Mmm... NL Eagle is dus inderdaad een strenggelovige... Dat zijn de meest halsstarrige mensen die ik ken, en strikt overtuigd van hun eigen geloofsbelijdenis en het "gelijk" van hun eigen religie... Hij zegt zelfs dat hij ons "de waarheid" vertelt, als een echte Jezus... Dat is toch op zijn minst merkwaardig te noemen... Een jongeman van 16 die hier "de waarheid" komt verkondigen... Nee, dank u...
En jij (the only ego) snijdt hier inderdaad weer een tegenstrijdigheid aan die in het christelijke geloof aanwezig is... Als je alles doorredeneert, klopt er van de uitvoering van dat geloof geen ene moer... Maar ze blijven hun neus dichtknijpen en kaarsen branden...
Om de beerput dan maar helemaal open te trekken: De christenen hebben homo's altijd vervolgd en verketterd... Maar wat doen ze zelf? Kloosters volstoppen met mannen bij elkaar en vrouwen bij elkaar... En dan ook nog zeggen dat ze hun seksualiteit moeten ontkennen, het celibaat dus... Dat is de goden verzoeken... Want die monniken hebben gevochten met hun eigen lichaamsenergie, hun natuur... En als je seksualiteit onderdrukt, zonder enig inzicht, dan probeer je de menselijke machine kapot te maken... Gevolg is dat je door het celibaat psychisch instabiel wordt... Je gaat als volwassene net als jonge pubers weer meer seksueel getinte dromen krijgen, zelfs zogeheten "natte dromen", want reken maar dat je seksualiteit zich niet gemakkelijk laat ontkennen... Het is een oerkracht, die vele miljoenen jaren ouder is dan onze neo-cortex, de hersenschors waarmee wij onder andere denken... En met dat gewone denkvermogen proberen wij seksuele emoties te bedwingen... Een aap die het opneemt tegen een T-Rex, figuurlijk gesproken...
En wat denk je dat er gebeurde of gebeurt in die kloosters? Je kweekt pseudo-homoseksualiteit in je eigen geloofsbelijdenis... Want denk je nou echt dat die mannen en vrouwen zo zonder seks bij elkaar kunnen blijven wonen? Misschien zijn de slimsten nog wel degenen die als man stiekum naar het vrouwenklooster gaan en daar hun heteroseksualiteit uitleven... Of op andere wijze aan hun gerief komen... Maar net als in de gevangenis loop je dus het risico dat mensen elkaar gaan grijpen, mannen die het met mannen gaan doen, terwijl ze feitelijk hetero zijn... En dit is geen mening of zienswijze, het is gewoon echt gebeurd... Maar de kerk blijft maar roepen dat homo's slecht zijn? Waar zijn ze in hemelsnaam mee bezig?
Ik sluit de beerput maar weer af... Ik zei al eerder dat ik jarenlang gemediteerd heb, maar niet de christelijke meditatie... Dat is geen verdienste, begrijp dat goed... Ik ben niet verheven boven anderen, ik ben ook geen meester in het hogere... Ik ben gewoon precies hetzelfde als ieder ander... Maar ik heb wel geleerd hoe energieën zich in je lichaam gedragen, en wat emotionele blokkades zijn... Emotionele blokkades moeten worden opgeheven, anders leef je je hele leven in spanningen en angst... Ik zeg niet dat dit altijd via meditatie zou moeten... Er zijn ook "gewone" wegen... Het voert te ver om dit allemaal te gaan uitleggen hier... Ik zal jullie er dus niet te veel mee vermoeien... Maar waar ik naartoe wil, is dat ik benadruk dat onderdrukking van woede, angst, seks of wat dan ook gevaarlijk is... Daarmee geef ik geen vrijbrief om je dan maar in woede op een ander uit te leven... Nee... Er zijn ook andere manieren om woede te kanaliseren, één daarvan is sport... Een ander is bijvoorbeeld je woede koelen op een kussen, zodat je niemand kwaad kan doen... Klinkt kinderachtig, maar als je het goed doet, wordt het in elkaar meppen van een kussen een meditatie... Je kunt zoveel negatieve energie kwijtraken op die manier... Dat kan niemand zich zo via het denkhoofdje realiseren...
Dat was weer een staaltje geklep van mijn kant... Ik ben 44 jaar, ik durf te beweren dat ik heel wat levenservaring heb opgedaan... Ik zit niet zomaar wat na te kakelen, ik spreek zoveel mogelijk uit eigen persoonlijke ervaring, niet uit boeken... Want boeken zijn wel grappig, maar feitelijk zijn het allemaal dwaalwegen... Precies zoals hierboven al is gezegd: het stikt van de tegenstrijdigheden in boeken, vooral in religieuze geschriften... De ene profeet weet het nog beter dan de ander... Wat mij betreft mogen ze voor de gelovigen allemaal gelijk hebben, maar ik heb er niets mee van doen... De tijd van teveel nadenken is voorbij wat mij persoonlijk aangaat, ik krijg er eerder koppijn van dan dat ik er wat aan heb...
Laatst bewerkt: 22 jan 2006