1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het vreemdelingenbeleid

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Robbertos, 25 aug 2003.

  1. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Echt QwX, ik begrijp dat je het best zwaar hebt op dit forum v.w.b. Amerika en het valt me op dat er inderdaad bij discussies veel wordt verwezen naar Amerika waaraan ik me ook schuldig maak, maar ik vind het wel heel erg ver gaan om bewezen historische feiten af te doen als deels verzonnen omdat Amerika daarbij in een kwaad daglicht komt. Dat is net zoiets als de holocaust ontkennen.
     
  2. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Als amerika in de eerste plaats Osama Bin Laden niet met miljoenen dollars had gefinancierd, hadden we wellicht die amerikaanse doden niet gehad. Ooit wel eens gehoord van het boomerang effect? Of: wie wind zaait, zal storm oogsten? Denk je nou echt dat die terroristen voor de lol het WTC zijn ingevlogen. Daar heb ik je de afgelopen drie maanden nog niet over gehoord QwX...
     
  3. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    god**** door jullie moet ik reageren:+

    tja, Als je geen bondgenoten maakt kom je ook niet ver (geen spreekwoord dacht ik, moeten ze tochj eens iets van maken_O_ )
    En wat Ugamer ook weleens zegt: Je weet toch niet wanneer iemand een tiran word.. je kunt het nooit weten...!!!!!!!!

    Dat is een.

    Die terroristen zijn inderdaad niet voor de lol in het WTC gevlogen. Het is zelf zo erg geweest dat sommige kaapers dachten dat ze alleen even een vliegtuigje kaapten, en de wereld lieten zien wat ze konden en dat naar mexico vliegen ofzow...

    1 of 2 kapers per vliegtuig wisten wat ze te doen stond.
    Ze wisten dat ze in de hemel zouden komen als ze dit zouden doen en Allah hun zou eren ofzow iets ...

    Ik weet niet of je het weet maar Atta (mohamed Atta) was de 'baas' , deze idioot wist als geen ander hoe 11/9 eruit ging zien .. de rest van de kapers dus niet en die dachten hooguit in de gevanenis te belanden.. of niet eens, want tja.. je doet het voor Allah right?

    Hoe dan ook, ik denk dat ze Amerika hebben aangevallen, en dus daarmee zowat 3000 mensen mee hebben vermoord omdat ze jaloers zijn op wat de Amerikanen hebben, wat ze kunnen, dat de hele wereld eraan vast ligt.
    Gezeik over Amerika op heilig gebied is natuurlijk vette nonsens, wat deze mensen (Terrositen dus) lappen de islam dus echt wel aan hun laars.. Wat eigenlijk jammer is , voor de Moslims die het WEL goed willen doen..... . . . . . . . .

    En helaas heeft het inderdaad averechts gewerkt, Amerika is niet ten ondergegaan... en Amerika is niet het armste land geworden..
    degene die er onderuit zijn gegaan zijn meneer Osama Binlanden en haar aanhangers zelf
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2003
  4. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    dat ze het voor allah doen is bullshit......
    weet je wat ik me net bedenk???

    die terroristen willen natuurlijk wel een oorlogje tegen amerika(toch??) dus dan kunnen zij bedenken van,, tja als wij nou steeds zeggen dat het we het voor allah doen, dan zullen ze de moslims slecht aankijken, dan kan er natuurlijk hier en daar wat gebeuren, en jah daar komt ie al: een oorlogJE

    dit kan natuurlijk, maar het hoeft niet, het kunnen ook van die domme moslims zijn die echt denken dat ze iets goed doen, en dingen (of alles)wat in de koran staat negeren, of niet lezen, dus noemen ze zichzelf 'moslims'
    (1 kleine voorbeeld: saddam, nou hij is een goede moslim zeg;) |:- maar of hij dat meende?? nee dus, iedereen weet dat hij naar macht snakte.........
     
  5. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Nou Saddam was verre van Moslim. Hij ging pas sinds de laatste jaren een paar keer naar de moskee omdat hij toch wel bang was voor de vrij grote groep Sjiitische moslims in Irak.
     
  6. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    maar tellen ze hem niet als moslim?????

    (jah duh nu weet zelfs mn kleine zusje dat hij geen moslim is)
    maar toen dus (toen hij powerrr had)

    hij maakt(e) er gewoon misbruik van......
     
  7. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Het is allemaal wel leuk hoor dat er om de twee weken weer een nieuwe zelfde discussie wordt gehouden over Bush, het Amerikaanse beleid, Irak e.d. waarbij de voor-en tegenstanders van Amerika zich uitspreken, maar zien jullie eigenlijk wel in dat jullie gewoon allebei gelijk hebben?

    Natuurlijk doet de V.S. dingen op een volkomen verkeerde manier, maar zij doen tenminste wel iets. Zij zijn immers door de rest van de wereld uitgeroepen tot politieagentje van deze wereld terwijl dit eigenlijk een taak hoort te zijn van de Verenigde Naties. Als de V.N. vanaf het begin af aan zou hebben gedaan waarvoor ze is opgericht en eindelijk eens een keer gericht actie zou ondernemen ipv eindeloos te vergaderen en te onderhandelen dan zou de verantwoordelijkheden en verplichtingen tenminste eerlijk worden verdeeld over alle deelnemede landen. Nu zie je dat door het uitblijven van doeltreffende maatregelen van de V.N. alles maar wordt afgeschoven op Amerika en als die dan vervolgens iets doet dan krijgen ze weer volop kritiek.
     
  8. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    _O_ Dat bedoel ik dus... _O_
     
  9. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Hij zei tegen het volk dat je de Koran moest over schrijven met bloed. Als er iets wel ONrein is in het geloof van de moslims is het bloed wel.. ik weet het allemaal niet super (ben niet zo`n geloofsmensO-) ) Maar ik dacht dus dat Moslims daarom dus hun handen/voeten wassen...
     
  10. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Maar vertel mij nou eens waarom een terrorist als Osama bin laden al jarenlang werd gesponsort door Amerika terwijl ze wisten dat hij een extremist was? Waarom is de sponsoring van Osama doorgegaan terwijl bij de CIA bekend was dat hij in 1998 verantwoordelijk was voor de twee bomaanslagen op de Amerikaanse ambassades in Afrika?

    En dat maakt mij zo ziek!

    F**k, ze hebben zelfs Atta aangehouden in april 2001 omdat hij te snel reed op een Amerikaanse snelweg. Hij werd toen al gezocht en stond bekend als hoogst gevaarlijk. Elke politieagent heeft snelle toegang tot een database waar zijn gezicht op voorkwam, alleen had iemand zijn file 'gewist' waardoor hij niet opgepakt werd.
     
  11. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Tja, In Nederland raken ze ook bewijsmatriaal ''zomaar'' kwijt, alleen hoor je dat minder, en gaat het om iets minder ''ergs''
    Mensen maken helaas *edit* fouten *edit* , dat praat het nog niet goed, maar dan nog..

    Ik snap wel wat je bedoelt.. En heb er ook geen tegen-verklaring voor , Het is gewoon de stomiteit van Amerika(dat ieder land wel heeft..)
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2003
  12. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Pardon? "Door de rest van de wereld uitgeroepen"?? Door zichzelf, misschien, want er is behalve Oost-VS (ook wel met "GB" aangeduid) geen belangrijk land te vinden dat er zo over denkt.

    Tweedens... Heb je er wel eens bij stilgestaan WAAROM de VN zo bedachtzaam te werk gaat? De reden daarvoor is niet zo moeilijk... Elke zaak heeft nml twee kanten. De kant die ons door de media voorgeschoteld wordt is keurig gedicteerd door de Amerikaanse propaganda machine en aan jouw post te zien heeft het her en der resultaten opgeleverd.

    In de VN zitten ook landen die anders tegen de zaak aankijken en wellicht andere feiten kennen dat het beetje dat jij en ik weten. En die stoppen de bloeddorstige amerikaanse moordenaars *terecht*. Amerika heeft in de wereld een verdiende toonaangevende plaats, maar dat geeft hun niet het recht om die plaats te misbruiken om de wereldorde naar hun eigen beperkte hand te zetten.

    "Als je geen MacDonalds hebt ben je derdewereld land en komen wij je wel even opvoeden."

    Er zijn gelukkig nog landen die zeggen "Flikker op met je plastic hamburgercultuur en los eerst je eigen problemen op!".

    Zolang Amerika niet in staat is om het terrorisme in eigen land onder controle te krijgen moeten ze zich maar liever niet met de rest van de wereld bemoeien.

    Amerika is natie nummer een in de wereld waar minderheden onderdrukt worden. Ik zou zeggen, koop een pistool en val aan! Als Saddam dat niet mag dan mag Boesh c.s. dat toch ook niet?

    Toestemming van de VN heb je niet nodig, want die hebben het volgens jou toch te druk met vergaderen. Je moet gewoon het recht in eigen hand nemen en het recht van de sterkste laten gelden. Dat is wat jij zelf schrijft en ik adviseer je om je eigen kletspraat in de praktijk te brengen. Laat zien hoe sterk je bent, koop ergens in de VS voor een paar centen een pistool en schiet de president voor z'n raap omdat ie toelaat dat in zijn land zwarten vermoord worden.

    Oh, sterker nog, in het thuisland van de familie Boesh, Texas dus, geldt de norm dat een blonde vrouw met blauwe ogen aan de universiteit niet wordt toegelaten omdat ze maar moet gaan leren koken. Geloof je het niet? Probeer dan eens wat andere propaganda te bestuderen ipv alleen de Amerikaanse. Dat werkt heel verhelderend.
     
  13. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_ _O_ _O_
    100% eens!!
     
  14. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Ik raad je aan om mijn tekst eens een keer goed te lezen. Ik ben ook niet de grootste voorstander van de manier waarop de V.S. te werk gaat. Sterker nog op bepaalde gebieden heb ik een zware hekel aan de V.S., maar dat neemt niet weg dat ik de zaak wel reeel bekijk. Bepaalde oorlogen die zij zijn aangegaan krijgen iig mijn steun. Dat er niet altijd mooie motieven bijkomen is een kwalijke zaak, maar het is nu eenmaal niet anders. Nogmaals als de V.S. het niet doet wie dan wel? De V.N.? Laat me niet lachen, dat bestaat alleen nog maar uit corrupte en smerig politieke spelletjes spelende landen. Als de V.N. echt zou doen waarvoor ze zijn opgericht dan zouden ze machtig genoeg zijn om zich niet opzij te laten zetten door de V.S.



    Mwa, ik wil niet lullig doen, maar de opvatting dat de V.S. de politieagent van de wereld is bestaat al sinds de jaren '50. Amerika werd sinds die tijd steeds machtiger en ontwikkelde steeds betere wapens. De rest van de wereld keek het aan en vond het wel goed. Laat de V.S. maar conflicten oplossen zodat wij het niet hoeven te doen was toen (en nu nog steeds) de algemene opvatting.

    Wat betreft je opmerking dat ieder zaak twee kanten heeft heb je helemaal gelijk. De V.N. loopt echter altijd achter de feiten aan. Wanneer er een conflict ontstaat gaan ze eerst eindeloos vergaderen over hoe de situatie moet worden aangepakt om er vervolgens achter te komen dat ze weer eens te lang hebben gewacht met ingrijpen en lijkjes kunnen gaan tellen. Dit wordt o.a. veroorzaakt doordat bepaalde landen vuile politieke spelletjes spelen om er zelf alleen maar beter van te worden.

    Ik denk overigens dat jij, gezien je posts, je ook weer teveel laat beinvloeden door de anti-Amerika media. Ik bekijk het echter van beide kanten en kom tot de conclusie dat de gehele wereld
    verrot is en niet alleen de V.S.

    Denk daar maar eens over na voor je me nog eens ergens van beschuldigd. Jij doet net alsof ik oogkleppen op zou hebben terwijl ik van jou precies hetzelfde kan zeggen.

    Ik sta in het midden en walg van mensen die alles maar van 1 kant kunnen zien. (dit is niet persoonlijk gericht aan jou, maar een algemeen geldende mening. Ik zet het er maar bij aangezien begrijpend lezen blijkbaar nogal moeilijk is op dit forum)
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2003
  15. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Eh?? ik denk dat Terrorisme ergens begint en bedacht word,
    de aanval op het WTC hebben ze echt niet bij Starbucks in New York bedacht hoor.
    Je moet de KERN aanvallen, niet een groepje idioten in bij de Macdonalds..
     
  16. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Met amerikaans binnenlands terrorisme doel ik o.a. op de KKK terreurgroep. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij denkt dat de KKK ook al een moslim groepering is... :) (geintje)

    Ik bedoelde dus: Amerika moet maar eerst hun eigen amerikaanse terroristen aanpakken alvorens ze elders gaan vechten tegen "het terrorisme". Zolang ze niet in staat zijn hun eigen binnenlandse problemen op te lossen moeten ze maar lekker thuis blijven.
     
  17. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Laten we het erop houden dat het beide moet worden aangepakt..
     
  18. Robbertos

    Robbertos Don Corleone

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongens, Jongens, Jongens toch.

    Ik wordt gek van deze posts die jullie allemaal plaatsen |:- :confused:
    Waar zijn jullie toch mee bezig. Leer nou eens te denken zonder partij te kiezen en er tegen aan te kijken als iemand die geen mening er over heeft.

    KIJK dan DENK ik zo:

    Tuurlijk Bush is gewoon verkeerd bezig. Maar zijn jullie het nou niet met me eens dat dat regime van Sadam verjaagd moet worden? Denk dat er nog veel meer dictators geruimd moeten worden, dat vind ik teminste. Maar Amerika doet het gewoon verkeerd, pakt het helemaal verkeerd aan. Je moet alles gewoon via de NATO spelen. Kom op dit is geen wereld waar je zo maar kan doen waar je zin in hebt, er gelden hier regels. Daar hoort zowel Amerika als andere landen zich aan te houden. Maar ik vind wel waar mensenrechten dagelijks worden geschonden, door de macht van een leider. Dan moet die leider verwijderd worden.
     
  19. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja, dat is precies waar ik op aanstuur. Maar dan niet via de NATO, maar de Verenigde Naties. (Ik neem aan dat je dat bedoelde).

    Iedere 'macht' dient zich bij het uitoefenen van zijn/haar macht te beperken tot zijn eigen territorium. Een land dient zich dus met binnenlansde zaken bezig te houden. Voor internationale zaken hebben we inderdaad de VN.

    Ik vind overigens ook dat iemand die een oorlogje begint en daarbij voorbijgaat aan de VN, meteen voor het tribunaal gezet mag worden. Dat gold voor Sadam omdat hij Koeweit binnenviel, maar dat geldt ook voor andere aggressors (ik zal de naam niet meer noemen :) ).
     
  20. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    :{ Er worden zoveel mensen neergezet dus laat je bloeddruk maar weer zakken en face the facts. De slachter van afrika is daar ook min of meer neergezet en zo ook de verschillende bestanden in zoveel landen met armoede en oorlog. Zo wordt het hudiige bestand in Irak ook "neergezet" net zoals in Afghanistan en Kosovo.

    De VN? whaha je vind de VN serieus een organisatie die nut heeft? De VN doet geen bal aan de dingen waarvoor ze er zitten. Eens in de zoveel tijd sturen ze een vredesmacht uit maar daar blijft het wel bij. Echt actie ondernemen ze nooit. En bekijk ook even de andere kant van de medaille alstjeblieft, als de VS niet had ingegrepen in Kosovo, Afghanistan en Irak was de situatie in die landen nu niet bepaald beter. In Kosovo kunnen ze in ieder geval weer normaal leven en ook in Afghanistan hebben de mensen hun rechten terug. Lekker egoistisch van je om die mensen hun recht te ontnemen op vrijheid en een normaal leven.



    Dan ben jij niet goed bij je hoofd maar goed.. Hoe kan dat een koekje van eigen deeg zijn in godsnaam? :confused: Heeft Amerika daar doelloos vlietuigen door gebouwen gegooid en moedwillig duizenden mensen vermoord? Nee ze hebben die mensen geholpen en bevrijd waar de VN te laf was om iets te ondernemen. Later willen ze wel die Millosovich(?) pakken en berechten maarja wie hem uiteindelijk naar gerecht heeft gehaald is de VS.



    Lekker domme uitspraak weer :{

    Sure jongen, bedenk eens even wat voor moeite er niet is gedaan om het politiek en democratisch op te lossen in die landen. De VN spendeerd jaren aan onderhandelen en het draait op niks uit. Weet je waarom? Omdat die leiders niet zijn gekozen, dictators zijn en hun volk onderdrukken. Democratische stemmingen werken in zulke landen niet. Als je het hoog op neemt met mensenrechten en democratie moet je juist zo snel mogelijk ingrijpen als zo iemand aan de macht is ipv doelloos proberen te onderhandelen met sancties e.d.

    Nou dat zal ik je vertellen. De situatie in irak is nou niet bepaald democratisch en menswaardig te noemen. Misschien wist je dit nog niet maar Sadam Hoesein is een dictator die zijn volk onderdrukte en zo zijn regime in stand hield. Waar haal jij in vredesnaam "het gore lef vandaan" om die mensen aan hun lot over te laten en Sadam daar gewoon te laten zitten met zijn regime?

    *gaap* die regering ging ermee accoord omdat Saddam een slecht regime was en de oorlog dus politiek steunde om die mensen te bevrijden. Zoals ik al zei heb je aan de VN niks, die hadden Irak al honderden sancties opgelegd zonder resultaat. Dat Bush misschien niet de beste persoon is weet ik, maar hij doet in ieder geval als enige in de wereld wat voor die landen.
     

Deel Deze Pagina