1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe een mening compleet kan omslaan [Zeehondenjacht]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Aart, 16 apr 2004.

  1. Rego

    Rego Reg0wnage!!

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    Benson, Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik ben nog nooit neergeknuppeld door een zeehond...
    Wat dacht je van: Laten we helemaal niets of niemand gaan mishandelen. Die dieren worden toch niet zo behandeld omdat anders wij worden mishandeld ofzo, beetje vage uitspraak...
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2004
  2. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    Nou sorry, maar mijn sympathie voor Volkert is opeens wel erg toegenomen. Zijn voornaamste reden om de heer Fortuyn om te leggen was ook vanwege het bont stanpunt van hem.

    En nee, ik vind niet dat mensen boven dieren staan, mensen zijn zich bewust van de situatie, een dier heeft dat vermogen niet. Het is gewoon TE ziek voor worden dat men dit dieren aan kan doen.

    En begrijp me niet verkeerd, ik eet dagelijks rundvlees en weet ook dat koeien hier geslacht worden, maar het gaat me vooral om de manier waarop. Daar zie ik gewoon 0.0% moeite om het leed enigzins te verzachten, wat hier nog wel wordt nagestreefd door de overheid (slachterijen zullen het minder serieus nemen, maar moeten in ieder geval wel).
     
  3. Reteppd

    Reteppd even niet xboxen

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind dit filmpje echt zeer schokkend, je ziet gewoon dat die mannen ervan genieten(!) om die dieren pijn te doen. Ze lopen van de ene naar de andere en gaan levend in ze snijden. Ik vind dit echt walgelijk.
     
  4. picht

    picht XBW ADDICT

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus na dit filmpje dacht je in 1 keer weer aan "bont" standpunt van Pim. |:-

    Wel een hele goede reden om pim om te leggen hoor, samen leven, samen praten, samen alles delen, dat is toch wat links wil of niet. |:-

    K'vind je een beetje te ver door draaien.
     
  5. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Het gaat niet om de manier waarop het gebeurd, het gaat om de getallen.. Als dit een boerderij was geweest met zeehonden, en de populatie bleef in stand, dan had ik er geen problemen mee.. Maar nu moorden ze verschillende populaties helemaal uit.. Dat vind ik niet kunnen..

    Over de manier moeten mensen niet zeiken, want we eten (bijna) allemaal vlees in Nederland, en bij die dieren wordt de strot doorgesneden en bloeden ze langzaam dood.. Dat duurt lang dan even met een knuppel drie keer slaan.. Btw, na de eerste slag is het beestje toch in een waas, dus voelt hij amper nog wat van de rest..

    Mensen maken nou eenmaal op een gruwelijke manier dieren dood, maar het is hypocriet om er kritiek op te leveren nu het bij zeehonden gebeurt, terwijl er over de hele wereld al jaren dieren op een afschuwelijke manier aan hun eind komen.
     
  6. Unrealist

    Unrealist A Real Unreal Fan

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik ooit iemand in zeehondenbond zie lopen dan... (komen gedachtes op die ik hier maar niet neerzet)
    Ik heb het filmpje niet gezien en dat ben ik ook niet van plan, maar ik heb er wel veel over gehoord. waarom doen sommige mensen zoiets. Ja ze zouden te veel vis opeten, nou dan eten wij toch gewoon minder vis.
    :mad: :mad: :mad:
     
  7. Rmeijer

    Rmeijer Regime Life!

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0

    Spoor je niet of hoe zit het? Als ik jou een keer met een knuppel op je hoofd ram ben je waarschijnlijk wel in een waas, maar dat betekent niet dat je de rest die nog moet komen niet voelt. En ja de manier waarop maakt heel wat uit. Denk je nou echt dat doodbloeden pijnlijker is dan dood geknuppeld worden? Doodbloeden duurt alleen langer.
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2004
  8. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Blijkbaar spoor jij niet of je bent gewoon oerdom door wetenschap te ontkennen. Na 1 harde klap, wordt er meteen een stof in je hersen aangemaakt waardoor je verdooft wordt. Hierdoor voelt het beestje na 1 klap zo goed als geen zak meer, en meestal is het beestje al K.O. na de eerste klap.. En ja doodbloeden is veel pijnlijker, want het dier stikt, en zijn nek ligt open (waar best veel zenuwen zitten).. En dit duurt nog langer ook.. En lul niet slap over sporen, want als je me post goed hebt gelezen zie je of ik er achter sta of niet.
     
  9. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    Dit soort praktijken gebeuren niet in Nederland, de duizenden runderen per dag gaan ze niet 1 voor 1 de strot door snijden.
    En het gaat mij wel volkomen om de manier waarop ze worden afgemaakt.
     
  10. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ook in Nederland.. Ten eerste hebben we de Islamitische Slagerijen, die slachten de beesten traditioneel.. (3 keer raden hoe diervriendelijk dat is) vervolgens hebben we de slagerijen die de dieren ook zelf slachten, dat zijn de wat minder commercieele slagerijen..(deze snijden gewoon in een abatoir de keel door), dan hebben we nog de groothandel, en ook daar komt het vlees van een groot abatoir.. Hier worden per tijdsduur meerdere runderen tegelijk geslacht door middel van de keel door snijden..
     
  11. DA_richard_-

    DA_richard_- Jaaa

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    die man wil ik zelf nu ook zo afslachten wat een lul
     
  12. VinZ

    VinZ Guest

    Alleen islamitische slagerijen doen dat. De rest van de slagerijen jagen een pin door de hersenen heen zodat ze meteen dood zijn. Daarna wordt de keel pas doorgesneden zodat al het bloed eruit kan lopen...

    BTW van dat filmpje draaide mijn maag zowat om... Gadverdamme toen ik dat zag zou ik willen dat ik daar ook was... Dan had het er heel anders uit gezien, dat weet ik toch wel...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 apr 2004
  13. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik voel me mometeel als een vegetariër in een leren jas ;)
     
  14. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    Dit is tog echt zielig of niet? Die man snijdt dat beest open terwijl die nog beweegt? Dat vind ik ziek gewoon.
     
  15. Xtinction

    Xtinction Uitsterving ja :D

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    2
    Orcrist, ik studeer nu 4 jaar biologie maar ik heb nog nooit gehorod van een stofje dat je lichaam verdoofd. Welk fucked up evolutionair voordeel zou daaraan zitten? Je kan best gelijk hebben hoor (ik volg immers de diergedragsleer en niet dierfysiologie, maar ik acht het zeer onlogisch.

    Doodbloeden lijkt me overigens ook minder pijnlijk, maar dat is puur omdat ik me voorstel dat het iets is als slaperig worden , hersenactivitiet neemt af en pats weg. Alleen dat snijden is niet cool, maar dan nog praat je maar over 1 plek, en niet de hele fucking huid.

    Waarom moeten al die gewoontes bij geloven altijd zo geweldddig zijn. Waarom is er niet een geloof dat zegt dat je niets of niemand kwaad moet doen... oh wacht, dat is er wel.. boeddisme :)

    boeddisme de pwn! :D
     
  16. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    hmm... ik wil nu even niet dierenmishandeling gaan verdedigen, en zeker niet de zeehondenjacht, die te gruwelijk voor woorden is, maar ik wil toch even het volgende kwijt:

    wij kunnen in ons Westerse huisje met de Westerse kachel aan, terwijl we ons Westers maaltje verorberen medelijden hebben met de zeehondjes en kwaad worden op de mensen die ze doodknuppelen, maar kijk eens verder:
    het gebied waar de zeehondenjacht plaatsvindt is in poolgebieden (tja, weinig zeehonden in de jungle :p ), waar mensen bijna compleet geïsoleerd van de bewoonde wereld zijn. Er valt geen cent te verdienen, en als Canada ze veel geld biedt voor het slachten van zeehondjes voor nationaal economisch gewin, omdat mensen in het Westen zo graag bont van die mooie zeehondjes willen dragen, kunnen ze het geld niet weigeren (zou jijzelf zeehondjes knuppelen, of je hele familie laten uitsterven omdat je daar principieel tegen bent? (retorische vraag))...
    Puur omdat er (veel) geld te verdienen is met deze slachtingen, vinden ze plaats. Omdat bepaalde individuen in het Westen zonodig indruk wil maken op anderen met hun zeehondje rond hun nek, is er vraag naar zeehondenhuiden...


    Ik leg de schuld dus niet bij de mensen die de zeehondjes knuppelen op beestachtige wijze, maar rijke kakwijven in ons land, bedrijven in ons land die zeehondhuidjes verkopen, puur voor het geld.
    Maar ook Canada zelf zit fout; de manier waarop zeehondjes worden geslacht, kunnen ze -met een kleinere winstmarge wellicht- veranderen, en minder beestachtig laten verlopen..


    kern van mijn tekstje: schuld ligt bij het Westen, niet bij de zeehondenknuppelaartjes die hier de dood in gewenst worden...
     
  17. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Het is net zoiets als adrenaline, maar dat wordt gemaakt zodra een dier(mens) in een bedreigende situatie komt. Dit is net zoiets, maar dan met als effect dat het praktisch geheel verdooft, en het wordt aangemaakt zodra er sprake is van bijv een stomp trauma.. Het evolutionaire voordeel ervan is, doordat het verdooft ben je tijdelijk verlost van je pijn. Zo kan het nog voor een laatste mogelijkheid tot ontsnappen zorgen, wat anders niet het geval is omdat je gek zou worden van de pijn.
     
  18. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Omg, ik had dat filmpje niet uitgekeken, ik werd beetje agressief(/misselijk). Echt ziekelijk. Maar zoiets laat je weer realiseren dat er nou eenmaal veel wreedheid in de wereld is. Dit is nog maar een voorbeeld.
    Als je van bepaalde dingen niet weet dat het er niet is, weet je het niet en kan je je er dus ook niet druk om maken.
    Deze zeehonden 'jacht' weet je nu via dat filmpje dat het wreed is. Als je dat filmpje/nieuwsbericht niet had gezien had je je nek er dus ook niet voor omgedraaid.

    Als laatste....kan ik me echt niet voorstellen zo iemand te zijn. Beetje over het ijs scheuren en een weerloos diertje van 1/10 grootte halfdood slaan, totdat al het bloed van het beestje zelf op de slachter zit.
    Ziek. *kots smile*
     
  19. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    hmm.. ik hoef dat filmpje echt niet te zien om te weten dat het gruwelijk is hoor...

    het komt sowieso al vaak genoeg op tv...
     
  20. Xtinction

    Xtinction Uitsterving ja :D

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    2
    Perfect shit: dat soort beelden zijn verboden om op tv uit te zenden, wegens te hoog gruwelijkheidsgehalte, kijk het maar eerst voordat je de hele discussie weer om zeep helpt met een loze, doch gefundeerde, reactie :)

    dus kijk dat filmpje maar ff :)
     

Deel Deze Pagina