1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

1. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Zowel op MBO als op HBO moest ik een half jaar stage lopen, 40 uur per week.

2. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet precies hoe het zit met belasting maar met dat soort bedragen (die je hier ziet als bijbaantjes) betaal je toch amper belasting.

Mensen van hbo/mbo lopen toch ook gewoon fulltime stage?

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ik moet vanaf september ook een stage lopen van 40 uur ja, en als ik 400 krijg bruto ben ik al blij 8).
    Heb al 2 gesprekken gehad die hadden 250 en 280 € over 8).

4. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zijn redelijk standaard bedragen wat je voor stage kan krijgen. Als je meer als 250 euro krijgt heb je geluk.

5. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Met €250,- zou ik al zeer blij zijn 8)

6. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    Bij ons op kantoor krijgen ze 750 pm :9
    (big4 accountancy)

7. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Werk deze zomer op een gesloten afdeling met dementerende ouderen.. heb daar vorig jaar ook gewerkt. Een van de bewoners schijnt psychiatrische problematiek te ontwikkelen dus dat is weer een mooie uitdaging. Vakantiewerk waar je nog wat van leert, best handig. Werk van 7 tot 2 dus dat is echt ideaal..en af en toe een avonddienst maar dat is alleen maar praten/spelletjes doen met bewoners, beetje brood smeren (en eten wat naar je uitgespuugd wordt ontwijken :lol: ) en wat mensen naar bed brengen.

Ben alleen de enige man die in het hele zorgcentrum in de zorg werkt... regelmatig bewoners die het maar niks vinden :+ De echt slechte mensen noemen mij ook heel toepasselijk 'Zuster'. Erge is dat ik daar na een week gewoon maar op reageer :emo:

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Mja 250 bruto, daar blijft weinig van over...

9. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Gaat niks vanaf, de bedragen zijn daar te laag voor. Misschien dat er 10 euro vanaf gaat.

10. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Wees blij dat je wat krijgt hehe. Heb vanaf Februari tot vorige week 576 uren gemaakt bij mijn stage bedrijf, ik heb € 0.00 gekregen. Zelfs als afscheid helemaal niks gekregen. Pech, maar ik krijg wel mijn diploma gelukkig. :+

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ja I know, maar in mijn vakgebied krijgt vrijwel iedereen een stagevergoeding. Laagste tot nu toe in mn klas is 227 euro.

12. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    Yay nieuwe baan! Frontoffice medewerker, 40 uur per week.
    Ik ga 8,38 per uur verdienen (bruto) en ik ben 17 jaar :)

13. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    check:
    De algemene heffingskorting is een korting op uw inkomstenbelasting en premie volksverzekering. Dat betekent dat u minder belasting en premies hoeft te betalen. Iedereen heeft recht op de algemene heffingskorting.
    Bent u jonger dan 65 jaar, dan is de algemene heffingskorting maximaal € 1.987 (tarief 2011). Als u 65 jaar of ouder bent, dan is de algemene heffingskorting maximaal € 910 (tarief 2011).
    Als u in loondienst bent of een uitkering ontvangt, houdt uw werkgever of uitkeringsinstantie al rekening met de algemene heffingskorting. Tenzij u hebt aangegeven dat er geen rekening gehouden hoeft te worden met deze heffingskorting. In dat geval zult u hem zelf bij de belastingdienst aan moeten vragen.

====
    dus daarom zijn al die uurlonen (en paar honderd euro maandloon) hier ook zo goed als netto :b:

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    O echt? Dan ben ik verkeerd geïnformeerd. Thanks!

15. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Damn...

Ik ben 18 (bijna 19) en kreeg 3.92 bruto bij mijn vorige baantje :emo:. Fucking V&D, ben blij dat ik er niet meer werk. Maarja, werkloos zijn is ook niks. Ookal verdiende je weinig en waren de dagen lang, je had wel iedere maand iets uit te geven...

16. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Werk als assistent accountant bij een accountantskantoor. Toevallig afgelopen maandag gehoord dat ik geslaagd ben voor de post hbo AA opleiding en dat was de laatste theoretische opleiding. Nu nog 3 jaar een praktijkstage en dan ben ik AA (Accountant Administratieconsulent). Maar dat zal nog wel ff duren, moet me bijvoorbeeld eerst nog inschrijven 8)

17. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Werk sinds 11 maanden in de ICT Detachering bij een klein detacherings bedrijfje. Nu ingezet als Informatie Analist bij de ING. Niks te klagen, vermaak me prima, goed betaald, goede voorwaarden verder.. En, niet haten op mij als Mijn ING/internetbankieren of iets anders het niet doet, het ligt niet aan mij! :+

PS: Als andere mensen (HBO+ opgeleid) nog werk zoeken in de IT, pm even.

18. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Aah, wat een reacties! Leuk om te lezen wat iedereen hier doet om geld in het laatje te brengen :)

Pepperminds, ik vroeg me laatst al af wat dat was, maar krantabbo's verkopen dus! Net zoiets als HotNetworkz dus?

19. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Het is nog anders zelfs, stage valt onder de kleine banen regeling:

Wat is de Kleine Banenregeling en hoe werkt deze?
    Volgens het kabinet bezorgen kleine banen de werkgevers een onevenredig hoge last aan werkgeversverplichtingen. Om die last te verlichten is de Kleine Banenregeling bedacht.

Vanaf 1 januari 2010 (en ook in 2011) kennen we de zogenoemde kleine banenregeling. Deze regeling richt zich op jongeren onder de 23 jaar die maximaal tussen de € 275 (tot en met 18 jaar) en € 600 (tot en met 22 jaar) bruto per maand verdienen. Deze banen worden vrijgesteld van premieheffing werknemersverzekeringen en van de inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekeringswet.

Oftewel, bruto maandsalaris=netto maandsalaris

20. Remco

Remco Guest

Het is ook wel tof, zo had ik gisteren een Porsche GT2 RS onder m'n poeperd. :cool:
    Is mijn taakomschrijving als logistiek medewerker toch leuker, imo. :+

Deel Deze Pagina