1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het vreemdelingenbeleid

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Robbertos, 25 aug 2003.

  1. goakhan

    goakhan Uns4n1ty

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    2
    Jongens, jongens....het heeft allemaal met de historie te maken.....je moet je afvragen waarom er aanslagen worden gepleegd, waarom een Palestijn zich opblaast, waarom er nog tig van zulk soort mannetjes zullen komen en gaan. Met ons westerse kijk (met het westers perspectief; mediavormgeving) hebben we daar jammer genoeg geen volledig beeld op. Alhoewel je via internet naar genoeg sites kan gaan om het andere kant van het verhaal aan te horen. Wat je wel kan weten (iedereen heeft wel geschiedenisles gehad) dat door het koloniale imperialisme grote delen van de wereld is opgedeeld door westerse landen. Zo ook het Midden Oosten: er werden wat mooie rechte lijnen getrokken en zo onstonden er ( ik generaliseer wat) landen (zie ook Afrika). Bijna alle 'foute' personen (Saddam, Bin laden de Sauds etc) uit die gebied zijn wel ofwel direct/indirect aan de macht geholpen door westerse politici. Alles wat je op Tv ziet over dat gebied is absoluut een propaganda machine van de Amerikanen/Westen. Staan jullie er wel bij stil dat er veel Amerikaanse en Britse soldaten zijn gesneuveld in Irak? Tientallen...je ziet het dagelijks wel in het NOS journaal. Weten jullie ook dat tijdens die 'Shock and Awe' aanvallen tienduizenden Iraakse burgers zijn gedood? Ik hoor er nul komma nul over in het nieuws....maar ja he dat is bijzaak.

    De Amerikanen zijn deze oorlog tegen Saddam begonnen omdat hij binnen een half uur een chemische raket kon lanceren...Waar...ik heb er nog geen een gezien. Mensen lopen nu te roepen "Ja wat maakt dat nou uit, het belangrijkste is dat die dictator is verdreven". Ik ben het daar dus niet helemaal mee eens...het betekent wel dat het beginnen van een oorlog niet legitiem is geweest....en dat de cowboys vervolgd kunnen worden (wat dus nooit zal gebeuren, omdat ze geen foute soldaten zullen leveren aan de internationale strafhof). Zij hebben immers gelogen en zijn volgens mij geen haar beter dan welk dictator dan ook.

    Saddam viel idd. in de eerste Golfoorlog Koeweit binnen....maar ja waarom doet die eikel dat? Wat veel mensen hier niet weten is dat toen Amerika Irak steunde tegen Iran, Saddam ook nog financiele steun kreeg van Koeweit. Na die oorlog wilde Koeweit dat geld opeens terughebben.(terwijl het geen lening was)..wat niet gebeurde en toen besloten ze maar een deel van de gezamelijke olie van Irak en Q8 te gebruiken voor hen zelf. De rest van het verhaal ken je wel.
    Zo kan ik wel door blijven gaan...maar ik wilde ff alleen laten zien dat veel ellende in de wereld JUIST veel met het Westen te maken heeft en direct/indirect een relatie hiermee heeft.

    Duizenden kinderen, burgers zijn dood gegaan (Oorlog, VN sancties) etc. zonder dat je daar maar iets van hoort en zeker niet dat mr Bush en kompanen daar iets mee te maken hebben.....daarom stelde ik de vraag waarom doet een bijv. mr Atta een aanslag op het westen en blaast daarmee zichzelf en tig anderen op? Rechtvaardigheid in zijn ogen.. oog om oog, tand om tand....Laat ik mij heel duidelijk zijn, ik keur elk vorm van eigen opblazing af of welk vorm van doding dan ook....Ik kies liever voor dat eeuwigdurende, 'niet-oplossende',saaie gesprekken van de VN.
     
  2. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21


    Ik weet niet wat voor soort zenders jij kijkt en wanneer maar ik heb al enkele honderden keren gehoord at er mensen bij shock and awe zijn gesneuveld. Je zag de gebieden, verdwaalde raketten etc. En als je nu naar de TV kijkt zie je in Engeland dat er goed wordt gekeken naar de rede van de oorlog.

    Irak is redelijk groot en je kunt er ook op heeel wat plaatsen dingen goed verstoppen. Dat ze nog steeds niks hebben gevonden wil dus niet zeggen dat ze er niet zijn. Je kunt niet in 6 maanden iets vinden in een gebied dat zo groot is. Je kunt dus onmogelijk zeggen dat de oorlog niet legitiem is geweest.

    Ik zou ook geen soldaten leveren aan het ineternationaal strafhof maarja.

    Saddam kreeg toen idd steun, dit omdat Iran in die tijd nog veel gevaarlijker was. Amerika dacht dus slim af te zijn en hoefde zo weinig tot geen troepen te sturen.

    Je kunt wel alle problemen op het westen schuifen maar dat werk jammer genoeg niet. het is gewoon bijna onmogelijk om een goed draaiende Islamitische staat te maken. Van mijn part houden we ons er totaal niet mee bezig maarja dan ineens willen we die mensen wel helpen :confused:

    Daar hoor je dus wel van en misschien moet ik nog even vertellen dat het in de eerste plaats de schuld is van de regimes dat er zoveel mensen doodgaan. Waar je juist niks over hoort is hoeveel kinderen er sterven voordat er wordt ingegegrepen en hoe de mensen dan leven.
     
  3. jacco

    jacco Active Member

    Berichten:
    471
    Leuk Bevonden:
    0
    Applaus voor Ugamer!!!_O_
     
  4. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Moeilijk een verschil te zien? Denk je dat Amerika niet bezig is hun eigen terrorisme op te lossen?

    Het punt is dat de KKK en andere organisaties geen massaslachtingen aanrichten en landen in bezit hebben. Ze hebben geen super groot netwerk achter zich wat miljoenen financieerd voor wapens etc. Ze zijn dan ook betrekkelijk ongevaarlijk in tegen stelling tot die islamitische organisaties die geen middel schuwen om hun doel te bereiken.

    Je wilt dan ook dat Nederland eeerst onze eigen criminaliteit terugdringt voordat we meedoen aan vredesmissies :confused:. Wel goed idee trouwens de politie eerst op die dingen inzetten, zou misschien nog helpen ook.
     
  5. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21


    Bloeddorstige amerikaanse moordenaars? Je klinkt wel als zo'n extremistische imam uit het midden oosten man. Wat jij net zegt is juist de zwakte van de VN en van eigenlijk alles in de wereld. Je kunt nooit beslissingen nemen omdat er altijd landen tegen zijn en altijd maar dwarsliggen bij belangrijke dingen (duitsland frankrijk). Er moet gewoon een soort kabinet komen dat beslissingen mag nemen. Dat voorkomt iig dat we 50 jaar moeten discussieren.



    Helaas voor jou staat onder andere die Mc donalds symbool voor een goede economie en geeft dat dus aan dat het goed gaat met het land of met die stad. Mc Donalds gaat namelijk niet zomaar ergens zitten waar ze verlies draaien, en als je economie het goed doet en er is geld te verdienen is Mc donalds erbij.

    Amerika natie nummer een waar minderheden onderdrukt worden. Als dat echt zo was zagen we echt wel een ander beeld. Waarom denk je dat Martin Luther King eerst opstond? Damn man je gelooft toch echt zelf niet dat dat waar is? En zoals ik al zei, Amerika doet echt wel wat aan hun eigen terrorisme alleen is dat niet zo dreigend. En als het volgens jou manier gaat had Amerika eerst waarschuwingen en sancties gehad en was er dus niet meteen ingevallen zoals jij nu wilt doen suggereren



    Gelukkig werkt het niet zoals jij het wilt doen geloven. Terroristen zullen misschien wel zomaar iemand neerschieten maar "normaal"gaan er waarschuwingen en sancties aan vooraf. Wil je dan nog niet luisteren tja dan is het je eigen schuld. In elk land worden zowel zwarten als witten vermoord dus wat is je punt?.

    God mag weten waar je deze onzin vandaan hebt gehaald :confused:
     
  6. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Bewezen historische feiten? De enige bron die ik vind is die gast :confused: En dat is dan voor jou al een historisch bewezen bron natuurlijk..

    Je zou er beter aan doen om niet zo snel dingen te geloven. Je gelooft zeker ook dat we niet op de maan zijn geweest? En dat Bill Gates dood is enzo..
     
  7. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Trouwens, echte vluchtelingen hebben geen geld voor een vliegticket..
     
  8. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    W00t _O_


    Iedereen zeikt wel op Amerika, over geld geven aan Irak (finacieren dus..) Maar Frankrijk,Duitsland,Rusland hebben precies het zelfde gedaan..
    weleens waar voor Olie, maar ze hebben miljaren betaalt (geld) en Frankrijk heeft zelf mee helpen bouwen aan een KernReactor !!!

    Dus, Frankrijk is 1 erger als Amerika want ze hebben gewoon de terrorist nr 2, geholpen aan een kern reactor..
    weleens waar voor Golf-oorlog 1 , Maar dat heeft Amerika toch ook gedaan ??

    En dat gebruiken jullie toch als feit tegen Amerika? , onze aanliggende ''vrienden - landen'' zijn gewoon net zo erg..


    PS. Daarom was Rusland / Duitsland / Frankrijk ook zo tegen de oorlog, ze hadden miljarden betaalt in geld en matrieel/matriaal :p
    en zouden het dus kwijt raken met een oorlog.
    dus denk maar niet dat hun 1 seconden aan mensden rechten hebben gedacht. het was allemaal uit EIGEN belang..!!!
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2003
  9. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Och gut ja nee inderdaad. Als Amerika roept dat er chemische wapens zijn in Irak dan moeten we binnen een half uur het land hebben plat gebombardeerd want aan de woorden van Bush moeten we niet twijfelen maar als er dingen in het verleden zijn gebeurd en waar er zelfs op de Discovery Channel een documantaire over is geweest (of oh ja dom van me de Discovery Channel is het propaganda kanaal van de Taliban toch Ugamer?) en er bestaat een kleine kans dat het Amerika zou schaden nou nee dan is het niet waar want dat kan natuurlijk niet. Nee ONMOGELIJK. Oh nee want God was een Amerikaan en jezus komt uit Texas. |:-
     
  10. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    Altijd dwarsliggen bij belangrijke beslissingen??.......ze zijn tegen of je het daar nu mee eens bent of niet, dat recht hebben ze!, je kunt het ook van de andere kant zien, en zeggen dat er steeds van die domme landen zijn, die steeds van die achterlijke plannen hebben...
     
  11. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Inderdaad.
     
  12. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja, natuurlijk.

    En dat is ook de reden waarom Amrerika is gaan vechten. Want Amerika vond het niet zo leuk dat andere landen allerhande oliekontrakten met Sadam hadden afgesloten. En dus gaan we oorlogvoeren.

    Hehe, het antwoord is er uit... Waarom voert Amerika oorlog? Om hun eigen financiele belangen.

    Ik acht eigenlijk dat dat al lang bekend was, anders had ik het wel eerder geschreven...
     
  13. Robbertos

    Robbertos Don Corleone

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gelijk, dat is gewoon zo. De VS had er het grootste belang bij en nu moet de VN ook nog eens gaan helpen daar door de schade die hun hebben veroorzaakt. Nu is de VN wel goed genoeg he, maar ach ja gelukkig zijn we van Sadam's regime af.
     
  14. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    dictators enz, wat niets anders doen dan schade aanrichten: bye bye;)
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2003
  15. Robbertos

    Robbertos Don Corleone

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Shit zeg, praat pas als je ergens iets van af weet man. Je trekt partij, je kijkt er niet als een neutraal mens tegen aan.

    Ik denk eerlijk gezegd dat er binnen 70-200 jaar een echte regering is over de wereld. Waar alle landen zich aan horen te houden, hopelijk zijn we dan van dit gezeik af. Ik hoop echt dat er binnen 50 jaar op ieder slecht mens, dat bedoel ik in de zin van slechte mensen met invloed en heksenjacht wordt gemaakt. Net zoals in Irak, z'n kaart spel moet er uit worden gegeven over de hele wereld, kom op mensen laten we die schurken afmaken!!!

    Ik ben de wereld een beetje beu, Altijd maar oorlog en vaak nog eens om de stomste dingen. Daar in israel, wat daar gebeurd vind ik al helemaal onvoorstelbaar. Jongens we moeten het niet zien als oog om oog, tand om tand. Hebben onze ouders onze niet geleerd om elkaar te vergeven en er over te praten. Ja dat doet bijna iedere ouder, maar of dit ook gebeurd?!? Nee, dit gebeurd zeker niet, wel door veel mensen uit de gewone bevolking. Maar de mensen die de touwtjes in handen hebben die laten juist heel vaak zien hoe het niet moet. Kunnen we nou niet een keer de handen schudden en er gewoon over praten zonder te vechten. Ik snap het echt niet, bv. Noord Korea. Hoe haal je het in je hoofd om rond deze tijd waarin iedereen probeert hun kernwapens te verminderen en waar er een heksenjacht is op ieder 'teroristisch land', nieuw onderzoek er naar te gaan verrichten en alle controleurs het land uit te schoppen. Zijn ze nou helemaal gek, zijn die kerels uit op oorlog ofzo. Iedereen minderd zijn wapens, maar nee Noord-Korea moet weer dwars liggen. Kom op man, waar zijn ze mee bezig, die wapens worden nooit gebruikt, het is alleen dreigen. Maar met als gevolg misschien weer een nieuwe oorlog, want Amerika en de VN maakt zich hier druk over en terecht.
    Ik hoop dat de VN een einde zal maken aan veel mensen die hun macht misbruiken, ik hoop dat de VN steeds groter gaat worden. Ik hoop dat de VN eens over de hele wereld het zeggenschap heeft, waarin van ieder land een afgevaardigde zit. Ik hoop dat er ooit vrede op aarde komt. Ik hoop heel veel maar of het ooit zal gebeuren? In ieder geval als onze leiders nou eens laten zien hoe het moet, het goede voorbeeld geven. Dan zijn we al heel stuk op weg naar onze droomwereld.
     
  16. goakhan

    goakhan Uns4n1ty

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    2
     
  17. Robbertos

    Robbertos Don Corleone

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus jij basseert dingen gedeeltelijk op een film, ah nee, ja duidelijk hoor. 8) :confused:
     
  18. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Documentaire Robbertos, het is een documentaire. Ooit wel eens een docu gezien Robbertos? Daarin poneren ze een statement en aan de hand van het opvoeren van allerhande bewijsmaterialen proberen ze dat te bewijzen. En ga nu 'Bowling..' kijken, dat is wat beter dan ongefundeerde opmerkingen maken
     
  19. Robbertos

    Robbertos Don Corleone

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Euh wist misschien niet dat het een documentaire was, nog nooit gezien. Maare ik maar geen ongefundeerde opmerkingen. Weet altijd wel wat ik zeg hoor. Ik volg deze dingen op de voet dus weet er echt veel van, maar ach ja ik maak der niet druk om, want jij zegt t maar.
     
  20. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Eerst probeer je goakhan af te zeiken door een flauwe opmerking te maken die helemaal de plank missloeg omdat je 'Bowling...' niet kent, en vervolgens zeg je:
    En dan zeg je
    . Begrijp je nu waarom niemand je hier serieus neemt? Maar ach, je maakt je er toch niet druk om toch...:D:D:D
     

Deel Deze Pagina