1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe oud moet je zijn voor werk?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door XeoN, 3 sep 2004.

1. woolyonline

woolyonline I will kill you!!

Leuk Bevonden:
    0
    Kben sinds mei 15(damn wil 16 zijn voor brommer :'-( ) en werk bij mensen die ik ken, moeders van kenissen van mijn ouders enz enz, oma's enz, kverdien daar 4 euro mee *)

greetz wooly

2. mars15

mars15 Guest

ik krijg 2.30 per uur
    ik ben 16 :confused: voor vakkenvullen ik ga echt weg dit is toch te laag ?

3. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    ik verdien meer dan de meeste hier en ik ben pas 14, maar dat komt omdat ik in de zaak werk van mijn ouders en die geven wel wat extra's natuurlijk;)

4. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Daz idd wel erg laag... Welke supermarkt :|?

5. mars15

mars15 Guest

spar

6. jellejelle

jellejelle PSP Only

Leuk Bevonden:
    10
    Voor werk in de horeca moet je minimaal 16 zijn en ook voor werken achter de kassa moet je 16 jaar zijn. Je moet ook rekening houden met beperkte werktijden, zeker op schooldagen.

Je kan het idd bij een winkel proberen, maar gewoon ergens gaan afwassen is vaak een goede opstap. Zo ben ik ook begonnen en uiteindelijk ben ik gaan oberen voor € 6,20 per uur of zo zonder tip (ben nu gestopt i.v.m. stage :'-( ). De horeca is echt een prima plek om te werken en al klinkt afwasser niet echt cool, het is wel erg gezellig als je een beetje leuke collega's hebt en voor je het weet sta je te bedienen :)

7. pharzimx

pharzimx Elite Kaas Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik ben ook vakkenvuller en verdien 6,50 ben 18.. is redelijk dus

8. Cadillac

Cadillac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik breng krantjes, normaal krijg ik per keer dat ik ze doe (1x in de week) €8,17, maar de laatste 7 weken ofzo krijg ik iets erbij, dan verdien ik €10 en nog wat centen. Maar ik kan ermee overleven :cool:

9. XeoN

XeoN Guest

Vandaag bij de Edah weesten vragen.

Antwoord van Bedrijfsleider van de Edah : Sorry jongen, dat doen we niet.
    We hebben laatst de arbeids inspectie voor de deur gekregen en die zeggen dat kinderen on der 16 savonds niet mogen werken.
    En ze mogen maar 2 uur per week werken, dan nemen we liever oudere werkenemers aan.

Maar bij de Albert Heijn werken jongeren wel...maar AH doet blijkbaar veel zwart...

10. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Het is standaard van de CAO dat kinderen >16 niet 's avonds mogen werken. Best erg dat ze dat dan toch doen...tjah lekker goedkope werkkracht. Niet bepaald slim om dat tegen jou te zeggen..ik zou als ik jou was ff contact opnemen met de pers :9

11. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Wat vaag dan ! Ik wekr bij de AH, en ik mag idd niet later blijven dan 19.00. Maar ik mag egt wel meer dan 2 uur per week werken ! Want ik werkt standaard 4 uur in de week. K'verdien daar mee 2,70 per uur :{

12. maarten=xbox

maarten=xbox Guest

word rapper en verdien veel geld:) :p

13. XeoN

XeoN Guest

Maarten, Reageer nou voor een keer eens Serieus in een thread.

14. HomerJ

HomerJ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu 15, werk bij de C1000, ik verdien niet héél veel, maar ik werk 2 avondjes per week. Ongeveer 2,5 á 3 uur. Ik heb aardige collega's dus het is best relax. Ik verdien z'on 70 euro per maand dus een mooie game.

Ik raad je aan NIET bij een boer of in 't veld te werken

15. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb 3,5 week in de vakantie op school gewerkt. Tsja, heb je vakantie ben je op school :+ Maar het verdiende wel 3,50 p/h en ik ben 15 dus dat is een heel mooi bedrag :) Ik verdien ook nog met me krantenwijk, wat ook redelijk goed verdeint. Probeer het ook is bij een verzorgingstehuis/bejaardentehuis, kan ook goed verdienen.

16. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben net 16, ik werk bij een restaurant en ik verdien 3.71 per uur :)

17. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

Onder de 16 jaar mag je geen zwaar werk doen. en niet tot later dan 7 uur werken. Bij AH werk je gewoon wit.

18. Kronos

Kronos Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb de afgelopen zomer bij een distributie centrum gewerkt van de Jumbo. Ik was toen nog 16 jaar en verdiende rond de 3,80. Dit vind ik toch best al veel verdienen voor een 16 jarige, want daarvoor werkte ik bij een bomenkwekerij en daar verdiende ik 3 euro per uur! |:- (als 16 jarige) Krantenwijk verdiend ook erg goed. Daarom zou ik het liefst de Telegraaf op zondag doen, maar ze hadden geen plaats meer voor mij. *)

19. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Weesten... auw.

Er wordt inderdaad veel gesjoemeld met de Arbo wetten. Toen ik 15 was mocht ik gewoon 3 dagen per week tot half 10 's avonds werken. Tja, de boetes die af en toe worden uitgedeeld wegen totaal niet op tegen het voordeel dat supermarkten behalen met het aannemen van mensen die nog niet mogen werken.

20. mars15

mars15 Guest

ik als 16 jaar met 2.30 per uur
    is toch veels te weining

ik ga gewoon maandag niet krijgt de tyfus maar die gozer

Deel Deze Pagina