1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het verband tussen misdaad en etnische afstamming

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kevf, 25 jun 2010.

1. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik vragen wat de topic starter eigenlijk wilt bereiken met deze post? Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Laatst bewerkt: 25 jun 2010
  2. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Waarschijnlijk een interessante discussie ontknopen, waarin iedereen zijn mening en visie op het 'probleem' kan geven. *Suspicious quotation marks;)*

3. run n attack

run n attack Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zitten we op school?

precies wat ik zij echt weer nederlanders

4. Flinter

Flinter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :): Ik kan mezelf ook herhalen hoor, wát is precies Nederlands? Onderzoeken doen, doen ze overal in de wereld.

5. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Oh, dus op een forum mag het alleen maar over nutteloze zaken gaan (EDIT: Had de reactie verkeerd gelezen in eerste instantie, dacht dat je reageerde op iemand anders)? Kerel, ga jij alsjeblieft nog even terug naar school voordat je dit soort rare uitspraken gaat doen in een serieus bedoeld topic. Om eerlijk te zijn vind ik dit ook best een vreemde houding die je hier aanneemt. Ik weet niet of je Nederlander, Turk of Marrokaan bent, maar je gaat er al meteen weer vanuit dat dit discriminerend is bedoeld. Laten we maar eens kijken waar deze discussie heen gaat voordat we gaan oordelen over de leden die in dit topic posten. _0/

6. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    meh las het bericht ook, werkt gevaarlijke polerisatie op en is natuurlijk koren op de molen van Wilders..

Imo is het wel lastig waarde te koppelen aan deze cijfers zolang men bijvoorbeeld niet heeft onderzocht hoe groot de focus op deze groep is. In Belgie constateren onderzoekers namelijk wel degelijk een tendens waarbij de focus vooral ligt op deze groep..

Hoe meer je je gaat focussen op een bepaalde groep, hoe meer er van andere groepen doorheen glippen.

Ander vervelend punt qua timing van dit artikel is dat men dit gaat aangrijpen om nog harder zie je wel te roepen. Dit terwijl alle partijen het probleem erkennen, alleen men niet naar segrerende oplossingen wil grijpen.

7. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Dit weet iedereen toch allang? :) Beetje zeggen dat sinasappels oranje zijn, maar goed.

Je mag mensen toch gewoon attenderen op de waarheid?
    XBW is best een volwassen forum dus ik zie zelf niet waarom dit ook maar een beetje ongepast zou zijn.

Met oogkappen opzitten heeft niemand wat aan, btw.

8. run n attack

Leuk Bevonden:
    0

Ik weet niet of je Nederlander, Turk of Marrokaan bent:nederlandse gewoonte wat zou het uitmaken wat ik ben kerel

9. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Kijk, dit bedoel ik nou. Jij noemt mij 'typisch Nederlands' omdat je er al meteen weer vanuit gaat dat alle Nederlanders iets tegen buitenlanders hebben. Hier doe jij toch in feite exact hetzelfde? Jij scheert alle Nederlanders over één kant, terwijl je beweert dat Nederlanders alle buitenlanders over één kant scheren. Zie je je niet dat je jezelf eigenlijk tegenspreekt?

PS: Ik ga er vanuit dat jij zelf geen 'Nederlander' bent (je begrijpt wat ik bedoel, aangezien we eigenlijk allemaal Nederlanders zijn ;)).

10. run n attack

Leuk Bevonden:
    0
    zoals ik al zei jij begint over ras me hoor je er niet over en dat maakt jij als nederlander rasist vooroordeel die niet eens klopt want ik ben geen buitenlander 110% nederlander nu jij weer

11. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    jammer dat figuren zoals jij weer dit soort topics verkloten met kindachtig commentaar.

12. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Gast, snap nou eens wat ik bedoel! 8)
    Ik wilde alleen je afkomst weten zodat ik je reactie's beter kan begrijpen. Als ik weet of je Nederlands, Turk of weet ik veel wat bent kan weet ik vanuit welk oogpunt jij ze geschreven hebt. Begrijp me niet verkeerd. Ik ben zelf absoluut niet racistisch, verre van zelfs. Ik wilde alleen voor de duidelijkheid even weten wat voor persoon je was, en in een topic over etnische afkomst lijkt me dat toch wel relevant ;).

13. run n attack

Leuk Bevonden:
    0
    kind(er)achtig :)

14. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Geheel garmmaticaal gezien is 'kindachtig' gewoon correct Nederlands als ik me niet vergis. Ik weet niet wat Dr0kz bedoelde met het woord, maar kinderachtig is inderdaad een ietwat meer gebruikte term.:)

15. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    We kunnen ook is beginnen met zwaardere straffen maken voor overtredingen die vaak voorkomen. Nederland is wat betreft strafrecht echt een mietje itt andere landen. Je bent pas echt in de snib hier als je tbs krijgt.

Typische voorbeeld is Joran vd Sloot. Een falende rechtsysteem zorgt indirect voor nog een dode.

16. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Ik bedoelde kindachtig, er is een verschil.;)!
    Maar goed, je hebt nog steeds geen antwoord op Tripletth gegeven, als je de discussie aangaat moet je niet halverwege er onderuit proberen te sneaken als het te ingewikkeld word :b:!

17. run n attack

Leuk Bevonden:
    0
    joran van de s heeft nooit in nederland een misdaad gepleegt

18. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Ik merk dat je niet juridisch geschoold bent. Als rechtenstudent moet ik je wijzen op het Wetboek van Strafrecht jongen. Ergens in de eerste paar artikelen (volgensmij 4) staat iets in de geest dat iedere Nederlander die in het buitenland de Nederlandse wet overtreedt strafbaar is op grond van de Nederlandse wet. Hij is dus wel strafbaar in Nederland. Ik zal het exacte artikel eventjes zoeken en citeren. moment

EDIT: Gevonden:

Art. 5 lid 1 sub 2

De Nederlandse strafwet is toepasselijk op de Nederlander die zich buiten Nederland schuldig maakt aan een feit hetwelk door de Nederlandse strafwet als misdrijf wordt beschouwd en waarop door de wet van het land waar het begaan is, straf is gesteld;

Joran werd verdacht van moord/doodslag, daar ben ik niet helemaal zeker van. Op beide misdrijven is in Nederland een gevangenis straf gesteld. Joran is Nederlander...

Ik kan het natuurlijk fout hebben als eerstejaars student, maar volgensmij is hij gewoon strafbaar volgens de Nederlandse wet hoor. ;)

19. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Jullie zijn flink van het onderwerp afgedwaald.

20. run n attack

Leuk Bevonden:
    0
    en waarom is joran nog nooit berecht in nederland?

Deel Deze Pagina