1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe gestoord is het Amerikaanse rechtsysteem eigenlijk?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door BigKabuto, 13 mei 2010.

  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    HEEL ERG GESTOORD!


    Wheelchair-Bound Man With Cerebral Palsy Accused of Sexual Assault




    File this one under Seriously, WTF, Don't Prosecutors Have Real Criminals to Go After? Cheecho Mertsaris, a NYC lawyer, is accused of sexual abuse, although he can't control his arms, legs, or hands. He has cerebral palsy because his brain was damaged during his delivery at birth arms tend to flail around uncontrollably when he becomes nervous. Now an actual judge is accusing Cheecho of touching her thigh. But what's even more absurd? The case is actually about to go to trial!



    http://wendyista.blogspot.com/2010/05/wheelchair-bound-man-with-cerebral.html#ixzz0noapp5x9

    ^ Check die video om te zien hoe die gast er aan toe is, dit gaat echt nergens meer over. Dat het uberhaupt een rechtzaak word...geen woorden voor, nee echt!!!!

    [yt]C6POuuYLc1c[/yt]


    En

    Een vrouw in Amerika heeft levenslang gekregen omdat ze schuldig werd bevonden aan het overhalen van een 13 jarig joch haar borsten te voelen. Nee dit valt niet goed te keuren...als het waar is, dat ook nog eens. Maar levenslang? Ze had hem kunnen vermoorden en dan had ze een nog vee lichtere straf gekregen, als je me niet gelooft check de onderstaande video maar en hoor wat haar advocate zegt.




    Michelle Lyn Taylor admits to being a drunk, a convicted thief and mildly promiscuous with a strong predilection for older black men in her testimony during her November trial but strongly denied coming on to a 13 year old Latino boy for which she was sentenced last month to life in prison.





    Michelle Lyn Taylor received life sentence for forcing a boy to touch her breasts last week in Elko. Two years earlier in a plea bargain Ace Green spent 10 months in the Elko County Jail for sexually abusing two young boys over the course of at least a year. both sentencing hearing are available on www.coyote-tv.com.


    Tja....misschien kan dit een thread worden om werkelijk belachelijke rechtzaken uit de USA te zetten....maar ik ben echt verbaasd en begrijp dat niet hoor, misshcien ligt het aan mij.8)
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2010
  2. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik weet niet of er een Amerikaans rechtsysteem topic is, zoniet dan kan dit topic sowieso beter in de ASEL. Wel belachelijk natuurlijk deze straf, maar Amerika is sowieso een apart land.
     
  3. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    WTF, ik durf niet meer om naar de VS toe te gaan . Eng raar land 8)

    Als ze nou eens kritischer naar zichzelf keken ipv naar andere landen dan zou het daar een stuk prettiger zijn.
     
  4. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    i lol'ed
     
  5. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    Excessen heb je overal, Amerika is een tof land om naartoe te gaan.

    En ook over het Nederlandse rechtssysteem valt genoeg te zeiken.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    De 1 krijgt 10 maanden voor 2 jochies en de ander levenslang voor vermoedelijk 1 jongen en dan alleen nog voor het bevoelen van haar borsten? 8)

    @revan: zeker dat de straffen hier eindeloos te licht zijn
     
  7. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Seriously... :{
     
  8. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    In Nederland geldt (simpel gezegd): dezelfde misdaad = ongeveer dezelfde straf. Behalve als er iets bijzonders aan de hand is, een veelpleger als dader bijvoorbeeld.
    Maar nu vraag ik me af, geldt deze regel ook in de V.S.? Want dat zou betekenen dat iedereen die een minderjarige overhaalt om zichzelf aan te randen(?:+) een straf van ongeveer levenslang moet krijgen..!
     
  9. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Hier loopt ook niet alles vlekkeloos hoor. Denk maar eens aan de TBS'ers die om de 3 dagen ontsnappen.

    Gelukkig is het hier wel beter als Amerika, veel beter zelfs.

    De VS is het best te vergelijken met de EU. Elke staat heeft zo z'n eigen regels, de een wat extremer als de ander.
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2010
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Je vraagt je echt af wat voor kneuzen in die jurie zaten...je zou denken dat er genoeg bewijs moet zijn dat zij dit gedaan heeft en dan nog...had ze een veeeeel lichtere straf moeten krijgen. Die man die twee jongens misbruikte een jaar lang heeft wel zo'n plea bargain aangeboden gekregen maar die vrouw dus totaal niet. Echt wtf man.....

    Onze straffen zijn misschien weer te licht..en persoonlijk vind ik vooral dat mensen die een (huis)dier iets aandoen veel grotere straffen moeten krijgen. Niet een geldboete en klaar..kom op zeg. Maar goed, je moet gewoon toegeven , dit is mega extreem in de US, dit gaat gewoon nergens over. En wie weet is ze zelfs 100% onschuldig hieraan....
     
  11. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Ze is blijkbaar gefilmd door haar vriend zoals in het filmpje is gezegd.
    Wat is dit voor soort rechtzaak eigenlijk? Hele uitleg waarom ze gestraft moet worden en waarom deze straf niet klopt/geschikt is tot huilens aan toe en dan zegt de rechters, tja eh je bent aangeklaagd hiervoor, de straf die er voor staat heb je gekregen eh good luck.
     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556


    Nee, correct me if i'm wrong maar volgens mij heeft die advocate het over een volledig andere zaak. Over een andere man die wel degelijk rare dingen had geflikt en die werd gefilmd..maar die kreeg een veel lichtere straf. Je bedoeld die video uit de rechtzaal he? Misschien moet ik het nog eens kijken,maar van wat ik ervan begrijp is dat zij het is blijven ontkennen, dat ze dit niet gedaan heeft..ze heeft wel haar andere daden toegeven, zoals diefstal etc.


    http://www.coyote-tv.com/index.php?option=com_content&task=view&id=2258&Itemid=38

    http://www.coyote-tv.com/index.php?option=com_content&task=view&id=2252&Itemid=38




    In 2007 the Nevada Legislature removed any discretion from a judge in the sentencing of lewdness with minors and set a blanket mandatory life sentence for all offenders convicted of the crime.
    The sentencing hearing is now being web cast on the High Desert Advocate’s web site www.coyote-tv.com. Since its debut two weeks ago it has recorded more than 100,000 views. The major reason for the video’s popularity is the impassioned speech by Taylor’s defense attorney Alina Kilpatrick.
    With her voice cracking Kilpatrick brought up example after example of Nevada women originally charged with much harsher much more venal cases of child abuse who did not receive any where near the sentence her client must now serve.
    “If she was charged with murder,” Kilpatrick said. “She would be facing a 50 year sentence.”
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2010
  13. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Het Amerikaanse rechtssysteem is idd echt heel erg fucked.
    Het is zo onmenselijk en onlogisch, dat is gewoon niet normaal meer.
     
  14. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    Wat een slechte advocaat zeg die van die vrouw.. Ze had zich wel ff wat beter kunnen voorbereiden voor zo'n belangrijk zegje... Aarzeld bij elke zin, kijkt om de 2 seconde op de papiertje, stotterd... Ik zou het wel weten ..

    En oja.. Ze gaat huilen voor de Rechter.. Wat een drol, echt je geld waard..
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2010

Deel Deze Pagina