1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

1. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Hooikoorts?

2. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ook, krijg altijd uitslag bij planten/gras etc :mad:

3. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me af wat een afgevaardigde (masters) economie student ongeveer verdient als hij begint met werken. Iemand die dit weet?

En is er nog veel onderscheid in salaris als je kijkt naar fiscale economie, bedrijfseconomie etc?

4. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ik denk dat dat toch behoorlijk verschilt per functie die je met die studie kan bekleden, en of dit bij bijv. een overheidsinstelling is of in de private sector.

Volgens mij geven sommige studiekeuze websites wel wat indicaties, maar die kan ik niet zo snel vinden.

5. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    wtf man, ik snap nooit waarom ik zo weinig zakgeld krijg.
    Ik krijg 15 euro per maand. Ben zelf nog maar 15, zit in 5 havo dit jaar. Iedereen krijg daar ook gewoon minstens het dubbele.
    jij als 14 jarige krijgt gewoon fucking 10 euro per week:eek:

ach, ik raak nu wel used to werken en shit. everyday im hustlin (das overdreven:p)

6. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
    ik 8 euro p/m dus niet zeuren :9

7. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nooit op regelmatige basis zakgeld gekregen (dus echt elke maandag €10 ofzo). Kreeg het gewoon echt random/wanneer ik ernaar vroeg :p. M'n ma vraagt altijd 'Heb je geld?'. Doh, tuurlijk zeg ik nee :p.

8. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    woo wtf? ik dacht dat jij 18 was ofzo
    maarja, das idd ook erg weinig. ach, worden we hard van;)

9. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Heb t zelfde :p

10. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben pas een maand 16 :+. Maar, aan de andere kant had ik ook nooit gelul met kleedgeld oid. Ik had weer vrienden die wel veel zakgeld kregen maar daar ook hun kleren van moesten kopen, die zaten dus altijd zonder geld en moesten sparen als ze iets wouden kopen. Ik stap/stapte naar m'n mama toe :cool:.

Laatst bewerkt: 1 aug 2009
  11. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    3,50 per uur is op zich niet heel weinig als je net 16 bent. Ik weet nog dat ik een keer vakantiewerk deed, toen ik 16 was, bij het distributiecentrum van de Intertoys, je elke dag helemaal kapot sjouwen en dat voor 2,80 per uur :emo:

Nu ik 18 ben krijg ik voor 8 uur werk bij de Shell meestal rond de 50 euro per dag, dus dat is in 2 jaar aardig omhoog gegaan.

12. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ik had het tegen die bananen mans:+
    jij krijgt genoeg, stinkerd:9

13. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Ik krijg het gewoon automatisch via overschrijving elke week, gaat automatisch dus dan vergeet ze het nooit :cool:
    Maar met kleedgeld is het wel irritant want dan krijg ik iets van 210 per 3 maanden of 140 per 2 maanden maar eigenlijk bijna nooit de 70 euro in 1 maand dus dan moet ik wel langer wachten op nieuwe kleren te kopen.

Laatst bewerkt: 1 aug 2009
  14. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Zooo, 70 euro per maand aan kleedgeld? Facking hell. Ik koop altijd gewoon met me moeder ofzo, als ik naar de winkel ga :+

15. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg gewoon contant geld of m'n moeders pinpas mee, op je 16e gaan shoppen met je moeder is een beetje newb (laten we het zo zeggen :+).

Maar, ik verdien €3,78 bruto. Hoeveel verdien ik dan netto per uur?

16. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Bijna hetzelfde, aangezien je op zo'n loon vrijwel niks hoeft af te dragen.

17. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Mailtje gehad van de bieb terwijl ik op vakantie was dat ik mag komen op een sollicitatie gesprek \o/. Nog even twijfelen of ik het komende week zal doen voordat ik weer op vakantie ga of daarna pas in de week van 23 Augustus.

18. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Voordat ik vanochtend op de fiets stapte om naar mijn werk te gaan(half uur) had ik maar 4 uur geslapen, nu bijkt dit ook nog de langste dag te zijn die ik tot nu toe in deze vakantie heb gewerkt, namelijk van 08:30-21:00. Hierna mocht ik nog weer lekker een half uur naar huis fietsen voordat ik rustig kon zitten, ik werk wel vaker lange dagen maar dit was echt erg :'-(

Enige troost is het loonstrookje aan het einde van de maand.

Laatst bewerkt: 5 aug 2009
  19. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    26 Augustus dus nu een sollicitatie gesprek :+ Nu alleen nog die eeuwige kut vraag: Waarom moeten we jou nou aannemen voor deze baan?

Waarom niet? 8) Werkte het maar zo :cool:

20. The_Yakuza

The_Yakuza Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag loon gekregen! Voor het eerst van mijn nieuwe baan :)

Nu weet ik weer waarom ik elke morgen om 5 uur op sta! :+

Deel Deze Pagina