1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karelax

    Karelax Guest

    Je zegt het zo tsjaa
    ''Kayne west heb ik ALLANG..'' net of je dan stoerder bent, snap?
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    Dan ben ik nog veel stoerder, want ik had Through The Wire al maanden voordat het album zelfs nog geleaked of uit was |:-

    Waar slaat dat gelul nou op?

    En de nieuwe KIng of NY is nu nog Nas, vind ik. Maar hij stopt binnenkort natuurlijk en dan vind ik dat het Talib Kweli moet worden.

    Maar eigenlijk is er maar 1 king of NY en dat is Rakim!
     
  3. jasnba

    jasnba Active Member

    Berichten:
    671
    Leuk Bevonden:
    0
    zijn zoveel goede mc's ui NY is moeilijk te zeggen wie echt de king is
     
  4. WiresOUTLAW

    WiresOUTLAW ''screw you guyz''

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    er is maar 1 echte king of ny geweest en dat is B.I.G, geen een andere rapper kreeg meer love and props dan hij.
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    Maar ik vind rakim nog steeds beter en hij krijgt ook superveel props en love
     
  6. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    Rakim is goed ja, maar beter dan Biggie?......mwoah.
     
  7. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    Het is moeilijk om MCs uit verschillende tijden met elkaar te vergelijken. Maar 1 ding is zeker Rakim heeft meer voor hiphop betekend dan Biggie
     
  8. WiresOUTLAW

    WiresOUTLAW ''screw you guyz''

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    true maar rakim was never king big wel.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    De mensen noemden hem niet de king, maar in mijn ogen is/was hij dat zeker wel. Wie zou er anders king moeten zijn in al die jaren voor big?
     
  10. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    lol @ Rakim was never King

    Rakim word nog steeds The God genoemd
    en dat is niet alleen van New York maar gewoon van Hiphop in algemene zin
     
  11. SagarAmarjit

    SagarAmarjit Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik luister best veel naar Rap, ik heb wel wat nummers van Rakim gehoord. Maar mijn vraag is nou waarom hij zo een grootheid is? Ik heb ergens gelezen over zijn lyrische bijdrage aan rap, maar dit weet ik niet allemaal. Zou iemand dit kunnen uitleggen.
     
  12. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zou zeggen lees dit artikel ff

    is weinig aan toe te voegen...Nas, WU, Biggie, Kool G Rap en ga zo maar door...zijn duidelijk erg beinvloed daar Rakim zn flow, lyrics..etc...
    hij was één van de eerste die echt diep ging en ze flow was te te te te te te tight

    ik bedoel met deze $hit kwam hij in '90
    is dat niet één van de ergste verses die je ooit hebt gehoord/lezen

    repect the GOD _O_

    en voor de liefhebbers:
    Eminem 10,9,8
    klik
    flow is wel ziek...eerste keer dat ik die track hoorde vond ik het nix..maar hoe vaker ik hem hoor hoe meer ik hem ga diggen (niet de beat want die vind ik whack)
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2004
  13. GetzPaid2Play

    GetzPaid2Play You Know You Want It

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Het veelgebruikte sampletje 'Pump Up The Volume', gepopulariseerd door de track van MARSS met dezelfde titel, is ook Rakim. Van het nummer 'I know you got soul'. Daarnaast is het nummer 'Paid In Full' van Eric B. & Rakim een van de meest herkenbare nummers uit de geschiedenis van de hiphop. Ook al heeft de beste man, net als zijn generatiegenoten, de laatste jaren weinig relevants van zich laten horen, zijn invloed is onmiskenbaar groot op de hiphop.

    Een paar jaar terug zou er sprake zijn van een album getiteld Oh My God, een samenwerkingsverband van Dr. Dre, Dj Premier en Rakim. Dre bevestigde dit tegenover MTV News destijds. Het album is er nooit van gekomen omdat Rakim geen zin had om regelmatig naar de westkust te reizen om aan het album te werken.
     
  14. mrhalolover

    mrhalolover XBX

    Berichten:
    737
    Leuk Bevonden:
    0
    Follow the Leader :) track is zeker wel erg...
     
  15. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    nee man..thats not the story
    Rakim is weggaan bij Dre vanwege "creative differences" volgens Ra zelf wilde Dre een soort 50 van hem maken, maar Rakim
    Wat Premo betreft, hij zegt zelf dat hij veel beats aan Dre heeft laten horen en dat Dre ze 1 voor 1 weigerde omdat het niet was wat hij zocht
    toch komt die album nog oa geproduceerd door Neptunes en Timbaland (zie aantal pages terug)
     
  16. GetzPaid2Play

    GetzPaid2Play You Know You Want It

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmm...geloof het of niet, maar ik heb het Guru (van Gang Starr) persoonlijk gevraagd en dit was de versie die hij aan mij vertelde. Rakim vond het volgens hem in de praktijk te inspannend en tijdrovend en heeft de stekker uit het project getrokken.
     
  17. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    hmz..wat daar boven staat is wat Rakim in alle interviews verteld en ook wat er officieel naar buiten is gebracht
    mensen van aftermath zeggen precies hetzelfde
     
  18. SagarAmarjit

    SagarAmarjit Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm dat verhaal van Aftermath enzo kende ik wel al. En ik heb wel wat aan het artikel gehad. Ik vind het nummer Flow Forever wel goed van Rakim. Maar in elk geval bedankt voor de info.
     
  19. GetzPaid2Play

    GetzPaid2Play You Know You Want It

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is natuurlijk ook niet echt dope om in interviews te vertellen dat je je vrouw en kinderen teveel miste in LA. De waarheid zal wel in het midden liggen...
     
  20. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat is waar, maar om het dan allemaal op Dre te gaan schuiven zou wel heel fake zijn van Rakim..
    maar idd waarheid zal wel ergens in het midden liggen
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina