1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    :+

2. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944

Yerewn en Yellow 13 vinden dit leuk.
  3. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.006
  4. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.450
    Ze moeten het asociale huurwoningen noemen natuurlijk

5. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.006
    ik heb iig nu maandelijks in mn agenda staan om even op 4 woningen te reageren just for the sake of it

6. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.450
    Maar eh zou je in aanmerking komen?

7. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.006
  8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.775
  9. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Wtf, in the end heb je dan toch niks gedaan aan het aantal woningzoekenden?

Ik heb een sociale huurwoning gehad en heb daarvoor 6,5 jaar ingeschreven gestaan.

10. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik denk dat het wel een klein verschil kan maken. Mensen die actief op zoek zijn zullen een kortere wachttijd hebben.

Nu kan iemand die al 16 jaar een inschrijving heeft relatief snel een woning krijgen, ook al zou die persoon geen woning nodig hebben.
    Voor mensen die echt een woning nodig hebben, zoals starters, gescheiden mensen etc, is dit systeem effectiever.

Overigens heb ik zelf ook nog een inschrijving bij de woningbouw, Just in case. Die 5 tientjes perjaar voel ik niet, maar ik sta wel op plek nummer 1 als ik snel een woning nodig heb.

Ik heb zelf ook een sociale huurwoning gehad en daarvoor ongeveer 2 uur ingeschreven gestaan. Foutje bij de toewijzing, maar dat konden ze niet meer terugdraaien nadat we het huurcontract hadden ondertekend.

Reckuuza vindt dit leuk.
  11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.775
    5 tientjes per jaar? Lol, dat is hier gratis. :+

12. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    In Sneek krijg je toch geld toe?

Hoosie en Reckuuza vinden dit leuk.
  13. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ik kreeg mijn eerste woning ook nadat ik pas een maand was ingeschreven en er meer dan 80 aanmeldingen waren. Heb nog steeds geen idee hoe dat kon maar moet ook een fout ergens zijn geweest.

Maar goed een systeem waar mensen een voordeel hebben als ze actief op zoek zijn naar een woning lijkt mij ook wat eerlijker dan alleen inschrijftijd. Volgens mij kun je je ook pas vanaf je 18de inschrijven dus dan ben in veel gevallen tegen of boven de 30 voordat je aan de beurt bent

14. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Nouja, kan zo zijn, maar waarom is actief reageren eerlijker dan wachten op je beurt? Bovendien weet je dan dat je puur voor de punten moet klikken/reageren de eerste jaren, want iemand met 12 jaar inschrijving zou nog steeds meer urgentie krijgen volgens dat systeem.

Mijn inziens is de enige oplossing veel meer woningen bouwen voor de sociale huur, zodat de wachttijd korter wordt.

Reckuuza vindt dit leuk.
  15. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.006
    dat ga ik dus nu doen, lekker for the sake of it reageren

16. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.090
    Joh … (!)

Maar goed, de overheid heeft nu juist een gigantisch deel sociale woningen van de markt gehaald door ze op de particuliere markt te gooien, dus hoewel het vrij logisch is wat er moet gebeuren, en het is duidelijk dat deze situatie nooit had mogen ontstaan, is er bewust ingezet op kunstmatige schaarste om de prijzen op de woonmarkt omhoog te drijven, en ik zie de partijen die het probleem bewust veroorzaakt hebben, nu niet opeens deze problemen oplossen.

17. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.006

hahahaha

Hoosie en Modder-Eter vinden dit leuk.
  18. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754

Reckuuza vindt dit leuk.
  19. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Ik heb er een hekel aan als werkgevers vinden dat je te laat bent als je precies op tijd bent. Sowieso als je je rechten niet weet maken werkgevers van winkelpersoneel echt misbruik van je.

Bij de Jumbo liep mijn kloksleutel verkeerd en die liep dus 5 min achter. Dan denk je, das terug te zien op de kloktijden, maar m'n chef haalde elke keer kwartiertjes van m'n tijd af omdat ik volgens haar 'te laat' had geklokt. Ook als je een half uur na werktijd pas uitklokte werd er een kwartier afgehaald, want 'het kan in een kwartier klaar zijn'. (Leuk als je nog 20min na sluitingstijd bezig bent met je werk, omdat de klanten treuzelen.)

Bij kledingwinkel The Sting moest je tussen half 9 en kwart voor 9 binnen zijn, anders was je te laat. Dan had je om kwart voor 9 dat je een kwartier koffie of thee ging drinken bij de kassa's boven met het hele team. 9u begon dan de werkdag tot sluitingstijd 18u (en als er sale was uiteraard onbetaalde overuren om alles te vakken en vouwen). Als 19 jarige verdiende ik daar echt iets van 850 euro voor 36 uur arbeid. Dat ik ervoor uit m'n bed kwam :emo:

Bij New Look werd gewoon overwerk nooit uitbetaald.

Bij de etos waar ik ook een paar maanden heb gewerkt had ik een tram die eens per half uur kwam. Dus ik kwam altijd 10min voordat de winkel open ging (en m'n uren gingen tellen) aan i.p.v. 40min voor werktijd. Mijn chef zei dat ik dan te laat was. Maar was altijd al omgekleed naar m'n werkoutfit en ruim optijd om de kassa voor opening erin te hebben. Dit leidde toch tot een gespannen werksfeer.

Moest ik ff kwijt <3

Reckuuza vindt dit leuk.
  20. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.868
    SIMULATIE

Deel Deze Pagina