1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het XBW lagerhuis

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Iris, 24 mei 2006.

  1. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    En dan blijft de vraag als er ongelijkheid is tussen mensen met een specifieke achtergrond of dit racisme is of culturele verschillen.

    Een cultuur waar de gezin de hoeksteen van de samenleving is zal minder sociale problemen hebben dan als monogamie minder belangrijk is en je veel alleenstaande moeders hebt.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Het feit dat geslacht en sociaal-economische achtergrond een grotere rol speelt in je schoolkansen, is niet bepaald een kenmerk van een racistische samenleving.
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2020
  3. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Wat me bij de opvatting over sociale achterstanden en ongelijke kansen steekt is dat tegenwoordig bij mensen zelf geen eigen verantwoordelijkheid meer wordt gelegd.

    De overheid moet maar gelijke kansen subsidie potjes maken. Bijlessen geven. Gratis sporten, extra buitenschoolse activiteiten.

    Ouders hebben ook een verantwoordelijkheid. Ook als je arm bent kun je met je kinderen gaan wandelen of sporten. Je bepaalt zelf dat je je kinderen de straat opstuurt waar ze zich vervelen en rotzooi schoppen. En dan zeggen dat er niks wordt georganiseerd voor de kinderen. Mensen kiezen er zelf voor om een hele dag op hun telefoon te zitten in plaats van kinderen te helpen bij huiswerk. Je kunt ook kinderen wegwijs maken met geld. Juist als je weinig geld hebt weet jenals geen ander dat je moet budgetteren. Geef dit door aan je kinderen. Dan hoeven ze later geen schulden te maken om een dure tv te kopen of de nieuwste smartphone.
     
  4. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Probleem is dat de ouders vaak op eenzelfde instabiele basis zijn opgevoed en daardoor de know-how missen van punten die jij hierboven noemt. Bovendien blijken investeringen die die cyclus doorbreken op termijn gunstig uit te pakken voor de hele samenleving. Als de minima wat meer richting menswaardig inkomen werd gelift, waren al die extra middelen veel minder nodig en was en groeit er een groep kinderen op die hun eigen kinderen beter kunnen opvoeden. Door hen aan hun lot over te laten, is de ons op verbetering minimaal.
     
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ben met je eens dat er opvoeding nodig is. En dat is precies het probleem van de geboden oplossingen. Het zijn oplossingen die mensen afhankelijk maken. Gratis dit, gratis dat, je hoeft zelf niets te doen het wordt voor je georganiseerd. Dat is de mentaliteit die wordt doorgegeven. Dan doorbreek je die cyclus niet.
    Misschien kun je beter een vak aan de middelbare school toevoegen twee keer per week waarin scholieren dagelijkse dingen wordt geleerd. Zaken zoals leren koken met verse groente. Leren welke verzekeringen er zijn en je nodig hebt als je op jezelf gaat. Leren budgetteren en informatie over lenen.
     
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Geweldig idee, gezien al het overtuigende bewijs dat een brandweer-crew het beste functioneert wanneer 1/3 van het team bestaat uit vrouwen (NB: waarom trouwens geen 50%?).
    Hoe ga je dat trouwens dan fixen als je met 4 man mensen in een brandweerauto uitrukt... 1/3 of 2/2? :p

    ^ effe lekker schoppen, omdat t bijna weekend is.
     
    Taab en Tyrant vinden dit leuk.
  7. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Kunnen ze de brand misschien uitpraten
     
    Kimi NL, Taab en Reckuuza vinden dit leuk.
  8. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Als je voldoet aan de fysieke, intellectuele, sociale en psychologische eisen die gesteld worden aan de baan, maakt het me eerlijk gezegd geen reet uit welke geslachtsdelen iemand heeft.
     
  9. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Moonbeam City Fire Department zit al op 1/3 vrouwelijk.

    [​IMG]
     
    lwn en Garrett vinden dit leuk.
  10. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Mee eens maar kan zijn dat ik het mis heb maar nu lijkt mij werken bij de brandweer niet echt een baan waar veel vrouwen geïnteresseerd in zijn dus het kan nog wel eens best lastig worden om daar 1\3 vrouwen voor te vinden?
     
  11. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Die van mij wil wel graag stoken
     
    Kimi NL, Jorrie, Reckuuza en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Dat kan, daar heb ik geen kijk op. Is natuurlijk ook omdat men het traditioneel nooit hebben laten zien als een beroep voor vrouwen, dus misschien als die optie wat meer gepromoot wordt tijdens carriere-dagen, dat dan ook de interesse wat zal toenemen onder die groep.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    De vraag is: waarom moet je budget vrijmaken om vrouwen warm (huhu) te maken voor het brandweerschap? Opereren diverse brandweerteams beter?
    Ik ben het eens dat diversiteit vaak positief is in DMU's en dat een maatschappij inclusief moet zijn voor iedereen, maar soms lijkt het alsof we dingen gaan forceren waarvan we geen flauw benul hebben of dat uberhaupt een positieve (of negatieve) invloed heeft.

    Ik heb dat rapport ook niet gelezen uiteraard, maar als je niemand minder dan Peter van Uhm gaat vragen om een rapport te gaan maken over de Amsterdamse brandweer, dan ga je natuurlijk wel aanbevelingen krijgen waarvan je denkt.. okeeee
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Ik vind dat er ook meer mannen achter t raam moeten staan. Jullie?
     
  15. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Daarnaast heb je dan vaak zo'n lul als ik die dan roept 'pfff waarom dan niet de helft van de vuilnisophalers ook vrouw' waarna iemand als @fredfenster mij erop wijst dat dat een bullshit-vergelijking is vanwege de (gemiddeld) fysieke verschillen tussen mannen en vrouwen en de fysieke vereisten die aan vuilnisophalers worden gesteld. Waarna ik hem schoorvoetend gelijk geef (bij voorkeur zonder dit expliciet zo te benoemen).

    Maar... gelden voor brandweermensen niet net zozeer fysieke vereisten als voor vuilnisophalers :)

    Dus... komtie: pfff waarom dan niet de helft van de vuilnisophalers ook vrouw
     
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Mogen we dan ook voorkeursvacatures malen voor mannen bij de kinderopvang of mannelijke verplegers? Vrouwen zijn daar nogal oververtegenwoordigd.

    Bij het KDV vind ik het fijn dat mijn kinderen ook een mannelijk rolmodel hebben.
     
  17. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230

Deel Deze Pagina