1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe een mening compleet kan omslaan [Zeehondenjacht]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Aart, 16 apr 2004.

  1. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    en nu iedereen even geld overmaken naar de dierenorganisaties ;)
     
  2. Brabus Freak

    Brabus Freak Range Rover TD6

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    2
    LAFAARDS!!!!
     
  3. Reteppd

    Reteppd even niet xboxen

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het verschrikkelijk wat hier gebeurt, en het zou ook niet mogen, maar kijk eens naar de economische belangen én de natuur:

    natuur:
    Er zijn nu veel zeehondjes doordat er weinig gejaagd is de laatste jaren. Die zeehonden moeten allemaal vis eten: gevolg: minder vis: gevolg zeehondensterfte: gevolg meer vis: gevolg meer zeehonden:gevolg.... enz. enz.

    economisch
    Zo zie je dat er vanzelf zeehonden zullen sterven omdat er op een gegeven moment te weinig eten is. Waarom zouden de zeehondjes niet geholpen kunnen worden, door

    a. elk jaar een deel van de zeehonden te doden ($$$€€€ door vacht en vlees+werkgelegenheid)
    b. De vissen die níet door de gedode zeehonden gegeten worden te vangen ($$$€€€ voor het eten+werkgelegenheid)

    Dust wij houden de natuur in evenwicht én profiteren van het economisch voordeel!
     
  4. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Dit heeft niks met de natuur te maken, maar alleen maar met economische belangen en daarom vind ik het belachelijk.
    Zoiets als doodknuppelen en levend villen van zeehonden is onder geen enkele reden aanvaardbaar!!!!!
    Helemaal al niet voor economische belangen!!!
    Wat je zegt klopt trouwens ook niet.
    Degene die dit bij die zeehondjes doen, moet je eens doodknuppelen of levend villen, kijken of hun dat leuk vinden!
    Stelletje zaken!
     
  5. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Egh ok, even een paar van jouw punten bekijken. Allereerst Economie en Natuur. Zodra die 2 met elkaar te maken krijgen is de Natuur altijd de dupe ervan.

    Onzin!
    Er is geen minder vis door de zeehonden. Er is minder vis door overbevissing.
    Het is dus als volgt. Veel landen (waaronder canada, nederland etc etc) vissen de zeeen leeg, gevolg minder vis voor de zeehonden, gevolg dalende zeehondenpopulatie maar de resterende zeehonden eten nog steeds vis, gevolg iets terugnemende visvangst, gevolg zeehonden worden afgemaakt voor het economisch belang.
    Vistekort komt niet door zeehonden of andere dieren, het komt door de mens

    a. Vlees wordt niet gebruikt in deze jachten, gaat alleen om de vachten en om het terug brengen van het aantal zeehonden (ivm met economische belangen)
    De enige die zeehond eten is de locale bevolking.
    b. Het gaat dus alleen om de $$$$ dat is de enige reden dat die dieren dood moeten.

    Nee wij houden de natuur niet in evenwicht. Verre van dat zelfs, door de invloed van de mens is de natuur juist zwaar uit everwicht. Complete oerwouden die gekapt worden, diersoorten die met uitsterving bedreigd worden, gaten in de ozonlaag, etc etc.
    Allemaal door de invloed van de mens.
    De natuur is zeer goed in staat om zichzelf in stand en in balans te houden zolang de mens zich er maar niet mee bemoeit en het probeert naar zijn hand te zetten.
     
  6. GameGirl

    GameGirl DomiDomi

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Jullie vinden het ook allemaal zielig en wreed he. Dan moet je deze petitie tekenen. Heb ik ook gedaan *)

    Steun het IFAW _O_
     
  7. GUnit 020

    GUnit 020 Coochie Crook

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    WALGELIJK DIT GEWOON..
     
  8. Red XIII

    Red XIII Active Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    0
    GameGirl, ik heb de pettitie getekend, alleen ik ben bang dat het toch niks zal helpen :mad:

    stelletje %*&$*lijers die dit doen:mad: , voeten en handen eraf snijden bij die gasten, laten hun maar eens voelen wat het voelt als je totaal machteloos ben. en natuurlijk wel laten leven dat ze hun eigen leven niet meer kunnen regelen omdat ze aangewezen zijn op een ander.

    nogmaal: stelletje %*&$*lijers
     
  9. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Eigenlijk is het wel hypocriet vind ik dat mensen zich hier totaal druk maken om het buitenland, maar vervolgens wel weer aan tafel schuiven en een broodje met ham naar binnen werken, een biefstukje nuttigen enz. zonder daar daadwerkelijk over na te denken, dat het toch een dier is dat je naar binnen werkt. Ik ben zelf geen vegetariër maar respecteer wel de keuze van mensen die het zijn. Wat ik ook nog raar vind is dat mensen commentaar geven op het buitenland met stierenvechten en zeehondenknuppelen. Maar kijk dan eerst even naar Nederland -> er breekt een ziekte uit-> het is mond en klauwzeer -> laten we honderdduizenden dieren zinloos slachten in de hoop dat de ziekte ophoudt/onder controle komt. Hetzelfde gaat op voor vogelpest. Tuurlijk is zeehondenknuppelen niet goed te praten maar laten we in godsnaam wat nuchterder zijn, waarom zou je het één in het buitenland afkeuren terwijl het ander in eigen land DOODnormaal wordt gevonden?

    EDIT
    Herinnert iemand zich nog de beelden van de grijparmen die enkele varkens tegelijk oppakte en in een container pleurde?
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2004
  10. Red XIII

    Red XIII Active Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook geen vegatarier, maar een dier staat bij mij wel boven de mens.
    Ik vind het ook verkeerd dat een koe word geslacht voor vlees, ik vind vlees lekker, maar voor mij hoeft er geen stukje vlees op mn bord te liggen. En als ik dan stop met vlees eten veranderd er totaal niks, stel er komt een landelijke actie dat we geen vlees eten, dan doe ik er graag aan mee, maar helaas zal toch nooit gebeuren
     
  11. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is zeker belangrijk dat we eerst onze eigen problemen aanpakken voordat we naar andere landen gaan wijzen. De BIO-industrie bijvoorbeeld is echt schandalig, kijk dat er dieren worden gegeten dat is 1, maar dat deze dieren massageproduceerd worden is onmenselijk.
     
  12. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat zo hypocriet als maar kan. Als je zo gek bent op koeien (en dan heb ik het niet over de smaak), wordt dan vegetariër. Dan doe je tenminste nog iets.
     
  13. Re4p0r

    Re4p0r clan-kamikaze.nl.tt

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    zeehondenjacht.. da's echt f0king niet normaal.. maar ik vind dat je één doodknuppelt ERGER dan dat je gewoon met één kogel in hun hoofden schiet zodat ze niet lijden..
    Knuppelen: Dat gebeurt heel vaak in Canada, ik had op T.V. filmpjes gezien.. dat is echt niet normaal.. :'-(
     

Deel Deze Pagina