1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Homoseksualiteit

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Xanadu, 29 nov 2005.

  1. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Homo's en lesbiennes zijn net zo normaal als jij en doen ook normaal net als jij óók doet .
    De natuur heeft op het vlak van sexuele geaardheid gezorgd voor een driedeling , namelijk de hetero , homo en lesbienne liefde .
    Één van die drie voorkeuren krijg je door de ontwikkeling van je genen tijdens je embryo-fase in de moederschoot mee.
    Je wordt zomaar géén homo alsof je een keuze kan maken,nee je wordt zo geboren .
     
  2. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm… Ik heb op vele voorgaande pagina’s in deze topic het een en ander uitgelegd en nader toegelicht…

    1. Homoseksualiteit wordt nog immer gezien als een zuivere seksuele daad, en dan ook ééntje die in de ogen van sommigen verwerpelijk zou zijn. Feit is dat niemand iets te maken heeft een andermans seksleven. Homo’s bemoeien zich in principe ook niet met het seksleven van hetero’s, en homo’s doen er eigenlijk nooit uitspraken over. Merkwaardig genoeg blijven veel hetero’s hameren op het feit dat seks tussen twee mannen of twee vrouwen abnormaal zou zijn. Ik blijf herhalen dat je er niets mee te maken hebt, je hoeft je er niet eens in te verdiepen. Laat staan dat je het idee hebt om homogedrag te verbieden. Als we het spiegelen: hoe zou je het als hetero vinden, als jou seksuele gedrag zou worden verboden? Denk je dat eens goed in, probeer je eens in te leven in de situatie in plaats van te roepen dat homo’s tegennatuurlijk zijn. Want dat is allemaal afwerend gepraat op een afstand. Trek het eens op je eigen situatie, dan merk je vanzelf dat als jouw persoonlijke seksuele voorkeur zou worden verboden, je er niet erg gelukkiger op zou worden…

    2. Gisteren was er een incident op het forum in deze topic met een gozer die hier vond dat homo’s dood zouden moeten. Ik ga me daar verder niet mee bemoeien, maar ik lees dat sommigen hierboven aangeven dat ze in hun dagelijkse leven wel eens wat naars hebben meegemaakt als homo of lesbienne. Ik moet zeggen dat ik nooit echt wat vervelends heb meegemaakt in mijn persoonlijke leven als homo. Hooguit wat geroezemoes achter je rug om, maar als mensen merken dat je eigenlijk een normaal burgerleven leidt, verstomt dat geroezemoes langzamerhand.

    3. Er wordt hierboven diverse malen aangegeven dat veel mensen zich min of meer storen aan verwijfd gedrag onder bepaalde homo’s. Ik moet zeggen dat ik het ook eigenlijk niks vindt. Als je mij leert kennen, dan zou je waarschijnlijk niet eens merken dat ik een homo ben. Ik ben een doodgewone kerel, die wel goed verzorgd door het leven gaat, maar zeer zeker niet opvallend of zo. Op mijn werk zeggen ze ook vaak: “als je het ons niet verteld zou hebben dat je homo bent, zouden we het niet hebben vermoed. Je gedraagt je eigenlijk zo normaal en gewoon, net als andere mannen”. Verwijfd gedrag is misschien soms aanstootgevend, maar die mensen bestaan dus gewoon. Laat ze lekker in hun waarde. Je hebt er niets mee te maken. Nogmaals: ik vind het ook niks, maar het zijn mensen van vlees en bloed. Die net zoals jij soms verdriet hebben en plezier. Er is wat dat betreft geen enkel verschil. Ze gedragen zich extravagant in het ernstigste geval, en het is soms ook lachwekkend in positief opzicht (zeker in de filmindustrie/filmwereld).

    4. Hierboven wordt ook terecht gezegd dat er een homofobie is als we het over opvoeding van kinderen hebben. Als de leraar op school homo is, worden sommige ouders toch bang dat hij zich aan hun kind zou kunnen vergrijpen. Totale onzin, maar toch gebeurt het. Homo’s zijn niet automatisch pedofiel. Dat geldt trouwens ook voor hetero’s. Sommigen zijn wel pedofiel, daar moet je dus zeer zeker op bedacht zijn. Het opgroeiende kind is kwetsbaar, dus ik begrijp best dat ouders voorzichtig zijn, maar zie alsjeblieft niet overal spoken!

    5. Het is precies zoals Svennies en vele anderen hierboven al zeggen: homo’s en lesbiennes zijn gewone mensen net als iedereen. Er is eigenlijk geen verschil. Ze vervullen hun maatschappelijke rol en betalen belasting net als iedereen. Homoseksualiteit is een vrij onschuldig verschijnsel, dat heb ik al eerder gezegd in deze topic. En nogmaals: handen af van iemand zijn of haar privé seksleven. Je hebt er geen ene malle moer mee te maken, dus bemoei je er niet mee. Maar blijkbaar zit het in de menselijke natuur om zich met alles en iedereen te bemoeien (een slechte eigenschap?), overal een uitgesproken mening over te hebben... Of die nu pijnlijk voor een ander is of niet, daar denkt men niet zozeer over na. Ik zit er niet op te wachten dat anderen (soms totale vreemden) botte uitspraken doen over mijn geaardheid (en volgens mij wil verder niemand dat, homo of hetero). Ik gedraag me ook niet bot tegenover hetero’s, nergens voor nodig. Probeer maar eens in te voelen hoe het zou zijn als jou emotionele en psychische mens-“zijn” zou worden afgekeurd door anderen. Dat ze bijvoorbeeld jouw heteroseksuele gedrag ouderwets en achterhaald achten. Dat het totaal verwerpelijk zou zijn en verboden zou moeten worden. Hoe voel je je dan?
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2006
  3. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    @Hellspawn , mooi geschreven , deze woorden gaan recht naar mijn hart .
    Weet je destijds toen ik 16 was wist ik helemaal niets over homo's en lesbiennes aangezien dit in 1972 niet bespreekbaar was.
    Ik had toen een kameraad die ik al kende uit het lager onderwijs en dit was een échte vriend met wie ik mijn jeugd doorgebracht heb .
    Toen wij later uitgingen en volop op vrouwenjacht waren hield hij zich altijd op de vlakte .
    Toch heeft het nog geduurd tot ik negentien was alvorens hij tegenover mij zei dat hij homo was , en hij zich eenzaam en verlaten voelde en toch wou dat iemand zijn ware aard kende .
    Ik heb hem toen trouwens onmiddelijk gerust gesteld dat hierdoor onze vriendschap niet in gevaar zou komen aangezien voor mij de mens zelf telt en niét zijn geaardheid.
    En destijds gingen wij met een vaste groep van 10 gasten uit en slechts 2 ervan wilden toen niet meer met hem te maken hebben , en die konden dan gelijk een ander groepje zoeken om uit te gaan aangezien de anderen hem wél accepteerden.
    Het is dank zij hem dat ik de homo en lesbiennegemeenschap heb leren kennen en daar ben ik hem nog altijd dankbaar voor.

    edit : wij zijn allen gelijk , mannen , vrouwen ... enfin het maakt niet uit hoe wij ieder voor zich met de begrippen liefde en sexualiteit omgaan aangezien niemand het recht heeft om zijn voorkeur als norm te stellen boven de anderen.
    Het gaat erom dat eenieder het recht heeft om zijn deel van geluk ,liefde en sexuele beleving ervan op zijn manier te ervaren gewoon omdat ieder voor zich het recht heeft op totaal gelukkig zijn,ongeacht wat anderen er van denken .
    Respect , daar draait alles om , als je met het nodige respect wilt behandeld worden , tja dan dien je zelf ook het nodige respect te betonen aan eenieder die het verdiend ongeacht hun afkomst , huidskleur of sexuele voorkeur.
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2006
  4. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zal me hier niet meer met de dingen bemoeien, maar weet wel:eek:oit zul je de gevolgen van je daden merken en zul je de straf krijgen die je verdiend, al is die straf niet door mij te bepalen, homo zijn is oke, maar de daden die daar uit kunnen voortkomen, zul je hoe dan ook voor gestraft worden.
     
  5. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    En wie bepaald dat? Wie bepaald de straf? _0/
     
  6. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    wat zijn die verschrikkelijke daden dan?
    welke daden kunnen uit homo zijn voortkomen?
    wie zal de homo's dan straffen?

    ik vraag het mij af wat het antwoord daarop is. verder heb ik nog een klein vraagje: NL Eagle, ben jij gelovig?
    dit vooral omdat zulke uitspraken vaak gefundeerd zijn in een geloofsovertuiging.

    LET OP: ik zeg niet dat het goed of slecht is, ik zeg niet dat het altijd gebeurt, ik zeg niet dat het moet ofzo en ik zeg ook niet dat je verplicht bent tot antwoorden. ik kan alleen maar nieuwsgierig zijn.
     
  7. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Dat vraag ik me dus ook af :)
    Weet in ieder geval wel dat het niet aan (gelovige) mensen is om te oordelen, daar is immers God en de dag des oordeels voor. So much about "Gij zult niet..."
     
  8. Forgottensoul

    Forgottensoul The One

    Berichten:
    1.408
    Leuk Bevonden:
    0
    wij kenden een man die homo was en had relatie problemen en hij deed onze tuin en toen heeft hij zelfmoord gepleegt mijn moeder had hem in zijn huis dood gevonden....
     
  9. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Je mag denken wat je wilt, dat heb ik al vaker gezegd... Maar dat je denkt dat ik als homo "gestraft" zal worden betekent dat je blijkbaar in een hogere macht gelooft die je een bijzondere of goddelijke kracht toekent... Ik ga daar uiteraard niet echt een zwaar oordeel over vellen... Ik zal er wel effe mijn mening over geven...

    Feit is echter dat ik meer dan 8 jaar alle religies uitentreure heb bestudeerd... Nee ik ben geen theoloog, zeer zeker niet... Ik ben er achter gekomen dat DE MENSEN zelf elkaar vreselijke dingen aandoen... In naam van hun zelfverzonnen goden... En die hogere macht... Ach, ik denk dat het Heelal wel een bepaalde waarde heeft, maar ik geloof dus absoluut niet dat er een god is die ergens bijhoudt wat ik allemaal uitspook in mijn leven... Ik vind dat een vrij simplistische en zelfs wrede benadering, maar goed...

    Het Boeddhisme komt nog het meest in de richting van hoe ik mijn leven benader en dan met de specifieke richting Zen... Ik wil er niet zweverig over doen, ik volg mijn eigen weg... Zen geeft aan dat je alle godsdiensten het beste maar kunt vergeten, omdat het feitelijk menselijke interpretaties zijn van hogere machten waarvan je het bestaan niet eens kent, laat staan kan vermoeden... Nee... Je moet zelf je verantwoordelijkheid dragen, en je eigen pad vinden... De weg ligt VLAK voor je neus, vergeet al die theorieën maar... Niets meer dan dorre letters, literatuur desnoods... Ik steek er de fik in, omdat ik er niets mee te maken wil hebben... Ik heb jarenlang gedacht en gedacht, gefilosofeerd en gemediteerd... Er is niets, geloof me... Tenminste: er is niets dat mij graag wil straffen... Er is eerder iets wat mij en alle andere mensen wil belonen en dat is het zuivere Bestaan... Als er al zoiets bestaat als een god, dan is het hele bestaan goddelijk, elke bloem, elk mens en elke vogel enzovoort... Er is geen uitzondering... Maar dat kan het menselijke denken niet bevatten, want die kan niet begrijpen dat zelfs de dood in het goddelijke bestaat... Maar goed, ik merk dat ik weer aan het filosoferen raak... Geloof maar wat je wilt geloven, ik weet wie ik ben en ik weet wat het leven van mij verwacht...

    Anecdote: er kwam een priester bij een oosterse meester en wilde met hem debatteren... "God schiep de wereld", zei de priester, om meteen maar even indruk te maken op de meester... De oude man keek op en zag het ernstige gezicht van de priester... De oosterling vroeg: "Wie schiep de duivel?" De priester stond met een mond vol tanden... Want hoe kan dualisme leiden tot éénheid...

    Als je door blijft redeneren, kom je nergens op uit, want als god het allerhoogste is, kan het niet anders dan dat hij de duivel heeft geschapen... Je kan dit niet met je denken beredeneren... Op een dergelijke manier zetten wij ons vast met ons denken, dualisme heeft alleen maar splitsingen aangebracht in het menselijke denken... Vandaar dat er zoveel tweestrijd is... En dat er blijkbaar mensen zijn die graag anderen veroordelen... We zullen zien... Ik vind het vrij aanmatigend dat iemand zegt dat ik op den duur wel voor mijn daden of homozijn gestraft zal worden... Wie ben je dan wel? Ben jij soms die hogere macht? Die "godheid"? Nee... Je bent net zo onwetend als iedereen...
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2006
  10. Ruud

    Ruud Guest

    Vragen jullie je dat serieus nog af? Dat straalt er toch meteen af: absoluut geen fatsoenlijk argument hebben, wél een uitgesproken/extreme mening hebben en zich vastbijten in hun mening als een pitbull met kaakkramp: dat moet wel een streng gelovige zijn.

    Om het maar even ongenuanceerd uit te spuien na een dag egoistische klanten te hebben geholpen.
     
  11. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ik weet dat je gelijk hebt, maar ik wil het van hemzelf horen :)
    Degene die zonder zonde is werpe de eerste steen, in dit geval gooit NL Eagle heel veel stenen dus ben benieuwd hoé gelovig hij is
     
  12. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    leuk dat jullie ook nog wat willen weten in plaats van meteen te schelden al doen sommigen dat wel een beetje:)

    jullie snappen niet helemaal wat ik bedoel denk ik.
    homo's zijn mensen, een gelijke als hetero of wat dan ook, maar dat heb ik al vaker gezegd dacht ik...
    verder bedoel ik met mijn uitspraak: het is niet erg om homo te zijn, maar de daden die daar uit voort komen zijn het wel.
    en dan heb ik het niet over kussen ofzo, maar je weet best wat ik bedoel;)
    verder zeg ik dat wie toch doet waar ik het over heb, ongetwijfeld gestraft zullen worden nu of later.
    ik twijfel niet aan het betstaan van een hogere macht en ben dus gelovig ja (in mijn geloof het die hogere macht ''God'').
    wat ik doe is puur zeggen wat ik als gelovige hoor te zeggen, als je iets anders denkt dan het boek waarin ik geloof vind ben je niet echt gelovig denk ik, maar dat is weer een ander verhaal;)
    je uitspraak komt van stenen gooien bij een steniging, iemand dus straffen voor een daad die die heeft gepleegd.
    nu zeg ik in mn vorige post nadrukkelijk, dat het niet aan mij te bepalen is wat de straf zal zijn.
    wat ik eigenlijk met mn uitspraak gedaan heb, is zeggen dat de daden die jullie (homo's) kunnen doen, verkeerd zijn en gestraft worden.
    eigenlijk waarschuw ik jullie alleen dus:)
    wie nog meer willen weten zegt het maar, anders zal ik jullie niet lastig meer vallen, ik heb gezegd wat ik hoor te zeggen van wat ik weet.
    Dit zegt mn geloof en ik dus ook:

    -homo zijn is niet erg
    -een bepaalde daad als homo is erg en zal wanneer er geen spijt is ongetwijfeld gestraft worden.

    ik hoop dat jullie het zullen snappen en dat diegene die het toch doen, er later spijt van krijgen zodat ze niet of minder gestraft zullen worden:)
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2006
  13. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmm, je stelt je zelf zogenaamd niet in de plaats van je god, maar je dreigt wel met straf... Je lijkt wel een priester, die is ook de buikspreker van zijn god... Maar die goden bestaan helemaal niet, dat zijn alleen maar projecties van je eigen wensen, verlangens, voorkeuren en angsten... Maar we praten langs elkaar heen, geloof jij nou maar lekker in die god van je...

    En niemand wordt gestraft, misschien degenen die het durven om anderen te veroordelen... Volgens jou eigen geloofsovertuiging blijkbaar... En WIE veroordeelt er hier? JIJ, NL Eagle... Je kunt wel net doen alsof jij er buiten staat, maar JIJ zegt hier dat wij veroordeeld zullen worden, dus probeer niet je verantwoordelijkheid op die god van je af te schuiven... Het zou leuk zijn als je je eigen menselijke verantwoordelijkheid zou nemen...
     
  14. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik jou goed begrijp zie jij homo's als normale personen, maar (homosexuele) anale sex als een doodszonde die ooit bestraft zal worden.

    Oke, mag je vinden.Maar vind je dan anale sex in het algemeen een zonde?Of alleen als het homo's betreft?
     
  15. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Je begrijpt de uitspraak niet. Mensen zijn erg geneigd andere mensen te veroordelen, terwijl ze hun eigen daden niet zien. Dat is wat jij nu doet. Je veroordeelt, ook al zeg je van niet.
     
  16. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    ALs je het dan hebt over geloof : al die priesters die zich uitleven op het jongetjes koor....Geloof bestaat uit pure hypocritie en is basis van veel haat en nijd en intollerantie binnen de sameleving. God is gecreert naar het evenbeeld van de mens (jezelf) dus in het geval van een homosexueel iemand zou ie dan ook homo zijn, of geld dat dan weer niet ?......

    "when somebody dies the doctors failed when he survives its a miracle and godswork"
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2006
  17. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ik begrijp de uitspraak niet? hmm, ik denk het wel hoor, wat ik doe is absoluut niet bedoeld als oordelen zoals al vaker gezegd, maar als het volgens jou een oordeel is mag je het vinden:)

    tussen hetero's en homo's is geen onderscheid (heb ik nu al te vaak gezegd), dus ja.
    alleen het komt bij homo's vaker voor en je begrijpt wel waarom.

    meerdere ken ik niet, ik ken slechts 1 Almachtige God.
    ik heb jullie nu de waarheid verteld, mij zie je hier niet meer, ik hoop dat je ooit tot inzicht komt en begrijpt dat mijn bedoelingen niet zijn om je te veroordelen, maar slechts om te voorkomen dat je geoordeeld wordt door iemand waarbij ik niks voorstel.

    ik zeg je: die zullen nog strenger geoordeeld worden dan jullie, want zij hadden het inzicht.
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2006
  18. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zelf voor de gek houden is ook een kunst. Deze mensen krijgen gewoon een nieuwe post in verwegistan....
     
  19. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmm... NL Eagle is dus inderdaad een strenggelovige... Dat zijn de meest halsstarrige mensen die ik ken, en strikt overtuigd van hun eigen geloofsbelijdenis en het "gelijk" van hun eigen religie... Hij zegt zelfs dat hij ons "de waarheid" vertelt, als een echte Jezus... Dat is toch op zijn minst merkwaardig te noemen... Een jongeman van 16 die hier "de waarheid" komt verkondigen... Nee, dank u...

    En jij (the only ego) snijdt hier inderdaad weer een tegenstrijdigheid aan die in het christelijke geloof aanwezig is... Als je alles doorredeneert, klopt er van de uitvoering van dat geloof geen ene moer... Maar ze blijven hun neus dichtknijpen en kaarsen branden... :D

    Om de beerput dan maar helemaal open te trekken: De christenen hebben homo's altijd vervolgd en verketterd... Maar wat doen ze zelf? Kloosters volstoppen met mannen bij elkaar en vrouwen bij elkaar... En dan ook nog zeggen dat ze hun seksualiteit moeten ontkennen, het celibaat dus... Dat is de goden verzoeken... Want die monniken hebben gevochten met hun eigen lichaamsenergie, hun natuur... En als je seksualiteit onderdrukt, zonder enig inzicht, dan probeer je de menselijke machine kapot te maken... Gevolg is dat je door het celibaat psychisch instabiel wordt... Je gaat als volwassene net als jonge pubers weer meer seksueel getinte dromen krijgen, zelfs zogeheten "natte dromen", want reken maar dat je seksualiteit zich niet gemakkelijk laat ontkennen... Het is een oerkracht, die vele miljoenen jaren ouder is dan onze neo-cortex, de hersenschors waarmee wij onder andere denken... En met dat gewone denkvermogen proberen wij seksuele emoties te bedwingen... Een aap die het opneemt tegen een T-Rex, figuurlijk gesproken... ;)

    En wat denk je dat er gebeurde of gebeurt in die kloosters? Je kweekt pseudo-homoseksualiteit in je eigen geloofsbelijdenis... Want denk je nou echt dat die mannen en vrouwen zo zonder seks bij elkaar kunnen blijven wonen? Misschien zijn de slimsten nog wel degenen die als man stiekum naar het vrouwenklooster gaan en daar hun heteroseksualiteit uitleven... Of op andere wijze aan hun gerief komen... Maar net als in de gevangenis loop je dus het risico dat mensen elkaar gaan grijpen, mannen die het met mannen gaan doen, terwijl ze feitelijk hetero zijn... En dit is geen mening of zienswijze, het is gewoon echt gebeurd... Maar de kerk blijft maar roepen dat homo's slecht zijn? Waar zijn ze in hemelsnaam mee bezig?

    Ik sluit de beerput maar weer af... O-) Ik zei al eerder dat ik jarenlang gemediteerd heb, maar niet de christelijke meditatie... Dat is geen verdienste, begrijp dat goed... Ik ben niet verheven boven anderen, ik ben ook geen meester in het hogere... Ik ben gewoon precies hetzelfde als ieder ander... Maar ik heb wel geleerd hoe energieën zich in je lichaam gedragen, en wat emotionele blokkades zijn... Emotionele blokkades moeten worden opgeheven, anders leef je je hele leven in spanningen en angst... Ik zeg niet dat dit altijd via meditatie zou moeten... Er zijn ook "gewone" wegen... Het voert te ver om dit allemaal te gaan uitleggen hier... Ik zal jullie er dus niet te veel mee vermoeien... Maar waar ik naartoe wil, is dat ik benadruk dat onderdrukking van woede, angst, seks of wat dan ook gevaarlijk is... Daarmee geef ik geen vrijbrief om je dan maar in woede op een ander uit te leven... Nee... Er zijn ook andere manieren om woede te kanaliseren, één daarvan is sport... Een ander is bijvoorbeeld je woede koelen op een kussen, zodat je niemand kwaad kan doen... Klinkt kinderachtig, maar als je het goed doet, wordt het in elkaar meppen van een kussen een meditatie... Je kunt zoveel negatieve energie kwijtraken op die manier... Dat kan niemand zich zo via het denkhoofdje realiseren...

    Dat was weer een staaltje geklep van mijn kant... Ik ben 44 jaar, ik durf te beweren dat ik heel wat levenservaring heb opgedaan... Ik zit niet zomaar wat na te kakelen, ik spreek zoveel mogelijk uit eigen persoonlijke ervaring, niet uit boeken... Want boeken zijn wel grappig, maar feitelijk zijn het allemaal dwaalwegen... Precies zoals hierboven al is gezegd: het stikt van de tegenstrijdigheden in boeken, vooral in religieuze geschriften... De ene profeet weet het nog beter dan de ander... Wat mij betreft mogen ze voor de gelovigen allemaal gelijk hebben, maar ik heb er niets mee van doen... De tijd van teveel nadenken is voorbij wat mij persoonlijk aangaat, ik krijg er eerder koppijn van dan dat ik er wat aan heb... :+
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2006
  20. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    @ hellspawn : Kan me der wel in vinden. Maar ter verduidelijking. Ik heb niks tegen geloof. Geloof wat je wil geloven (geloof is er mijn inziens om een bepaald houvast te bieden, Het is in eerste instantie ook ontstaan om het "onverklaarbare" te verklaren...) Maar kom niet aanzetten dat iemand de inzichten ontbreekt omdat ze geen geloof aanhangen. Inzichten ontsaan en bestaan niet binnen een geloof maar komen voort uit levens ervaring. De bijbel (die toch de lijdraad van het christelijk geloof is) staat vol met bewijsbare tegenstrijdigheden (geld voor elk geloofsboek imo aangezien ze allemaal op het zelfde neerkomen). Zowel in het boek zelf als in de uitvoering hiervan. En minderheden als bijvoorbeeld homo`s worden hier al snel de dupe van. Het is makkelijk iets wat niet te verklaren valt (wat ook niet hoeft) te veroordelen op basis van geloof. Imo een makkelijke manier voor het vormen van een al dan niet negatieve mening. Maargoed dit was een discussie over homosexualiteit en niet over het geloof :9
     

Deel Deze Pagina