1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Homoseksualiteit

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Xanadu, 29 nov 2005.

  1. gabb

    gabb Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    he milord, geen dank. Je spreekt de juiste woorden en kijkt naar meer als enkel "de mens". Dat kan ik erg waarderen. Mijn bloed gaat er niet van koken wat eagle zegt, ik kan er alleen heel erg mee lachen omdat het van zulke domheid getuigt. Ik mag hopen dat deze groep die er zo over denkt een echte minderheid vormt want dit komt de mensheid niet ten goede. Maar goed, hij zal er wel niet goed over nagedacht hebben en daar hebben meer mensen helaas last van. En daarbij het zijn van een minderheid ervaar ik niet zo als negatief hoor. Het is maar in welke hokje je iemand wil plaatsen. En er zullen altijd mensen zijn die het nodig vinden om ook in hokjes te denken. Laat mij dan nou net tot die minderheid behoren die lesbisch is en dan ook nog tot de minderheid die niet met oogkleppen op loopt maar de wereld durft te zien en wil zien zoals die is met al zijn kleuren. ( Hierover nadenkend zou ik nog minder zijn dan minder! hahahahaha en dat klinkt op deze manier niet eens erg)*)
     
  2. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    @milady , ik begrijp je volkomen en ik zie in je boodschap dat je een vorm van zelfbescherming in acht neemt.
    Maar ikzelf voel mij in mijn eer aangetast dat men een zogenaamde minderheid hier zo zwaar op de korrel neemt gewoon omdat er verschil is op sexuele voorkeur , en dat is alvast voor mij "not done ".
    Ik voel mij hier als het ware verplicht om hun verdediging op mij te nemen en dit omdat zij het tenvolle verdienen om gerespecteerd te worden ongeacht wat hun sexuele voorkeur ook is.
    Tenslotte wordt er hier heel luchtig omgegaan met oordelen die er voor mij persoonlijk op een deel van mijn vriendenkring beslaat en die hier gelijk het etiket vermijdbaar worden opgeplakt en die stuk voor stuk wat mij betreft het beste zijn wat deze wereld te bieden heeft , jawel vriendschap , vertrouwen , verdraagzaamheid en begrip zijn hier de sleutelwoorden , en o ja ook het woord liefde maar dan wederzijds gerespecteerd in onze eigen keuze.;)
     
  3. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb in dit topic alleen de beginposts gelezen, want alles doorspitten was me te veel werk. Ik wil ook graag alleen even mijn eigen mening over homo's kwijt.

    Homo zijn is beslist NIET erg imo. Ik geloof dat het iets is waar je mee wordt geboren en dat gewoon zo is.

    Ik zou iemand nooit beoordelen naar zijn geaardheid, ik heb zelf ooit een homo vriend gehad (zie hem nu alleen weinig).

    Wat betreft het openbaar zoenen enzo, dat vindt ik helemaal niet erg. HOMO'S MOGEN NET ZO GOED IN HET OPENBAAR TONGEN ALS HETREO's, imo. Smerig vindt ik het niet want dat IS het niet, het is alleen iets anders dan 2 hetreo's en daarom denk ik dat sommige mensen het smerig vinden.

    Het "nichterige" gedrag van sommige mensen vindt ik een beetje nep, maar iemand moet zelf weten hoe hij zich gedraagt (zker niet alle homo's gedragen zich zo).

    Sex tussen 2 mannen mag van mij zker, zolang het maar wel prive is. Want ik hoef niet echt te zien hoe 2 mensen sex hebben. DAT GELDT NET ZO GOED VOOR HETREO'S.

    Mijn mening, doe ermee wat je wil. Maar alle narrowminded f*ck ups in de wereld moeten hun mond houden (weet niet of die in dit topic zitten want ik heb t niet gelezen:p)

    /salute
     
  4. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    Even een korte algemene opmerking wat mij altijd wel opvalt: er moet altijd nog gezegd worden dat homo zijn niet erg is..
    dat vind ik ook altijd nog beetje vreemd klinken eigenlijk. Want als je al moet gaan zeggen dat het niet erg is, is dat net of de massa het wel erg vind, maar nee ik vind het niet erg hoor..Dan denk ik: ja tuurlijk is het niet erg.. net zo min als hetero zijn erg is. Dan vraag ik me af of het hele principe van uit de kast komen ook weleens afgeschaft wordt..maar dat het gewoon normaal is als je zegt dat je op hetzelfde geslacht valt. Ja het zal altijd wel een minderheid zijn, maartoch.
     
  5. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Daar ben ik het mee eens. Het is hetzelfde als hier verkondigen dat je tegen racisme bent.
     
  6. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik denk dat zolang er nog homocafé's en dergelijke worden opgericht, de samensmelting er natuurlijk nooit komt. Je houdt dan de twee groepen gescheiden.
     
  7. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ten eerste: ik mag zelf toch weten met wie ik omga.
    ten tweede: ''enge vooroordelen''? in jou ogen misschien, voor mij is het niet zo eng hoor.
    en over dat ik als ik homo was dat gevoel zou negeren, oke dat zou ik idd nooit weten dus das niet echt redelijk om dat te zeggen.
    maar blijkbaar heb ik de indruk gewekt dat ik homo's haat ofzo, ik heb dat in geen enkele post gezegd.
    ik haat niemand en ik zie iedereen als gelijk moge dat duidelijk zijn.
    wat ik wel vind is dat homo's die gaan trouwen ofzo naar mijn inziens verkeerd bezig zijn en dat als je homo bent beter alleen kunt blijven naar mijn idee.
    ik heb dus niet gezegd dat ik homos haat ofzo, maar dat is gewoon mijn mening daarover.
     
  8. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    alleen stelletjes die in jouw ogen "goed" zijn mogen bij elkaar blijven, en anders moeten ze maar voor eeuwig alleen zijn? O.O
     
  9. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    mischien zijn die er juist wel OMDAT er geen samensmelting is?
     
  10. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Wat mij betreft heb je een persoonlijke mening, en blijf je daarbij... Ik ga echter opnieuw tegen jouw mening in, moet kunnen toch? Want ik ben een getrouwde homo, en jij schrijft daarover: "wat ik wel vind is dat homo's die gaan trouwen ofzo naar mijn inziens verkeerd bezig zijn"... en dat je beter alleen zou kunnen blijven... Waarom in hemelsnaam?

    Ik herhaal: ik ben een getrouwde homo en ik ben er blij om... Niet dat ik hetero's wil na-apen; in eerste instantie uit liefde, maar tevens omdat je gewoon als getrouwde homo net zoveel rechten hebt als hetero's... Want als je niet getrouwd bent, heb je dus automatisch veel minder rechten, zoals erfrecht en dergelijke... Ik vind het niet eerlijk dat ik als mens omwille van mijn geaardheid zou worden achtergesteld bij anderen, in dit geval dus hetero-stellen... Die kunnen altijd voor de wet trouwen, en wij kunnen dat (gelukkig) sinds een paar jaar hier in Nederland... Maar ik heb nu gelukkig dezelfde rechten als hetero's, zoals het hoort...

    Dat is ongeveer hetzelfde als dat vrouwen nog steeds minder verdienen in een vergelijkbare baan... Ronduit belachelijk, omdat de wet aangeeft dat discriminatie op welke manier dan ook verboden is hier in Nederland... En tóch betalen werkgevers vaak vrouwen minder salaris? Hoe kan dat dan? Bij de overheid verdienen ze wel hetzelfde voor dezelfde prestatie, maar in het bedrijfsleven dus blijkbaar niet... Dat moet wat mij betreft ook veranderen... :)

    Ik herhaal nogmaals dat je je eigen mening mag verkondigen hier, maar dat ik het er (opnieuw) niet mee eens ben... :D
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2006
  11. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    tja, dat jij een getrouwde homo bent mij hoor je niet klagen hoor, ik persoonlijk denk er anders over, maar dat weten jullie nu:)
     
  12. Xanadu

    Xanadu Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou diplomatiek ben je in ieder geval niet... sorry dat ik het zeg. Eerst zeg je "als ik homo ben zou ik er nooit aan toegeven" en nu zeg je weer "ik vind het verkeerd dat homo's trouwen, ze kunnen beter alleen blijven". Ik vind die laatste uitspraak écht te ver gaan sorry. Ik wil niet de gevoelige jongen uithangen ofzo hoor, maar zulke uitspraken raken me wel. Jouw posts die je tot nu toe hebt gepost zijn allemaal even hypocriet.

    Je zegt eerst "en over dat ik als ik homo was dat gevoel zou negeren, oke dat zou ik idd nooit weten dus das niet echt redelijk om dat te zeggen" en vervolgens komt er zon uitspraak... ik snap jou serieus niet. Kijk je moet respect hebben voor een anders mening ok dat snap ik. Maar hoezeer ik ook mijn best doe, ik kan geen respect hebben voor mensen die op basis van iemands seksuele geaardheid discrimineren. Want dat is PRECIES wat jij doet vriend. Besef dat wel. Van zulke uitspraken gaan mijn haren overeind staan. Wat jij doet is onderscheid maken tussen hetero en homo liefde. Wat jij zegt is dat homo liefde in feite fout is en een huwelijk niet waard is. Ze moeten dus maar alleen blijven...

    Kijk dit soort opmerkingen vind ik serieus erg, omdat ik net dacht dat de homo's grotendeels geemancipeerd waren. Het homohuwelijk is iets waar de homoseksuelen zelf ook voor moeten hebben strijden. En jij durft dat zomaar onderuit te halen? Ik zeg dit niet vaak, omdat het woord te pas en te onpas wordt gebruikt maar dit is toch echt DISCRIMINATIE pur sang. Een mening mag je hebben, maar jouw mening is een bedreiging voor het geluk van een ander.

    Sorry wilde dit toch ff kwijt
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2006
  13. gabb

    gabb Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij mag zeker weten met wie jij omgaat. Dat is jouw eigen RECHT.
    Jij zegt dat je niemand haat en dat geloof ik graag maar je benoemt ook dat jij iedereen als gelijke ziet! En daar zit hem nu juist het punt.

    Bekijk jezelf eerst eens door de ogen van een ander voordat je de ander met je eigen ogen bekijkt. Daarmee zou je je wellicht iets beter kunnen inleven in de wereld van de ander en hopelijk met het gevolg dat je niet van die vreemde dingen zegt.
    Als jij iedereen als gelijke ziet, hoe kan het dan dat jij zegt dat homoseksuele die trouwen verkeerd bezig zijn. Gelijk is immers gelijk en ik neem aan dat je niet vind dat een hetero getrouwd paar verkeerd bezig is? Daarbij vind je dat homoseksuelen beter alleen kunnen blijven? Als je nou eens eerlijk zou zijn, denk je dan dat je iemand recht doet door te denken dat die alleen zou moeten blijven? Bedenk jezelf eens, alleen! Hieruit blijkt dus helemaal niet dat jij iedereen als gelijke ziet want je maakt hier vanuit je eigen ideeen een heel erg groot onderscheid.
    Jouw mening geeft weer wat je denkt maar je rangschikt je vooroordelen alleen maar anders, ik noem dat geen denken!
     
  14. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Inderdaad kerel , nu je hebt laten weten hoe je over deze materie denkt , kan niet alleen ik maar ook nog verscheidene anderen hier in een grote boog om je heen lopen.
    QUOTE=NL Eagle]ten tweede: ''enge vooroordelen''? in jou ogen misschien, voor mij is het niet zo eng hoor..[/QUOTE]

    Ik denk dat ik hier alvast de enige niet ben die vindt dat jij enge vooroordelen hebt wat betreft homo's en lesbiennes .
    QUOTE=NL Eagle]en over dat ik als ik homo was dat gevoel zou negeren, oke dat zou ik idd nooit weten dus das niet echt redelijk om dat te zeggen.
    maar blijkbaar heb ik de indruk gewekt dat ik homo's haat ofzo, ik heb dat in geen enkele post gezegd.[/QUOTE]

    Maar je hebt het toch maar lekker wél gezegd , en je beseft nú nog altijd niet hoe ongelooflijk dom zo'n uitspraak hier bij de andere members overkomt.
    En niemand zegt hier dat jij homo's haat , dit zeg je zelf .
    Jij discrimineert op die manier andere mensen niet om wie ze zijn , maar wel om wát ze zijn en dan ben jij niet minder dan een racist.


    QUOTE=NL Eagle]wat ik wel vind is dat homo's die gaan trouwen ofzo naar mijn inziens verkeerd bezig zijn en dat als je homo bent beter alleen kunt blijven naar mijn idee. .[/QUOTE]

    En nu doe je het wéér :eek: , ga jij hier hier wéér komen vertellen dat ze maar alleen moeten blijven omdat ze vergeleken met jou niet dezelfde principes op het gebied van liefde en sexualiteit op na houden .
    Misschien kan jij later maar beter alleen blijven , zodat jouw gedachtengoed en bekrompen denkwereld dan tenminste niet op jouw kinderen zal kunnen overgedragen worden .
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2006
  15. Ruud

    Ruud Guest

    Eagle NL, ik heb een flauw vermoeden welke God jij aanbidt, is dat niet ook een kerel?

    Om maar ff wat olie op het vuur te gooien...
     
  16. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ik sanp niet waar jullie zo moeilijk over doen, als mijn mening is dat homo's niet moeten trouwen omdat dat voor man en vrouw is, dan is dat helemaal niet zo gek hoor.
    dat nederland er zo makkelijk eme omgaat wil niet zeggen dat dat een standaard voor de hele wereld is, er zijn gelukkig nog genoeg mensen die er zo over denken als mij en blijkbaar ook een bekrompen mening hebben.
    je kunt je afvragen wie nu eigenlijk bekrompen is, maar dat terzijde, als ik zeg dat homo's niet mogen trouwen heb je dat net zo erg te respecteren als dat ik jullie te respecteren heb.

    wat bedoel je precies?
     
  17. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Respect kun je niet afdwingen... Maar als het zo lees wat je schrijft, ben je dus TEGEN mijn huwelijk... Moet je zelf weten, want ik ben niet van de Gedachten-politie... Niemand kan jouw gedachten bepalen... En je mening ook niet...

    Maar je bent blijkbaar een traditioneel ingestelde (?) hetero en je krijgt hier duidelijk een aantal mensen over je heen die het absoluut niet met je eens zijn... Ik vind het persoonlijk best dat je tegen mijn homohuwelijk bent, je kunt er toch niks aan veranderen...

    Maar gesteld dat je later kinderen krijgt met je vrouw... Je neemt dan een risico... Het risico van een kans van 1 tot 2 op de 10 dat je een kind krijgt dat een homo of lesbienne is... Wat dan? Want op een dag komt zoon of dochter bij je om te vertellen dat hij anders geaard is... En dat hij homo of zij een lesbienne is... Hoe ga je dat dan oplossen? Want je kunt bijvoorbeeld moeilijk zeggen dat je zoon of dochter maar hetero moet zijn en niet mag trouwen... Of dat hij of zij maar alleen moet blijven en niet voor zijn of haar geaardheid moet uitkomen... Met andere woorden, jouw zegen hebben ze niet... Gevolg: Je zoon of dochter trouwt TOCH, of je het nu leuk vindt of niet... Dan maar zonder jouw zegen als vader... Je mag niet eens bij de inzegening aanwezig zijn... Verder verbreken ze het contact met je, omdat je tegen hun bent... En zeg nou niet dat dit niet kan gebeuren, want het is de realiteit van alledag... Ik ken ook mensen die hun ouders niet meer zien, omdat die ouders het niet accepteren dat ze homo of lesbienne zijn... Moet je dat jezelf en je eventuele toekomstige kinderen aandoen? Denk daar maar eens over na, als je wilt...

    Ik benadruk dat ik mijn mening geef, en jij de jouwe... Ik probeer alleen stof tot nadenken te geven, ik voer hier geen persoonlijke kruistocht tegen traditioneel ingestelde hetero's of zo... De tijd dat ik mensen graag van hun standpunt af wilde brengen is al zeer lang voorbij... Ik controleer geen gedachten of meningen, ieder denkt toch wat hij of zij wil...:D
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2006
  18. Xanadu

    Xanadu Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Een mening mag je hebben uiteraard. Maar ik vind het wel jammer dat je zo'n (inderdaad) bekrompen mening hebt. Kijk ik kijk naar de achterliggende gedachte waarom je die mening hebt en dat is dat jij homo's en daarbij homoliefde minderwaardig vindt. Ik ben blij dat er weinig mensen zijn die jouw mening delen anders had mijn leven en die van alle andere homo/lesbiennes er heel anders uitgezien... Dan hadden we geforceerd een partner moeten zoeken waar we ons niet gelukkig bij voelden. Zouden we in een keurslijf gezet worden en ons naar de maatstaven van "hetero-norm" moeten gedragen. We zouden geen liefde mogen hebben. Hoe kán iemand zon mening hebben? Echt ik zie hier parallelen met rascisme en zelfs het nazisme van de 2e wereld oorlog. Fundeer je mening eens man!

    Maar het feit dat je zo goed als alleen staat in deze mening blijkt al uit het feit dat gedurende de tijd dat je al deze middeleeuwse uitspraken hebt gedaan nog NIEMAND er mee eens was. Ik zou zeggen dat geeft toch stof tot nadenken. Ik denk dat je blij mag wezen dat ik je niet in het echt ken.
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2006
  19. Xanadu

    Xanadu Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    goede post *) Ik wilde dat voorbeeld zelf al geven maar ik zag dat jij dat al gedaan had.
     
  20. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik aanbidt Ruud na deze geweldige opmerking_O_ :cool:

    Ontopic... Ik vind dat Christenen niet zo moeten oordelen over mensen als ze zelf niet in die situatie zitten...:{

    Maarja mening hebben mag altijd natuurlijk O-);)
     

Deel Deze Pagina