1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Homoseksualiteit

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Xanadu, 29 nov 2005.

  1. elfje

    elfje Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nik stegen mensen die homo zijn ofzo. Ik vind ze altijd erg aardig, en het is meestal wel lachen met die mensen. Lesbie's ken ik niet. Hoef ik trouwens ook niet. Ik denk toch liever dat ik ze ontwijk. Toen we op vakantie waren toen waren er ook een stel. Die vrouwen, de ene zag er echt net uit als een kerel8) Als je niet beter weet dan zou je echt zeggen ah ha absoluut een kerel:9 Maar dat is ze niet dus. Ze waren er voor allebei getrouwt met een man. Maar dat bleek dus niks te worden....
    Oh ja en de meeste homo jongesn zien er wel lekker uit...jammer genoeg...
     
  2. gabb

    gabb Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    1 tip: lees even eerdere posts door, over vooroordelen gesproken:{

    maar verder zal ik niks zeggen en zul je mij moeten ontwijken! |:-
     
  3. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Ow , komt er hier wéér eentje met een stel grote oogkleppen op, snel eventjes zijn mening ventileren in zijn eerste post.
    En zo te zien is het er eentje dat nog niet al te ver in het leven staat , maar wel hier zijn mening komt verkondigen zonder er écht iets over af te weten .
    Ga wat mij betreft rustig met je poppen verder spelen en bemoei je niet met iets waar je géén benul van hebt .|:- |:- |:-
     
  4. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    Mijn broer is homo, vertelde hij ons een paar jaar geleden.
    Maar ik ben er nooit echt van geschrokken ofzo, want heb nooit iets tegen homo's of lesbiennes gehad. Voor mij is er weinig veranderd, heb een hele goede band met hem. Misschien is die juist wel versterkt, omdat je meer open tegen elkaar bent. Het is mijn broer, dus ik hoef echt niet bang te zijn dat hij iets bij me probeert ofzo :{ , dat is helaas een groot vooroordeel. Ken verder geen homo's in mijn omgeving, maar ken jongens die gelijk denken dat als ze een homo zien hij gelijk wat bij ze wil doen ofzo |:- . Terwijl dat natuurlijk ontzettend dom is, want net als bij meisjes.. je valt erop of niet.
    Mijn vrienden weten het overigens niet, omdat ze nog weleens 'homo-hatelijk' overkomen. En ze kennen mijn broer ook niet, dus zo nodig hoeft dat niet.
    Vaak zijn ze juist hartstikke aardig ( al vind ik het hier ook alweer stom om 'ze' te moeten zeggen alsof het een compleet andere groep is ) en ben zelf ook niet zo'n macho, dus kan er wel mee opschieten. Ken alleen naast mijn broer niemand.


    edit: @ elfje: ik denk dat jij een verkeerd beeld hebt van lesbiennes. Ze lopen niet allemaal in houthakkersshirt met een zware stem, kort haar, dikke boots en een halve snor schat.
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2006
  5. elfje

    elfje Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat nou vooroordelen|:- Jullie doen zeker gelijk moeilijk als iemand iets dan zeggen jullie toch altijd van ..je moet je mond houden met je vooroordelen. Je moet je niet zo aangesrpoken voelen.:+
    Ik zei toch dat ik niks tegen ze had..nou wat doen jullie dan allemaal gelijk moeilijk..jezus hé
    Ik zeg alleen over lesbo's dat ik ze liever ontwijk....omdat ik me er denk ik niet zo op mijn gemak zou voelen. Maar dat slaat eigelijk nergens op omdat als je bij jongens zit dan is het gewoon hetzelfde. Ik bedoel die doen ook niet gelijk
     
  6. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    dan had je meteen erbij moeten zeggen dat je je er niet zo op je gemak bij voelt. Als je alleen zegt dat je ze liever ontwijkt, kan dat een beetje hatelijk op mensen overkomen snap je.;)
     
  7. elfje

    elfje Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    OH:eek: ja oke;) was niet hatelijk bedoelt ofzo hoor mensen:)
     
  8. gabb

    gabb Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_ allereerst thanks milord;) .

    lord: fijn om te horen dat de band met je broer niet veranderd is. Je vrienden groep kan soms wel een hatelijk reageren dus ze weten het niet van je broer zei je maar misschien reageren ze zo omdat het onbekend voor hun is. Dat zou kunnen, tenminste vanuit onwetendheid reageren veel mensen niet altijd even tactisch en weten ze vaak niet hoeveel domme dingen ze met hun woorden kunnen zeggen.

    En ook ik ben het eens met jullie reactie naar elfje maar dat hebben jullie wellicht wel kunnen zin aan mijn reactie.:)

    Elfje: je moet gewoon soms eerst eens even goed nadenken voor je dingen opschrijft. Iedereen mag zijn mening hebben maar daar wordt juist de discussie over gevoerd. Jij mag zeggen wat je wilt maar beargumenteer dan waarom je er zo over denkt en niet zomaar iets zeggen.
    En nogmaals ik heb ervoor gekozen na, eerdere relaties met een man, om nu met een vrouw verder te gaan en gelukkig te zijn. Ik ben dus absoluut geen kerel en mijn vriendin ook niet. Het verbaasd mensen als ik ze vertel dat ik een vriendin heb omdat in veel ogen lesbiennes of homo's er op een bepaalde manier uit zouden moeten zien, zoals ij dus beschrijft dat zo'n lesbienne op een kerel lijkt. Lees daarom eerst even de eerdere posts. Dus dat was absoluut niet zo'n slimmem zet van je en wellicht verstandig om proberen na te denken over zaken en dan, als het een toegevoegde waarde heeft, het hier te posten. Dan kunnen we je ook eerder serieus nemen en wordt je ook niet zo snel afgebekt. Snap je!

    Groetjes
     
  9. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand of homo's homo's worden door hun ouders ofzo of vrienden of door een afwijking bij de geboorte?
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Bepaalde hormonen worden niet aangemaakt, of althans, de 'verkeerde'. Zo dacht ik opgevangen te hebben bij een biologie les :p
     
  11. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan kan je je eerst is afvragen of het boeit. Hoe het komt of waardoor het komt. Als deze mensen zich hier prettig bij voelen: go ahead iedereen verdient geluk en een partner in t leven en of dat dan een man of vrouw is boeit toch niet ?.
     
  12. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    het een afwijking noemen vind ik ook niet zo'n geslaagde bewoording eigenlijk, maar je wordt ermee geboren. Ze hebben het weleens onderzocht en zien wel dat de hersenstructuur ietsje anders is, en testosteron wat lager geloof ik.
    Maar hoe het precies zit weet ik niet. Komt iedergeval niet door ouders. Je kan er dus niks aan doen, net zo min aan je huidskleur of hoe je eruit ziet.
     
  13. elfje

    elfje Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0

    Sorry hoor maar ik heb niks ernstig gezegt..dat sommige mensen hier gelijk alles verkeerd opvatten of whatevere dat is hun probleem.:confused:
    En ik heb al helemaal niets gezegt over hoe ze er op een bepaalde manier uit moeten zien. Ik heb alleen gezegt hoe zij er uit zag.|:- Dan zeg ik niet hoe ze er "allemaal" uit zouden moeten zien:confused: Ik zeg alleen hoe ze er uit zag.
     
  14. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Afwijkend van de normale standaard kan toch gewoon? stel je voor dat er een homo- en een hetero-gen wordt gevonden.. dan wijken die iets van elkaar af.
    als je het geen geslaagde bewoording vindt, komt dat dankzij jouw eigen associaties en opvattingen.
     
  15. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    het boeit mij wel, aangezien ik dan een betere mening ten opzichte van homo's kan vormen, nu zie ik ze eerlijk gezegd meer als een stel aandachtsvragers:)
    als het echt bewezen is dat het door een gendefect ofzo komt, dan kan ik me mening bijstellen:)
    ik denk persoonlijk namelijk dat het door in een vroeg stadium tekort aan liefde komt:)
     
  16. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb niks tegen die gasten. Behalve die smeerpijpen die overdreven doen en staan te zoenen op straat enzo bah... Gewoon normaal blijven doen dan heb ik niks tegen homo's zijn vaak gewoon normale goeie mensen:)
     
  17. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Heel interessant topic

    Een paar jaar geleden werd er gedacht dat ik homoseksueel was. Ik ben namelijk niet echt gelukkig wat betreft contacten met vrouwen. Nog nooit was ik echt verliefd geweest, nog nooit verkering gehad, en wat betreft sociale contacten was ik niet echt handig. Dit viel bij sommigen uiteindelijk op en wekte de veronderstelling dat ik misschien wel homoseksueel zou zijn. Hiermee gingen ze me confronteren. Eerst zag ik het nog als een grap, maar na een verloop van tijd begon het aan mij te knagen. Pas na enkele maanden hielden die vervelende pesterijen op, maar toch heeft het wat nagelaten. Het had mij toen op een gegeven moment zo klem, dat ik serieus over na ging denken of ik echt homoseksueel zou zijn, en of ze misschien gelijk zouden hebben. Ik heb vele nachten wakker gelegen, met deze vraag in mijn hoofd. Want stel: Was ik het wel, dan had ik het gevoel dat ik geen leven meer zou hebben. Dat niemand mij zou accepteren, en daardoor misschien wel zelfmoord zou overwegen. Geestelijk sloopte het mij, maar ik liet het niet merken. Tot de dag van vandaag heb ik nog niet er openlijk over gepraat.
    Het omslagpunt kwam, nadat ik van het een op het andere moment smoorverliefd werd op een meisje in mijn klas. Dit gaf mijn zo'n goed gevoel, dat ik meteen het beeld liet vallen dat ik homoseksueel zou zijn. De pesterijen hielden kort daarna ook op, en ik voelde me meteen van een last bevrijdt.

    Wat mijn visie op homoseksuele mensen betreft. Ik vind dat je mensen, die in mijn ogen niks verkeerd doen, volledig in hun waarde moet laten. Daardoor ben ik jaren geleden van het geloof afgestapt. Mensen moeten geluk vinden, en als ze dat kunnen vinden met iemand van hetzelfde geslacht, laat ze vooral hun gang gaan. Ik bedoel, je kan mensen toch nergens toe dwingen waar ze zich zelf niet prettig bij voelen? Veel durven er niet openlijk voor uit te komen, omdat ze meestal niet geaccepteerd zouden worden. Maar het zijn ook gewoon mensen. Ik ken persoonlijk 3 lesbiennes, waaronder twee in mijn klas, die ook een relatie hebben. Ik behandel ze als normale mensen, want zo behandelen ze mij ook. Dus waarom je gedrag veranderen tegen hun, omdat ze homoseksueel zijn. Als iemand in mijn vriendenkring toegeeft homo te zijn, zou ik hem ook normaal behandelen.

    Wel hekel ik homoseksuelen die plotseling gaan pronken met hun homoseksualiteit. Je mag van mij best homo zijn, er er ook voor uitkomen. Maar ik vind opeens enorm verwijfd doen, of rondlopen in een roze string vind ik toch te ver gaan. Heteroseksuelen gaan toch ook niet rondlopen met bordjes 'Oh kijk mij eens hetero zijn'. Daarmee verdienen ze geen respect mee, en bovendien benadelen ze andere homoseksuelen die zich wel normaal gedragen, omdat nu iedereen denkt dat hij in zijn zwarte leren string door de grachten van Mokum zit te varen.
    Ook vind ik dingen als homocafé's en dergelijke niks. Ik bedoel: Als je nou ècht wilt dat homoseksuelen ''geïntergreerd'' (beetje moeilijk woord om te gebruiken, maar je begrijpt het wel) raken in de Nederlandse samenleving, stop dan met het scheiden van beide groepen dmv café's etc. maar laat ze gewoon samensmelten.

    Verder zie ik hier in dit topic heerlijke discussies echt top!
     
  18. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Homoseksualiteit is evenoud als de aarde. Het komt ook voor in de dierenwereld. Wetenschappers hebben ook aangetoond dat homohersenen anders zijn ingedeeld dan heterohersenen. Homoschap is geen ziekte of een psychische stoornis. Het is ook geen verloedering van de maatschappij. Hell, 90 jaar geleden werden vrouwen als inferieur gezien zodat ze niet mochten stemmen. In de jaren 60 werden gekleurde mensen nog van scholen geweerd in de VS. Het niet eens zijn met of begrijpen van homo's is één ding, maar ontkennen dat homo's gewone (lees: labiele) mensen zijn die liefde te kort komen is een stap te ver :)
     
  19. Xanadu

    Xanadu Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd. En dan nog iets. Waarom zou je het dan wel goed vinden als het een genetische oorsprong had? En als het een andere rede was zou je het niet ok vinden zeker... Waar slaat dat op? Die gedachte is dus écht bekrompen. Men weet niet waar het precies vandaan komt. Ik persoonlijk denk dat het een mengeling van genen en omgeving is. Ik persoonlijk heb het altijd al geweten... Al toen ik een klein jochie was merkte ik al iets, al vertaalde ik dat toen natuurlijk niet naar homoseksualiteit. :p Bij mij is dus puur genetisch denk ik... Maar bij anderen kunnen omgevingsfactoren wel eens een grotere rolspelen...
     
  20. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Herkent ook veel van wat jij verteld. Tegen mij werd dat ook vaak gezegt, totdat ik ook verliefd werd op een meisje en toen hielden ze ermee op. Het waren 2 jongens uit me klas die dat telkens zeiden, stomme gepest ook. Volgens mij bedoelde ze het meer als grapje maargoed...Ik herken best wel veel maar ook weet niet zoals wat je had over sociale contacten dat was bij mij wat minder, kon goed omgaan met veel vriendinnen. Heb er ook nooit van wakkergelegen van dat homo...

    Zelf eigenlijk ook nooit open over gepraat. Maarja een vriendin is in mijn ogen toch bevredigender dan een vriend. Heb momenteel ook al bijna weer een vriendin. Ik denk er eigenlijk ook niet meer over 'homo' zijn, ook nooit gedacht. Vriendinnen zijn gewoon veel leuker.
     

Deel Deze Pagina