Ik ga al een tijdje mee op dit forum en heb altijd werk gehad. Het is echt het meest rampzaligste jaar dat je je maar voor kunt stellen. Mijn vader is in april plotseling overleden op 61 jarige leeftijd. Ook verliep mijn contract exact rond die tijd dus ik werd ook werkloos toen.
Nu na 3 maanden ben ik het allang SPUUGZAT om thuis te zitten en natuurlijk doe ik alles om zsm weer aan het werk te komen. Ik heb wel een aantal gesprekken gehad bij werkgevers maar dat is het helaas niet geworden. Ik ben afgestudeerd als filiaalbeheerder in de detailhandel maar ook daarin is het momenteel heel erg schaars om daar werk in te vinden.
Goed wat nu dan he, nou ik zou wel eens wat heel anders willen dus dan praten we over een switch. Ok leuk en aardig maar hoe kan je ooit in aanmerking komen voor een switch als men niet eens reageert op een brief van mij als ik die stuur, of ze zeggen gewoon ja meneer u heeft geen ervaring in die branche. (no shit Sherlock!)
Wat hebben jullie zoal ervaren in jullie leven en hebben jullie mss tips voor mij?
A.s vrijdag heb ik een gesprek bij UWV Groningen en dan kaart ik het aan en ik ga ook in oktober naar de banenbeurs daar maar cv's afgeven.
Mocht het allemaal niets worden dan ga ik begin januari gewoon overal op reageren (wat ik nu ook al doe, zelfs op schoonmaak baantjes krijg ik geen reactie!). Wat er dan nog ook kan is zelf iets beginnen maar ja ik heb geen starterskapitaal en ook totaal geen ervaring daarin. Maar 1 ding is wel HEEL erg duidelijk. Ik wil en moet aan het werk om mijn toekomstige gezin te onderhouden, en ik wil zelf gewoon aan het werk en onder de mensen komen.
Goed een heel verhaal ik hoop dat jullie een inbreng kunnen geven, aan mijn motivatie kan het in ieder geval niet liggen.
Mijn vriendin is zwanger en we verwachten elk moment ons allereerste kindje. Dat is heel spannend maar ook zeer tegenstrijdig aangezien ik eerder dit jaar een zeer dierbaar iemand verloren ben, word ik nu zelf vader. Het leven gaat door maar het is gewoon erg moeilijk soms, maar ja dat is menselijk.
Mijn vriendin heeft een vast contract voor 32 uur in een ziekenhuis als fysiotherapeut, en ik heb tot eind mei 2012 nog WW. Maar daarna wordt het dus drama aangezien we dan geen bijstand krijgen.
Klik om te vergroten...