1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het verband tussen misdaad en etnische afstamming

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kevf, 25 jun 2010.

1. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    In mijn laatste zin had ik het daarover ja. Omdat ik denk dat dit topic een flink aantal PVV'ers en anti-PVV'ers aantrekt zou ik graag een quote willen aanhalen uit het verkiezingsprogramma van de PVV.
    Bron: http://www.pvv.nl/images/stories/Webversie_VerkiezingsProgrammaPVV.pdf

De vrijheid van rechters aan banden leggen. Daarmee gaan ze regelrecht tegen de principes van onze rechtstaat en dat van de Trias Politica in. Zorgwekkend dat deze partij nu zoveel zetels binnen heeft weten te slepen. Er zijn nog een hoop andere punten waarmee de PVV de rechtstaat wilt vernietigen, maar ik ga ze maar niet allemaal quoten, dan moet je het partijprogramma zelf maar doorlezen!:9

Maar goed als ik te ver afdwaal moeten jullie het maar zeggen...:9

Laatst bewerkt: 25 jun 2010
  2. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Ik heb het ook ooit gelezen. Echt onbegrijpelijk dat mensen daarop kunnen stemmen. En dan ook nog eens 24 zetels halen, echt dramatisch...=(

3. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik heb een eye opener voor je:
    Mensen lezen nooit het programma

4. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zouden ze wel moeten doen, anders zijn de kreten dat ze niet serieus worden genomen en dat Nederland daarom ondemocratisch is natuurlijk volkomen onterecht.

5. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    dude... no way:eek:
    misschien dat ze dat eens moeten doen ipv alleen de stemwijzer ;)

maarja, ik zie dat ik al veel te veel gepost heb in dit topic (waarvan de meeste posts ook nog eens volkomen overbodig waren :D), dus ik hou het even voor gezien voor vandaag.

Laatst bewerkt: 25 jun 2010
  6. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    4 jaar is een magisch getal in recht (voorlopige hechtenis) (buiten heeterdaad aanhouden in overleg met OVJ) (+andere delicten maar die staan in art 67 lid 1 strafvordering)

No way dat een rechter 4 jaar gaat opleggen voor een diefstal, weet je wat dat de "samenleving" gaat kosten. en het staat natuurlijk nooit tegenover die rol drop die gestolen is

per delict zal een dossier worden opgemaakt door de politie incl verhoren van die een beeld moeten schetsen van de situatie waaronder het gepleegd is.
    is de persoon arm,rijk, gestoord, wanhopig, veelpleger, welke omstandigheden etc etc kijk maar naar het verschil mishandeling of mishandeling voorbedachte rade.
    dat scheelt al 1 jaar

art 300 (eenvoudige mishandeling dus) moet je dus denken aan die klap die wordt gegeven in het café(moet wel letsel zijn). Dit is best een reele situatie wat vaak in een opwellig van woede gebeurd.... kijk die "lage" straffen in nederland beschermen de mens ook hoor... Okay een rechter mag beslissen, maar wel binnen de juiste kaders

7. run n attack

run n attack Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    gaat er niet om wat je steelt gaat erom dat je steelt het maakt niet uit wie je bent(rijk,arm,beroemd) straf hoort even hoog tezijn

8. Flinter

Flinter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus een zakkenroller verdiend dezelfde straf als een bankovervaller? :emo:

9. run n attack

run n attack Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zwaarder misdaad=uiteraard anderen straf

zie het meer van dat je mensen geen straffen moet geven op basis van leefstyle of salaris maar puur op het feit dat je die misdaad begaat

10. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Nouja daar valt over te discussiëren natuurlijk. Zakkenrollers schaden mensen persoonlijk, bankovervallers zouden kunnen handelen zonder ook maar in contact te komen met iemand. Persoon vs. Bedrijf. :)

11. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Kan je wel heel interessant gaan doen dat je recht studeert, alleen je hebt het fout:+
    De Nederlandse (grond)wet(ten) gelden alleen op Nederlands rechtsgebied.
    Dus alleen in Nederland. Weet alleen niet meer of Curaçao etc daar ook onder vallen.

12. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Bankovervallers kunnen ook persoonlijk zijn; denk hierbij aan het stelen wat sieraden/persoonlijke voorwerpen die in de bank zelf zijn. Men gebruikt de bank ook als kluis:eek:. Daarnaast is het niet alleen het stelen van iemands bezittingen dat ze persoonlijk kan raken. Wat denk je ervan als iemand een pistool op je richt terwijl er een bankoverval wordt gepleegd? Ze kunnen in het proces ook emotionele schade oplopen.

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Alles wat in een bank ligt is verzekerd., dus krijg je het gewoon 100% vergoed.
    Tuurlijk zullen hier en daar wat spullen liggen met emotionele waarde sja... Dat valt natuurlijk niet te vergoeden.
    En idd, net zoals Powerlines zegt een bankoverval mee maken kan voor ernstige emotionele schade zorgen.(mits het tijdens openingstijden gebeurt)

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Hebben de problemen geen oorsprong in het gebrek aan respect van de personen van bepaalde etnische afkomsten?

Als ik zie hoe sommige collega's van mij praten over de "vrouwen" in huis dan denk ik echt: "Jij verdient een tik op je hoofd"

Minachtig aan de ene kant, kan dat niet leiden tot minachting ten opzichte van andere groepen? Het gebrek aan respect voor bijvoorbeeld een politieagent is bij deze etnische groepen, of het nu wel of niet fake is en meer onder "stoer doen" valt, opvallend.

15. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Reactie op start post: Ik vrees dat de huidige generatie allochtone jongeren al niet meer te houden is. Het probleem ligt dan ook bij de opvoeding. Laat nou een keer echt weten op basis scholen wat wel en niet mag. Hardere straffen heeft volgens mij wel degelijk zin. Ik zou het niet in me hoofd halen om ooit maar iemand te overvallen of iets te stelen uit een winkel. Met hogere straffen krijg je het trial and error effect. Bij een winkel overval wat niet mag een redelijk hoge straf geven en dan niet een taakstraf maar ga maar een weekje zitten. Dit kost de overheid de eerste paar jaar flink wat geld maar ik geloof dat je het resultaat over 5 jaar al gaat merken. Jongeren bedenken zich wel een keer voordat ze weer iets doen wat niet mag.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zal ik ook maar even antwoorden dan? ;)

Ik las het artikel en stond er behoorlijk van te kijken. Natuurlijk was ik met een deel van deze info al bekend. Dan wel of niet ondersteund met cijfers. Maar dit is voor het eerst dat ik al deze cijfers zo op een rijtje zie. Maar een oplossing kon ik niet verzinnen.

Ik ben absoluut tegen het uitzetten van mensen wat je sommigen wel hoort roepen. Als je ouders hier in 1990 zijn gekomen en je bent hier geboren ben je in mijn optiek gewoon Nederlander (ik kan me ook niet vinden in het dubbel paspoortverhaal).

Ik ben iig van mening dat we strenger moeten zijn bij de poort en bij de eerste jaren van binnenkomst (inclusief kans op terugsturen). Maar dat lost de problematiek hier niet op.

Hardere straffen? Gooi je die groep dan niet nog meer in een verdomhoekje? Zachte oplossingen? Word je dan nog wel serieus genomen? Thee drinken met de gemeenschap? (I kid, I kid). Actieve bemoeienis met de plaats van vestiging van mensen? Of lost het probleem zich vanzelf op?

Minder mensen het land in laten en passen de mensen zich hier in 1 a 2 generaties wel aan?

Afgelopen woensdag in A'dam geweest: twee 'opstootjes' gezien beide keren door de genoemde probleemgroep. Toch wel typisch.

Samenvatting: ik was wel benieuwd naar de discussie ;)

17. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat mensen sneller grijpen naar de misdaad als ze de groep een maatschappelijke achterstand heeft...

18. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vrees van niet. Ik hoor ook bij de huidige generatie allochtone kinderen, dus ik wil hier graag op reageren. Er zijn inderdaad kinderen van buitenlandse afkomst/allochtonen die zich slecht misdragen en de fout ingaan. Er zijn inderdaad misdaden gepleegd en veel opstootjes geweest dankzij de allochtone kinderen, maar dat is ook waar jij ophoudt met kijken.

Ik ben zelf blank, maar mijn moeder is van Surinaams afkomst (één of meerdere ouders in buitenland geboren = kind allochtoon). In mindere mate heb ik ook de problemen van allochtonen meegemaakt, dus ik kan er ietwat over mee praten. In ieder geval, problemen komen van twee kanten. Ik vind dat de 'huidige generatie autochtonen' aan veel ook schuldig is. Allochtonen doen hun best op school, ze doen als ieder ander kind, inclusief autochtonen. Maar wat is er dan anders? Als er ruzie is, dan is het eerste wat je hoort 'Je bent een k*nker neger!', 'zwarte, ga terug naar je eigen land.', 'Vieze moslim', 'Je moeder is een terrorist.' 'Kut Marokkaan' en ga zo maar door. Wat voor een effect denk jij dat dit heeft op de huidige allochtone generatie? Je voelt je onderdrukt. Het maakt niet uit wat je doet of hoe goed je het doet, als je één fout maakt, dan wordt het duidelijk dat je etnische afkomst nog steeds uitmaakt. Vele allochtone kinderen proberen zich aan te passen en te worden geaccepteerd, maar de autochtone deel van Nederland helpt ook vaak niet mee. Ik spreek natuurlijk niet voor iedereen. Overal zijn er uitzonderingen.

In ieder geval, ik denk dat het probleem begint bij 'De huidige allochtone generatie'. Hier maak je al onderscheidt. We rekenen mensen af op hun etnische afkomst en we geven ook hen daarop de schuld. Kan je kiezen wat je afkomst is? Nee. Waarom moet je er dan op worden afgerekend? Because you need something to bitch about.

Ik vind dat je beter kan zeggen 'De huidige generatie is niet meer te houden'. Het enige wat ik hoef te zeggen is; Nederlanders denken dat ze allochtonen zijn. Als je dat leest, dan denk je waarschijnlijk al aan de vele jongeren die je ziet met hun nike petje half op hun hoofd die alleen met kinderen van Marokkaanse afkomst optrekken en zich zo gaan gedragen. Deze mensen horen ook bij de generatie die voor problemen zorgt. Het is niet alleen allochtonen, het zijn ook autochtonen. Wanneer het niet uitmaakt, dan ben je een Surinamer opgesloten in een blanke lichaam, maar als er ruzie is, dan ben je een Nederlander die genoeg heeft van allochtonen. Zo gaat het eraan toe met de huidige generatie. Het is, zoals vaker gezegd, niet alleen de allochtonen die zo doen. Ik word een beetje moe van de mensen die lopen te katten op afkomst en dan iedereen stereotyperen. Als je openlijk loopt te katten, ga je dan niet verkleden en s'avonds overstraat lopen als een Marokkaan of iets dergelijks (geen persoonlijke aanval).

Waarschijnlijk dwaal ik nu af met mijn verhaal. Ik ga toch verder, want ik vind dit belangrijk. Ik ben van mening dat jij generaliseert. Jij zegt 'de huidige allochtone generatie is niet meer te houden'. Er zijn genoeg allochtonen die het beter doen dan autochtonen. Er zijn genoeg allochtonen die goed hun best doen op school, respect hebben voor autoriteit en respect hebben voor het gezag. Er zijn genoeg allochtonen die niet de fout in gaan en leven volgens de wet. Er zijn genoeg 'goede allochtonen', maar het enige wat 'jullie' doen, is iedereen in hetzelfde potje stoppen omdat ze allochtoon zijn. Verplaats je eens in 'onze schoenen'. Hoe zouden jullie het vinden als we alles gingen generaliseren en jullie in één potje stoppen? 'Oh kijk, daar is zo'n Nederlander. Zijn vader moet rijk zijn.', 'Ha, een cracker! Crackers zijn allemaal idioten en hun moeders zijn hoeren.'. Jottem, leuk he? Dit zijn extreme voorbeelden, maar wat zou jij vinden als dat continu wordt gezegd? Voor het geval dat je commentaar wilt geven op de laatste 'generalisatie'; Iemand praat Arabisch, of iets wat men erop vindt lijken -> het is een turk/marokkaan-> hij/zij is islamitisch-> terrorist/probleemjongen!. Zo wordt er veel gedacht door mensen die stereotyperen en dit keer is hetzelfde manier van denken gebruikt, maar dan voor een Nederlander.

Het verhaal komt natuurlijk van twee kanten. Allochtone kinderen maken ook onderscheid tussen rassen, maar aangezien iedereen van een autochtone aspect kijkt, doe ik het nu vanaf een allochtoonse (?) kant. Het is misschien een heel verhaal, maar dat maakt me niet uit. Daarnaast heb ik wel meer te zeggen over alles, maar ik had geen idee hoe ik alles moest verwoorden nu. Het kan zijn dat ik een aantal zaken vaker heb gezegd, maar dan vind ik het blijkbaar belangrijk.

19. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Dit is natuurlijk wel erg oppervlakkig, de wet is in diens ogen niet juist dus wordt maar gebroken. Als we allemaal zo dachten zou het leven hier niet meer zo vredig zijn. Dat zou betekenen dat een 16 jarige gewoon een auto in kon stappen omdat hij denkt dat hij kan rijden en het onzin vind om te wachten tot zijn 18de.

20. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Kan je me dan uitleggen hoe het wel zit, want ik snap er niks meer van :+

Deel Deze Pagina