1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

1. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Vakkenvullen is prima werk. Heb het zelf 2 jaar gedaan op de groenteafdeling van de AH. Je leert er sowieso een hoop: werken in teamverband, weten wat het is om je eigen geld te verdienen en een bepaalde mate van klantvriendelijkheid. Vooral dat laatste is zó belangrijk in de banen die je - waarschijnlijk - later krijgt. Het is een verademing om te werken met mensen die wel vanuit de klant kunnen denken.

Mijn baas heeft me twee dagen geleden gevraagd of ik wilde promoveren met hem als promoter. Dan zou ik Dr. of PhD worden op zijn vakgebied. Straks een bespreking met hem om details uit te vragen. Zou betekenen dat ik weer 3~5 jaar moet 'studeren' naast mijn werk, wat ongetwijfeld zeer zwaar wordt.

Sowieso een grote eer dat het gevraagd wordt. Daarnaast is zo'n titel wel uebergeil.

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Gefeliciteerd!

Waar krijg je je PHD dan voor? Welk vakgebied?

3. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt in Twente heel weinig kassen hoor.;) Wel veel landbouw/tuin bedrijven maar dat werk is zeer zwaar en word vaak slecht betaald, dus dat zou ik niet aanraden. Supermarkt is goed te doen, maar ze nemen vaak alleen mensen aan die er langer willen werken en niet alleen voor de vakantie.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb mijn beoordeling er net op zitten (teamleider bij DUO), was uitstekend en een periodiek er bij *blij* :)

5. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Economie en dan vooral gericht op pensioenen. Heb al MSc gedaan gericht op pensioenen (www.netspar.nl) en werk bij één der groten in de sector.

Het is echt een mooi project (internationale vergelijking met twee landen waar ik graag zou wonen: VK en VS) met heel veel perspectief. Downfall: het zal superzwaar zijn. Gelukkig kan ik het als 'externe' doen en hoef ik geen les te geven aan eerstejaars studenten. Zit ik ook niet op te wachten op mijn 24e, eerlijk gezegd.

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Wow, dat doe je netjes op je 24e!
    Doe het je niet na ;) Eerst maar eens überhaupt een MSc halen :+

Heb toevallig gister mijn pensioen besproken bij mijn nieuwe werkgever :+

Laatst bewerkt: 11 jun 2010
  7. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Met een MSc ben je er in principe al. Je kan vrij gemakkelijk aan het werk en op je werk volg je dan wel de juiste trainingen/studies.

Ik was op mijn 22e al MSc, wat voor Nederlandse begrippen vrij vroeg is - al is het gewoon modaal. Na 1,5 jaar werken lokt het studeren toch wel weer enigszins. Wellicht praat ik dat mezelf ook gewoon aan.

En pensioen is belangrijk. Heel belangrijk. Goed opletten dus.

8. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Ik denk er maar over om deze zomer te gaan afwassen bij een restaurant, en aangezien je voor het meeste werk 16 moet zijn, is er niet zoveel werk voor mij.
    Maar wat zou ik verder nog kunnen doen? AH al gedaan, en folders ook...

9. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zou ik niet doen, afwassen is echt pauper werk wat ik gehoord heb, weinig pauze, hard werken en slecht betaald.

10. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Heb zelf ook een aantal jaren afgewassen in een Van der Valk. En tip: probeer overdag aan het werk te zijn, dan is er geen flikker te doen :+. 's Avonds is het veel te druk, dan is het inderdaad hard werken af en toe.

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Als ik er niet uit kom PM ik je wel even ;)

Zonder grappen en even ontopic:
    Heb dus mijn verdere arbeidsvoorwaarden besproken en gehoord. Ziet er prima uit! Wat betreft pensioen: 50/50 regeling wat in deze branche vrij gebruikelijk is en mijn collectieve ziektekostenverzekering zit ook in een 50/50 regeling.

Ik ben erg tevreden en kan niet wachten tot 1 juli :)

12. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.965
    Ik doe ook groente, nu een jaar, daarvoor 2 jaar normaal vakkengevuld.
    En, believe me, groente is wel even wat chiller dan bier/fris vullen ofzo, of drog. ;)
    Werk trouwens altijd elke zondag van 2 tot 10, eerst uitslapen van het uitgaan en dan met je brakke kop gaan werken, is chill, 200 procent betaald elke keer.

Laatst bewerkt: 21 jun 2010
  13. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Welke branche zit je in?

Ben als het goed is volgende week ook afgestudeerd HBO Bedrijfskundige Informatica, dus hard op zoek naar een ingang ergens via-via (geen zin om via monsterboard o.i.d. te concurreren met honderden andere mensen). Gelukkig heb ik een paar oude klasgenoten die al werken. Heeft wat vertraging oplopen toch nog ergens nut :)

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Consultancy ;)

Zit toevallig op een BAT-afdeling dus ga meer richting de BI op dan dat ik nu doe (BE)
    Ga met Hyperion werken, een consolidatie programma.

Ben benieuwd ;)

15. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Consultancy is wat ik later ook wil gaan doen denk ik. Heb nu 2 jaar BI erop zitten en vond het blok waarin we een zelfgekozen bedrijf moesten adviseren tot nu toe het leukste.

16. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Zeg Killaz, hoe heet dat bedrijf waar je nu werkt? Zit toch in Almere zei je?

17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
  18. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb echt een geniale vakantiejob :+ Ik werk nu op een gesloten PG-afdeling en het verdiend lekker ( zo'n 8,50/uur ). 'S ochtends is het dan het gebruikelijke was en verpleegwerk maar daarna moeten die mensen een beetje bezig gehouden worden en dan maak je echt droge dingen mee. Eten geven aan een vrouw die je blijkbaar wel ziet zitten en continu aan je gezicht zit te frunniken en zit te knuffelen. Een flink aantal spreekt mij ook aan met 'Zuster!' of denken dat ik de dokter ben :lol:.

Als ik een beetje doorga op deze manier heb ik al een hele berg ervaring met verschillende soorten mensen, leuk voor de CV en de sollicitaties voor een duale leerplek in november :)

19. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Haha wtf :lol:.

Ik heb nu ook weer vakantiewerk, deze week en volgende week. Ik moet met 2 man op pad en dan dingen doen zoals afzettingen op de weg plaatsen, op de werkplaats plakletters op borden plakken en verkeersborden op palen schroeven.

Best varieërend werk, de ene keer ben ik op Strijp-S en dan bijvoorbeeld weer fietspad borden plaatsen bij een recentelijk geasfalteerd fietspad in de bossen.
    Verdient ook best lekker; €7 netto, dus mij hoor je niet klagen. :thumbs:

20. tracks789

tracks789 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik moet morgen een contract tekenen bij een bedrijf via de gemeente omdat ik een ww uitkering heb die afloopt ik ben 22 en krijg voor 24 uur 636 euro

Deel Deze Pagina