1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

HipHop DopeNes

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door jasnba, 28 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gamer

Gamer PS3 - 360 Verslaafde

Leuk Bevonden:
    1
    Nas nieuwe album is gewoon goed O-) _0/

2. maarten=xbox

maarten=xbox Guest

Heil nas street dicsiple _0_

3. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Geweldige argumentatie hier. Is altijd leuk discussieren. Illmatic, It was written, I am, Stillmatic, Lost tapes (als ik die mee mag tellen) waren allemaal veel betere albums.
    Dat zegt meer over het huidige niveau dan over Street Disciple..btw Masta Ace, Wordsworth en Talib Kweli hebben dit jaar betere albums uitgebracht.

Laatst bewerkt: 4 dec 2004
  4. maarten=xbox

maarten=xbox Guest

Ik vind het album van snoop dogg ook super lekker klinken:)
    er zijn maar 2 liedjes die ik skip ofzo _0_
    nummer zijn die ik skop ;) fresh pair of panties on. en snoop do double g

Laatst bewerkt door een moderator: 4 dec 2004
  5. Gamer

Leuk Bevonden:
    1
    en die nummers zijn....

btw ...nieuwe snoop = beter ja ...maar zijn eerste album blijft nog zijn beste

hij moet echt terug naar dat Death Row gevoel _O_ ;)

6. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Snoops nieuwe album R & G zuigt imo, signs en oh no vind ik nog wel gaan, maar de rest is nogal matig. En zoals Dialogical al zegt zijn er veel betere albums uitgekomen dit jaar.

7. Gamer

Leuk Bevonden:
    1
    het tekenen bij StarTrak / Geffen heeft Snoop geen goed gedaan...vind ik

hij moet van zijn Pimp Ego af...!!

8. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nooit echt van Nas z'n muziek gehouden. Ik hoorde iig dat er een nieuw Jaylib album uitkomt en je moet es weten hoe blij ik daarvan word. _O_

9. Gamer

Leuk Bevonden:
    1
    Nas is toch een van de legends :) zoals Pac,Biggie,Jay Z , Big Pun , Big L enz

10. BUZZA

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt eraan wat voor soort HipHop je luisterd ik vind alleen Big L mischien iets legendarisch hebben. Legends zijn voor mij Kool Keith, A Tribe Called Quest, De La Soul, Ultramagnetic MC's, KMD, Stetsasonic enzo..

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    gaan we nu weer over legends praten? Daar horen natuurlijk ook nog wel Rakim en KRS-One bij, zoniet mag je jezelf al bijna geen hiphop fan noemen in mijn ogen. En een legend in the making is nog steeds canibus, hoop ik. Niet bij het grote publiek, maar iedereen die hem kent weet dat die gast gewoon rhymes uitademt in plaats van co2

12. Gamer

Leuk Bevonden:
    1
    had Cani nou niet Beef met een hoop MC's ?? zoals Eminem,Royce Da 59 ect

13. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    hij had beef met LL Cool J, beetje met ROC kamp en had een beetje woordwisselingen met eminem, maar zeker niet met royce, er is een tijd geledne zelfs een track uitgekomen met royce (pm me er maar voor)

14. BUZZA

Leuk Bevonden:
    0
    Het jaar is bijna voorbij dus ik kom maar met een top lijstje van singles van het jaar:

1. Rock Co. Kane Flow - De La Soul ft. MF Doom
    Gewoon een ultra vette beat met extreem vette flows van De La Soul en Doom. te gruwelijk!!!
    Nieuwe album komt zekers te weten in de buurt van hun shit van vroeger. _O_

2. Move - Oh No ft Roc C
    "The Ride" was ook errug vet en het hele album van Oh No is eigelijk superwreed maar omdat deze beat uitermate vet gedaan is door J Dilla is deze toch m'n favoriet.

3. Hoecakes - MF Doom
    Ben gewoon keihard fan van dit nummer, komt van MM.. Food en die is gewoon weer retevet. Leuk jaar voor Doom fans eerst Madvillian en dan dit _O_

4. Before you die - Ricochet Klashnekoff
    Rauwe engelse rap shit. Ben erg into Klashnekoff, hij heeft een erg uitgebreid vocabulair en brengt dingen zoals je ze niet vaak hoort.

5. Verbal Clap/Shopping Bags - De La Soul
    Deze twee nummers hebben compleet andere beats maar brengen een beetje dezelfde "vibe" in me op. Vooral Verbal Clap met zijn ultra heet destructieve J Dilla beat is ongelooflijk dope. De La Soul is gewoon de bom!!!

6. Rhinestone Cowboy - Madvillian
    Eerst snapte ik de beat niet maar toen ineens. Bam. Gewoon een ultra bizarre MF Doom flow over een net zo vreemde beat en het gaat als een tierelier. thumbs up!!!

7. Sex, Love & Money - Mos Def
    Dit nummer is gewoon de weerspiegeling van de cover van Mos Def's nieuwe album. Perfect beschrijft het de sfeer die hij wil neerzetten. Ik vond a New Danger een beetje tegenvallen maar er staan wel degelijk juweeltjes van formaat op.

8. Breathe - Fabolous
    Ik werd echt overvallen door dit nummer. Ik had niet verwacht dat Fab met zo'n nummer zou komen. Gewoon goeie sfeer en Fabolous is mischien niet helemaal top op de track maar nog steeds erg vet.

9. I Got To Have It - Peedi Crakk ft. Beenie Sigel & Twista
    Gewoon een vet party nummer met een hele aparte beat eronder. Ik vind Peedi Crakk ook een vette rauwe high pitched stem hebben die echt lekker schreewerig klinkt.

10. Tipsy - J-Kwon
    Een hele dikke clubsmash plaat die gewoon een heel relaxte beat heeft. J-Kwon is op zich best kut maar je kon zo ordinair meelbleren met deze plaat. Das ook leuk op z'n tijd.

ben eigelijk ook wel benieuwd naar jullie top platen van 2004. Mogen ook albums zijn trouwens. Mijn favo albums zijn.

1. Madvillian - Madvilliany
    2. MF Doom - MM.. Food
    3. De La Soul - The Grind Date
    4. Mos Def - A New Danger
    5. Dizzee Rascal - Showtime/Oh No - The Disrupt

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Een album dat erg hoog staat bij mij is toch wel Masta Ace - A Long Hot Summer :)

16. jasnba

jasnba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    buzza noemt bijna alles wat ik ook dope vind en zelf spin.
    gister heb ik toevallig die 12" van mf doom gekocht Hoecakes.
    Erg!! de andere kant staat Potholderz en die 2 zijn nou net 2 van me favo tracks van mm food hehe.

maar goed mijn single top 5 voor 2004 is:
    1.pete rock & c.l - it's a love thing (heerlijke overgang in de beat)
    2.mf - doom - hoecakes 12"( geen uitleg nodig)
    3.Madvillian - money folder(omdat het al uit was ver voor het album)
    4.kazi - everybody know (vette OH NO productie's)
    5.R.A. The Rugged Man -lessons (de 1e 12"van het album)

album top 5 2004:
    1.mf doom - mm food( een echt doom jaar!)
    2.Madvillian - Madvilliany(madlib + doom wat wil je nog meer?)
    3.The_Roots-The_Tipping_Point(blijven gewoon goed bezig ik baal dat ik geen kaartje heb!)
    4.EDO G featuring Pete Rock - My own worst enemy(te dope collabo)
    5.R.A. The Rugged Man - Die, rugged man, die (eindelijk een r.a. album en nog dope ook)

wat er ook nog in kan : viktor_vaughn-(vv2)-venomous_villain (ook weer doom), masta ace album( maar vind het tog minder dan z'n vorige en al helemaal vergeleken met sittin on chrome, mos , de la , oh no en kazi

17. jasnba

jasnba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    buzza noemt bijna alles wat ik ook dope vind en zelf spin.
    gister heb ik toevallig die 12" van mf doom gekocht Hoecakes.
    Erg!! de andere kant staat Potholderz en die 2 zijn nou net 2 van me favo tracks van mm food hehe.

maar goed mijn single top 5 voor 2004 is:
    1.pete rock & c.l - it's a love thing (heerlijke overgang in de beat)
    2.mf - doom - hoecakes 12"( geen uitleg nodig)
    3.Madvillian - money folder(omdat het al uit was ver voor het album)
    4.kazi - everybody know (vette OH NO productie's)
    5.R.A. The Rugged Man -lessons (de 1e 12"van het album)

album top 5 2004:
    1.mf doom - mm food( een echt doom jaar!)
    2.Madvillian - Madvilliany(madlib + doom wat wil je nog meer?)
    3.The_Roots-The_Tipping_Point(blijven gewoon goed bezig ik baal dat ik geen kaartje heb!)
    4.EDO G featuring Pete Rock - My own worst enemy(te dope collabo)
    5.R.A. The Rugged Man - Die, rugged man, die (eindelijk een r.a. album en nog dope ook)

wat er ook nog in kan : viktor_vaughn-(vv2)-venomous_villain (ook weer doom), masta ace album( maar vind het tog minder dan z'n vorige en al helemaal vergeleken met sittin on chrome, mos , de la , oh no en kazi

ps ik ben afgelopen maandag naar De La Soul geweest en damn wat heb ik genoten!! een heerlijke show werd er gegeven in het paard! shit van de grind date maar ook veel ouwe dingen kwamen voorbij. heerlijk _O_

18. BUZZA

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dat album helemaal nog niet gechecked eigelijk terwijl iedereen erover praat. Das erg dom van mij dus ik ga nu checken die shit!!!

@ Moddereter: Masta Ace is idd sterk geweest dit jaar. Silverbacks was erg vet. Die laatste plaat van MURS was ook vet trouwens. Ik speel nog supervaak Badman. Ill nummer is dat.

19. BoneCrusherrr

BoneCrusherrr Cold SynerGy

Leuk Bevonden:
    0
    eyyy,hebben jullie straatremixes deel 3 al ? die is echt lauw :D

20. BUZZA

Leuk Bevonden:
    0
    ... :{

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.