1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ok. Heb me nu ingeschreven voor deeltijd Informatica. Moet wel in groepen werken met mensen die bv CMD-I, TI of BI doen als dezelfde module in hun opleiding voor komt. Zo moet je bv een game maken met I, TI en CMD-I.
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.580
    Heb ik ook gedaan met mijn TI opleiding. Erg leuk, maar moeilijker dan je zal verwachten. Maar wij hadden dan ook verschillende eisen waar we aan moesten voldoen. Helaas was bij ons jaar net de samenwerking met de HKU (dacht ik) afgelopen vanwege slechte ervaringen waardoor we alles ook nog zelf mochten modelleren. :+

    Ga je Informatica deeltijd doen of Technische Informatica?
     
  3. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Heb me voor I ingeschreven, maar alleen omdat je daar meer modules had. Twijfel tussen I en TI. Moet in de 2e jaar minimaal 2 kernmodules (K) kiezen en 1 verwante (V). Alleen kom ik steeds op 2V en 1K bij beide opleidingen. Heb nog een jaar om de uiteindelijke keuze te maken. Heb hiervoor mijn master Natuur- en Sterrenkunde gehaald aan de RUN en ik denk dat die beter bij TI past.
     
  4. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    3e jaar Economie op de Erasmus ga ik in. Minor Development Economics en major International, met vakken als Labour Economic; International Institutions; Money, Credit and Banking een heel vrije seminar Economics of the Public Sector. Die is echt heel vrij met ruimte voor discussies enz, lijkt me heel tof.
     
  5. Seh

    Seh Guest

    Was opzich geen probleem dat ik de eerste dag gemist heb, moet alleen even met mijn SLC afspreken of ik nog wat moet inhalen daarvoor of dat het door de vingers wordt gezien. Donderdag met de nieuwe klas en SLC naar Blijdorp, geen diertjes kijken maar het laboratorium. Ben benieuwd. :)
     
  6. Gainesis

    Gainesis Active Member

    Berichten:
    244
    Leuk Bevonden:
    6
    Zit je bij locatie 's Hertogenbosch? Ik ga dit weekend naar de intro van CMD Avans Breda :)
     
  7. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Iemand van de HU;

    Dit van: M-Communication Skills Working Session, lesvorm WC(werkcollege?)

    Is dit verplicht?;p
    En zijn hoorcolleges verplicht of verschilt dit per opleiding?
     
  8. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Bij mij was het altijd verplicht
     
  9. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Verschilt. Bij mij op de RUN waren ze iig nooit verplicht.
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.580
    Het ligt er idd aan. Over het algemeen zijn ze bij ons niet verplicht, behalve voor 1 of 2 vakken. Maar dat komt volgens mij meer omdat die vakken echt totaal nonsense waren, waardoor er anders niemand in de collegezaal zou zitten. :+
     
  11. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Nja, zie het wel.
    Vraag het dinsdag als m'n klas + def. rooster bekend is.

    Verplicht of niet, ik zit dan in Duitsland dus kan sowieso niet:+
    Vind het alleen wel kut dat ik in de tweede week al een les moet missen. Zul je altijd zien dat dat precies de les is dat er groepjes gemaakt worden en ik weer bij de minst chille personen kom.
     
  12. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Zie het als een voorbereiding op de toekomst ;) Daar zul je dat nog veel vaker tegenkomen. Plus de minst chille groepen krijgen meestal wel meer gedaan (zijn meestal wat serieuzer).
     
  13. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2


    ;)
    Vorig jaar op de MER al zat van mee gemaakt. Alleen dat waren dan niet de serieuzere groepjes omdat ik me daar altijd juist wel in probeer te krijgen omdat ik weet dat dat soort personen het beste uit mij halen waardoor ik ook het meeste leer.
     
  14. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ja, ik zit ook altijd in de slechte groepen. :+

    Maar soms kom je in een goed groepje terecht, dan merk je wel een groot verschil.
     
  15. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Waar kan ik het beste Commerciële Economie studeren? Fontys wilt me niet meer. Duaal zie ik ook wel zitten trouwens. Avans is geen optie omdat ze hameren op vreemde talen(geen engels maar frans, spaans, duits, chinees etc.), en dat kan ik niet.
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2011
  16. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Waarom willen ze niet meer? En een vreemde taal leren is toch geen probleem. Kan ik niet bestaat namelijk niet ;) Chinees zou iets zijn als je ook naar een internationale baan kijkt.
     
  17. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    En ben op basis van een vak niet meer welkom daar. Super kut natuurlijk want al mijn andere punten zijn wel goed. :mad:

    En talen lukt me niet, scoor ik ook niet geweldig mee in IQ testen en kan het bewijzen met mijn schoolcijfers. Daarnaast vind ik het gewoon kut en heb toch geen ambitie om er later iets mee te doen.

    Ik ben nu iedere school die ik kan vinden aan het emailen. Hopelijk mag ik ergens het 2de jaar binnenstromen.
     
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat is idd kut. Je kunt ook eens de HAN locatie Arnhem proberen. Mijn ervaring met de HAN is dat ze erg schappelijk zijn. Weet alleen niet of de afstand een probleem voor je is. Locatie Nijmegen heeft volgens mij geen Economie richting.
     
  19. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Jup, ook HAN heeft van mij een mailtje mogen ontvangen. Ik zal waarschijnlijk op kamers moeten maar dat offer ik wel op om studievertraging om te lopen. Ik ga naar iedere school die mij het 2de jaar in wilt laten stromen. Het bijvak waarvoor ik ben gezakt volgens mij niet eens gegeven op andere scholen. :mad:
     
  20. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Kun je dat vak ook niet als minor volgen ergens anders?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina