1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

Is niet perse waar, ik heb via uitzendbureaus ook wel eens goedbetaalde vakantiebaantjes gehad.

Maar het helpt wel als je bijvoorbeeld niet in een studentenstad woont. Je kan je voorstellen dat het aanbod voor de werkgevers dan enorm is en alle enigzins leuke baantjes al lang weg zijn.

In een klein stadje in Friesland daarentegen kon ik altijd wel een leuk en goedbetaald baantje scoren :+

2. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Woon in een vrij klein dorp, rond de 40.000 inwoners. Woon praktisch naast Nijmegen dus misschien beter om in Nijmegen rond te gaan zoeken, alhoewel ik met mijn leeftijd rond de 4/5 euro zal verdienen ( horeca waarschijnlijk nog minder ) en alleen al met de trein 4.40 kost ( retour ).

Normaal gesproken had ik nooit problemen met het vinden van een baantje, nu ben ik aan het rondzoeken als ik een gek..

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Vrij klein dorp met 40000 inwoners?

Dat zou bijna een stad kunnen zijn gek 8)

En 9 van de 10 CAO's hebben een reiskostenvergoeding van 19 cent de km belastingvrij. Dus daar pak je je trein ook wel voor.

4. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    40.000 is niet veel?

Iig, jaar geleden rond de 38000 volgens mij. Kan ook verkeerd zijn.

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    40000 inwoners is voor een dorp veel :)

6. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    40.000 is echt niet zo veel hoor. 8)
    Ede heeft er 68050 (2010) en is ook een dorp.

7. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    LOL, wat is een groot dorp dan? 100.000 inwoners?
    Dan heb je een stad ter grootte van Delft of Alkmaar.

8. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  9. Seh

Seh Guest

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik werk nu al ruim 2.5 jaar bij een kledingzaak (Score). Heb het er erg naar m'n zin en heb ook al een vast contract, maar aangezien ik nu studeer kan ik alleen maar 1 dag per week werken (donderdagavond ben ik tot half 7 op school). Dit gecombineerd met een minimum uurloon, zorgt ervoor dat ik echt te weinig verdien per maand. Nu wil ik dus eigenlijk wel ander werk doen met een hoger uurloon (zeker wel 8/9 euro per uur). Iemand enig idee? Jongen uit m'n klas is taxichauffeur voor maar 12 uur per week, is misschien ook een idee. Geen idee of dat alleen wel kan als je pas 1 jaar je rijbewijs hebt.

11. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    Ik ga al een tijdje mee op dit forum en heb altijd werk gehad. Het is echt het meest rampzaligste jaar dat je je maar voor kunt stellen. Mijn vader is in april plotseling overleden op 61 jarige leeftijd. Ook verliep mijn contract exact rond die tijd dus ik werd ook werkloos toen. :'-(

Nu na 3 maanden ben ik het allang SPUUGZAT om thuis te zitten en natuurlijk doe ik alles om zsm weer aan het werk te komen. Ik heb wel een aantal gesprekken gehad bij werkgevers maar dat is het helaas niet geworden. Ik ben afgestudeerd als filiaalbeheerder in de detailhandel maar ook daarin is het momenteel heel erg schaars om daar werk in te vinden.

Goed wat nu dan he, nou ik zou wel eens wat heel anders willen dus dan praten we over een switch. Ok leuk en aardig maar hoe kan je ooit in aanmerking komen voor een switch als men niet eens reageert op een brief van mij als ik die stuur, of ze zeggen gewoon ja meneer u heeft geen ervaring in die branche. (no shit Sherlock!)|:-

Wat hebben jullie zoal ervaren in jullie leven en hebben jullie mss tips voor mij?
    A.s vrijdag heb ik een gesprek bij UWV Groningen en dan kaart ik het aan en ik ga ook in oktober naar de banenbeurs daar maar cv's afgeven.

Mocht het allemaal niets worden dan ga ik begin januari gewoon overal op reageren (wat ik nu ook al doe, zelfs op schoonmaak baantjes krijg ik geen reactie!). Wat er dan nog ook kan is zelf iets beginnen maar ja ik heb geen starterskapitaal en ook totaal geen ervaring daarin. Maar 1 ding is wel HEEL erg duidelijk. Ik wil en moet aan het werk om mijn toekomstige gezin te onderhouden, en ik wil zelf gewoon aan het werk en onder de mensen komen.

Goed een heel verhaal ik hoop dat jullie een inbreng kunnen geven, aan mijn motivatie kan het in ieder geval niet liggen.:thumbs:

Mijn vriendin is zwanger en we verwachten elk moment ons allereerste kindje. Dat is heel spannend maar ook zeer tegenstrijdig aangezien ik eerder dit jaar een zeer dierbaar iemand verloren ben, word ik nu zelf vader. Het leven gaat door maar het is gewoon erg moeilijk soms, maar ja dat is menselijk.

Mijn vriendin heeft een vast contract voor 32 uur in een ziekenhuis als fysiotherapeut, en ik heb tot eind mei 2012 nog WW. Maar daarna wordt het dus drama aangezien we dan geen bijstand krijgen.

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik begreep van mijn zus (Shopmanager H&M) dat H&M altijd wel op zoek is naar een shopmanager of een floormanager. Probeer het daar eens?

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    is dat een hbo of een mbo studie?

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    MBO 4 detailhandel toch?

15. titan1980

Leuk Bevonden:
    33
    yep

16. titan1980

Leuk Bevonden:
    33
    ik kwam gisteren in de krant een advertentie tegen over thuiswerk. Vouwen en inpakken van dingen. Wat je ermee verdient zag er wel dubieus uit (tot 2500 eur) maar als het wel legaal is dan waarom niet. Ik moet toch ergens mijn inkomen weg zien te halen... Heeft iemand ervaring met dit soort werk?

17. Seh

Seh Guest

Netto/bruto? Per maand neem ik aan? Redelijk wat voor inpakken en thuiswerken? 8)

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Laatste post:mad:

19. Seh

Seh Guest

Je zou toch even kunnen bellen naar een paar taxibedrijven? Verder zijn baantjes met zulke uurlonen vaak via via gegeven, althans dat is mijn ervaring.

20. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik zie dat je 16 bent, dus verwacht zeker geen topsalaris. Voor een bijbaantje zal je zeker niet veel verdienen. Desondanks kan je je gewoon inschrijven bij een uitzendbureau zoals Adecco of Randstad. Ga sowieso ook supermarkten langs om te kunnen vakkenvullen, restaurants om af te wassen etc. Heb zelf erg positieve ervaringen met het restaurant. Afwassen is niet leuk, maar het was een geweldige werksfeer daar. Maar dat wil nog wel eens verschillen.

Als je goed geld wil verdienen met een bijbaan dan moet je outbound callcenterwerk gaan doen (mensen opbellen en ze crap aansmeren). Ik weet overigens niet of je dat als 16-jarige al kan doen. Maar als je goed bent, levert dat bonussen op. Als je overigens niet goed, dan dumpen ze je wel meteen.

Deel Deze Pagina