1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    HVA @ Amsterdam.
    Ik weet niet zeker of er bij ons ook zo'n regeling was, iedereen zegt weer wat anders. Heb maar wat mailtjes gestuurd.

    Ik kan ervoor kiezen om een studievertraging van zes maanden op te lopen, dat ik me alleen focus op die herkansingen voor m'n P en dan zeg maar februari instroom tweede jaars doen. Twijfel nog, ben niet zo van die vertragingen. Ga ik het weer uitstellen met ik heb nog genoeg tijd etc.. heb ik liever wat meer druk/stress zodat ik kan bikkelen. Ik heb het echt verkeerd aangepakt, ik kon sowieso met gemak de 50-55 EC's wel halen maar heb het gewoon verpest door m'n eigen stommiteiten dus zit nu op de 40 atm. Volgend jaar maar extra hard bikkelen.
     
  2. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit jij ook op de HvA?
     
  3. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Dudes ik heb een vraagje, ik ga volgend jaar HBO Verpleegkunde aan de HVA doen. Nu heb ik me boekenlijst ontvangen en het totaal bedrag is bijna 1000 freaking euro's voor het eerste jaar.

    Wat ik van vrienden, die een andere opleiding volgen, hoor is dat je amper je boeken gebruikt. Heeft iemand ervaring met deze opleiding? En zo ja welke boeken zijn een must?
     
  4. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Dat verschilt echt per opleiding en school. Ik heb bijvoorbeeld een aantal boeken van toch al snel €60,- die nieuw zijn. Aan de andere kant heb ik ook 2 boeken van ruim €100,- die ik super veel gebruik en nooit meer zal verkopen. Maar voor tentamens studeren heb je ze bijna nooit nodig (Google is sneller en vaak duidelijker).

    Enige wat je kunt doen is eerste en tweede jaars vragen van die opleiding, maar dan zit je op XBW niet helemaal in de goede richting.
     
  5. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja i know, maar hier wordt tenminste snel gereageerd en wellicht dat er net iemand die opleiding doet. Heb ook nog op een paar andere fora gepost, maar daar reageert volgens mij niemand meer xP

    Sowieso ga ik dit maal de boeken tweedehands kopen, heb 2 maanden IVK gedaan, want dat scheelt sowieso al een hoop geld.
     
  6. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Cool, nog een man bij de club _O_ Ik ben in september derdejaars HBO-V. Waar ga je de opleiding volgen?

    verpleegkundeboeken zijn heel goed tweedehands te krijgen. Ik raad je aan om de anatomie/fysiologie en pathologie boeken gewoon aan te schaffen. Die heb je hoe dan ook nodig. De rest zou je kunnen aanschaffen wanneer het jaar begint :) Dan weet je precies welke boeken je nodig hebt voor het blok wat je krijgt.

    Maar veel plezier alvast! Al enig idee welke kant je op wilt?
     
  7. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk hier hoopte ik dus op, nog iemand die de opleiding doet op een forum waar ik ook redelijk actief ben :)

    Ik ga hem volgen aan de HVA, naast het AMC, waar volg jij hem?

    Ik ga van de week es fftjes die lijst doornemen en ook ff marktplaats etc afstruinen. Als ik nog vragen heb over die boeken enzo, vind je het dan goed als ik je fftjes een PM stuur?

    En ik ben van plan om richting de Eerste Hulp te gaan, ik wil iig sowieso in een ziekenhuis terecht komen. De psychologische kant lijkt me ook wel interessant.
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2011
  8. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk mag je een PM sturen. Ik volg zelf de HBO-V in Rotterdam, naast het Erasmus MC (ga daar in september ook beginnen).

    HVA schijnt een goede HBO-V te hebben, vooral goed geregeld qua practicumlessen. Dit zijn sowieso je leukste lessen in het eerste jaar. Al begin je echt met basisdingen zoals handen wassen, bedden verschonen en het aantrekken van een steriele handschoen :+

    [​IMG]
    :+

    Ik moet oppassen dat ik niet doordraaf, ik kan echt uren lullen over het vak 8) Iets met mijn passie gevonden. Het liefst schets ik een heel verhaal van de opleiding.
     
  9. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Een vriendin van me doet trouwens ook iets van verpleegkundige aan de HvA. Ik heb haar ff een berichtje gestuurd met je vraag. Zal het even doorsturen wanneer ik reactie heb :).
     
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ik heb op zowel de VU als op InHolland mijn laptop gedurende hoorcolleges nooit op kunnen laden. ;)
     
  11. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Dat is wel jammer , ach dan maar opladen voor ik weg ga en energiebesparing aan.
     
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.457
    Leuk Bevonden:
    5.030
    Bij ons kun je de laptop wel opladen, maar dan moet je logischerwijs wel bij een stopcontact zitten.

    Of je neemt zoals mijn klasgenoot gewoon een verlengkabel mee 8)
     
  13. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Whaha doet me denken aan Ultimate Fighter seizoen met koscheck, dat ie hele tijd de "medic" van GSP belachelijk maakt als "male nurse". :+
     
    Laatst bewerkt: 9 jul 2011
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wij halen gewoon een verlengsnoer bij de receptie. Kun je op vertoon van je naam en collegepas meestal wel lenen.

    Maar zitten jullie echt met een laptop bij een college? :confused: Als je in je schrift tekent, is het toch veel minder opvallend dat je niet oplet? 8)
     
  15. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Als je college toch niet volgt, kan je het dan niet beter thuis doen? Ik ga zelden naar HC, deel mn tijd liever zelf in.
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.457
    Leuk Bevonden:
    5.030
    Ik zet de aantekeningen gewoon in mijn schrift, vind ik makkelijker.
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb 5 jaar lang hetvolgende gedaan: je krijgt boekenlijst, niks mee doen. Beginnen je colleges, tast je in de eerste 1-3 colleges af of je de boeken echt nodig gaat hebben. Heb je ze dan toch nodig, kijk je ff in de bibliotheek/mediacentrum van de school of je ze gratis kan lenen daar. Hebben ze ze daar niet, koop je ze 2e hands op Bol.com :+.
     
  18. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks

    Hehe dat is ook wel een goede inderdaad. Mijn zusje had voor haar eerste jaar ook alle boeken gekocht maar die heeft nu zelfs nog boeken in seal liggen. En aangezien ik redelijk krap bij kas zit atm is dat zonde.
     
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.457
    Leuk Bevonden:
    5.030
    Dat doe ik ook, in het 1ste jaar een vermogen aan boeken gekocht waar uiteindelijk meer dan de helft niet echt gebruikt werd, dure les :+
     
  20. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Wat ik deed was de boeken per blok kopen, kon ikzelf beslissen of ik het uiteindelijk nodig vind of niet. Vaak kwam het ook al voor dat je voornamelijk met readers werkt(geprinte boekwerken) en zo'n boek op de lijst "handig" is om erbij te hebben.
    heb zo zeker toch wel een paar honderd euro bespaard.

    Wel kan het ook zo zijn dat de boeken die je nu al moet aanschaffen misschien 1 a 2 keer gebruikt het eerste jaar, maar in het tweede jaar een dag niet doorkomt zonder dat boek open te slaan. Dus...tja, zeker aan studenten en leraren vragen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina