1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Homoseksualiteit

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Xanadu, 29 nov 2005.

  1. Xanadu

    Xanadu Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dit op mijn beurt een flut opmerking. Er zijn genoeg mensen die Christelijk zijn en homo zijn. Mijn oom is nota bene dominee en hij gaat er nog het best mee om van allemaal! Dus deze opmerking vind ik echt nergens op slaan. Ik zelf ben ook gelovig. Christelijk geloof en homoseksualtiteit zijn echt wel te verenigen. Mensen die zulke opmerkingen maken hebben nog nooit de bijbel opengeslagen. Ook weer zon ongefundeerde flutopmerking.
     
  2. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    De paus himself , de gene die de eerste menselijke link is naar god volgens velen, heeft anders wel grote bezwaren tegen homo's.En als je christen bent is de paus niet zomaar een persoon.
     
  3. Xanadu

    Xanadu Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    ok maar ik ben geen katholiek :) Maar ben het wel met je eens hoor, dat de geestelijke top een verkeerde koers vaart. Maar een groot deel van de practiserende christenen hebben er geen enkel probleem mee
     
  4. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind als je gelovig bent je iedereen moet respecteren zoals die is, maar dat betekent niet dat je alles maar moet goedkeuren.
    ik keur homo's die trouwen af, en ik ben niet de enige aangezien er nog genoeg landen zijn waar homo's geeneens kunnen trouwen...

    als je rooms-katholiek bent is de paus niet zomaar een persoon;)
     
  5. Xanadu

    Xanadu Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ok, maar er zijn ook genoeg landen waar gedisrimineerd wordt, waar men het woord democratie niet kent, waar men zelfs geen Christen mag zijn. Al deze dingen vallen bij mij in hetzelfde rijtje. En ik vind dat geen goede zaak hoor... Ik vind het erg als men op basis van religie en huidskleur discrimineert en voor seksuele geaardheid vind ik dat exact hetzelfde! Hoe zou jij het vinden als jij bespot werd om jouw religie? Dat je daarom niet meer zou mogen trouwen? Dat je minderwaardig wordt benaderd? Ik heb het idee dat sommigen dat sowieso doen in dit topic omdat ze het Christendom aanvallen... Vind je dat fijn? Nee tuurlijk niet.

    Het is waar dat Nederland een van de weinige landen is waar homo's mogen trouwen... Maarrrr het wordt wel steeds meer aangenomen. Men beseft dat dat er gelijkheid moet zijn tussen de beide geaardheden. Ik meen dat Belgie het nu ook kent en in de UK kennen ze ook al het geregistreerd partnerschap. In Italië is het ook al aangenomen. En in diverse staten van de VS wordt het ook al overwogen. Blijkbaar heeft Nederland een voorbeeldfuctie.... schrik? Ik vind dat Nederland TROTS op zichzelf mag zijn! Boegbeeld van de vrijheid!
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2006
  6. Meanzo

    Meanzo A-Style

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb helemaal niks tegen homo`s, ik vind juist vaak de homo`s heel vriendelijk, heb vaak veel lol met ze. alleen de verwijfde homo`s kan ik me soms beetje aan ergeren.

    alleen is het niet moeilijk, om een lieve andere homo te vinden(als je uitgaat ofzo)?
     
  7. Xanadu

    Xanadu Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    idd, je slaat de spijker op zn kop. Ik zit daar ook erg mee. Ik ben nu bijna 19 en ik heb dus nog nooit een relatie gehad. Ik vind het ongelooflijk moeilijk om een partner te vinden. Nu ben ik ook net uit de kast hoor. Maja om een jongen te leren kennen zal ik denk ik toch echt naar een gaybar moeten. Ik moet zeggen, ik houd gewoon niet van die nichterige sfeer. Maar, het is de enige manier denk ik om een jongen te ontmoeten. En tja... als ik het op "goed geluk" op aan moet laten komen dan blijf ik me hele leven lang single denk ik... Want tja das toch wel een verschil met hetero/homo. Iemand nog tips?
     
  8. Victor

    Victor Guest

    Oproep in de krant?
    You never know...
     
  9. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    en ik schaam me op dat gebied dat ik nederlander ben, dat kan ook:)
     
  10. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ontkenningsfase?
     
  11. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zegt NL eagle*) :+
     
  12. Ruud

    Ruud Guest

    He brein, wat dacht je van Allah? Waar noem ik het Christendom? Wat een flutopmerking van je! En zo ongefundeerd!

    En feit is wel dat mensen die wat religieuzer in zijn gesteld dan goed voor ze is (nuance) vaak fel tegen homo's/lesbiennes zijn.
     
  13. wat vinden de homo's hier nou van die gordon en zijn billenmaat (sorry :p) joling, ik vind het echt twee vreselijke mannen die echt de homowereld een slechtere naam bezorgen.
     
  14. gabb

    gabb Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    In een eerder topic is dit al eens besproken. Ik sta me toe om daar even naar terug te grijpen. Ik ben enigszins op de hoogte van de bijbel. De bijbel bestaat uit subjectieve verhalen en geen citaten. Iedereen interpreteert de bijbel anders. Als je homoseksueel bent zijn er best wel wat aanknopingspunten te vinden die homoseksualiteit volgens de bijbel zouden rechtvaardigen.
    Kijk naar de hechte vriendschap tussen David en Jonathans. David zegt dat Jonathans liefde meer voor hem betekent dat de liefde van vrouwen. Dus..zeg maar hoe je het interpreteren wil.

    De bijbel gaat compleet voorbij aan de mogelijkheid van een liefde tussen twee vrouwen. Die lijkt niet te bestaan want wordt nergens benoemd! Heb ik even mazzel!?*)

    God is een door de mens gemaakt wezen, waarop de mens omwille van eigen geluk en genotverhoging zijn menselijke idealen, noden en wensen projecteert.
    Of God de mens schiep, staat te bezien. Dat de mens God schiep, staat vast.

    In alle geloven is er een verschil tussen de letterlijke tekst van de boeken en de uitleg daarvan in het dagelijkse leven. De uitleg is die er zelf aangegeven wordt .Men gelooft dat iedereen door God is geschapen, en dus niet zondig kunnen zijn, of dat de homoseksuele liefde goed is, omdat God liefde nooit veroordeelt.
    Een van de belangrijkste lessen die te lezen is, is: Hebt elkander lief, betekent dit niet dat dit voor iedereen geldt?
    De bijbel keurt homoseksuele handelingen af .
    De bijbel keurt iemand die homoseksueel is, niet af , zolang het bij homoseksuele gedachten blijft.

    Het is dus nogmaals maar net hoe je het geloof interpreteert. Een gelovige die tegen homoseksualiteit is zal deze afkeer ook zo lezen in de bijbel en alles wat erop zou wijzen dat de bijbel het goedkeurt zal anders uitgelegd worden. Een gelovige die niets tegen homoseksualiteit heeft kan in de bijbel willen lezen dat het wordt goed gekeurd.
    Of een verhaal ooit door iemand opgeschreven, het nu wel of niet goedkeurt maakt mij persoonlijk niets uit. Als de mens het zelf maar accepteert!
     
  15. Ruud

    Ruud Guest

    Ik ben aangenaam verrast dat er toch nog zulke wijsheid te vinden is op XbW, hulde! Ik word altijd een beetje moedeloos van types zoals NL Eagle. Stilletjes maar hopen dat zelfs bij hen wijsheid met een jaren zal komen en dat ze nooit de macht krijgen om hun ongefundeerde larie om te zetten in daden.
     
  16. Xanadu

    Xanadu Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat er een post na jou meteen over "De Christenen" werd gesproken. Ik had eigenlijk die post moeten quoten, sorry. Maja je hebt wel gelijk wat moslims betreft. Maja ieder mag zijn religie aanhangen. Ieder heeft z'n eigen overtuiging. Ook a-theisme is een soort religie (het geloof dat er geen God is). Ik kan uit je posts opmaken dat je tegen religie bent, maar dat vind ik een btje te ver gaan. Religie en homoseksualiteit zijn echt wel te verenigen. Maar dat neemt niet weg dat verreweg het grootste deel van de moslims homoseksualiteit afkeurt. Kijk maar:

    Een steeds groter gedeelte van de allochtonen in Rotterdam is tegen homoseksualiteit. Bij de Turkse jongeren zou maar liefst 85% een vriendschap verbreken als blijkt dat diegene homoseksueel is. Deze informatie kwam naar voren in de nieuwe Rotterdamse jeugdmonitor van de GGD.

    De Marrokaanse jongeren staan, met 84%, eveneens zeer negatief tegenover homo’s. Dit en het percentage van de Turkse jongeren, is de afgelopen drie jaar met enkele procenten gestegen. Nederlandse jongeren staan echter steeds positiever tegenover homoseksualiteit. Was drie jaar geleden nog bijna eenderde negatief over mannen- of vrouwenliefde, nu is dat nog ’slechts’ 25 procent.

    De Rotterdamse wethouder van emancipatiebeleid is geschrokken door de uitkomsten van het onderzoek en zal kijken naar mogelijke maatregelen.

    Dat vind ik toch zorgelijk...
     
  17. Ruud

    Ruud Guest

    Zorgelijk? Misschien wel, maar je 'blind staren' op getalletjes over allochten in Rotterdam (of all places ;) ) geeft denk ik op z'n beurt ook weer een erg vertekend beeld.
    En ik vraag me serieus af waar ze die 25% vandaan halen en wat ze onder 'negatief tegenover staan' verstaan. Als ze mij op straat vragen of ik het prettig vind als er recht voor mijn neus twee mannen innig zoenen zeg ik ook wel nee. Als het een man en een vrouw waren net zo, maar dat is het vermelden in het onderzoek dan weer niet waard. You get the point ;)
     
  18. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    hoopt stilletjes dat Ruud zich aan meldt bij de moppentrommel:D
     
  19. gotcha

    gotcha Monkey Business

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    hee erzijn hier mensen die even sirieus willen zijn en hiervoor een topic starten ga het dan liggen verkloten met deze onzinnige spam ...

    mijn mening: maakt niet uit wat je geaardheid is je moet iedereen gewoon accepteren zoals die is en als je dat niet kan heb je pech dan pas je je eigen maar aan..
    zelf heb ik afgelopen jaar ook enkele homo's leren kennen en het waren allemaal gezellige mensen...
    zelf ben ik : hetereo


    en ga nu niet aub liggen zeiken dat ik me als een mod gedraag want dat is helemaal niet mijn bedoeling
     
  20. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    8) Freaky!
     

Deel Deze Pagina