1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

  1. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Waar moet je dan precies aan werken?
     
  2. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik moet wat meer aan de behoeftebepaling en samenvatting fase werken.

    Aldus, een lopend gesprek zien te krijgen met open vragen zodat ik weet wat de behoeftes zijn en door kan gaan naar het samenvatten.
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vanmiddag een gesprek bij een Technisch Intermediar en liep het pand uit met een 0 uren contract in handen.
    Ze gaan proberen om mij volgende week ergens onder te brengen.

    Als het lukt dat heb ik maar 1 week een WW uitkering gehad.
     
  4. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Doe je netjes, ik ben al een lange tijd naar iets anders op zoek. Helaas is het met weinig juiste werk ervaring lastig een baan te vinden wat niet als studentenwerk valt.

    Momenteel werk ik 20 uur als fitness instructeur, ik kan mijn rekeningen betalen en that´s it. Graag dus iets anders er bij willen hebben, het vervelend is dat mijn rooster bij de sportschool nogal variërend is qua dagen, een 2e baan er naast wordt zo dus erg lastig.. Ik begin zo langzamerhand erg nerveus te worden, ik dacht met een baan in de zorg een mooie keuze te maken. Helaas is de realiteit anders..
     
  5. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Je geeft nu zelf al dé tip. Open vragen stellen. Daadwerkelijk luisteren. Er zijn echt zat boeken te vinden over het voeren van gesprekken. Gesprekstechnieken en luister technieken zijn denk ik wel goede zoektermen om wat op te kijken.
     
  6. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik begreep nog wel dat ik zelf open vragen moest stellen en daadwerkelijk moet luisteren. Het ging er mij meer om of mensen ervaring hebben in deze sector en mij wat tips konden geven.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Jo haha het gast inderdaad in Acm! Hij heeft woensdag zn case, in Den Haag ja.

    Hij had het over een samensmelting van Nma, opta en nog 1.

    Vet toevallig, ik ga stuk als jullie het beide worden. Hij vond alleen de ambtenaren zo saai en heeft inmiddels ook werk gevonden bij de sns.
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Tja, zit zelf ook in een lastig schuitje. 2 part-time jobs met laag urencontract. In de zomer kan ik wel redelijk wat uren maken, maar buiten de lente/zomer om niet. En dan moet ik na de zomer m'n huidige woning uit en met 2 laag urencontracten / beperkte inkomsten een ander onderkomen zien te vinden (wat tot op heden nog niet gelukt is, hoge huureisen itt inkomen). Leuk, 2 bachelors hebben, maar tot nu toe heb ik er nog geen fulltime job mee kunnen krijgen. :mad:
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb niet heel veel tijd maar als je googelt op LSD: Luisteren Samenvatten Doorvragen en NIVEA: Niet Invullen Voor Een Ander
    Kom je vast altijd een stuk verder. Fout nummer 1 die beginnende verkopers maken is dat ze proberen een product te slijten aan de klant terwijl je juist een behoefte moet zien te vullen van de klant. Als je die fout maakt gaat het 'verkeer' dus de verkeerde kant op. Door goed door te vragen (en idd bijna altijd open ipv gesloten vragen behalve bij controlevragen) kan je altijd wel een paar punten lospeuteren die aansluiten bij 1 van de producten die jij in de winkel hebt.
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    LSD en NIVEA, wie verzint die termen? 8)
     
  11. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja. Werk al 7jr als verkoper. Begin er niet aan is mijn tip...

    maar idd open vragen. "Waarmee kan ik u helpen" ipv "kan ik u helpen". "waarnaar bent u opzoek" "wat is belangrijk voor u dat de telefoon kan" etc. Klanten groeten, oogcontact maken. Het is niet heel moeilijk
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2014
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ezelsbruggetje, verschrikkelijk of niet, je onthoudt ze wel ;)
     
  13. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Mm apart, ik hoor voor donderdag al of ik door ben en dus in principe aangenomen ben, lijkt dan niet helemaal synchroon te lopen! Ik had ook geen case, maar gewoon weer een gesprek. Mijn vorige gesprek was ook op maandag, en toen hoorde ik dinsdag al dat ik door was. Maar wie weet ontmoet ik hem haha.

    ACM is een fusie van de NMa, OPTA en de Consumentenautoriteit die onder EZ viel ja. Ben echt heel erg benieuwd.
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2014
  14. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Hij wilt alleen tips hebben van mensen die zelf verkoper zijn.. :+

    Zoals Kevf al zegt onthou je het juist omdat het zo debiel is :p er is ook nog een andere.. ben die even vergeten. Had op mijn vorige opleiding toen ook een filmpje gezien waarin LSD uitgelegd werd. "GEBRUIK LSD" was de begin tekst 8) Het is debiel, maar het blijft je wel bij :9
     
  15. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ja het is echt super kut, zelfs bij uitzendbureaus is er nauwelijks iets te vinden. Alleen oproepkracht bij de jaarbeurs of kranten verkopen op straat (:{). Ik heb mijzelf voorgenomen maximaal een jaar in deze situatie te zitten, als ik dan nog geen baan heb waar ik voor heb gestudeerd dan kies ik ervoor om nog een deeltijd Master te doen.
     
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Same here. Leuk een master maar aanbod is laag en meerendeels colporteur werk. Maar nog een andere master doen kost na je opleiding 10k+
     
  17. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Dat is toch alleen met een 2e master? Ik dacht dat die kosten niet zo hoog waren na een bachelor opleiding.
     
  18. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ooh ja dacht dat je al een master had
     
  19. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Nope, ik heb hiervoor wel een MBO opleiding gedaan. Geen idee of dat dan nog verschil uit maakt?
     
  20. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Maakt geen verschil.
     

Deel Deze Pagina