1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

HipHop DopeNes

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door jasnba, 28 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.757
    Styles Of Beyond, Canibus, Papoose is wel geinig, 7l & esoteric, outerspace, demigodz, planet asia, copywrite, arsonists, artifacts, jean grae (in mijn ogen beste female rapper), jeru the damaja, hieroglyphics, del tha funkee homosapien, the last emperor etc etc etc

ik heb nog wel een lijstje met wat ik heb (klein beetje outdated), pm me ff, misschien kan je er dan nog wat tussen vinden

en het is nog altijd tech n9ne :p

2. QreZiX

QreZiX Halo 2 zuigt!

Leuk Bevonden:
    0
    mja, tiepte een beetje snel idd, typefout.
    Tech n9ne - imma tell

Kvind dat een cool nummer :D

Stuur me maar een PM alsje wilt, ik zal igg die kerels dieje opnoemt ff checken.

3. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.757
    weer eens canibus - rip the jacker aan het luisteren. Kan niet anders zeggen dan dat dit een van de meest perfecte hiphop albums is. Alles is van hoog niveau: lyrics, beats etc.

4. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hey luitjes, dit mag den wel geen underground nummer zijn maar ik vind het echt een te gek nummer:

Mannie Fresh met Real Big..... vooral die clip is heftig. Weet iemand een goede site waar ik videoclips kan downen?

5. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    spaar je de moeite (of bandbreete O-) )Ik vind het album totaal niet lekker luisteren.Als je de laatste van krayzie bone nog niet hebt gecheckt moet je dat eerst maar is doen.Das imo de beste bone album uit op dit moment.

En artiesten die je imo is moet proberen zijn OA canibus en mos def (die laatste luister je vast wel maar komt niet voor in je lijstje ;)).

6. politrix

politrix Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mag ik daar dan nog aan toevoegen

mr. sos, cunninlynguists, pack fm, tonedeff, mecca

allemaal gasten van het qn5 label www.http://qn5.com/html/frames.htm

7. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Mja die van Layzie valt me idd vies tegen, op Krayzie's Gemini: Good vs Evil staan idd wel wat relaxte nummers.

8. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    idd wat is jou favo nr dan ? Ik vind 9-dont know why echt meesterlijk.DAt nr heeft een super beat en heerlijke lyrics.

9. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Don't Know Why is idd een van de betere nummers(Misschien wel het beste nummer) maar ook Lets Live, Murda Music en Lock Down Love vind ik relaxte nummers. Een echte favourite heb ik niet:)

10. the only ego

Leuk Bevonden:
    0

true.Ojah ik kan ook eric b and rakim aanraden
    heb 2 cds van ze paid in full en where`s the party at.En dat zijn imo echt heerlijke cd`s.

11. THRM

THRM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die canibus is zeker dope. Het gerucht gaat trouwens dat LL ''botoxhoofd'' Cool J een diss aan het maken is tegen Jay-Z...
    Beefs.. I Love It..

12. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    bedoel je It's Not a Game?...
    die telt niet echt he... het is een compilatie cd van unreleased tracks.... het meeste had ik al jaren...

Gemini is idd doop...

iemand hier die Slim Thug voelt?...
    Already Platinum is wel een doop album...

13. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.757
    Iemand hier ooit album van Punch n Words gecheckt? Hij heet PW en is zwaar dope.
    Punch n Words zijn natuurlijk Punchline en Wordsworth

14. QreZiX

QreZiX Halo 2 zuigt!

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand nog goede site's voor hiphop kleding (gewoon van alles) ik zoek er nog een par igg..

15. politrix

politrix Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er een aantal van de twee gechecked. Die cd van beide heb ik nog niet gechecked maar ga ik zekers nog doen.

Iemand een idee waar ik cd's van Tonedeff kan kopen. Ik kan ze echt nergens vinden. Ik heb namelijk geen creditcard. Ook zoek ik nog de asteriks 1, 2 en 3 cd (mix-cd's van Js1 via QN5).

Aanrader is ook Talib Kweli - Beuatifull Mix-CD part 2 maar die cd is alleen te vinden op internet. Het is een promo cd voor het, in mijn ogen matige, The Beautifull Struggle. Er zijn trouwens 2 mix-CD uit voor dat album, op de eerste staat het bijzonder goede lonely people.

16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.757
    Lonely People stond ook op de advance van the beautiful struggle, jammer dat ie het eindproduct niet heeft gehaald.

17. krot

krot Hip

Leuk Bevonden:
    0
    Aii.... Een hiphop thread. _O_

Een paar (redelijk onbekende) aanraders van mijn kant:

Jedi Mind Tricks
    Heerlijke rauwe underground hiphop. De beats zijn gewoon te strak en de stem van die dude is bruut.

Scarface
    Niet heel erg onbekend, maar toch voor de mensen die 'm niet kennen: Scarface aka Mr. Scarface begon zijn carriere eind jaren 80 bij de Geto Boys. Begin jaren 90 ging hij solo en dropte de ene klassieker na de andere. Scarface komt van the southside, en dit is ook overduidelijk aan z'n stem te horen. Een jaar terug heeft hij trouwens nog een disstrack tegen 50 Cent opgenomen, en vorige maand maakte hij samen met de Geto Boys zijn echte terugkeer in de rapwereld.

Big L.
    Heeft na zijn dood nooit de erkenning gekregen die hij verdiende. Hij heeft in ieder geval de beste flow ooit, en een hele speciale sound.

Royce Da 5'9''
    Na zijn ruzie met D12 en Eminem (waar de track Malcolm X uit voort kwam, de beste diss ooit) bracht hij in 2004 zijn album 'Death is Certain'. Zeker weten dat Eminem zich door z'n kop wilde schieten van spijt op dat moment, want dit album was gewoon zo gruwelijk goed. Zo zie je ze niet vaak. Aanraders van dat album zijn 'Beef' (zijn versie van Biggie's 'What's' Beef?), 'I and Me', en 'Throw Back'. Een nummer dat je ook zeker moet checken is Renegade (original), van Royce en Em. Ongelofelijk wat 'ie daar laat zien, hij slacht Eminem op lyricaal vlak vierkant.

Talib Kweli
    Biedt een welkome afwisseling op de 'bitch' en 'bling-bling' rap. Zijn teksten gaan diep, en zijn rapskills zijn enorm.

Masta Ace
    Zit nu alweer vanaf '88 in de rapwereld. Underground wel te verstaan. Masta Ace's laatste album, 'A Long Hot Summer', was werkelijk magistraal. Verhalen vertellen is hij meesterlijk goed in.

Zijn er een paar waar ik zo snel even op kom.:)

18. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    Face heeft 50 niet gedissed... Hij dissed Lil' Troy omdat die mensen had gesnitched...
    Z-Ro dissed 50 op die track....
    track heet trouwens "Snitch Niggas"

19. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Was net even bij frs om te kijken of ze paar goeie cd's hadden, maar ja kon opzich wel weten dat ze niet echt veel hadden. NWA - Greatest Hits voor 9 euro ofzo vind ik niet veel dus kga die maar even halen binnenkort. Weet iemand wanneer Lord Finesse zijn nieuwe remix project uitkomt?

20. THRM

THRM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lonely People stond ook op de advance van the beautiful struggle, jammer dat ie het eindproduct niet heeft gehaald.

Kwam door de Beatles sample

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina