1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

  1. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Miss niet helemaal de juiste plek maar toch:

    Ik heb eigenlijk vrij weinig tijd voor een bijbaantje. Tenminste heb nooit op de zelfde dagen vrij, maar toch wel een aantal uurtjes in de week over. Iemand enig idee of er toch iets voor mij is?
     
  2. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat je zou kunnen doen is even bij een uitzendbureau langsgaan en dan bellen ze je of smsen ze je als een bedrijf iemand nodig heeft voor een paar uurtjes
     
  3. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Heb toevallig vanmiddag mijn eerste fulltime baan aangeboden gekregen. 2800 bruto voor een 38-urige werkweek. Leek me niet heel verkeerd op je 22e.
     
  4. DC Vogelaar

    DC Vogelaar Happy Hour

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben zelf op zoek naar fulltime werk aangezien ik een paar jaar werkervaring op wil doen na het afronden van mn HAVO. Zou het liefst wat administratiefs doen, is het dan wat om via een uitzendbureau op zoek te gaan, want ben zelf namelijk nogal bang dat bedrijven vaak al de mensen met ervaring zullen uitkiezen ipv de nieuwkomertjes. Iemand hier ervaring mee, of tips?
     
  5. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Jij bent stoer!

    Ik raad het je af hoor. Ga lekker verder studeren en investeer in je toekomst. (Of ga werken en daarnaast deeltijd studeren).

    Ten eerste kun je met alleen een HAVO-diploma niet zoveel. Ja, je kunt inderdaad iets (licht) administratiefs gaan doen, maar dat gaat snel vervelen en verdient weinig, vooral op jou leeftijd.

    Ten tweede als je dan weer (voltijd) gaat studeren, kom je na die paar jaar werken, bij allemaal 'ukkies' in de klas.

    Als je toch werk wilt zoeken, zet dan je cv op Nationalevacaturebank/Monsterboard/Totaljobs/Werk. Loop inderdaad (met je cv) langs bij een aantal uitzendbureaus. Kijk goed in de regionale kranten voor vacatures. Solliciteer zelf bij bedrijven waar je zou willen werken etccc
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2008
  6. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok what the hell? Van de zomer heb ik even voor de Randstad gewerkt en kreeg toen gewoon betaald, krijg ik nu opeens 80 euro op mijn rekening gestort?

    Niet dat ik het erg vind:+
     
  7. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Waarschijnlijk vakantieuren en vakantiegeld, die ze een aantal maanden voor je hebben 'bewaard'. :):
     
  8. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik kan het dus met een gerusthard uitgeven zonder dat ze er na een maand om gaan vragen:+
     
  9. DC Vogelaar

    DC Vogelaar Happy Hour

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    0
    Nja, het is ook niet voor m'n hele leven, ben sowieso van plan te gaan studeren (deeltijd, duaal als dat mogelijk is). Alleen probleem is dat ik door een aantal -probleempjes- genoodzaakt ben om werk te zoeken aangezien ik niet in staat kan zijn 4 jaar achter elkaar naar school te gaan.

    Maare, wat bedoel je precies met verdient weinig? Aan wat voor bedragen moet ik dan denken?
     
  10. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Ja, je kunt er weer lekker games van kopen. :+

    Ten eerste verdien je weinig, omdat je alleen een HAVO diploma hebt.

    Ten tweede verdien je weinig, omdat je 18 jaar bent. Dus dan wordt je (waarschijnlijk) ingeschaald in een jeugdschaal, qua loon.

    Als je administratief werk wilt, dan komt het dichtste in de buurt: data entry of anders bij bijvoorbeeld bij een telecombedrijf, (telefonisch/per email) vragen beantwoorden en verwerken. Voor zulk werk kun je altijd wel terecht. Maar als je goed zoekt kun je misschien iets (licht) administratief werk doen. Dus orders verwerken, kopieƫren. En dan is het aan jou om te bewijzen dat je meer kunt. Ik zeg alleen dat je met HAVO (meestal) helemaal onderaan de ladder begint.

    Bedragen kan ik echt niet noemen, dat is afhankelijk van het bedrijf en de bijbehorende CAO.
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2008
  11. DC Vogelaar

    DC Vogelaar Happy Hour

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    0
    Pff.. Moeilijk, moeilijk.. :confused:

    Nja, in ieder geval bedankt voor de tips. Ik zal zeker rond gaan kijken maarja, als ik het zo aan de andere kant lees is werken op je 18e ook niet alles. Maarja, iig bedankt \o/
     
  12. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    nee als barback zoals ze dat daar noemen:9

    Beetje citroentjes snijden, glazen ophalen en zorgen dat de drank niet opraakt.
    redelijk saai werk maar het volk dat er komt maakt het werk wel leuk.
    en het betaald wel heel relaxt, ongeveer 7 eu per uur

    die voetballer van psv; aisatti ofzo, die was er afgelopen zaterdag ook, alleen hij werd geweigerd:cool:
     
  13. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Graag gedaan hoor. Tja, werken op je 18e is prima, als je je daarnaast ook geestelijk 'verruimd'.

    Misschien kan je doorgroeien en ben je binnen een paar maanden cocktailmixer! :+
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2008
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik hou het kort.
    Studeer door want alleen een HAVO diploma is echt niet genoeg.
    Er zijn ook genoeg opleidingen die 2 jaar zijn dan zijn associate degrees als je die afrond heb je een P en die worden ook gewoon erkent door bedrijven sterker nog ze hebben er zelf om gevraagd.
     
  15. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    als het meer betaald vind ik het allemaal prima:)
     
  16. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik zou eigenlijk een discussie willen starten over associate degrees. Maar ik ben moe. :+
     
  17. halo nerd

    halo nerd i like halo

    Berichten:
    425
    Leuk Bevonden:
    0

    ik werk op Shell Pernis. En dan de Afdeling ROM Ploeg 3:b: .

    en jij dan?;)
     
  18. DC Vogelaar

    DC Vogelaar Happy Hour

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, was vannacht dus op zoek iets wat mij wel geschikt leek. Toen ben ik tegen dit: http://www.han.nl/opleidingen/bachelor/accountancy/du/ aangesurfd. Zou graag willen weten of iemand ervaring heeft met duale studies, en zo ja, wat de ervaringen hiervan waren.

    En ja ik weet het ik vraag veel, maar ik kan liever iets goed overwegen voordat ik weer de verkeerde keuze maak :p
     
  19. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    over het probleem in de startpost:
    je kan ook gewoon vragen of je meer kunt verdienen.
    Zegt hij ja, mooi meegenomen, is het nee, dan doe je het gewoon niet.
     
  20. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Accountancy, dan verdien je later veel geld, maar het lijkt mij saai. Overigens is er ook veel werkgelegenheid voor accountants.

    Bij duaal is het de bedoeling dat je eerst een baan hebt als accountant (of misschien iets financieels in het eerste jaar) en dat je daarna kunt beginnen met de opleiding. Als het goed is heb je eerst nog een tijdje speling voor het zoeken naar een baan, tijdens de studie.

    Maar wat ik er van hoor, is dat het lastig is om een werkgever te vinden, die in iemand wil investeren. Maar of dat voor accountancy ook zo is, dat weet ik niet.
     

Deel Deze Pagina