Kijk zoals je hij t hier allemaal zegt lijk je wel gelijk te hebben, maar weet je wat het nou juist is, Dat er veel mensen zijn in de moslimwereld die echt geen goede bedoelingen hebben. Het is niet om jou aan te vallen of jou godsdienst maar als je er zoveel gekken bij hebt zitten? Dan vraag ik me toch af hoe dat zou komen.
Je zegt ook dat je geen zelfmoord of moord mag plegen voor jullie godsdienst, dat kan wel kloppen, maar het wordt wel gedaan. En ze zeggen vaak dat het van Allah moest ofzo.
En alles wat goed of slecht gaat heeft met Allah te maken, als bv. Amerika iets slechts doet, in hun ogen zegt een groot deel van moslimwereld dat het terecht is dat er aanslagen worden gepleegd op Amerikaanse doelen. Zelfs sommige moslims in ons land vonden het terecht van de aanslagen van 11 september, hadden inteviews met sommige buitenlanders. Sommige zeiden gewoon glas hard: 'Dat verdiende ze een keer' of 'Het was Allah's wil'.
Bedoel dus hier helemaal niet om jou mee aan te vallen, maar sorry jongen het is gewoon zo en ik vind z'n uitspraken niet normaal.
Je moet ander godsdiensten respecteren, dat kan goed kloppen dat dat in de Koran staat, maar of dat ook gedaan wordt, of het ook nageleefd wordt? Dat is in toch best veel gevallen niet zo.
Mensen in jullie cultuur, veroordelen zelfs gewoon mensen op hun innerlijk. Bijvoorbeeld gay zijn is een erge ziekte. Dit gebeurd in veel culturen hoor, maar ik vind het normaal dat je deze mensen accepteerd. Dat het een ziekte is een uitspraak die nergens op slaaat.
Ten eerste in de Koran staat dat als ze aanvallen je terug moet aanvallen. Dat vind ik ook al niet normaal. Bv. In de bijbel staat al niets dat je terug moet vechten voor je geloof. Ik vind dat ook nergens op slaan. Ze zeggen Je moet geen kwaad met kwaad vergelden. Het is niet oog om oog, tand om tand. Zo moet je niet denken.
Ten tweede als het ergens oorlog is in een land met veel moslims waar een westers land bij betrokken is, is het meteen een oorlog tegen het geloof zeggen ze. Dit vind ik ook geen normale denkwijze.
En in Nederland over die regels voor buitenlanders, ben t heel veel met hun eens. Niet iedere buitenlander is zo, dus zal ze het ook niet over komen dat ze er mee te maken krijgen. Maar er zijn toch veel mensen die het dus voor de andere verpesten. En een hele tijd geleden was t een keer op tv dat ongeveer 85% van de jongeren met een buitenlandse afkomst in Nederland wel met geweld te maken heeft gehad.
En vind jij het normaal dat wij bang moeten zijn voor buitenlanders op straat? Ik vind dat van niet, sorry hoor. Maar zoals ik al zei dat ligt aan een best groot gedeelte van jullie gemeenschap daar reken ik niet iedereen onder, scheer niet alle mensen over een kam. Het is gewoon zonde dat je die mensen altijd blijft houden.
@ Pejannl sorry jongen je hebt niks gewonnen, je hebt veel antwoorden fout en ik vind dat je maar eens beter na moeten denken over wat je zegt wat veel mensen ook hebben laten blijken. Je geeft antwoorden die nergens op slaan en iedereen weet gewoon dat het anders is.
Laatst bewerkt: 26 aug 2003