1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het XBW lagerhuis

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Iris, 24 mei 2006.

  1. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Wat een verschrikkelijke vent zeg die hoogleraar.
     
  2. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
  3. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Nah, ik denk dat ie weg is gegaan.
     
  4. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ja hoho.. dat mag zomaar niet?
     
  5. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    I told you so! Zijn avatar is weg. Ik maak me zorgen.

    Het is die 1-week verdwijning van @Tyrant all over again....behalve dan dat het ons dit keer wél opvalt.

    #FreeAnubisNefer
     
    Reckuuza en Maddmonkey vinden dit leuk.
  6. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Zijn laatste zin:
    Ik stop ermee, want het is duidelijk dat dit lang zal doorgaan op deze manier.

    Little did we know... Het gold niet voor de discussie, maar voor zijn forumleven...
     
    Reckuuza, L.A. en Maddmonkey vinden dit leuk.
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Pff mn inbox was overspoeld tijdens mn ban.
     
  8. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    [​IMG]
     
    Yellow 13, Reckuuza, RaouLioo en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Echt te sneu dat ik deze gast ken van The Vampire Diaries.
     
    Reckuuza en Garrett vinden dit leuk.
  10. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Boone van Lost toch?
     
    Reckuuza, Tyrant en L.A. vinden dit leuk.
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
  12. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vond het een spijker-op-zijn-kop artikel.

    Hillary Clinton's antwoord op Donald Trump was een boodschap van diversiteit, maar daar had het electoraat geen boodschap aan. Dat luisterde vooral naar Trump's retoriek over banen in Amerika behouden.
    In Europa maken mensen zich zorgen over vluchtelingen en spanningen met moslimextremisme. Partijen als FvD en PVV komen met extreme maatregelen en opnieuw antwoordt links met een humanitair ideaal in plaats van een pragmatisch alternatief te bieden dat gehoor geeft aan die zorgen van burgers. Links wuift al die zorgen weg als ondeugdelijk. En veel van die zorgen zijn ook onterechte onderbuikgevoelens, maar leg dat dan uit.
    En laat ik over het racisme debat niet beginnen. De Dumpertreeten discussie creëerde ophef doordat het niet intersectioneel was. Dan ben je toch écht zelf de elitaire kloof aan het graven.

    Linkse politiek en bewegingen zijn momenteel heel principieel, maar soms moet je afdalen tot wat pragmatisme om ook het publiek buiten de UvA te bereiken.
     
  13. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Principes zijn heel mooi maar ook een luxe, de linkerkant van het spectrum leeft nog een beetje in de jaren negentig. De bomen groeien tot eeuwige hoogten en problemen zijn er niet (gechargeerd gezegd) terwijl er juist sociaal economisch al grote problemen zijn en/of aan het ontstaan zijn. Krijg een beetje het beeld van het orkest van de Titanic dat blijft spelen terwijl het schip vergaat.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Mja het spectrum van links en rechts verschuift natuurlijk enorm. PvdA stond, je verwacht het niet, voor de arbeiders van de steden. Echter zitten deze steden nu vol met redelijk grachtengordelbewoners en studenten, die hele andere prio's hebben. Die maken zich (aan de ene kant ook verbazend) niet zo druk over de economie en de arme arbeiders maar meer over de immigranten en allerlei identiteitspolitiek.

    Rechts daarentegen is steeds meer verhuisd naar het platteland MAAR dankzij de VVD scheppen ze ook nog wat weg uit de steden uiteraard, net als de PVV die weer wat bij de steden wegschraapt door mensen die de allochtoon in het straatbeeld zat zijn.

    Er is dus niet echt een linkse partij meer voor de arbeiders lijkt het, SP en PvdA fucked up.
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    D66 dan @Tyrant of is dat te links? GL vind ik een beetje een giftige partij als het op immigratie aankomt. Klaver zei tijdens de formatie al eens dat hij er nog wel 100K tot 200K wil opnemen. Weet niet of het met D66 ook zo zit, maar wilde eigenlijk alleen weten of die partij ook niet meer als een linkse partij gezien kan worden, gezien ze toen ook lijnrecht tegenover CU stonden over hun standpunt rond het vrijwillig levenseinde, waar ik overigens zelf volledig achter sta.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    D66 is niet links nee, zeker niet. En ze komen al helemaal niet voor de arme arbeiders op. Euthanasie is niet echt een links rechts discussie uiteraard.
     
  17. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ah joh die grenzen vervagen steeds meer. Vroeger was de pvda veel linkser dan nu. D66 is nooit heel links of rechts geweest..

    Er zijn veel teveel partijen ook eigenlijk. Je kunt je afvragen of democratie dan nog wel werkbaar is.
     
  18. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    So. Many. Triggers.

    :+
     
  19. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Waarom zijn die partijen niet meer voor de arbeiders? Dat idee heb ik totaal niet. Vanuit de linkse partijen zelf hoor je nauwelijks iets over identiteitspolitiek en het lijkt me dat de meerderheid van de kiezers daar ook niet mee bezig is.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Dat wordt dus in dat artikel besproken.
    Laaggeschoolde arbeiders worden weinig meer beschermd. Hoogconjuctuur maar de arbeider profiteert niet, mensen kunnen geen hypotheek krijgen, huizenprijzen in de steden zijn de pan uit gestegen, concurrentie van arbeiders uit Roemenië ed.. In de jaren '90 was dat voorpagina nieuws geweest en had een Kok zich keihard ingezet om daar wat aan te doen. Anno 2017 hoor je er te weinig over. Ze kaart zelfs aan dat als je klaagt over de arbeiders uit Roemenië, je zelfs als racist wordt weggezet door de elitaire linkse kant.
     

Deel Deze Pagina