelt. Ben nu met de hakken over de sloot overgegaan. Volgend jaar moet wel ff heel anders gaan, dan gaan we gewoon goed gefocust leren :p.
     
  12. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Haha, om over te gaan moet je bij ons al bikkelen. Waar studeer je? Bij ons ben je verplicht minimaal 50 EC's te halen om door te gaan naar het volgende jaar. Daar zitten wat uitzonderingen tussen, maar die gaan niet op voor de gemiddelde mens.

    Ik zag dat het NOS journaal en de kranten Xboxworld ook volgen, het gaat vandaag over de 6'jes cultuur.
     
  13. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Of een hoge wiskunde en die kreeg je bij N&T dacht ik.
     
  14. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand nog ideeën van wat er mogelijk is aan opleidingen in de autobranche?

    En qua MBO autotechniek (omdat ik toch graag wil sleutelen), welke school/opleiding is daarvan aan te raden?
     
  15. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Wrong forum bro, iedereen doet hier Recht, ICT of Business Management. Als je een autoforum zou checken krijg je veel meer reacties(en ook betere).
     
  16. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Dit bedoel ik nou precies met betrekking tot de instelling van de hogescholen tegenwoordig.

    HvA-opleiding stelt laptop met firewire en extra accu verplicht.

    Dat gaat echt helemaal nergens over, om de meest opvallende dingen even te noemen:
    -Ze vragen om een 2e accu, maar ook om een laptop die Photoshop ondersteunt. Dit zorgt voor een accuduur van zo'n 45 minuten in plaats van 2.5 uur.
    - Een 7200 rpm schijf? Alsof het puur om de snelheid gaat? Deze schijven worden alleen maar warmer en nemen (veel) meer stroom.
    - Een firewire poort, wat al nauwlijks tot niet meer gebruikt wordt en over pakweg 2 jaar wel zal zijn verdwenen. Gewoon omdat de school nog oude apparatuur heeft, moet jij een laptop met firewire kopen.

    En zo kun je nog wel 10 dingen opnoemen. Tuurlijk mogen ze een laptop verplicht stellen, maar dit gaat te ver en zou voor mij een reden zijn niet voor de HvA te kiezen (pff, geen Apple mogen hebben).
     
  17. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Is heel normaal hoor. Als je geinteresseerd bent in de studie wil je sowieso een laptop hebben waarmee je alles kan doen wat je wilt doen. Vorig jaar had ik ook een zware laptop. Totdat ik hem beu was en een lichte laptop heb genomen. Deed alleen codes dus het zware werk hoefde niet op mijn laptop.
     
  18. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Laat ik het zo stellen, als IT'er kan ik zien dat hier weinig gedachte achter zit. Waar ik wat minder kijk op heb, is het aantal studenten wat nu het dringende advies krijgen om iets te kopen wat niet doordacht is.
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Tja, de TU's in Nederland bieden alle nieuwe studenten (en ouderejaars wiens laptop x jaar oud is) de mogelijkheid om een door de TU geselecteerde laptop te kopen. Sterk, optimaal voor je studie, volledig softwarepakket en technische ondersteuning.
    Wat je ziet is dat ict-werkplekken verdwijnen en er meer plekken komen voor je laptop. Zo'n systeem werkt echt ideaal.

    Maar in al mijn jaren intensief gebruik, heb ik nog noooooit een randapparaat met Firewire moeten gebruiken. 8)
     
  20. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik heb hier een 17" HP Pavilion laptop. Ik wil deze dan ook wel meenemen naar colleges aankomend studiejaar. Ik ga naar de HES in Amsterdam , maar heb wel het probleem dat dit ding best snel leeg is. Je kan laptops daar vast niet opladen tijdens colleges?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina