Aii.... Een hiphop thread.
Een paar (redelijk onbekende) aanraders van mijn kant:
Jedi Mind Tricks
Heerlijke rauwe underground hiphop. De beats zijn gewoon te strak en de stem van die dude is bruut.
Scarface
Niet heel erg onbekend, maar toch voor de mensen die 'm niet kennen: Scarface aka Mr. Scarface begon zijn carriere eind jaren 80 bij de Geto Boys. Begin jaren 90 ging hij solo en dropte de ene klassieker na de andere. Scarface komt van the southside, en dit is ook overduidelijk aan z'n stem te horen. Een jaar terug heeft hij trouwens nog een disstrack tegen 50 Cent opgenomen, en vorige maand maakte hij samen met de Geto Boys zijn echte terugkeer in de rapwereld.
Big L.
Heeft na zijn dood nooit de erkenning gekregen die hij verdiende. Hij heeft in ieder geval de beste flow ooit, en een hele speciale sound.
Royce Da 5'9''
Na zijn ruzie met D12 en Eminem (waar de track Malcolm X uit voort kwam, de beste diss ooit) bracht hij in 2004 zijn album 'Death is Certain'. Zeker weten dat Eminem zich door z'n kop wilde schieten van spijt op dat moment, want dit album was gewoon zo gruwelijk goed. Zo zie je ze niet vaak. Aanraders van dat album zijn 'Beef' (zijn versie van Biggie's 'What's' Beef?), 'I and Me', en 'Throw Back'. Een nummer dat je ook zeker moet checken is Renegade (original), van Royce en Em. Ongelofelijk wat 'ie daar laat zien, hij slacht Eminem op lyricaal vlak vierkant.
Talib Kweli
Biedt een welkome afwisseling op de 'bitch' en 'bling-bling' rap. Zijn teksten gaan diep, en zijn rapskills zijn enorm.
Masta Ace
Zit nu alweer vanaf '88 in de rapwereld. Underground wel te verstaan. Masta Ace's laatste album, 'A Long Hot Summer', was werkelijk magistraal. Verhalen vertellen is hij meesterlijk goed in.
Zijn er een paar waar ik zo snel even op kom.
Klik om te vergroten...