1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

HipHop Dopenes [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 1 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Tijden geleden luisterden ik alleen maar HipHop maar, doordat ik vond dat de kwaliteit van de muziek hard achteruit ging en ik me begon te ergeren aan de ghetto mentaliteit die er heerst in Nederland stopte ik met luisteren naar de muziek.

Rock, Alternative, Hardstyle, Harcore heb ik tijden alleen maar geluisterd maar sinds gister ook weer een klein beetje hiphopO-)Een jongen uit me klas zei tegen me dat het nieuwe album van Pete Philly erg "dope" was en ik moest hem maar eens gaan checken.

Omdat we even een uur vrij waren pakte hij gelijk zijn ipod en ik mocht hem ff luisteren, en wat een lekker album zeg:):) Dit is "normale" hiphop die ergens over gaat en dat spreekt mij wel aan.

Dus luister ik naast Linkin Park en The Prophet nu ook Pete Philly, als iemand nog suggesties heeft van nummers/cd's die ik dan ook even moet luisteren, reply het alsjeblieft!\o/

2. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    wil niet lullig zijn maar pete philly valt spijtig genoeg niet binnen "normale hip-hop" :)

3. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    http://www.musicmeter.nl/album/87049

Hoezo niet? Het is toch HipHop? Waarom is het niet normaal?

4. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    tis meer dat "normale" hip-hop (mainstream) kwalitatief niet eens in de buurt komt. Tis hip-hop , maar wel 1 van de geniale soort. En ook een tikkie experimenteel

5. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Ik bedoel met normaal dat ik het ergens over vind gaan en niet of het dicht bij de mainstream ligt;)

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.714
    Ik heb hem al wel, maar nog niet geluisterd. Zal vast wel weer heerlijk zijn :D

Edit: Luistert nu dal behoorlijk wat en,

Kno = zo geweldig

_O__O__O__O__O__O__O__O__O__O__O__O_

Laatst bewerkt: 21 sep 2007
  7. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    duidelijk: _O_

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.714
    Ik denk zomaar dat dit album veel top-lijstjes voor het jaar 2007 gaat halen. Misschien is ie nog beter dan A Piece Of Strange... Die had eerst tijd nodig om te groeien voor mij.

Laatst bewerkt: 21 sep 2007
  9. manolo ribera

manolo ribera Goedendag

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga hem pas checken als ie in de winkels ligt. ik weiger zon album te downloaden.

10. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Groot gelijk, maar voor mij is Dirty Acres nu al het beste album van het jaar. _O_ _O_ _O_

11. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Top 5 tot nu dit jaar?

Voor mij persoonlijk:
    1. Percee P - Perseverance
    2. Cunninlynguists - Dirty Acres (Vind em iets minder dat APOS denk ik, maar nog steeds erg dope. Ik ga nu uit van de Advance uiteraard.)
    3. Blu & Exile - Below The Heavens
    4. Brother Ali - Undisputed Truth
    5. Sean Price - Jesus Price Supa Star

Heb de nieuwe Median en AOTP nog niet gecheckt, maar ik denk dat die toch niet in die top 5 komen. Die Median valt toch tegen las ik.

12. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Ik wacht op het eind van het jaar voordat ik mijn top 10 ofzo ga geven. Die Jesus Price Supa Star staat bij mij iig erg laag

13. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.714
    Bij mij ook, ik vond Jesus Price nogal matig.

14. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Hmm, mja maar dan zal Monkey Barz ook niet hoog op jullie lijsten staan, neem ik aan. Sommige mensen vinden (de huidge) Sean Price gewoon niet zo goed, anderen juist weer wel. Wat dat betreft zal bij jullie waarschijnlijk Mystery Repeats hoog staan, terwijl ik na aardig wat luisterbeurten moet concluderen dat dit album niet in de buurt komt van Mindstate. Met name Pete Philly stelt me nogal teleur. Nog steeds wel een goed album, maar dan ook echt gewoon alleen goed en niet geweldig. Tot nu toe bungelt hij ergens tussen de 6de en 10de plek bij mij.

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.714
    Mystery Repeats staat niet hoog, Jesus Price Supastar ook niet. Money Barz vond ik een stuk beter dan Jesus Price.

http://www.hiphopdx.com/index/audio/id.3199/title.atmosphere-the-rooster

Atmosphere - The Rooster van Sad Clown Bad Fall.

Zouden ze nu voor elk seizoen een ep uitbrengen? Deze track is iig geil

Laatst bewerkt: 29 sep 2007
  16. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Mja, ik vind uiteindelijk Jesus Price Supastar en Mystery Repeats beide 3,5 sterren albums. Dat Monkey Barz een beter album is dan JPSS ben ik absoluut met je eens. Maar dat Mystery Repeats muzikale genialiteit is, (wat ik iemand hier heb zien roepen, weet ff niet meer wie) dat vind ik persoonlijk niet. De beats zijn wel geweldig, maar ondanks dat Pete Philly aardig flowt zijn z'n teksten toch wel erg simpel over het algemeen. Staan ook een paar zwaar mindere nummers op, met dieptepunt die freestyle imo. Iemand al een instrumental version van dit album gevonden?

17. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Daar ben ik het wel mee eens, alleen ik geef Mystery Repeats nog wel een 8, wordt denk ik wel een 7.5 doordat Pete Philly inderdaad niet echt goed komt met als dieptepunt de stuk tekst waarin hij zegt dat hij alleen "real" hoeft te zijn en niet "deep". Hij legt zich zelf wel een beperking op en dat vind ik niet kunnen. Het album blijft iig wel 4 sterren waard. Monkey Barz vind ik wel goed, maar Jesus Price Supastar echt niet. Wat me wel opvalt is dat jij Jesus Price Supastar een 3.5 geeft en toch in jouw top 5 lijst staat, dan ben jij wel streng met je ratings. Ik heb denk ik iets van 11 albums uit 2007 die ik 4 sterren heb gegeven, wat nou ook niet zo veel is.

Edit: ik luister nu Median's Relief voor het eerst helemaal en het klinkt best leuk allemaal, nog maar een paar keer luisteren de komende dagen denk ik.

18. snIz

snIz PSN: xSn1z

Leuk Bevonden:
    2
    Het is best moeilijk om nu al een top 5/10 te geven, er staan nog aardig wat leuke releases voor dit jaar. Ik persoonlijk vind Jesus Price Supastar dope, ik heb hem toch echt vaak gehoord man.

Median komt best wel leuk, de nummers geproduceerd door 9th en Khrysis zijn sowieso dope en de rest is wel redelijk, niet meer dan dat.

Edit/: http://www.zshare.net/audio/3914258464a6fd/ Lekker nummer!

19. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ja, ik ben ook best streng wat betreft cijfers geven, denk ik. Ik heb trouwens ook nog niet die RZA & Muggs en die MF Grimm gecheckt, naast die Median en AOTP. Heb dus nog wel een aardig lijstje af te werken. Heb het met school echt te gaar druk gehad. Die Median hoorde ik over dat 9th zeker niet op z'n best is, en dat het album als geheel ook gewoon minder is dan de mixtape. (die ik overigens wel dope vond, voor een mixtape) RZA & Muggs en die MF Grimm allebei wel positieve geluiden. Denk morgen die albums maar ff allemaal door mn kamer laten galmen hier.

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.714
    huh? Je bedoelt Legend of the Mask and the Assassin? Die is niet met rza, maar het is de enige DJ Muggs release van afgelopen tijd die ik ken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina