1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het vertrouwen van tegenwoordig

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MennoDePenno, 2 nov 2004.

1. Eduard888888

Eduard888888 BEER!

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het te onduidelijk om iets over te zeggen. Het kan ook een net nieuwe kassiere zijn ofzo, dat heb ik ook weleens meegemaakt dat ze dan wel vrage naar legitimatie omdat ze anders bang zijn op hun donder te krijge ofzo, maar andere die er al langer werken herkennen me wel dus. (ben zelf 16 trouwens)

Wat betreft de maatschappij ik vind het iets te overdreven genomen worden. Soms hoor je toevallig in een keer veel foute dingen om je heen zoals mensen die andere mensen in elkaar willen slaan, ik hoorde het vandaag weer maarja dit blijft er atlijd denk ik. Er zal altijd wat onenigheid bestaan tussen mensen. Ik vind totaal niet dat je dan op de vuist moet gaan maar andere misschien wel.

2. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Hebben het hier schijnbaar alleen over onbekende mensen, mensen die je niet kent(dubbelzinnig is anders).
    Maar hoe staat het met vrienden, als ze vragen om 50 euro te lenen en zeggen niet waarvoor, vertrouw je ze dan.(ligt er natuurlijk vaak aan welke/ wat voor vriend)

3. MennoDePenno

MennoDePenno HardrocK PosteR

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn eigen vrienden zou ik vertrouwen, ik weet waar ze wonen enzo... dus als ze het niet geven kan ik het zelf altijd nog halen.

4. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    vanaf oud en nieuw ben je (16 jaar en ouder) verplicht een id bij je te hebben heh.. (geen kopie maar een echte)

5. MennoDePenno

MennoDePenno HardrocK PosteR

Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind ik eigenlijk gewoon idioot... Zo'n paspoort is best duur, en als je er dan heel de dag mee over straat loopt, zou je hem best eens kunnen verliezen. Een kopie lijkt mij toch wel genoeg en ik ga dus rondlopen met een kopie. Als ze dan de eche willen zien haal ik die thuis wel even ofzo.

6. jellejelle

jellejelle PSP Only

Leuk Bevonden:
    10
    De boete voor het niet bij je hebben van een paspoort kan oplopen tot 2250 euro en je bent al vanaf 14 jaar verplicht om het bij je te dragen. Overigens mogen toezichthouders niet zomaar om je identiteitsbewijs vragen. Dat is dus wel even wat meer dan de 37,95 die je voor een nieuw paspoort betaald.

On-topic: het vertrouwen in vrienden vind ik een hele moeilijke kwestie. Het is me al een paar keer overkomen dat ik spellen of iets anders niet terugkreeg in de staat waarin ik ze mee had gegeven. Ik ben dan ook niet meer zo happig als het gaat om het (uit)lenen van dingen, of het nou geld of iets anders is, aan een ander.

7. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    is een scooter certificaat ook een geldig id kaartje? die heb ik standaard toch bij me..

8. jellejelle

jellejelle PSP Only

Leuk Bevonden:
    10
    Dat zou ik niet weten, kijk anders even op overheid.nl en dan zoeken op identificatieplicht, kan je ook vinden wat geldige documenten zijn.

9. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    @jellejelle weet je t zeker?? volgens mij is ID niet eens verplicht voor mensen onder de 16, want dan mag je namelijk ook nog bij je ouders in het paspoort staan (hoe kun je nou tegelijk met dat pp rondlopen?)

Edit: heb even op everheid.nl gekeken :)

Laatst bewerkt: 3 nov 2004
  10. jellejelle

jellejelle PSP Only

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb het van overheid.nl, komt uit de wettekst die per 1 januari geldt, dus dat zou ik toch wel vrij zeker noemen. Maar het is niet zo dat een agent zomaar kan zeggen: He, laat jij maar eens even je id zien. Ze moeten er wel een goede reden voor hebben. Maar we dwalen af nu.

11. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Een vriend van me en ik gingen bij de Deen, de supermarkt bij ons, drank halen, hij is al 16, en had toch voor de zekerheid zijn pas meegenomen, alleen het was de gekopieerde pas..hij had niet zijn echte mee maar een kopie.. de vrouw achter de kassa ging toen vet zeiken dat ze het niet kon aannemen, en dat terwijl wij allebei 16 lijken. :mad:
    Toen zijn we vet boos doorgelopen, en toen nog een keer de Deen ingegaan en toen bij een andere kassa gaan afrekeken (daarnaast) daar vroeg ze niet eens om onze pas :{ en we mochten gewoon doorlopen, die cassiere aan de eerste kassa keek ons echt boos aan, en wij gaven een hele leuke glimlach terug en liepen weg

Het vertrouwen is bij sommige mensen best wel ver te zoeken, maar bij het overgrote deel zit het wel goed, want heel vaak mogen we gewoon doorlopen :)

12. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Hmm, hier in de regio is het niet ongebruikelijk als jongeren die nog (lang) geen 16 zijn een 'kopie' hebben waar wel op staat dat ze 16 zijn... ik kijk van dit alles dus niet heel erg op.

13. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0

Iedereen ? Alleen bekende nederlanders jah.. en aangezien ik niet bekend ben heb ik weinig te vrezen...

biaaatch

Deel Deze Pagina