1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

1. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Je mag blij zijn dat je nog enige kennis hebt gekregen op het MBO, mensen die rechtstreeks van de havo komen hebben helemaal niets

2. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Jup, lekker dichtbij! ;)

3. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Derdejaars nou daar bij de Fontys in Eindhoven en bevalt prima! Succes :thumbs:

4. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Welke studie volg jij dan? CE vind ik erg leuk en boeiend maar heb niet het idee dat ik het beste uit mezelf haal. Ik heb nu ook al vrijstelling voor 3 vakken. Ach ja, nu ga ik wel weer werken en dat is ook niet onbelangrijk. Zeker omdat mijn CV nogal leeg is en het geld goed kan gebruiken.

Het vervelende is dat ik momenteel pretstudies aan het afkraken ben en zelf ook een makkelijke studie doe. Best hypocriet eigenlijk. Maar m'n punt is of het later iets gaat opleveren en niet hoe makkelijk het voor je is.

5. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Die mensen stappen ook in op een lager niveau neem ik aan.

6. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Nee, ik heb er geen baat bij een grap te maken die hem schaadt. Dit schoot me slechts te binnen bij een hond die Yoshi heet.

Overigens zit ik nu op mijn werk. Heb, al zeg ik het zelf, een heel fatsoenlijke baan bij financiële instelling. Vrees alleen dat het nachtwerk wordt. Leve de deadlines.

Ofwel, lieve kinderen: weet waar je aan begint als je economie doet en in de private sector wilt werken.

7. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Thanks voor de info man, waardeer ik altijd. De opleiding die ik voor de zorg zou gaan doen dan (als ik er echt voor zou kiezen) is ook zo'n soort opleiding. Werken en leren tegelijk, 2 a 3 dagen school en de rest werken. Verder HEEL veel verslagen maken en een hoop medicijnen en ziektes uit je kop kunnen kennen. Feit blijft wel dat ik straks langer dan tien jaar niet geleerd heb, dus het zal wel een bittere pil worden. De vrouw die ook met mij samenwerkte gisteren en vandaag heeft die opleiding gedaan en zei dat het heel pittig was ook. Maar ja, ik moet maar zien.

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Exact, je moet het zelf meemaken, iedereen ervaart het anders.

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Niet zo zeuren :+

Je verdiend er zat mee ;)

*Killaz rapporteert 1 keer in de maand aan de US, met een tijdsverschil van 7 uur :cool:

10. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik ben van Havo > Hogere Informatica gegaan. Kon ik prima aan, ware het niet dat programmeren kut is (kwam ik beetje laat achter:+). Dus na een jaar overgestapt op Bedrijfskundige Informatica, en dat is een prima opleiding met een prima HBO niveau ook al kom je van de Havo..

11. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Shit, mijn reactie van 1,5 jaar terug. Ik werk er nog steeds en ben er hartstikke tevreden. Nu afwisselend werken bediening/keuken/afwas waardoor ik veel meer uur maak en het werk ook interessanter maakt. Loon is ook omhoog gegaan en het is fijn om te weten dat je overal mag werken op elk tijdstip. Gelukkig vind ik de horeca nu wel leuk 8)

12. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Beter man, altijd goed om erachter te komen dat het dan toch heel goed bevalt he? :) Dus je werkzaam heden zijn nu ook mensen bedienen ? Of bedoelde je daar wat anders mee? Ik heb ook over de horeca na gedacht maar ook hierover werd mij verteld dat het niet veel zou worden. Maar misschien moet ik vanaf nu wat minder naar mensen luisteren en zelf nog meer dingen uitzoeken. Want ik heb vaak de neiging om mensen vrij snel te geloven als het over bepaalde dingen gaat, maar das helemaal niet goed.

Vandaag weer een toffe dag, inprincipe dezelfde werkzaamheden als vorige week maar nu krijg ik wel steeds meer contact met de mensen daar, een praatje maken en ik begin al een stuk losser te worden. Heb vandaag met die man van 95 jaar zeker wel een halfuur met Yoshi rondgelopen buiten, hij krijgt niet al teveel bezoek en zit vaak alleen en dan wil ik hem even extra steun geven zeg maar, ik vind het ook een hele toffe man.

Vandaag maakte ik ook kennis met een meisje die er drie maanden zal werken als verzorgende, een Tjechische(sp?) en ik mag wel even zeggen dat ze er behoorlijk leuk uitziet ;). Het is ook grappig, want ze spreekt engels, dus dan spijker ik dat ook een beetje bij. En tegen het eind van de middag was het wel ff geinig, toen Yoshi mijn begeleidster had ondergepist(niet zo geinig), en ik dit probeerde uit te leggen aan het tjechische meisje. Alle nette woorden voor urine begreep ze niet, haha. Maar de minder nette ook niet...LOL!

13. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Het zal ook eens voor mij tijd worden dat ik eens ga beslissen wat ik later wil gaan doen. Ben nu 19 en als het goed is heb ik aankomende zomer mijn niveau 4 MBO Bedrijfsadministratie diploma binnen. Maar het is zowat al duidelijk dat ik daar echt niet mee verder wil. In principe heb ik geen problemen met een kantoorbaan maar boekhouden vind ik echt slaapverwekkend en geeft mij totaal geen voldoening. Is eigenlijk altijd zo bij mij geweest, iedereen heeft volgens mij ooit wel eens iets gehad wat hij graag wou worden. Ik dus echt totaal niet, 19 jaar en weet het echt nog steeds niet. Ik heb ook twee jaar lang ICT gedaan wat ik uiteindelijk ook echt afschuwelijk vond omdat ik zowat twee linkerhanden heb en de binnenkant van een PC meteen kapot maak.

Wil opzich toch ook wel graag een HBO diploma gaan halen, maar ik weet dus echt niet welke richting ik op wil gaan. Gaat nog moeilijk worden, en nu ik dit zo typ heb ik ook echt geen idee wat me leuk lijkt. Het enigste wat zowat echt in me opkomt is toch eventueel leraar, dat lijkt me toch nog steeds op een of andere manier tof.

14. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ja, echt bediening. Gerechten brengen, drankjes opnemen en brengen. En alles er omheen, heel erg leuk vooral het contact met de gasten. Je hebt zoveel verschillende mensen dat is echt het leukste! Vooral oude mensen die heel blij zijn als je ze helpt. En natuurlijk de wat jongere dames die komen eten, ook leuk. Mensen vinden het ook altijd leuk als je verteld dat je in de bediening werkt. Ben er blij mee, icm met keuken werk!

15. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Beter man, heel goed. En inderdaad, oudere mensen zijn vaak wat beleefder dan jongere mensen. Hoewel, niet altijd. Zeeeeeeeker niet in supermarkten ;). Heb je wel eens met een vervelende klant te maken gehad? :)

16. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ja zeker. Er is ooit is een vlieg in de soep beland. Die is er in gevallen op het moment dat de soep uit de keuken is meegenomen. Ik zette het op tafel neer en toen zag ik die vlieg al, en meneer ook. Toen aangegeven dat ik het in de keuken zal verwisselen en dat hier een tegemoetkoming voor zou komen (niet betalen voor soep oid) alleen meneer flipte hem compleet en wou zijn advocaat er op sturen en is heel erg boos weg gelopen en heeft onder weg nog wat van tafel gegooid. Ik zat zwaar in de stress, maar kon er vrij weinig aan doen. Op zo'n moment maakt het niet uit dat die vlieg er in zit, maar hoe we dat gaan oplossen en als er nieuwe soep gehaald wordt die je ook niet moet betalen, dan is het vaak goed. Bij deze niet...

17. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik werk nu al een jaartje als consultant in Slowakije, na mijn studie IBL te hebben afgerond. Echter weet ik niet of ik dit wel wil blijven doen. Ik mis toch een beetje levendigheid hier zo op het kantoor ^^

18. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Ik ben opzoek naar een Baan.
    Ben heel de zaterdag beschikbaar.
    Zat zelf te denken aan.
    -Dhl pakketbezorging
    -Verkoper in winkel

Iemand anders leuke tips?

19. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als je een beetje van media houd, dan kan je in een Free Record shop werken, Dixons, The Phone House ( of een ander telefoon-verkoop winkel ) BCC e.d.

Berzorgen lijkt me niet zo heel erg leuk, maar verkopen is het altijd een uitdaging om iets te verkopen.

20. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955
    Heb echt precies hetzelfde Fiasco..ook 19, weet m'n god niet wat ik nou zou willen doen. Eerst Rechten gedaan aan de VU, toen (dit jaar) aan Criminologie (ook aan de VU, zelfde faculteit) begonnen, mee gestopt, en doorgegaan met Commerciele Economie op Inholland (HBO) en nu vind ik dit eigenlijk ook helemaal niet dope. Heb helemaal niks met economie. Maar dacht wel dat het verkopen etc. me leuk leek. Loop dus de afgelopen weken, en nu nog steeds, met een kutgevoel rond. M'n hobbys zijn gewoon gamen, met vrienden hangen, het gezellig hebben gewoon. Heb geen echte passie voor iets ofzo, waar ik zo door geobsedeerd ben..enige wat ik goed kon en nog steeds goed kan is tekenen. Wil wellicht wel iets met design doen maar wat. Heb al gesprekken gehad met studieadviseurs, tests gedaan, wat open dagen bezocht, ik weet het gewoon niet. M'n ouders hebben het al opgegeven met mij, ze vinden dat ik er ook te weinig aandacht aan schenk terwijl ik er 24/7 mee in me kop zit. Er moet gewoon iets gebeuren. Facking lame luxeprobleem dit. Kan alles. (behalve natuurtechniekkant)
    Qua werk vermaak ik me wel erg, al ruim 3 jaar werkzaam in de AH..nu sinds een jaar een XL. Ken er iedereen, gewoon topsfeer..af en toe kut, heel soms dan..dan denk ik ook ik wil weg maar blijf toch en blijkt het toch weer gezellig te zijn. Vermaak me daar, beetje chillen op AGF, beetje vullen, klanten helpen..ga vrijwel altijd zonder tegenzin naar m'n werk. Kan je over school nu wel anders zeggen. En nee, wil niet doorwerken in de AH. Alsjeblieft zeg, gewoon een leuk bijbaantje. ;)

Laatst bewerkt: 2 nov 2010

Deel Deze Pagina