1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Homoseksualiteit

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Xanadu, 29 nov 2005.

  1. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Nee, deze topic zou in principe niet moeten gaan over de christelijke religie of welk geloof dan ook... Maar als veroordelingen worden geplaatst, die homo's kwaad kunnen berokkenen, dan ben ik één van de eersten om dergelijke zaken te ontkrachten...

    Misschien heb ik in het verleden inderdaad teveel gefilosofeerd over het leven en de zin er van... Ik heb als jongeling ook behoorlijk vastgezeten in mijn eigen emoties, omdat ik het maar niet kon begrijpen dat de wereld zo onverschillig en zelfs wreed kan zijn tegen mensen die andersgeaard zijn... Gelukkig heb ik daar al jaren en jaren geen last meer van, maar ik laat me niks in de schoenen schuiven... Ik wil wel graag in dialoog blijven met iedereen, op mijn werk zit een vrouw die ook vrij streng-christelijk is, maar die veroordeelt wonderwel niemand... Ze accepteert ook mij zoals ik ben als homo, dat is toch wel opmerkelijk... Ik kan goed met haar praten, en ik respecteer haar geloof... Ook al geloof ik er zelf niet in... Maar dat is het verschil met mensen als NL Eagle, bijvoorbeeld... Die komt hier de Jezus uithangen en straffen uitdelen... Een jongeling van 16 jaar met 3x minder levenservaring als ik... Niet dat ik dan zo goed en geweldig ben, maar het lijkt me logisch dat ik geen vooroordelen ten opzichte van mijn andersgeaardheid pik... Onder geen enkele voorwaarde laat ik me het aanleunen dat ik "veroordeeld" zal worden... En dat bepaalt hij effe in een paar zinnen?

    Vandaar dat ik mijn zienswijze over het geloof er bij heb gezet... Als je deze topic verder terugleest, zie je nog wel meer posts waarin religie wordt aangestipt in vergelijking met homoseksualiteit... Blijkbaar is godsdienst één van de zaken die het meest in botsing komt met het homo-zijn... Het is wat mij betreft ook het meest misbruikte middel om homo's mee proberen te slaan, dat er een hogere macht bestaat die homo's uiteindelijk toch wel zal straffen en treffen... Lekker gemakkelijk gezegd! Een mens die eventjes bepaalt wat zijn god met ons zal gaan doen... Beetje erg arrogant, zo lijkt me... :{
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2006
  2. gabb

    gabb Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    @ eagle hoop toch dat je nog even terugkomt! heb nl even een vraagje aan je!

    Ik ga hier niet weer helemaal diep op de bijbel in want daar worden we het wellicht toch nooit over eens. Jij leest de bijbel vanuit je eigen referentiekader en die is nu eenmaal anders. Maar goed:

    God zegt dat elk mens zondig is! Dus als jij eerlijk bent zul je ook geheel volgens de wetten van de bijbel moeten leven en het moeilijke daar aan is dat dit in deze tijd bijna onmogelijk is. Ik hoop dat jij jezelf in de spiegel durft te zien en dan ervan overtuigd bent dat jij de wetten van de bijbel naleeft.

    Maar even mijn vraag: Jij als kenner van het woord van god ;) ! Ik ben lesbisch! en nu?????? Hierover staat niets beschreven in die bijbel. Bestaat die liefde daarom ook niet bij jou of misschien zelf een alinea bij verzonnen om zo ook tot het oordeel te komen dat ook de lesbische mensen een zonde begaan. God zegt hierover nl. helemaal NIETS! :D
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2006
  3. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    @ hellspawn i know. Tis ook verder geen veroordeling maar meer een lichte hint voor meer ontopic. Homosexualiteit en geloof lijken idd met mekaar verbonden te zijn (ironisch ?). Maar ik ben wel van mening dat de discussie geloof vs homosexualiteit er 1 is die toch nooit een "winaar" zal kennen. Waarom dan een topic waar een goeie discussie loopt laten verpesten door een zinloze en waarschijnlijk eeuwig voortdurende discussie over wat het geloof hier van van vindt. Dat boeit imo niet zo heel veel zolang je gelukkig bent toch ?. Veroordelende en wijzende vingers zal je denk ik altijd blijven houden (daarvoor hoef je niet perse homo te zijn natuurlijk). En ach ieder leeft z`n leven zoals hij dat goed acht. Wie ben ik (en een god die imo niet bestaat) daar over te oordelen ?.

    Dit staat trouwens los van het feit dat ik vind dat binnen het geloof veen contrasten en ook nog is heel veel hypocritie leeft. Ik zal ook de eerste zijn die dat aangeeft ;)
     
  4. gabb

    gabb Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Hellspawn: je hebt helemaal gelijk maar een discussie over homoseksualiteit en geloof is niet te voeren. Ook al begeef ik mij er zelf weer in O-) . Het is en blijft een onbegonnen zaak.
    Iedereen zal het geloof zo uitleggen zoals het het best bij zijn of haar eigen levenswijze past. God zegt: heb elkander lief! Alleen al deze zin is op veel verschillende manieren uit te leggen.
    Leeftijd zegt ook niet altijd alles. Toen ik 16 was, dacht ik anders als eagle maar wellicht ook doordat ik ZELF nadacht over het leven. Wellicht kan eagle zich nu enkel laten leiden door het woord van god zoals het hem in zijn opvoeding is bijgebracht. Dit kan altijd zo blijven, wil niet zeggen dat als hij 45is er anders over zal denken.
    Ik wordt ook niet graag veroordeeld maar ik weet ook dat veroordeling voortkomt uit een beperkt gezichtsveld. Men weet misschien niet beter en kan bang zijn om de wereld te zien zoals hij is. En zo zal het altijd blijven. Dit gebeurt nu maar gebeurde ook 20 jaar geleden en zal over 20 jaar nog zo zijn.
    Ik prijs mijzelf altijd gelukkig dat ik de mogelijkheid heb om dicht bij mezelf te komen, om met de diepste gevoelens te hebben gestrijd. Hierdoor weet ik wel wie ik ben en weet ik de dingen in perspectief te plaatsen.
    Maar nogmaals ik sluit me aan bij jou ideeen. Ik ben 29 en soms verbaasd hoe mensen op mijn leeftijd over zaken nadenken. ;)
     
  5. Xanadu

    Xanadu Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar haal jij het gore lef vandaan om zo over mij te oordelen? Ben jij God? Wie denk jij wel niet dat jij bent? Ik zal vanavond diezelfde God (waarin ook ik geloof) bidden en hem smeken om jou later een homoseksuele zoon te geven. Of anders dat een naaste van jou homoseksueel is/wordt.

    Ik ben homo... ja. Het is echt niet zo dat ik op een mooie lentedag besloot om homo te worden. Écht ik zou willen dat ik hetero was, maar ik kan het niet. Net zo min als ik van jou kan vragen om homo te worden. Ik kan niet kiezen op wie ik val. Liefde is geen rationeel iets... het is gevoel, het zit van binnen. Ik heb dit van God gekregen. Ik mag dan wel geen kinderen krijgen (waar ik het zelf ook moeilijk mee heb). Maar blijkbaar heeft God het zo gewild.

    Christendom is de godsdienst van de liefde, tolerantie en vrede. Maar als ik jou zo hoor is daar weinig van te merken. Soms he, maakt dit soort gedachten die jij hebt, mijn geloof in God wankelen. Er klopt iets niet... God zou me geschapen hebben. Maar zou ik na mijn leven veroordeeld worden door diezelfde God omdat ik niet goed ben zoals ie me geschapen heeft... Maakt God fouten? Is God niet perfect? Hoe kan ik geloven in een God die mij veracht? God veroordeelt mij niet om mijn homosekualteit! Het zijn de mensen die dat doen! Niet God! Ik heb juist gebeden om steun. Die heb ik gekregen... Hij heeft me kracht gegeven om door te gaan met leven en mij niet te laten indoctrineren door mensen die zeggen dat ze het woord van God verkondigen. Welk woord? Staat er in de Bijbel dat homo's minderwaardig zijn? Ik schaam mij soms diep dat ik christen ben, maar ik moet maar denken dat niet iedereen zo is als jij en je geestverwanten.

    Wat voor zonde bega ik NL_EAGLE? Zeg me het eens recht in me gezicht als ik voor je sta. Dat ik iemand lief heb? Dat ik van iemand houd? Wat is er verkeerd aan als mensen van elkaar houden? Want dát doe ik! Dat jij homoseksualteit meteen met kontenneuken (ja sorry ik noem het beestje liever bij de naam) indentificeert zegt meer over jouw visie van liefde dan die van mij. Bij mij is liefde "houden van" en dit zegt dan ook meer over je eigen bekrompen iedeeën over liefde. Vind jij liefde zondig? Christendom is de religie van de liefde, tolerantie en vrede. Waar is die liefde voor de medemens bij jou? Staat er niet ergens in de bijbel "heb je naaste lief"... En daarbij vriend... "wie zonder zonde is werpe de eerste steen"... het werd eerder genoemd, staat dat er ook niet? Deze woorden waren de eerste die mijn oom (is dominee) tegen mij zei toen ik hem vertelde dat ik homo was. En hij verdient in mijn ogen en ik denk in vrijwel ieders ogen meer respect dan jij. In mijn ogen leeft hij de Bijbel beter na dan jij. Christendom draait om verdraagzaamheid en liefde voor de medemens.

    De Bijbel kan op honderden manieren geinterpreteerd worden. Er komt een stuk in voor over Sodom en Gomorra. God zou deze steden hebben vernietigd vanwege het bedrijven van homosekualiteit. Maar dat staat er NERGENS! Mensen hebben dat zo later uitgelegd... Ik heb me er in verdiept en er schijnen stukken in te staan die spreken over dat man + man zondig zou zijn.
    Ook deze stukken laten aan duidelijkheid veel te wensen over. Men heeft dit onderzocht en het schijnt dat het verkeerd vertaald is vanuit het Hebreeuws.
    Het schijnt dat men het ook heel anders kon interpreteren. Ik weet er het fijne niet meer van. Maar ik zal zo meer opzoeken op internet.

    Ik ben een Christen en ik ben daar trots op. God heeft ook mij geschapen en heeft daar een doel voor gehad. Als je dat als mens namens God gaat veroordelen ga je in weze tegen God zelf in. Ik ben gelovig. Ik ben zelfs in Jerusalem geweest, ik heb de via dolarosa gelopen. Ik ben op de plek geweest waar Jezus gekruisigd is. Ik ben op de plek geweest waar Jezus geboren is. Ik heb de plek zelfs aan mogen raken. Ik ben in het Vaticaan geweest en ik heb de Paus op 2 meter afstand mogen zien. Mij hoef je niet te vragen óf er een God is. Die is er. Daarvoor heb ik teveel meegemaakt in me leven om daaraan te twijfelen. Ik ben trots op God en op mijn geloof. Maar ik ben niet trots op degenen die namens God anderen denken te kunnen veroordelen. Veroordelen vanwege hun liefde.... En dan kun je wel heel hypocriet zeggen: "ja maar ik veroordeel homo's niet, dat doet God! ik waarschuw alleen". Maar jongen, dan zeg je toch exact hetzelfde! Jij interpreteert het zo, en jij zegt dat God mij die straf geeft. Dan is het nog maar een kleine stap verder voor deze "Christenen" om dan maar uit voorzorg "namens God" te straffen....

    zoals zij:

    [​IMG]

    Sodomieten executie voor de poorten van Zürich

    en zij:

    [​IMG]

    anti-homo demonstratie in VS

    en zij:

    [​IMG]

    idem

    Maar ik ben ook in Auschwitz geweest en gezien wat mensen die zo'n ongefundeerde haat tegen homoseksualiteit hebben kunnen veroorzaken als hun ideeën een voedingsbodem krijgen:

    [​IMG]

    a pink triangle prisoner
    Erwin Schimitzek, Clerk
    Born Feb 16th, 1918 in Breslau (Wroclaw)
    Interned in Auschwitz on Aug 28th, 1941
    Died on Feb 28th, 1942, aged 23 years

    Ik heb niks om voor te vrezen voor "de dag des oordeels". Ik heb tot nu toe een goed leven geleid. Nooit van me leven heb ik iemand diep beledigd of gepest. En ik ben ook niet van plan om dat te gaan doen. Ik probeer me naar de maatstaven van een goed leven te richten. Ik vrees er niet voor. Ík heb nergens voor te vrezen.... Voor anderen weet ik dat nog niet zo zeker....
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2006
  6. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    @Hellspawn , het lijkt mij beter te stellen dat NL Eagle eerder een gevangene van zijn geloof is geworden die gehersenspoeld als hij is ,dat hij denkt dat hij dank zij zijn geloof en het verketteren van anderen die zijn zienswijze niet aanhangen in de hemel gaat geraken.
    Hij gaat in mijn ogen aan enkele cruciale punten voorbij en dat is homofilie is voor hem not done , en dit terwijl hij vergeet dat de natuur gezorgd heeft door middel van variatie in de genenontwikkeling dat we de driedeling homo, hetero en lesbienne qua sexuele beleving krijgen.
    En deze natuur is zogezegd door zijn eigen god himself begeleid met alle toeters en bellen zelf geschapen.
    Verder gaat hij voorbij aan het feit dat de kerk al eeuwenlang mensen vervolgd en ter dood veroordeeld hebben omdat zij niet in de kerkelijke god willen geloven , of gewoon om het feit dat ze anders zijn.
    Eeuwen lang hebben de opeenvolgende pausen , politieke spelletjes gespeeld met de toenmalige koningen en keizers en dit ging niet om de dolende christenzieltjes maar wél om het feit , wie is op dit moment de machtigste man die het hier voor het zeggen heeft ik als paus of die koningen of keizers die mij willen weerstaan.
    Het volgende punt is dat al eeuwen lang de vrouwen die toch de dragers zijn van elk menselijk wezen en zo het leven op aarde bestendigen en zo die starre kerkgemeenschap telkens voorzien van nieuwe volgelingen ondanks alles door diezelfde kerk als tweederangsburgers behandeld worden .
    En dan komt er nog bij dat de huidige top in vaticaanstad een lekker leven leidt in alle luxe en weelde die je maar kan bedenken en dit terwijl er in afrika ingevolge de explosie van het aidsvirus miljoenen mensen besmet zijn geraakt en dit omdat zij als gelovige onderdanen het verbod op het gebruik van condooms die de paus uitgevaardigd heeft hebben gerespecteerd met alle gevolgen vandien .
    En Hellspawn , weet je nog toenertijd er in israel de beroemde dode-zee rollen gevonden werden .
    Het grappige is hiervan is dat het openbaar maken hiervan door de kerk die ze in bezit heeft wordt tegengewerkt en dit omdat zoals de geruchten die er over de wereld rondgaan allemaal bevestigen dat hierdoor het hele christelijke geloof op losse schroeven komt te staan.
    En the only ego heeft helemaal gelijk , weet je , destijds is hier een vriendin van mij door een stelletje dronken kerels verkracht en het enige wat de vertegenwoordiger van god deed , de pastoor dus was het zaakje toedekken zonder de tussenkomst van de toenmalige rijkswacht waarbij die kerels vele tienduizenden franken aan de ouders betaalden als zwijggeld en dit tot de grote woede van mijn vader die destijds op dit drama uitkwam en die hemel en aarde bewogen heeft om die kerels voor het gerecht te brengen , maar daar helaas niet in slaagde omdat het woord van mijnheer pastoor, en de burgemeester en toenmalige gemeentepolitiebeambte die van niets wist toen nog altijd waardevoller was dan het woord van mijn vader.
     
  7. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Een gevangene van zijn eigen geloof... Misschien is dat nog wel de beste omschrijving ja, Svennies... Wellicht ben ik soms wat teveel aan het doordrammen... Excuus...

    Dat verhaal van je vriendin die door dronken kerels is verkracht en dat de plaatselijke geestelijke dat heeft willen verdoezelen is wel heel erg! :confused:

    Het Vaticaan leeft in goud en weelde ja, terwijl ze voorbehoedsmiddelen in Afrika en ook in de rest van de wereld verbieden... Met het risico dat AIDS zich nog verder kan verspreiden... Ongelofelijk maar waar... Ook "gevangenen" van hun geloof...

    Die Dode Zee rollen heb ik deels gelezen ja (die zijn ooit gevonden Bij Qumran te Israël)... Daarnaast heb je aanverwante Nag Hammadi-geschriften... Dat zijn feitelijk een aantal niet-officieel erkende boeken van het Nieuwe Testament. De kerk wil er eigenlijk niks mee te maken hebben... De geschriften lagen eeuwenlang verborgen in Nag Hammadi in Midden-Egypte en zijn in december 1945 gevonden door een boer. Ze zijn achtergelaten door monikken die verketterd en vervolgd werden door de kerk. Onder andere het Evangelie van Thomas zit er in... Daarin staan inderdaad uitspraken van Jezus die het traditionele Christelijke bolwerk soms op de grondvesten doet schudden...

    Ik zal er ter illustratie een paar citeren:

    "Jezus zei tot hen:
    als je vast zul je een zonde begaan tegenover jezelf;
    als je bidt zul je veroordeeld worden
    en als je aalmoezen geeft zul je je geest kwaad doen.

    En als je naar een ander land gaat
    en ronddwaalt door zijn landstreken,
    en men ontvangt je,
    eet dan wat ze je voorzetten
    en genees de zieken onder hen,

    want wat je mond in gaat zal je niet bezoedelen,
    maar wat je mond uitgaat
    dat is het wat je bezoedelen zal."


    (Citaat uit: J. Slavenburg en W.G. Glaudemans: "Nag Hammadi geschriften I", blz. 138, Deventer, 1994).

    Ik ga geen bijbelstudie beginnen, anders moeten we maar een aparte topic over religie openen... Wat ik zie in deze woorden, is dat je allerlei rituelen kan verrichten in het kader van een geloofsbelijdenis, precies zoals je wordt voorgeschreven: vasten, bidden, aalmoezen geven. Maar als dat slechts een simpele uiterlijke kopie (zonder inzicht) is van wat je religie van je wil, vanuit de boekjes e.d. heeft het feitelijk weinig waarde... Want mensen bidden vanuit de verkeerde redenen, ze vasten vanuit de verkeerde instelling e.d. Het gaat er niet om wat je DOET (rituelen), maar wat je BENT. Het is opmerkelijk dat Jezus hier precies het tegenovergestelde zegt als wat de kerk wil van de gelovigen...

    en:

    "Jezus zei:
    Als zij die je leiden tot je zeggen:
    'Zie, het koninkrijk is in de hemel,'
    dan zullen de vogelen des hemels je voorgaan.

    Als ze tot je zeggen:
    'Het is in de zee,'
    dan zullen de vissen je voorgaan.

    Maar het koninkrijk is binnen je
    en het is buiten je.

    Als je jezelf kent, zul je gekend worden
    en zul je weten dat je de zonen bent van de levende vader.

    Maar als je jezelf niet kent, dan leef je in armoede
    en ben je armoede."


    (Citaat uit: J. Slavenburg en W.G. Glaudemans: "Nag Hammadi geschriften I, blz. 135, Deventer, 1994).

    Hier staat letterlijk wat ook diverse Oosterse religies aangeven: als er al iets goddelijks is, dan is ALLES om je heen en zelfs IN je god. Maar mensen zien het niet... Zelfkennis is feitelijk alles, want als je je eigen fouten en gebreken niet kent en niet weet dat iedereen in eerste aanleg feitelijk geen haar beter is in het leven dan een ander... (vul zelf maar in)...

    Maar het gangbare traditionele Christendom erkent onder andere de Nag Hammadi geschriften niet, ze willen met name het Thomas Evangelie niet opnemen in hun bijbel, omdat het een aantal belangrijke steunpilaren van hun traditionele geloofsbolwerk laat instorten... Met het gevaar dat hun geloofsovertuiging aan het wankelen raakt...
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2006
  8. Ruud

    Ruud Guest

    Maar zullen we terug gaan naar waar we mee begonnen zijn? Jullie hebben de halsstarrige gelovige verdreven --good job ;) -- maar we hebben het allang niet meer over homo's en dat is zonde toch?

    Homo's - zonde - goede woordkeuze Ruud :p
     
  9. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed plan Piet! Ehhhhh, Ruud... :+
     
  10. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    op verzoek zal ik nog een paar antwoorden geven hoe ik erover denk.
    ik ben zondig en misschien wel zondiger als jullie allemaal bij elkaar.
    het verschil is, ik vraag iedere dag om vergeving van mijn zonden en heb spijt van de zonden die ik deed.
    als jullie dat ook doen, dan zal je worden vergeven.

    klopt, maar hij zegt wel genoeg over sodomie en heb ik niet gezegd dat het zijn van homo helemaal niet erg is?
    alleen een daad die er uit voort kan komen is slecht, maar dat geld voor hetero's net zo!
    en wat betreft de bijbel, er staat ergens in het nieuwe testament dat Jezus zegt (over trouwen) sommigen zijn door mensen ongeschikt voor het huwelijk egmaakt en weer anderen zijn zo geboren(!) (die zo zijn gebroren doelt hij op homo's denk ik) en weer anderen trouwen niet met het oog op God's koningkrijk, laat wie dat kan er voor openstaan (en dus trouwen).
    dit heb ik uit mijn hoofd gezegd dus het kan iets afwijken, maar de ekrn is hetzelfde.

    verder hebben jullie citaten uit nieuwe stukken van het evangelie geciteerd die niet opgenomen zijn in de bijbel.
    dat is heel simpel: als je gelooft in wat de huidige bijbel zegt (met name het nieuwe testament) en je doet wat er staat doe je het goede.
    als je later dan verantwoording voor je daden aflegt aan God (ja, dat geloof ik) dan zal God nooit tegen je kunnen zeggen: waarom heb je niet gedaan wat niet in de bijbel stond, maar toch waar was (wat jullie nu citeren bijv.)?
    waarom kan hij dat niet zeggen? omdat je het boek gelooft hebt wat hij je voor heeft gezet en waar alles wat je nodig hebt in het leven in staat.
    stel je gelooft toch in de dingen die niet in de bijbel staan, en het blijkt niet waar te zijn?
    hij zal je toch kunnen veroordelen, omdat er in de bijbel staat geschreven wat in de bijbel staat is waar.
    ik zou nog genoeg dingen kunnen zeggen over dit onderwerp (in de bijbel staat letterlijk wat er komen zou gaan wat jullie nu citeren) maar dat doe ik nu niet.
    ik zie tot mijn spijt dat wat ik zeg verkeerd wordt begrepen en dan heeft het denk ik geen zin verder dingen te vertellen.


    Xanadu, maak je geen zorgen en het spijt mij heel erg dat je het verkeerd begrepen heb wat ik gezegd heb waarschijnlijk heb ik het niet duidelijk genoeg uitgelegd.
    pas wel op, want het is goed je breed te orienteren, maar als je dan gelooft, zorg dan dat je gelooft wat in de bijbel staat en niets meer (ook al kan wat niet in de bijbel toch waar zijn, geloof het niet de uitleg staat hierboven ergens).
    tja, dit is duidelijk het gevolg van een onduidelijke uitleg.
    sorry daarvoor, maar ik zal het nog een keer zeggen: ik oordeel je niet en zal dat ook niet eens willen aangezien ik voor mijn daden zelf nog geoordeeld moet worden.
    er is een God en ik weet hoe groot hij is, rechtvaardig en barmhartig en daarom zeg ik jullie dit.
    snappen jullie niet dat het mij niets opleevrt dit tegen jullie te zeggen?
    nee jullie haten me alleen amar door mijn uitspraken en wie wil nou gehaat worden?
    ik zeg dit omdat ik weet wat de waarheid is en die hoor te vertellen, ik had ook niks kunnen zeggen, maar hoe dom ben je als je iets weet en je zegt er niks over.
    denk niet dat ik iets tegen homo's heb! als ik in een ander topic over bijvoorbeeld wicca kom zal ik ook vertellen wat ik weet tegen hun.
    ik zal jullie daarom niet langer bezig houden, tenzij jullie het willen dan zal ik graag willen antwoorden.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2006
  11. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    ik post hierbij nogmaals een stukje wat ik eerder gepost heb, waarin al die aanklachten tegen homoseksuele mannen staan. *
    Ik wil daarbij aan NL Eagle het volgende vragen:
    1. waar zie jij echt "anale seks" staan?
    dankzij school heb ik een onderzoek moeten doen, en conflicten moeten opzoeken, maar die woorden ben ik nog niet tegen gekomen. Ook onder heteroseksuele personen is t gewoon toegestaan.
    2. als jij niet mag oordelen als gewoon simpel mens zijnde, waarom staan er dan wel impliciete én expliciete geboden en handelingswijzen?
    3. vind je dit niet nogal geweldvolle teksten voor een geloof wat naastenliefde en vrede op aarde propageert?
    4. beschouw jij het ook als je taak om iedereen die je tegenkomt dan te waarschuwen voor hun zgn. "foute gedrag en handelingen"

    *let wel: dit komt uit de bijbel, ik neem aan dat NL Eagle dat boek bedoelde.. anders zal ik nog wel zoeken naar andere gekke aanklachten in zogenaamde "heilige boeken" die al zo vaak zijn ver- en hertaald dat de ware betekenis verwaterd en/of verdampt is.

    mijn bronnen voor het werkstuk, voor de geïnteresseerden:
    ik vermeld hier wel bij dat het om het Rooms-katholicisme ging in mijn werkstuk, daarom zijn de bronnen ook RK-getint. Ik raad iedereen aan die er meer van wil weten over het algemeen om eens een artikel op wikipedia te lezen en om te googlen naar artikelen van kortzichtige fanatici :)

    Bron 1: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rooms-katholicisme
    Bron 2: http://www.homepages.hetnet.nl/~marteau7/dwalingen/page4.html
    Bron 3: http://www.telegraaf.nl/buitenland/21531761/Paus_veroordeelt_homohuwelijk_en_abortus.html

    Artikel 1: http://www.homepages.hetnet.nl/~marteau7/leer-rkk/index.html.
    Artikel 2: http://www.kdc.kun.nl/roomsch/roomsch.html
    Artikel 3: http://www.frieschdagblad.nl/artikel.asp?artID=23765

    Ook ben ik laatst in een klooster geweest met school, waar wij vragen mochten stellen aan de monniken. In dit katholieke trappistenkloooster (abdij OLV Koningshoeve, waar ook het "la trappe" bier wordt gebrouwen) vroeg ik aan een monnik of hij de Paus volgt..
    Deze monnik vond mijn vraag "erg lastig", en een grijns voltrok zich op meerdere gezichten..
    in principe behoren zij de Paus en het vaticaan te gevolgen, maar als ze die theorieën van die oude Ratzi allemaal moeten naleven blijkt dit onmogelijk te zijn. De theorie is allemaal erg leuk en aardig, maar in het echte leven is het niet toe te passen. Dit zie je onder andere bij het onderwerp "condooms". Verboden door de Paus, maar ondertussen helpen die dingen al tegen de verspreiding van het AIDS virus. Als je moet kiezen tussen 2 kwaden (het virus wat dagelijks tal van mensen doodt OF condooms), dan is de keuze snel gemaakt.

    moraal van dit verhaal:
    soms moet je ook even afstappen van het geloof en kijken wat er reëel is, en haalbaar in de praktijk.

    Ik zou het persoonlijk erg mooi vinden als er ooit een homoseksuele pastor, pastoor of zelfs een kardinaal komt :cool:
    in het 1e geval kan die beste man zelfs nog een mannelijke partner krijgen ook :eek: (kardinalen ook wel, maar dat is niet toegestaan ivm celibaat, dus doen ze het niet.. althans, niet openlijk...)


    toch nog een soort van sidenote/disclaimer:
    ik geloof niet in het woord van de bijbel, maar vind de hoofdgedachte van vrede op aarde en naastenliefde wel mooi. Ik zal mezelf geen atheïst noemen, maar ook geen gelovige. ik weet het gewoon niet..
    voor nu is het genoeg voor mij om te proberen te leven zonder mensen om je heen te schaden en/of te beledigen :)


    /edit voor NL eagle:
    we haten je niet, alleen betreft dit hier een zeer gevoelig onderwerp.. daarom kunnen emoties hoog oplopen en kan het soms ook uit te hand lopen (ik hoef volgens mij geen voorbeelden te noemen..)
    ik heb hierboven in ieder geval een stuk uit de bijbel (ja, lees het maar na in dat boek wat je waarschijnlijk wel hebt) waarvan ik heel erg benieuwd ben wat je ervan zult zeggen :)

    het is slechts leerzaam voor mij, gezien ik mijn geaardheid niet hoef te verdedigen. hier zie je gewoon hoe iedereen denkt en leeft. zie het niet als een aanklacht op jou, maar als informatie vóór jou :)
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2006
  12. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Wie weet zijn hetero's wel verkeerd bezig en moeten we eigenlijk volgens god homo zijn. Weet jij veel dat die gast die de bijbel heeft uitgetypt misschien wel enkele woorden verkeerd heeft gelezen. tja.. :)

    Vreemde is dat "god" ervoor kiest dat mensen zelf kunnen kiezen wat ze doen. Als je god zou zijn en geen Homoseksualiteit in "jouw wereld" zou willen hebben. Dan had je de hersenen van de mensen toch zo gevormd dat die daar niet eens aan dachten.

    Geloof, sommige mensen hebben er echt wat aan. Maar het meeste misbruiken het om hun gelijk te krijgen of mensen kapot ''te mogen" maken ("ik mocht deze misdaad begaan omdat god mij dit influisterde --> gek persoon? 2000 jaar geleden is hetzelfde gebeurd hè.. remmeber:|). En waarom? "god" mag het weten.

    Ben ik tegen geloof? tegen god(welke dan ook)? Absoluut niet. Zelf geloof ik ook in "iets". In iets dat mij niet verplicht om een lijst met dingen af te werken, beperkingen in het leven stelt en bepaalde dingen (zoals homoseksualiteit) Ik geloof dat iedere mens,dier of plant zelf beslist wat het doet. Iemand die daar regels over maakt heeft veel weg van een dictator.
    Waar geloof ik dan in? geen idee, in iets, een soort van alien misschien wel zoals je in Men in Black 1 zag.

    Jammer dat mensen steeds maar weer "smoezen" kunnen verzinnen over bepaalde regels of uitspraken die in de bijbel bijvoorbeeld staan.
     
  13. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    1.in het oude testament van de bijbel staan er verschillende keren dat sodomie (dat is wat je zegt) streng gestraft wordt al is zelfs voor zo'n zonde (zelfs voor moord) toch altijd vergeving mogelijk.
    2.de geboden die er bestaan zijn heilig, niet door mensen bedacht en gemaakt, maar door de Allerhoogste God.
    daarom mogen wij niet oordelen, het is diegene die de wetten gemaakt heeft die oordeelt en hier dus God.
    zelfs Jezus oordeelde bijna niet, terwijl hij God is en altijd zal zijn.
    3.vrede op aarde? verdeeldheid op aarde, Jezus zegt dat zijn komst niet vrede op aarde brengt, maar het zwaard.
    zijn komst betekent de dood of het leven voor mensen van deze wereld aldus de bijbel.
    de uitspraak vrede op aarde is bedacht door mensen die graag nieuwe gelovigen wilden en het een mooie ''reclame slogan'' voor hun campagne vonden (vrede op aarde wordt in de bijbel wel genoemd, maar geld voor diegenen die geloven in wat Jezus hen zegt)
    4.ik zou willen dat ik dat niet hoefde, wie wil nou dat mensen je gaan haten door wat je zegt.
    maar ik zou mezelf tot een schande maken als ik met wat ik weet, niet vertel wat juist is.
    geheimen zullen bekend worden zegt Jezus en ik geloof dat door de geheimen op mijn niveau te vertellen.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2006
  14. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Je zegt dat 'wij' je haten om wat je zegt... Hoe kom je daarbij? Ik haat je helemaal niet! Ik ken je niet eens, alleen lees ik hier wat van je meningen... Waar ik het uiteraard niet mee eens ben... Maar is "niet eens zijn met" haten? Beetje vergezocht...

    Verder herinner ik er nog een keer aan dat met name Ruud al zei dat dit veel te veel een godsdiensttopic aan het worden is... Ik heb zelf ook heel wat lappen tekst geplaatst, begrijp me goed...

    Maar als ik zo zie wat NL Eagle allemaal schrijft, valt me op dat je eerst zei dat het beter zou zijn als homo's niet voor hun geaardheid zouden uitkomen... Okee, dat is een mening... Nu zijn we onderhand zover, dat je openlijk voor je Christelijke levensovertuiging uitkomt...

    Helaas zie ik, dat het onderwerp zeer ernstig is versmald naar één enkel stukje onderwerp, namelijk dat van één handeling, namelijk anale seks... En de straf die zal volgen voor eenieder die het in zijn of haar hersens durft te halen om anale seks te bedrijven, homo of hetero... Met alle respect, maar noem deze topic dan maar geen homosekualiteit, maar "Anale seks" of zoiets... Kom op zeg! Eén handeling máákt nog geen onderwerp... Als jullie begrijpen wat ik bedoel... Het gaat dus zo langzamerhand NIET meer over homo's, maar over die ene bepaalde handeling... Sorry, maar ik vind dat veel te smal om daar alles aan op te hangen, laat staan hier te prediken dat mensen daarvoor zullen worden gestraft door een god... Sterker nog: open dan een topic over godsdienst/religie, dan kun je je daar verder uitleven...

    Nogmaals excuus, maar ik vind dat homo's nu teveel worden geassocieerd met één seksuele handeling en dat wordt aangegrepen om er een veroordeling aan te koppelen, en een aantal hetero's worden in die veroordeling ook maar meteen meegenomen...

    Let wel: ik ben er zeker van overtuigd dat iedereen die hier post dat doet uit zijn eigen mening of overtuiging... Dat doe ik ook... Maar ik vind de ernstige wegversmalling van het onderwerp onderhand jammer... :{
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2006
  15. gabb

    gabb Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    ok. dus nu verder. Weg van het pad van het geloof ( lees maar eens het topic over het homohuwelijk, daar is al meer en meer dan genoeg hierover geschreven).

    Om de draad elders weer op te pakken:

    Ik ben benieuwd hoe men tegenwoordig op scholen omgaat met homoseksualiteit. Vroeger :confused: werd er eigenlijk nooit iets over gezegd. Ook niet door leraren dus. Bij ons leek het niet te bestaan. Wordt er tegenwoordig wel opener over gesproken?
     
  16. Ruud

    Ruud Guest

    Een goede vriend van me heeft op de middelbare school onze klas --tijdens een les CKV-- op de hoogte gesteld van z'n homo-schap ( ;) ). Destijds ging ik nog niet zo veel met 'm om maar ik had al wel een 'flauw' vermoeden.
    Later hoorde ik dat hij eerst de leraren op de hoogte had gebracht en van z'n 'plan'. Het verbaaste mij nogal om te horen dat de leraren (die zelf erg open-minded waren) hem af hadden geraden om het toen. Waarschijnlijk uit angst voor de reacties van de leerlingen. Dit verbaaste mij dus omdat dat destijds in 5VWO was in een klas waar iedereen wel (enigzins) goed met elkaar op kon schieten. Er zaten iig geen simpele lieden in om het maar plat te zeggen.

    Dat dan toch leraren toen (jaartje of 5 geleden) het verstandiger leek om het 'geheim' te houden vind ik --als ik er nu over na denk-- erg raar. Aan de andere kant, ik ken het verhaal niet helemaal compleet dus goed oordelen is niet echt te doen. Is sowieso niet aan mij over het te veroordelen, daar niet van ;)
     
  17. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    bij verzorging/biologie hebben we het er niet echt veel over gehad, wel stond er wat over in het boek, geïllustreerd met bijv. 2 zoenende mannen enzo.
    bij maatschappijleer is t volgens mij nog niet écht een onderwerp waarover gesproken wordt, hoewel t wel genoemd wordt in discussies over de Islam |:-

    verder eigenlijk niet veel..
     
  18. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    bij ons werd er regelmatig in de klas over gesproken, nl mijn beste vriend was homo en ik les. en we hielden het niet geheim voor niemand. Stond het u niet aan dan kon je onze rug opkruipen
     
  19. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij bestaat er over homoseksualiteit nog steeds weinig informatie op scholen. Eigenlijk kun je als jongere bijna nergens terecht binnen de muren van de school, dat is toch wel opmerkelijk… Dat creeërt veel onduidelijkheid en de positie die je als homo of lesbienne hebt, zeker in de puberteit en vroege adolescentie. Er wordt veel gezwegen en verzwegen volgens mij, want men is bang voor de reactie van anderen… Ook homoseksuele en lesbische docenten schijnen veel last te hebben van pesterijen (zowel van leerlingen als leerkrachten!) en ongepaste nieuwsgierigheid naar hun privé-leven….

    Er schijnt veel aan zelfmoord te worden gedacht door homojongeren, omdat ze dus vaak niet met hun gevoelens kunnen omgaan en moeilijk met verliefdheid en dergelijke kunnen experimenteren… De puberteit en vroege adolescentie is een roerige leeftijd, alle jongeren worstelen tijdens deze periode met persoonlijke problemen… Daarbij komt nog dat de wereld om ons heen vrijwel totaal heterogericht is, dus ook de lesstof op scholen. Dat viel mij vroeger al op, maar er schijnt weinig te zijn veranderd. Op zich wil de overheid wel voorlichtingscampagnes voeren, maar of dat voldoende is…
     
  20. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    er werd toch ook zo'n blad verspreid over allemaal scholen van het voortgezet onderwijs? ben de naam even krijt, maar het was voor en door homoseksuelen gemaakt..

    *denkt
     

Deel Deze Pagina