Respect kun je niet afdwingen... Maar als het zo lees wat je schrijft, ben je dus TEGEN mijn huwelijk... Moet je zelf weten, want ik ben niet van de Gedachten-politie... Niemand kan jouw gedachten bepalen... En je mening ook niet...
Maar je bent blijkbaar een traditioneel ingestelde (?) hetero en je krijgt hier duidelijk een aantal mensen over je heen die het absoluut niet met je eens zijn... Ik vind het persoonlijk best dat je tegen mijn homohuwelijk bent, je kunt er toch niks aan veranderen...
Maar gesteld dat je later kinderen krijgt met je vrouw... Je neemt dan een risico... Het risico van een kans van 1 tot 2 op de 10 dat je een kind krijgt dat een homo of lesbienne is... Wat dan? Want op een dag komt zoon of dochter bij je om te vertellen dat hij anders geaard is... En dat hij homo of zij een lesbienne is... Hoe ga je dat dan oplossen? Want je kunt bijvoorbeeld moeilijk zeggen dat je zoon of dochter maar hetero moet zijn en niet mag trouwen... Of dat hij of zij maar alleen moet blijven en niet voor zijn of haar geaardheid moet uitkomen... Met andere woorden, jouw zegen hebben ze niet... Gevolg: Je zoon of dochter trouwt TOCH, of je het nu leuk vindt of niet... Dan maar zonder jouw zegen als vader... Je mag niet eens bij de inzegening aanwezig zijn... Verder verbreken ze het contact met je, omdat je tegen hun bent... En zeg nou niet dat dit niet kan gebeuren, want het is de realiteit van alledag... Ik ken ook mensen die hun ouders niet meer zien, omdat die ouders het niet accepteren dat ze homo of lesbienne zijn... Moet je dat jezelf en je eventuele toekomstige kinderen aandoen? Denk daar maar eens over na, als je wilt...
Ik benadruk dat ik mijn mening geef, en jij de jouwe... Ik probeer alleen stof tot nadenken te geven, ik voer hier geen persoonlijke kruistocht tegen traditioneel ingestelde hetero's of zo... De tijd dat ik mensen graag van hun standpunt af wilde brengen is al zeer lang voorbij... Ik controleer geen gedachten of meningen, ieder denkt toch wat hij of zij wil...
Klik om te vergroten...