1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het vreemdelingenbeleid

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Robbertos, 25 aug 2003.

  1. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Tsja, noem eens iets democratisch aan dit land?

    Oh ja, ik weet het al... We staan met z'n allen te juichen omdat de Nederlandse bank (op last van die zelfde superdemokratische koningin) enkele miljoenen euro's weggooit aan wat gekleurde vierkantjes... Hoera! Lang leve Victory Boogy Woogy! We willen graag meer geld kwijt!! Laat ons alsjeblieft wat meer belasting betalen voor de hobby van hare majesteit... :mad: |:-
     
  2. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    -2e kamer wordt door het volk gekozen
    -de 1e kamer door de Provinciale Staten, die weer gekozen zijn door de 2e kamer (weet dit niet helemaal zeker)

    maar het meest democratische aan dit land is dat het volk stemt op de partij die hem/haar het meest aanspreekt..
     
  3. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    en ik moet zeggen, hier irriteer ik me ook dood aan...
     
  4. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    PS wordt gekozen door jou en mij.

    2e kamer en 1e kamer hebben echter geen reet te makken in dit land. Als hare majesteit weigert om de wet te ondertekenen gaat ie gewoon de prullenbak in, al is ie door honderduizend kamers geratificeerd!

    Oh ja... Prinsjesdag... Wie leest het budget van de regering voor? Juist ja, de keunegin. En als ze de tekst weigert voor te lezen? Of gewoon zelf iets verzint wat haar wel aardig lijkt? Tjsa, dan gaat het dus een beetje anders dan wat de president graag zou willen.

    En als ie dan protesteert? Dan heeft de keunegin de gelegenheid om het hele kabinet naar huis te sturen.

    En jij je maar uitsloven met de verkiezingen... Hahahahaha...
     
  5. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    de koningin is tegenwoordig meer een formaliteit dan dat ze echt macht heeft hoor... de dingen die jij opnoemt mag ze wel, maar ze zou geen wetsvoorstel dat door de 2e + 1e kamer is goedgekeurd durven af te wijzen... anders komt mr. Balkenende haar adviseur haar wel even 'adviseren' *)
     
  6. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Overigens moet ik hier aan toevoegen dat de 2e en 1e Kamer de macht hebben om de koningin te passeren als ze weigert een wetsvoorstel te ondertekenen
     
  7. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat heeft de koningn trouwens te maken met het vreemdelingenbeleid *)
     
  8. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ze was getrouwd met een vreemdeling...:D

    (Claus wel ok btw)
     
  9. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Nou mmmm effe kijken hoor er zitten enkele duizenden Amerikaanse soldaten in Zuid-Korea, Amerika heeft je benoemd tot een van de landen van de As van het Kwaad, afgelopen jaren heeft Amerika Afganistan en Irak aangevallen en je bent een communistisch land; de traditionele vijand van Amerika. Nou ja ik zou niet weten waarom je dan het idee geeft dat je kernwapens hebt, het enige wat Amerika nog kan afschrikken?
     
  10. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Koningin Beatrix heeft tijdens haar 'ambts'periode al tweemaal geweigerd een wet te ondertekenen. De MP moest vervolgens op hangende pootjes terug naar de kamer met een nieuw wetsvoorstel...

    Als Balkenende een grote mond tegen heure majesteit op zet staat ie buiten en kan ie steun gaan trekken in de ww.

    De MP moet elke week braaf op het matje komen bij Trix en verantwoording afleggen voor wat ie doet. Tijdens dat gesprek worden ook alle belangrijke wetsvoorstellen besproken zodat de kans dat trix de wet zal afwijzen zeer gering is.

    De 2e kamer heeft ook het recht om een wetsvoorstel in te dienen en erover te stemmen, zonder dat de MP daaraan te pas komt (initiatiefrecht). Beide bovengenoemde (en geweigerde) wetten waren overigens wetsvoorstellen van het parlement.

    Je zou er goed aan doen om iets te leren over staatsrecht alvorens je hier commentaar geeft over iets waar je kennelijk niet genoeg vanaf weet. :{
     
  11. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Zo bekrompen ben ik inmiddels wel ja. Als ik de duizenden mensen zie die daar roepen dat het westen dood moet. Ik snap nooti waarom de islamtisische gemeenschap zelf niks doet tegen dit soort dingen,. Dan zou ik nog kunnen denken van hey het kan dus toch. Maar nee..

    Zag je het niet met de demonstratie tegen het neeerschieten van die marrokaan. Allemaal marrokaanse vlaggen en niet nederlandse leuzen. Woon je nou in Nederland of niet. Uitzetten die mafkezen..

    Waar is je bewijs? Amerika die zelfs nu nog terroristen in eht midden oosten sponsord...

    Ja das idd een stuk makkelijk dan doelloos praten en niks bereiken. Met die gasten valt niet te praten, zo simpel is het helaas.
     
  12. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Jaja, zogauw Trix iets fout doet staat het met grote koppen in de krant en vragen we onself af of ze niet teveel macht hebt. Je overdrijft echt verschrikkelijk..
     
  13. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Waar het het laatste jaar is fout gegaan, het volk zelf!

    Nederland dacht zijn "messias" gevonden te hebben in Pim Fortuyn en het idee te hebben dat we naar een tijd van gematigdheid toe waren aan een "sport 7" idee in de politiek, " We gaan iets nieuws doen"

    Het nederlandse volk, dat zich zo goed bezighoudt met de politiek, dacht "Kom we gaan op een dode stemmen", en zorgen dat we genoeg proefballonen oplaten om dit land naar de verdoemenis te helpen.

    Het slechste wat nederland is overkomen is dus de LPF en het volk zelf, niet de koningin en niet de ijscoboer.
    Als je een jaar naar de dood van fortuyn nog steeds in veronderstelling bent dat hij het wel even zou hebben geflikt, heb je het mooi mis.
    Zijn "extreme" plannen hadden het nooit gered in de kamer, hieronder dus asielbeleid en ziektekosten.
    Fortuyn was geen politicus maar een extravagant persoon die het volk naar de mond praatte, ik heb hem namelijk nooit zijn verkiezingsprogramma horen verdedigen, als hij werd tegengesproken of zijn gelijk niet kreeg liep hij als een klein kind weg!
    Het asielbeleid is iets wat al een lange tijd verkeerd uit dreigt te pakken.

    Laat het volk boeten voor zijn fouten, en hopen dat ze wijzer worden.
     
  14. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Zo jij bent wel slim he, dus jij weet gewoon dat hij het niet zou hebben waargemaakt als ie nog leefde? Mag ik weten hoe jij in de toekomst kunt kijken en dat zomaar met zekerheid kunt zeggen?

    Kom we gaan op een dode stemmen inderdaad. toen hij nog leefden wilden nog meer mensen op hem stemmen dan toen hij dood was. Ik ben toen ook gewoon bij mijn keus gebleven. Helaas raakte de partij stuurloos maar als niemand op hem gestemd had hadden de andere partjien juist gehad wat ze wilde. Hoe dan ook zou het een puinhoop geworden zijn.

    Goed dat jij ook al zeker weet dat zijn plannen er nooit doorkwamen. Misschien moet je als waarzegger gaan werken? En het lijkt mij logisch dat elke politicus mensen in de mond praat. Dat is het hele doel van een democratie en de politiek. |:- Pim praate alleen over de echte problemen den de dingen die mensen echt dwarszaten. Dat anderen hier nooit het lef voor hebben is hun eigen probleem.

    Het finacieringstekort ende problemen die we nu in nederland hebben zijn echt niet onstaan toen iedereen op de LPF stemde hoor en het land ging daarvan ook niet naar de verdoemenis. maarja als je zo kortzichtig denk snap je dit waarschijnlijk ook niet.
     
  15. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Fortuyn praatte naar de mond van de mensen toe, en als hij daar over werd aangesproken liep hij weg, dan ben je geen politicus. een gedeeltelijk ontevreden volk is een makkelijke voedingsbodem.

    Hoe kan je in hemelsnaam zeggen dat je je met politiek bezighoud en het beste voor nederland wilt, als je gaat stemmen op iemand die een week eerder is vermoord.

    Waar het aan schort is dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is, als je er serieus mee bezig zou zijn zou je naar de effecten op de lange termijn kijken en hadden de verkiezingen uitgesteld moeten worden.
    Ach nee we maken een statement en stemmen op een dooie!

    Letterlijk vertrouwen stellen in "De geest van Pim"
     
  16. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    En volgens mij heeft 95% van de mensen die op Fortuyn hebben gestemd dat alleen gedaan voor zijn standpunt v.w.b. het allochtonen beleid. Er speelt alleen wel veel meer dan dat vraagstuk
     
  17. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dan ook dat de mensen die LPF hebben gestemd nauwelijks tot niet naar de rest van het verkeizingsprogramma hebben gekeken ( uitzonderingen daar gelaten)
     
  18. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    ieder heeft zn eigen prioriteiten, als jij het allochtonen beleid niet zo belangrijk vindt, mag dat, als jij dat toevallig het belangrijkste van de wereld vindt, tja, dan moet je op iemand stemmen die het op dat punt met je eens is
     
  19. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    das toch ongeveer hetzelfde als stemmen op een wouter bos die al van te voren zegt dat ie geen MP wil worden, of niet???
     
  20. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is dus de fout, je moet naar het algehele programma kijken en niet naar maar 1 ding wat je aanspreekt.
     

Deel Deze Pagina