Het gaat om persoonlijke verantwoordelijkheid nemen. Als er al tig waarschuwingen zijn mbt prive feesten e.d. zou ik als voorzorgsmaatregel daar dus niet heen gaan en ik zou al helemaal niet met vage figuren gaan zitten afspreken. Als ik dan beslis er heen te gaan en dit gebeurd heb ik dat deels aan mezelf te wijten. Je weet van te voren dat er gevaar is en dan kan je van te voren al incalculeren op zaken die je niet bevallen.
Maar ik praat niet goed wat de daders gedaan hebben. Die moeten ook gewoon aangepakt worden. En daarnaast moeten dit soort feesten ook gewoon uitgebannen worden om toekomstig gezeik te voorkomen.
En zo dodelijk is HIV ook weer niet. Met de huidige HIV-remmers (google maar eens) zijn ze in staat om het zodanig te remmen dat je gewoon door kan met leven. Mits je er vroegtijdig bij bent wat in dit geval zo lijkt te zijn. Niks "foute" feiten. Doodslag kan iig niet gehanteerd worden hier. Hoogstens verkrachting en on-ethisch gedrag.
Ik heb geen haat nog liefde naar Homo's. Maar ik zou ze persoonlijk liever niet zien of horen waardoor ik al een stuk apathischer ben jegens dat soort gasten.
Laatst bewerkt door een moderator: 31 mei 2007