1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

1. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Vraagje aan de mensen die werkzaam zijn in de supermarkt. Hoe is het bij jullie geregeld m.b.t. pauzeren?

Ik werk al vijf jaar in een supermarkt hier in de buurt. Tot begin dit jaar werkte ik op zaterdag altijd van 8:00 tot 13:00. Pauze betrof 30 minuten. Wegens bezuinigingen hebben ze (bij iedereen) uren gekort en nu werk ik van 8:00 tot 12:00. Vanaf het moment dat dit inging heb ik elke keer een kwartier pauze gekregen ipv een half uur. Nu willen ze (filiaal baasjes) dit gaan 'verbieden', omdat ze het onzin vinden. In hoeverre kunnen ze dit doen? :+

Ik heb al even gezocht op het internet naar een CAO of iets dergelijks maar een duidelijk antwoord bij 4 uur werk kon ik niet vinden.

2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens de Arbeidstijdenwet heb je geen recht op een pauze in ieder geval.

3. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Ah oké, dan staan ze blijkbaar in hun recht. Thanks.

4. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955
    Gezien ik kap met m'n studie, zoek ik fulltime werk.
    Kledingwinkel lijkt me wel wat, of administratief e.d., maar is zo kut te vinden in omgeving Alkmaar. Daarnaast werk ik in het weekend + nog een dag doordeweeks bij de AH (mss 2, ff overleggen), daar kan ik TL worden dus dat is chill. Maar, alsnog, zoek ik werk voor erbij. Fulltime bij de AH trek ik iig niet. Iemand nog tips? Het is voor tot ik met een nieuwe studie begin (dus tot en met eind augustus), dan ga ik gewoon weer verder bij de AH. Teamleider daar is toch wel de beste bijbaan die je dan kan hebben imo, rond de 12 euro per uur netto (mits je dan wel goede evaluatie krijgt, maja, krijg je meestal toch wel, mocht je goed werk leveren) + nog alle toeslagen erbij, zelf je tijden regelen, etc. Staat ook puik op je cv.

Qua studie volgend jaar? Tsjah, weet het nog steeds niet echt. Denk dat het toch wel weer uni wordt, omdat je daar, vind ik, gewoon wel toffe info krijgt tijdens college's. Heb altijd wel het gevoel dat ik daar echt wat opsteekt. Zat laatst in proefcollege van bedrijfs- en organisatiewetenschappen, en hoorde allemaal shit over Greenpeace en Shell, en hun strijd om het 'milieu'. (met dat grote olieplatform dat gedumpt moest worden in 1995, van Shell). Had er nog nooit van gehoord, naja, weer wat opgestoken. Ik bedoel eigenlijk: deed nu Commerciele Economie aan Hogeschool Inholland, en heb tot nu toe nog geen ene reet opgestoken, kende alles al, niks geleerd, focking kutstudie is het ook. :+ Je leert gewoon niks, nada. Ja, shit over bedrijven, hoe het in elkaar steekt. Like I fucking care. Het klinkt verder al zo logisch als wat. Weer les krijgen in Engels, dude, gtfo, woordjes leren? Typisch hbo. Meeeh. Hou ik absoluut niet van. Richtingen waar ik naar aan het kijken ben zijn toch weer Criminologie, Europese Studies, Geschiedenis? Lijken me wel dope..maja, het is zo lastig. Misschien moet ik het allemaal niet te serieus nemen en ook niet te hoge eisen stellen, en gewoon ten eerste een studie doen die je leuk lijkt, dan heb je het meestal wel naar je zin, en die gewoon afmaken en dan zie je wel verder. Wilde ook graag bij de Luchtmacht, helaas de eerste keuring voor de functie vlieger niet gehaald. Faalde met beide pedalen bij de oog-hand-voet-coordinatie. Kutzooi. Rest wel voldoende. Ga volgend jaar zeker weer proberen iig. Daarnaast wellicht kijken voor luchtverkeersleider, aangezien ik voor ruimtelijk inzicht voldoende had gescoord en voor de selectieve hoortest 0 fout.

Laatst bewerkt: 12 mrt 2011
  5. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Het is toch wel vreemd aangezien ik toen ik bij de supermarkt werkte na 3 uur al een pauze mocht nemen.

6. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955
    Heb je mazzel, bij ons is het na 4.

7. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Meerdere sollicitaties gestuurd. Kijken of het wat wordt. Ook gesolliciteerd als examentrainer (Engels).

8. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Werd vanochtend gebeld door iemand van het UWV over een vacature bij de Ikea, drie jongens waren al geweest voor een gesprek en allemaal hadden afgehaakt toen ze kregen te horen dat zij de eerste drie maanden voor hun uitkering moesten werken, dus eigenlijk een soort drie maanden stage idee. Ik moest de man van het UWV kunnen beloven dat ik niet zou afhaken.

Een baantje bij de Ikea voor 18 uur per week. Ik moet de boel buiten een beetje schoon houden, ervoor zorgen dat er altijd genoeg karren zijn en mensen een beetje helpen als ze iets zoeken. En dat wil ik dan in combinatie doen met werk in de thuiszorg, als huishoudelijke hulp. Ben gisteren bij een voorlichtingsdag geweest over de zorg/thuiszorg en zes verschilllende speed-meets gehad met bedrijven, nu is het wachten op een telefoontje van ze voor een gesprek. Stel ik kan 15 uurtjes werken als huishoudelijke hulp bij oudere mensen bijvoorbeeld, en dan in combinatie met Ikea...zou dat opzich best mooi zijn. En ik wilde in eerste instantie gewoon twee thuiszorg baantjes combineren maar ik heb nog geen flauw idee of ik er uberhaupt kom te werken en voor hoeveel uur, dus dit lijkt me een goed plan.

En al krijg ik de eerste tijd niks te horen van de thuiszorg instanties, dan ben ik wel ergens bezig, inprincipe werk ik dan gewoon voor mijn uitkering , want pas als je 24 uur werkt , dan zit je echt op uitkering niveau. Maar dat is helemaal geen ramp, ik kom weer wat in het werk ritme en je weet nooit of Ikea uiteindelijk iets anders aanbied als ik goed beval.

Nu moet ik alleen wel nog de belastingdienst bellen voor informatie. Aangezien ik wellicht straks twee banen zal hebben, dus twee verschillende lonen, moet ik ook meer belasting gaan betalen, althans dat heb ik gehoord. Ik moet even het hoe en wat daarover weten.

Laatst bewerkt: 15 mrt 2011
  9. burgemeester

burgemeester Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toen ik 16 ging ik in de keuken van het lokale ziekenhuis werken. Alle voorkomende werkzaamheden, van koken tot afwassen tot administratie.

Verdiende belachelijk veel door alle weekendtoeslagen. Op het einde zat ik tegen de 15 euro per uur.

Inmiddels al 3 jaar afgestudeerd en werk ik momenteel als software engineer bij een groot bedrijf in Veldhoven. Omdat ik het niet naar mijn zin heb begin ik volgende maand als hardware engineer bij een groot bedrijf in Eindhoven ;-) (flexibel ben ik)

Tip: in het begin van je carriere een aantal keer van baan wisselen is HEEL goed voor je salaris!

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Kan je dit verklaren? Aangezien de logica me ff ontbreekt. Of was het gewoon een grap? :+

11. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Nee dat is geen grap. Je stijgt in het begin verreweg het snelst in salaris door van baan te wisselen.

12. burgemeester

burgemeester Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik ben nu 3 jaar afgestudeerd en begin volgende maand aan mn 4de baan. Als ik bij mijn eerste baan was blijven werken was ik er per jaar 100 euro, misschien 150 op vooruit gegaan. Bij elke baanwissel in het begin kan er toch al gauw 300-500 bij. Voor mij betekent dit dat ik er meer dan 1000 euro per maand op vooruit ben gegaan, dat had ik nooit bereikt als ik bij mijn eerste baan was blijven werken.

Tenminste, dit is mijn ervaring, misschien werkt het niet voor alle bedrijfsgroepen zo

13. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op korte termijn ben je er voorruit opgegaan, maar op lange termijn ook? Als je bij een groeiend bedrijf werkt sinds het begin kun je makkelijker doorstoten dan dat je telkens als nieuwkomer bij een bedrijf komt.

Maar het hangt uiteraard ook van de voorkeur af, de specifieke posities, de vraag naar je beroep, en wat je nou wil in je baan. Hele dagen voor een hoog salaris ongelukkig zijn is ook niks :+

14. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    En bij een nieuwe sollicitatie zal een bedrijf zich toch gaan afvragen waarom je zo vaak van baan verwisselt en of je dat bij hun ook gaat doen.

15. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
    Veldhoven :cool:

Ik weet ondertussen nog steeds niet wat ik ga doen qua werk. Ben nu nog 15 (over 2 maanden 16) en wil niet bij de AH werken. :+

Folders mee gestopt, en met ochtendkrant ontslagen. :9

16. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Vandaag gesolliciteerd bij het Grand Café van Wijchen. Hoop dat ik snel wat te horen krijg. Liep er binnen en vroeg of er iemand aanwezig was die mij kon vertellen of er nog werd gezocht naar personeel, de vrouw waar ik het tegen had zei tegen een collega dat hij een formulier voor mij moest pakken. Dus daar ingevuld en ingeleverd, en hoop snel wat te horen aangezien ik nu bij een bedrijf werk waarbij ik moet laden en lossen van kleding, ook dozen. Reden waarom ik daar werk is omdat ik zoveel verdien maar dat is het enige wat je daar krijgt, geen toeslagen of wat dan ook. Je word er dus ook '' genaaid '' aangezien je tussen 6/7 moet beginnen ( ik ben er altijd half 7 ) en dan aan één stuk door moet werken tot minimaal 10 uur. Eigenlijk mag je geen gebruik maken van de WC, niks eten of drinken tussendoor en moet altijd wel lopen. Aangezien ze nu gaan bijhouden hoe lang je over een vrachtwagen doet kan er ingehouden worden op je loon en ik loop dat risico liever niet. Het werk is saai, vermoeiend en te eentonig.

Het Grand Café waar ik nu wil gaan werken is een stuk gezelliger, meer wat voor mij ( sociaal etc ) en lijkt me erg leuk. Hoorde dat je er vrij goed verdient voor de horeca ( 4.50 voor een 17 jarige die er net 2 maanden werkt ), en dus denk ik rond de ~ €4-. voor mij, hoop ik voor tenminste.

17. burgemeester

burgemeester Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op lange termijn maakt het niet tot weinig uit. Bij een groot bedrijf kom je gewoon in een schalen systeem waarbij je elk jaar een standaard bedrag omhoog gaat. Ik heb met mijn baanwisselingen gewoon heel wat schalen overgeslagen, wat anders niet zou kunnen. Brengt ook wat risico`s met zich mee, maar ik had het elke keer gehad bij mijn oude werkgevers, en ongelukkig heel de dag op je werk zitten is echt niks inderdaad...

En ik heb ook wat geluk gehad, dat er veel werk is in mijn richting.

18. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    * Examentrainer is niets geworden, geen sollicitatierondes op het moment.
    * Bios nog niets van gehoord.
    * Hiker (lease auto's ophalen/wegbrengen) niets van gehoord, al kreeg ik wel een automatisch bericht dat er veel sollicitaties waren en als ik niets hoorde binnen 3 weken was ik het niet geworden (tenminste al iets).
    * Stop Aids Now, net wat van gehoord, dat mijn gegevens naar regio medewerker zijn gegaan. Dus hoop daar dan wat van te horen.

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Je bent gewoon een goede onderhandelaar! :cool:

20. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    In de ICT (waar jij ook in werkt zo te zien) heb je niet echt schalen... Je verdient gewoon wat je waard bent. Doe je wat beter je best en kan je goed onderhandelen tijdens de beoordelingsmoment kan je aardig wat opleveren.

Ik heb elk half jaar een beoordeling en ben het er de afgelopen beoordeling toch vanaf gekomen met een verhoging van >10% op jaarlijkse basis.

Deel Deze Pagina