Mijn broer is homo, vertelde hij ons een paar jaar geleden.
Maar ik ben er nooit echt van geschrokken ofzo, want heb nooit iets tegen homo's of lesbiennes gehad. Voor mij is er weinig veranderd, heb een hele goede band met hem. Misschien is die juist wel versterkt, omdat je meer open tegen elkaar bent. Het is mijn broer, dus ik hoef echt niet bang te zijn dat hij iets bij me probeert ofzo :{ , dat is helaas een groot vooroordeel. Ken verder geen homo's in mijn omgeving, maar ken jongens die gelijk denken dat als ze een homo zien hij gelijk wat bij ze wil doen ofzo . Terwijl dat natuurlijk ontzettend dom is, want net als bij meisjes.. je valt erop of niet.
Mijn vrienden weten het overigens niet, omdat ze nog weleens 'homo-hatelijk' overkomen. En ze kennen mijn broer ook niet, dus zo nodig hoeft dat niet.
Vaak zijn ze juist hartstikke aardig ( al vind ik het hier ook alweer stom om 'ze' te moeten zeggen alsof het een compleet andere groep is ) en ben zelf ook niet zo'n macho, dus kan er wel mee opschieten. Ken alleen naast mijn broer niemand.
edit: @ elfje: ik denk dat jij een verkeerd beeld hebt van lesbiennes. Ze lopen niet allemaal in houthakkersshirt met een zware stem, kort haar, dikke boots en een halve snor schat.
Laatst bewerkt: 12 jan 2006