1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Master Arbeidsrecht.
     
  2. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Civiele Techniek
     
  3. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Morgen introductie dag HRO bedrijfseconomie. Ben benieuwd.
    Vorig jaar al even op de HRO gezeten en heb me al goed voorbereid op de studie, dus denk niet dat die 1e introductie dag veel nieuwe dingen gaat brengen, aangezien t meestal toch een standaardpraatje is.
     
  4. Gainesis

    Gainesis Active Member

    Berichten:
    244
    Leuk Bevonden:
    6
    Hoe bevalt de opleiding je?
     
  5. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga dit jaar beginnen met duaal studeren. Ben benieuwd naar de zwaarte.. denk zelf dat zo zijn ups en downs heeft. In de vakantieperiodes werk je natuurlijk gewoon tenzij je vrije dagen opneemt (4 dagen/week ).. maar dan denk ik ook weer: Anders ben je in de vakantie bezig met je bijbaantje en werk je ook zo vier dagen per week ;)

    Grootste voordeel wat het mij gaat opleveren is dat ik in mijn 4e jaar een op maat afstudeeropdracht krijg en het hele 4e jaar gewoon ervaring blijf opdoen. Voltijd studenten lopen maar een half jaar stage in het afstudeerjaar.. tsja en een half jaar 'uit het vak' trek ik niet hoor.
     
  6. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Iemand die trouwens ook bij HRO zit die weet waar ik m'n wachtwoord van hint kan vinden? Ze zeggen dat ik het in een brief heb gekregen maar die brief kan ik dan nergens vinden...
     
  7. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Vandaag eerste dag van University College introweek. Kwam gisteravond aan en toen was er al een goede chilling in de gemeenschappelijke ruimte dus al aardig wat mensen leren kennen. Vandaag moeilijk veel informatie gekregen en eerste twee keuzevakken gekozen voor Block 1 (Earth Systems Science) en Block 2 (International Relations). Gebruik de drie keuzevakken in het eerste jaar voor oriëntatie van wat mijn Major gaat worden daarom zijn ze een beetje random, in block 3 wordt het waarschijnlijk Political Philosophy.

    Vanavond eerste feestje in de Irish Pub.
     
  8. Seh

    Seh Guest

    HRO, locatie Academieplein. :)
    Zou even mailen met je normale email, of even bellen. ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 aug 2011
  9. Seh

    Seh Guest

    dubbel. :'-(
     
  10. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja heb gemailt aangezien t nu avond is, als ik morgen avond nog geen antwoord heb zal ik woensdag eens bellen. Heb er ook weer niet mega veel haast mee ofzo.. Als ik m volgende week maar heb :9
     
  11. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Op de HRO? Ik ga nu 3de jaar Communicatie in, zit wel aan een minor in jouw richting te denken...
     
  12. Seh

    Seh Guest

    Ben vorig jaar gestopt met Communication and Multimedia Design aan de HRO. Werd het niet voor mij. :'-(
     
  13. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Wat vond je niks aan die opleiding dan?
     
  14. Seh

    Seh Guest

    Ben zelf redelijk goed met Photoshop en shizzle, vind het tof m dingen te designen. Maar al die zooi eromheen trek ik niet, 'vergaderingen', groep bijeenkomsten, abstracte uitleg (die nergens over gaat) etc. Het gaat gewoon nergens over, het is van het niveau derde klas en ik ging elke keer een beetje dood als ik iets inleverde waar ik een 8 voor kreeg terwijl ik er een uurtje aan had gewerkt ipv een heel kwartaal. Dunno, die shit kan ik me zelf ook aanleren en dan bouw ik zelf wel een mooi portfolio op.

    Ben nu even gestopt met designen enzo, maar als ik weer goed in me vel zit ga ik naast mijn nieuwe studie daar gewoon mee door. Wat dus betekend, twee vliegen in één klap. :cool: Tevens kan ik mijzelf niet genoeg motiveren als er vage deadlines zijn en vage richtlijnen. Doe mij maar gewoon tentamens.
     
  15. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Goed, klopt wel een beetje wat Seh zegt. Ik haal de tentamens (7+) bijna allemaal zonder te leren, en vaak nog multiple choice ook.

    Maar verder vind ik het een erg toffe opleiding, lekker breed. Je krijgt vakken van tekenen tot psychologie, van filmanalyse tot informatie architectuur. Ik vind dat wel tof, zo breed. Althans, het eerste jaar was zo.

    Verder vind ik het werken in een groep wel leuk en uitdagend, vooral als je zelf de touwtjes in handen neemt. Je komt er dan toch goed achter hoe het is om een team aan te sturen, iets wat ik later wellicht bij een reclamebureau zou kunnen gaan doen.

    We doen ook veel met social media, en alle andere opkomende media. Erg interessant, omdat je met de veranderingen meegroeit.

    Plus, ik ben best creatief, dus dat scheelt ook. Maar laat je niet tegenhouden als je denkt dat je niet creatief bent, dat vind ik altijd zo jammer. De een schud het uit zijn mouw, de ander heeft wat meer inspiratie nodig, maar iedereen kan mooie dingen maken.

    Geen idee wat de HRO is, ik neem aan een hogeschool in het noorden? Onze opleiding is trouwens de beste CMD opleiding van het land, HA! :+
     
  16. Seh

    Seh Guest

    Hoge School Rotterdam.
     
  17. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Deed je CMD-I of CMD-C?
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2011
  18. Seh

    Seh Guest

    Wat is het verschil? Ik zat in een CMD1 klas.
     
  19. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Sry het moest CMD-I zijn.

    Dat is CMD maar dan richting Informatica of richting Communicatie.
     
  20. Seh

    Seh Guest

    Ah, dat moet je pas later kiezen I guess. ;) Ik volg vanaf nu gewoon mijn eigen CMD opleiding, haha.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina